[MOC] Kamaz 5350 microscale

Boats, City, Military, Paradisa, Racers (System), Sports, Town, World City

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#16 Post autor: Szerszen »

Zaciąłem się, że zrobię... i zrobiłem - tym razem w najszerszym miejscu model ma 4 kropki (koła też nie wystają).

Obrazekkamaz5350micro-v2

Musiałem pójść na pewne kompromisy ale... nie ma też tego złego.

Minusy:
1) Nie mam kół odpowiedniej wielkości, klocki, których użyłem musiały mi starczyć - może to i dziwne się wyda, ale nie mam w kolekcji de facto żadnych zestawów City, z odpowiednimi kołami
2) musiałem pójść na pewne uproszczenia w kabinie... ale chyba nie jest źle.

Plusy:
1) Szpilki technic, robiące za osie kół, kręcą się a podwozie jest zmontowane tak, że koła są skrętne (wszystkie 3 pary osobno)
2) Model w sumie składa się z 3 głównych elementów - podwozia, kabiny i tyłu, imitującego plandekę. Podwozie w całości zbudowane jest z klocków technic. Ułatwiło mi to znakomicie jego przebudowywanie.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1392
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#17 Post autor: glaz_pimpur »

Ale jesteś uparty
Ad 2. Kabina była najlepsza. Czemu ją zmieniałeś? Wystarczyło wywalić lusterka.
Ad 1. Jak nie masz innych opon to trzeba było je zostawić. Tylko zamiast na tych szerokich osiek dać zwykłe technicowe trójki lub czwórki. Na zewnątrz dać bushe a na nie wcisnąć opony. Akurat w środku między nimi miałbyś miejsce na liftarma, albo nawet technic bricka.

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#18 Post autor: Szerszen »

Ad. 2 Kabinę wbrew pozorom musiałem przebudować od nowa - wymusiła to inna konstrukcja podwozia. Jest teraz o 1 stud dłuższa... bardziej kwadratowa.

Ad. 1 Nad oponkami jeszcze pomyślę. Może się je uda naciągnąc na te koła, co mam teraz, natomiast środki musiałem wymienić - one mają "nietypowe gniazdo" - "laska" z niego wypada a axel jest zbyt szeroki.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#19 Post autor: Cieślu »

Niestety, teraz wygląda bardziej jak śmieciarka. Zgubił się gdzieś ten jej fajny, rajdowy charakter. Rażą też łupki i ta dziura w nadkolu. Kombinuj dalej, jestem ciekaw jak to wyjdzie ;)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#20 Post autor: Szerszen »

Ale Was trudno zadowolić... ;) ale to dobrze. W życiu nie spędziłem tyle czasu nad rozkminami o samochodziku i w dodatku o jednym modelu... w skali mikro.

A oto finalna wersja (mam nadzieję):
Obrazek

Koła: poprawione. Na tych oponach, które mam chyba lepiej tego nie zrobię. W środku są wepchnięte dwie zębatki: czarna i płaska tanowa, jako felga. Z samą czarną, ze względu na czarne osie, nie wyglądało to dobrze.

Kabina: Jeśli się uprzecie, to o jednego studa mogę ją jeszcze skrócić... ale wydaje mi się optymalna w tej chwili. Uprzedzę pytanie, nie mam całej żółtej wajchy... ani jednej. Nawet nie wiem czy istnieją żółte drążki.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#21 Post autor: Bricksley »

Szerszen pisze: Nawet nie wiem czy istnieją żółte drążki.
Były żółte, choć ostatni raz 10 lat temu: http://www.bricklink.com/catalogItemIn. ... rID=3&in=A
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1392
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#22 Post autor: glaz_pimpur »

Jest zdecydowanie lepiej
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#23 Post autor: 3dom »

Ciekawą drogę przeszedł model, od zbyt dużego, przez pokrakę aż to mieszczącego się w ograniczeniach konkursu i jak na skalę wiernego oryginałowi. Chociaż kabinę mógłbyś skrócić o kropkę :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#24 Post autor: Szerszen »

Wiedziałem... że ktoś to zasugeruje
Spróbuję ją skrócić... powinno się dać, no ale ta droga to w sumie dzięki życzliwym i konkretnym komentarzom z uwagami... bo bez Was... model by nie ewoluował i moje umiejętności też ;)
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#25 Post autor: Szerszen »

Zrobione...

Obrazek

Chyba już nic nie wyczaruję z tym modelem... ale jakby co, uwagi oczywiście mile widziane.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#26 Post autor: Waler »

Usunąłeś płytkę z maski auta i teraz zderzak wygląda jak taca. Lepiej było poprzednio, fakt że wystawał grill i światła, ale teraz mnie strasznie razi ten kosmicznie długi zderzak.
Ostatnio zmieniony 2014-08-23, 18:36 przez Waler, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gmkkk
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: gmkkk

 

#27 Post autor: gmkkk »

A gdybyś użył tego jako zderzaka?
http://www.bricklink.com/search.asp?q=4211568

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#28 Post autor: Cieślu »

Waler pisze:Usunąłeś płytkę z maski auta i teraz zderzak wygląda jak taca. Lepiej było poprzednio, fakt że wystawał grill i światła, ale teraz mnie strasznie razi ten kosmicznie długi zderzak.
W oryginale też tak wystaje. Moim zdaniem teraz jest akurat :)
Ostatnio zmieniony 2014-08-23, 20:21 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#29 Post autor: Szerszen »

To co zaproponował gmkkk nie spełni swojej roli, bo schowa się pod światłami.
Zostanę przy tym co jest, tym bardziej że twórca auta potwierdza akuratność a i dla mnie ten zderzak był charakterystycznym elementem.

W tej skali, ciężko jest uniknąc przerysowań... zresztą widać to choćby po historii tego autka.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#30 Post autor: Waler »

Szerszen pisze:W tej skali, ciężko jest uniknąc przerysowań...
Zgadzam sie w pełni. Ja u siebie również powinienem np. kabinę zwęzić z 4 studów po ok. 0.25 studa na stronę. Niby technicznie możliwe, ale w moim przypadku (użycie skosów) jest to niewykonalne (chyba żeby ciać...), więc też odbiegam od oryginału.
Wracając do ciężarówki podoba mi się, że ująłeś w jej kabinie atrapę silnika.
Szerszen pisze:Zostanę przy tym co jest, tym bardziej że twórca auta potwierdza akuratność a i dla mnie ten zderzak był charakterystycznym elementem.
Skoro "Cieślu approved" to nie ma co więcej dyskutować :). Natomiast zastanawiam się czy dach nie powinien być jednak równo z paką, czyli jedną płytkę niżej (albo paka jedną wyżej). Bo w oryginale wygląda to jakby było równe.
Ostatnio zmieniony 2014-08-24, 13:05 przez Waler, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ