[MOC] Kolejna wywrotka 8x4x4
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Kolejna wywrotka 8x4x4
Witam!
Dziś prezentuje Wam mojego kolejnego MOCa. Kolejną wywrotkę ale tym razem o wiele bardziej skomplikowaną i sporo cięższą niż poprzednia. Plan był taki aby zmieścić zawieszenie w 19 kropkach, wrzucić na tył bliźniaki i skręcać dwiema osiami. W planach był również całkiem spory udźwig. Ogólnie wywrotka czeka na 42030, na którego powolutku odkładam.
Do napędu służy jeden XL zredukowany 3 krotnie. Trochę się męczy przy wzniesieniach czy pokonywaniu przeszkód ale daje radę. Większym problemem są kardany przekazujące napęd na tylny tandem. Przy próbach najazdu na większe przeszkody lubią strzelić.
Za skręt odpowiada servo odpowiednio zredukowane dla drugiej osi aby kąt skrętu był mniejszy niż na przedniej.
Do podnoszenia i opuszczania skrzyni zastosowałem silnik L zredukowany 1.66 + 2 duże siłowniki śrubowe. Rozwiązanie totalne pancerne mimo zastosowania w nim kardanów. Siłowniki są w stanie unieść ok. 2kg ładunku znajdującego się w skrzyni. Tylna burta skrzyni jest zamykana pinami z bushem.
Co do wyglądu nie ma sensu za wiele pisać bo choć poświęciłem na kabinę sporo czasu to i tak jest jak jest :D A to brakowało klocka, a to pomysłu. Zrezygnowałem też z jakichkolwiek dodatków typu światła, klakson czy halogeny. Może kolejna wyjdzie ciekawsza.
Pojazd ma w pełni sprawne zawieszenie, przednie 2 osie oparte są o wahacze ze skutera śnieżnego, tył to tandem z małą obrotnicą po środku. I to właśnie z tego elementu całego pojazdu jestem najbardziej zadowolony. Tylne zawieszenie działa ekstra!
Pojazd jest szeroki na 19 kropek (bez lusterek) długi na 62 kropki a wysoki na 27 kropek.
Ogólnie podsumowując osiągnąłem w 80% to co chciałem, brakło tych 20 ze względu na braki wiedzy jak i braki klockowe.
Zdjęcia: (tymczasowo imageshack bo BS leży)
film:
https://www.youtube.com/watch?v=Xh4hLWJ5dls
Dziś prezentuje Wam mojego kolejnego MOCa. Kolejną wywrotkę ale tym razem o wiele bardziej skomplikowaną i sporo cięższą niż poprzednia. Plan był taki aby zmieścić zawieszenie w 19 kropkach, wrzucić na tył bliźniaki i skręcać dwiema osiami. W planach był również całkiem spory udźwig. Ogólnie wywrotka czeka na 42030, na którego powolutku odkładam.
Do napędu służy jeden XL zredukowany 3 krotnie. Trochę się męczy przy wzniesieniach czy pokonywaniu przeszkód ale daje radę. Większym problemem są kardany przekazujące napęd na tylny tandem. Przy próbach najazdu na większe przeszkody lubią strzelić.
Za skręt odpowiada servo odpowiednio zredukowane dla drugiej osi aby kąt skrętu był mniejszy niż na przedniej.
Do podnoszenia i opuszczania skrzyni zastosowałem silnik L zredukowany 1.66 + 2 duże siłowniki śrubowe. Rozwiązanie totalne pancerne mimo zastosowania w nim kardanów. Siłowniki są w stanie unieść ok. 2kg ładunku znajdującego się w skrzyni. Tylna burta skrzyni jest zamykana pinami z bushem.
Co do wyglądu nie ma sensu za wiele pisać bo choć poświęciłem na kabinę sporo czasu to i tak jest jak jest :D A to brakowało klocka, a to pomysłu. Zrezygnowałem też z jakichkolwiek dodatków typu światła, klakson czy halogeny. Może kolejna wyjdzie ciekawsza.
Pojazd ma w pełni sprawne zawieszenie, przednie 2 osie oparte są o wahacze ze skutera śnieżnego, tył to tandem z małą obrotnicą po środku. I to właśnie z tego elementu całego pojazdu jestem najbardziej zadowolony. Tylne zawieszenie działa ekstra!
Pojazd jest szeroki na 19 kropek (bez lusterek) długi na 62 kropki a wysoki na 27 kropek.
Ogólnie podsumowując osiągnąłem w 80% to co chciałem, brakło tych 20 ze względu na braki wiedzy jak i braki klockowe.
Zdjęcia: (tymczasowo imageshack bo BS leży)
film:
https://www.youtube.com/watch?v=Xh4hLWJ5dls
Ostatnio zmieniony 2014-08-22, 15:52 przez Krucz3k, łącznie zmieniany 2 razy.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Ano widać:Krucz3k pisze:powinno być już widać
Już na wstępie łapiesz plusa za to, że nie masz kabiny z 8258. Nawet jej kanciastość jakoś szczególnie nie przeszkadza :)
Ale jednak nie podobają mi się dwie rzeczy: Ten jasnoszary przedział między kabiną a paką, bardzo przypominające to co spotyka się w ciągnikach balastowych. Nie można by się tego pozbyć?
Bardzo fajnie że ma zawieszenie, chyba sam będę w końcu musiał wrócić do budowania ciężarówek z zawieszką. Ale te boxy bym wywalił spomiędzy osi, bo jakby nie patrzeć ograniczają dzielność w terenie ;)
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
A jeżeli już musi być to można by pomyśleć nad wsadzeniem tam bboxa, wszakże 2 wg mnie to za dużo o jeden ;)M_longer pisze:Ten jasnoszary przedział między kabiną a paką, bardzo przypominające to co spotyka się w ciągnikach balastowych. Nie można by się tego pozbyć?
A zawieszenie faktycznie fajnie pracuje :)
Pozdrawiam
M_longer pisze:Ale te boxy bym wywalił spomiędzy osi, bo jakby nie patrzeć ograniczają dzielność w terenie ;)
Bo miałem dać jednego za kabiną ale brakłoby mi kabla od XLa do wieży ir a jedyną przedłużkę jaką miałem (czyli swich) wykorzystałem do podłączenia servomotoru. Tak więc dałem na bok 2 aby było w miarę symetrycznie.Mrosik pisze:Dlaczego użyłeś 2 bboxów? Przecież za napęd odpowiada tylko jeden XL.
Mi też ale mam nadzieję, że kolejna wyjdzie lepsza :)Mrosik pisze:To co mi się nie podoba do końca to kabina.