Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Raptor Mecha MK.I.
Autor Wiadomość
KUKUS 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 25 Cze 2007
Wpisy: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-18, 00:17   [MOC] Raptor Mecha MK.I.

Dobry wieczór!
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż zestaw 44022 kupiłem jeszcze w czerwcu z myślą o jego recenzji. Niestety życie potoczyło się tak, iż do tej pory nie mogę znaleźć chwili na zrobienie zdjęć i napisanie stosownego tekstu (pamiętam też o recenzji książki). W konsekwencji leżał on sobie nieotwierany w szafce przez kilka miesięcy.

Ostatnio jednak przełamałem się - otworzyłem opakowanie, wysypałem klocki ... i zacząłem budować. Ot tak, dla siebie. Dla zabawy. Bez aparatu. Coby się rozluźnić przy nauce.
Efekt możecie podziwiać poniżej.


Raptor Mecha MK.I.

BRICKSHELF | DEVIANTART | FLICKR

Więcej informacji o modelu znajdziecie w stosownym wątku na blogu.


Przy budowie Raptora nie wzorowałem się na żadnym, konkretnym mechu, choć całkiem możliwe, iż pewnym natchnieniem była dla mnie gra Earthsiege 2.

Raptor jest klasycznym mechem. Bez żadnych udziwnień, typu głowa, czy ręce.
Kabina jest otwierana, do środka zmieści się z łatwością zarówno minifig z ekwipunkiem, jak i najnowszy ludzik z Hero Factory (który jest nieco większy). Model w 90% składa się z części występujących w zestawie - konieczność użycia tych 10% podyktowana była względami estetycznymi (stopy, mocowanie rakiet), jak również faktem, iż główny model posiada niesymetryczne ręce (użycie dłuższych kości na nogi). Tak czy inaczej, jeśli ktoś chciałby samemu zbudować coś podobnego, to nie powinien mieć problemu, gdyż wszystkie dodatkowe elementy należą raczej do grona tych standardowych w HF.


Ponieważ ostatnimi czasy mam fioła na punkcie transformacji, pobawiłem się nieco nogami maszyny - i w ten prosty sposób powstało takie oto latadełko:



No dobrze, ale co się stało z częściami zapasowymi? Myślę, że na to pytanie wystarczy odpowiedź w formie 1 zdjęcia:

... czyli wszelkiego rodzaju zbędne świecidełka, żółte opancerzenie, jakieś pojedyncze technicowe belki i ogólnie części, które można zakwalifikować jako zapełniacze. Próbowałem coś z tego zrobić, ale poza stoliczkiem do nalewania herbaty i głową mecha-kaczki nie przyszło mi do głowy nic sensownego.


Ogólnie w zestawie brakowało mi osiek (zbudowałbym z nich działa) i standardowych łączników. Zakochałem się natomiast w szybce, która miała duże znaczenie przy wyprofilowaniu kabiny. Nowy typ herosa HF też nie jest najgorszy, ma pewne zalety, ale wady też. Zestaw posiada dużo części opancerzenia, co jest na pewno zaletą. Duża liczba małych torsików (aż 3) umożliwiła uzyskanie zgrabniejszej bryły.

W miejsce zapełniaczy (skaczących potworów, pojemnika na stwory) widziałbym więcej części, z których mógłbym zrobić więcej rakiet po bokach. Kabina w środku ma tyle miejsca, że aż prosi się o jakieś wykorzystanie systemowych części. No i trochę szkoda, że wśród elementów będących kośćmi kończyn, nie znalazły się 2 dłuższe egzemplarze (jakich pełno w bohaterach o tradycyjnych rozmiarach).


No i teraz mam dylemat - czy robić recenzje głównego modelu, czy może skupić się na upiększaniu modelu alternatywnego ...
_________________
Galeria BS | Galeria FlickR
Ostatnio zmieniony przez KUKUS 2014-09-18, 00:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SERVATOR 
VIP


Wiek: 47
Dołączył: 08 Lis 2013
Wpisy: 3423
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-18, 07:12   

Jeżeli zasób czasu masz ograniczony, to jak dla mnie wolę żebyś się MOCował niż recenzował (tym bardziej, że ten zestaw mój dzieciak ma w domu).
Sam mech bardzo przyjemny. Jest jednak dziwna rzecz. Wiem, że mech nie ma rąk a te górne kikuty to działa. Ja w nich jednak cały czas widzę ręce. Może to przez to, że jak na działa są one za delikatne/za proste. Z kolei jak odbieram je jako ręce to są one za drobne i bije w oczy dysproporcja między krótkimi, delikatnymi rękoma a masywnymi, długimi nogami.

Czy transformacja następuje tylko przez powyginanie czy trzeba coś przeczepiać?
_________________
Mój "blożek"
Liga Gorących Szesnastek
 
 
 
KUKUS 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 25 Cze 2007
Wpisy: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-18, 09:33   

SERVATOR napisał/a:
Ja w nich jednak cały czas widzę ręce. Może to przez to, że jak na działa są one za delikatne/za proste.

Cóż, chciałem, aby konstrukcja w jak największym stopniu zbudowana była tylko z części, występujących w zestawie, stąd musiałem pójść na pewien kompromis (i tak 10% pochodzi z innego setu). Myślałem nad kilkoma rzędami takich rakietnic, coby całość bardzie przypominała bardziej taką skrzyneczkę, jak tu, ale tak jak mówię, wymagałoby to większej liczby części pochodzącej z innych setów. Być może istnieje jakieś rozwiązanie pośrednie w postaci odpowiedniego wykorzystania pozostałych części pancerza, choć nie jestem pewien, czy wprowadzenie żółtego koloru w tym miejscu byłoby odpowiednie. Myślałem też nad zastąpieniem tej części pinami, bo ich zawsze dużo w zestawie, ale ostatecznie zdecydowałem się na "widełki".

Miałem też pomysł, aby w miejsce tych kikutów przyczepić część i do niej podoczepiać rakiety/działa/etc., ale mówiąc szczerze - wyglądało to dość dziwacznie.

Dlatego można przyjąć, że zaprezentowana tu wersja jest podstawowa, ale można ją rozbudować :)



SERVATOR napisał/a:
Czy transformacja następuje tylko przez powyginanie czy trzeba coś przeczepiać?

Obracasz nogi o 180 stopni, robisz kilka zgięć w stawach i masz już latadełko. Nic odczepiać/przyczepiać nie trzeba:) Chociaż jedna osoba zasugerowała mi, żeby dać większe silniki na ogonie.
_________________
Galeria BS | Galeria FlickR
Ostatnio zmieniony przez KUKUS 2014-09-18, 09:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
spacelord 

Wiek: 39
Dołączył: 21 Cze 2007
Wpisy: 915
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-18, 10:13   

Ładne zdjęcia :) Jak na model alternatywny to bardzo fajny. Tylko te działka w miejscu rąk rażą mocno... jakieś malutkie wyszły :/
 
 
 
Szerszen 
VIP
Brick Warrior


Wiek: 45
Dołączył: 30 Mar 2012
Wpisy: 1785
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-18, 10:45   

KUKUS napisał/a:

SERVATOR napisał/a:
Czy transformacja następuje tylko przez powyginanie czy trzeba coś przeczepiać?

Obracasz nogi o 180 stopni, robisz kilka zgięć w stawach i masz już latadełko. Nic odczepiać/przyczepiać nie trzeba:) Chociaż jedna osoba zasugerowała mi, żeby dać większe silniki na ogonie.


Znaczy zrobiłeś transformersa... Gratuluję podwójnie, bo raz że zgrabnie wyszedł a dwa, że z jednego zestawu.
_________________
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)
 
 
 
Noobi 


Wiek: 32
Dołączył: 13 Sie 2010
Wpisy: 52
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-09-19, 10:24   

Wiesz co jest w tym najlepsze ? Że jakby mocyk był zestawem to chętnie bym go kupił, chociaż nie przepadam za hero factory.
 
 
 
KUKUS 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 25 Cze 2007
Wpisy: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-20, 14:29   

spacelord napisał/a:
Tylko te działka w miejscu rąk rażą mocno... jakieś malutkie wyszły :/

Cóż, ograniczenie się do części zestawu ma swoje dobre i złe strony. Sam mechanizm łączenia jest na tyle prosty, że zamontowanie mu dodatkowych, większych dział nie powinno sprawić problemu (choć nie wiem, jakby się wówczas prezentował tryb statku kosmicznego).

Szerszen napisał/a:
Znaczy zrobiłeś transformersa... Gratuluję podwójnie, bo raz że zgrabnie wyszedł a dwa, że z jednego zestawu.

Dzięki :)

Noobi napisał/a:
jakby mocyk był zestawem to chętnie bym go kupił, chociaż nie przepadam za hero factory.

Mam wrażenie, że Lego po prostu nie ma dobrego pomysłu na zestawy (choć ta seria z minifigurkami wydaje się krokiem naprzód). Natomiast same klocki mają potencjał.
_________________
Galeria BS | Galeria FlickR
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12