Nowy driving ring, a duży moment obrotowy

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

Nowy driving ring, a duży moment obrotowy

#1 Post autor: ELEMENT »

Chciałbym podpytać czy może testowaliście już tą nowinkę, a jeśli tak to jak się spisuje.

Stary driving ring przy dużych momentach ma tendencję do wyskakiwamia z zębatek - moim zdaniem przez to, że ma trójkątne kły. Nowy ma prostokątne i chyba zdecydowanie wyższe, czego wynikiem może być odporność na to zjawisko.

Potwierdzacie? Zaprzeczacie?

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

#2 Post autor: dirtzone »

ELEMENT pisze:Stary driving ring przy dużych momentach ma tendencję do wyskakiwamia z zębatek
W starym driveringu wystarczyło zrobić blokadę wajchy, żeby nie wyskakiwał. Przy nagrywaniu filmiku mojego podnośnika, zablokowałem drążek zmiany biegów, bo zdarzało mu się wyskakiwać na nierównościach.

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#3 Post autor: ELEMENT »

No niby to problem rozwiązuje, ale blokowanie za każdym razem odpada - szczególnie w przypadku np. skrzyni sekwencyjnej.

Oczywistym wyjściem jest liniowy mechanizm zmiany, ale nie o rozwiązywanie tu chodzi, a o nowy element Technic, który sprawia wrażenie bardziej niezawodnego. Na BL dopiero 21 szt., więc brak opinii mnie nie dziwi :-)

Awatar użytkownika
BONBINI
Posty: 325
Rejestracja: 2014-04-22, 20:55
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: BONBINI »

A mnie zastanawia polityka firmy Lego, bo starszy model był mniejszy - z dwoma zębatkami zajmował 4 study. Nowy zajmuje 5 studów. Do małych modeli nowy będzie raczej utrudnieniem przy budowie. Sztuka dla sztuki?
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#5 Post autor: Waler »

Raczej nie. Stary driving ring tak jak napisałeś ma 4 study a nieparzyste liczby studów w konstrukcjach technic nie są mile widziane a zwłaszcza w oficjalnych zestawach. Żeby wodzik zamontować równo ze studami w ramie modelu musiałeś dodawać na końcu zębatek skrzyni z obu stron po dwa liftarmy 1/2 by wyrównać na nieparzysta liczbę. Wiec Twoje myślenie jest błędne i jak dla mnie to bardzo dobrze że Lego wypuściło nową skrzynie. Osobna sprawa że nie wszystkie elementy są ze sobą kompatybylne (patrz nowa czerwona zebatka + stary czerwony driving ring) - to akurat zaliczam na minus.

Awatar użytkownika
BONBINI
Posty: 325
Rejestracja: 2014-04-22, 20:55
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#6 Post autor: BONBINI »

Waler pisze:z obu stron po dwa liftarmy 1/2 by wyrównać na nieparzysta liczbę
Powoli projektanci wyczerpują więc możliwości.
Począwszy od cardanów, przez dyfry, listwy zębate, ślimaki, zębatki teraz mamy nowość w skrzynkach rozdzielczych - wszystko nieparzyście :-) Ciekawe czy Lego wypuści siłownik z pneumatic'a gruby na 3 study i odpowiednio dłuższy od tych dużych aktuanych? :-)
Ostatnio zmieniony 2015-01-31, 23:28 przez BONBINI, łącznie zmieniany 1 raz.
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#7 Post autor: ELEMENT »

Do gabarytów elementu nie mam zarzutów - tak jak napisał Waler lepsze to niż użeranie się z 1/2 studowym offsetem. Jeśli natomiast chodzi o przydatność przy dużych momentach - nie ukrywam, że mam spore nadzieje.

Co do czego i jak pasuje przetestuję sobie osobiście w przyszłym tygodniu, bo części już do mnie lecą :)

Na pewno opiszę co i jak, może porobię jakieś fotki.

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#8 Post autor: Waler »

BONBINI pisze:Począwszy od cardanów, przez dyfry, listwy zębate, ślimaki, zębatki teraz mamy nowość w skrzynkach rozdzielczych - wszystko nieparzyście :-)
O widzisz, wymieniłeś tutaj szereg elementów które coś łączy? Wiesz co? To że powstały w czasach świetności technic bricków gdzie parzystość była na porządku dziennym i wszystkie parzyste długości kardana, dyfrów (4s) i innych elementów świetnie pasowały. Potem Lego przeszło na lifty i zrobiło się nieparzyscie. Oczywistym i naturalnym skutkiem jest to że wszystkie te elementy dobrze byłoby zastąpić nieparzystymi. Jak widać Lego wprowadza zmiany ale trwa to bardzo długo - za długo...

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#9 Post autor: Kubrick »

BONBINI pisze:Ciekawe czy Lego wypuści siłownik z pneumatic'a gruby na 3 study i odpowiednio dłuższy od tych dużych aktuanych?
I żeby jeszcze miał 3, albo 4 sekcje :D
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#10 Post autor: ELEMENT »

3-studowy raczej wątpię, ale zdaje się, że w tym nowym Mercu ma być 1-studowy jakiś taki długaśny - czyli też nieparzysty.

A tak tylko na marginesie zaznaczę, że nowe dyfry nie wyparły w 100% starych (Unimog miał np. oba). A ślimaki to już w ogóle - nawet zestawy z 2015 będą miały 'stary' typ.

A skoro już ktoś wspomniał o tych nowych dwustronnych zębatkach, to powiedzcie mi proszę: Widzicie dla nich jakiekolwiek zastosowanie? Nie wydaje wam się, że to niepotrzebna wariacja?

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#11 Post autor: Bricksley »

ELEMENT pisze:Widzicie dla nich jakiekolwiek zastosowanie? Nie wydaje wam się, że to niepotrzebna wariacja?
Zastosowanie się znajdzie :) Ale jestem niemalże przekonany, że powodem ich wprowadzenia jest łatwiejszy montaż, chodzi o wyeliminowanie ryzyka zamontowania złą stroną przez dziecko.
Pozdrawiam :)

stanley
Posty: 18
Rejestracja: 2014-08-12, 21:16
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#12 Post autor: stanley »

Waler pisze: Osobna sprawa że nie wszystkie elementy są ze sobą kompatybylne (patrz nowa czerwona zebatka + stary czerwony driving ring) - to akurat zaliczam na minus.
Dla mnie to ogromny minus. Tym przez co najbardziej uwielbiałem lego od dziecka były właśnie nieograniczone możliwości dowolnego łączenia elementów. Może ten krok i podobne inne które pewnie nadejdą ze strony lego, mają na celu wyparcie starych klocków i konieczność kupowania nowych?

AOW
Posty: 144
Rejestracja: 2014-01-31, 23:40
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: AOW

 

#13 Post autor: AOW »

Karol pisze:
ELEMENT pisze:Widzicie dla nich jakiekolwiek zastosowanie? Nie wydaje wam się, że to niepotrzebna wariacja?
Zastosowanie się znajdzie :) Ale jestem niemalże przekonany, że powodem ich wprowadzenia jest łatwiejszy montaż, chodzi o wyeliminowanie ryzyka zamontowania złą stroną przez dziecko.
Pamiętajmy że głównymi odbiorcami Lego Technic w założeniu są dzieci w przedziale wiekowym 9-16 i to głównie z USA... stąd też takie formy instrukcji i pokazywanie krok po kroku montażu klocków jakby to było przeznaczone dla ułomnych ...

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#14 Post autor: ELEMENT »

Zdjęcia z poniedziałku (przepraszam, że dopiero teraz, ale zabrałem się za budowanie :P):

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wniosek ogólny - w istocie nowe klocki lepiej znoszą moment. Przeniesienie skrzynią z nowym driving ringiem i zębatkami mocy 2xXL nie stanowi większego problemu. Jeśli tylko zapewni się sztywność axli, to nic się z niczego nie zsunie :)

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#15 Post autor: Waler »

ufff, dobrze chociaż, że te nowy driving ring pasuje do starej, jednostronnej zębatki ze sprzęgłem :)
Jeżeli można wiedzieć - ile dałeś za ten zestaw 2 driving ringi + 2 białe connectory + 4 zębatki?
Bo ja z zakupem nowych skrzyń wstrzymam się chyba do momentu kiedy wyjdzie dźwig i merc - kupię jeden z nich to akurat taki zestawik wpadnie :)

ODPOWIEDZ