Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Volvo L250G
Autor Wiadomość
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5088
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-09-29, 13:21   [MOC] Volvo L250G




Tak więc... pięć lat temu (dokładnie!) pokazałem na forum model ładowarki Liebherra, konkretnie to L580:
http://www.00453005_00000...pic.php?t=10164

Już wtedy jedna rzecz mi w niej nie pasowała, mianowicie wielkość łyżki. Gdy na rynku pojawiła się w końcu ładowarka Volvo, kupiłem sobie łyżkę i miałem nadzieję że na tym się skończy. I wyszło jak zwykle:



Udało mi się zamontować na niej łyżkę, ale nie byłem w stanie tak jej ustawić aby zachować cały zakres pracy łyżki. Po namyśle miałem dwie opcje: przebudować połowę 580, lub zbudować nową ładowarkę. Zdecydowałem się na opcję numer dwa...

W ciągu pięciu dni powstał model ładowarki kołowej Volvo L250G, dziwnym trafem posiadający dużą część naklejek z 42030 ;)

No to po kolei: Na początku budowania byłem święcie przekonany że za kabiną będę miał masę miejsca, więc spokojnie zmieszczą się tam wieże IR, akumulatorek i kable od świateł. Po dokładnym przestudiowaniu rysunków oraz zweryfikowania ich z gotową ramą okazało się że miejsca jest... mało. Nawet bardzo. Model nie ma świateł, bo nie było po prostu miejsca na przewody, a te od wież i silników są poupychane w różnych dziwnych miejscach.

Najpierw kilka zdjęć ogólnych, potem mechanika.
Tak wygląda oryginał:


Volvo L250G Wheel Loader by Volvo CE NA, on Flickr





Model waży 1,6kg i jest napędzany przez jeden silnik PF L, z redukcją 1:3 w zwolnicach. Jest przez to szybki, a żeby nad nim zapanować do jazdy używam pilota z regulacją prędkości.



Za skręt odpowiada PF M, napędzający dwa małe siłowniki śrubowe:



Za podnoszenie łyżki odpowiada PF L z redukcją 1:1.7:



Za wychył łyżki PF M:



Całość sterowana dwoma wieżami IR, zasilana przez aku PF:



A tak to wygląda w środku:




Podczas budowy uparłem się że model ma być zgodny z wymiarami prawdziwej ładowarki, przez co strasznie sobie utrudniłem życie :) Tył wygląda jak wygląda, miał tam być dosyć dziwaczny SNOT w celu oddania krzywizn, ale jak już wspomniałem nie ma miejsca, a część skosów trzyma się aku PF. Za to łyżka podnosi się wysoko, tak jak powinna:



Kabina to osobna historia: Najpierw chciałem mieć tylko zarysowane słupki, ale wyglądała przez to strasznie pusto. Skończyło się na czymś w stylu 580; potłuczone szkło w kabinie :)



Porównanie z 580:



Prawdziwa 250 ma dużo naklejek odblaskowych, w celu zapewnienia lepszej widoczności. Moja też:



Galeria WIP

Co to za model bez rysunków technicznych? ;)



I na koniec film. Tym razem już w HD, każdy kolejny model też będzie już nagrywany w wysokiej rozdzielczości.

https://www.youtube.com/watch?v=oZ9q7KT75Mg

Podziękowania dla mojej żony za cierpliwość i udostępnienie telefonu, który jak się okazało ma całkiem niezła kamerę ;)
_________________
m1longer.com
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2015-11-06, 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5644
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-29, 13:43   

Niezłe tempo budowy. Model bardzo zgrabny, estetyczny, dość kompaktowy jak na ładowarkę. Fajne te odblaskowe naklejki. Schematy mistrzowskie. Więcej po filmie ;)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 27
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 100
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-09-29, 14:21   

Mówiłem Ci już, że model fajny, ale nieco ponarzekam :D

Nie podoba mi się powstała z przodu dziura po zastosowaniu technicowych klocków, jestem pewien, że da się to ładnie zrobić bez niej. I żeby nie być gołosłownym postaram Ci się to udowodnić na przykładzie swojej ładowarki (sam zresztą widziałeś, że buduję). Ten wystający z tyłu kabel od bboxa też średnio wygląda, ale tu wina leży po kształcie i gabarytach maszyny, ale wybaczam, bo wiem jak ciężko było znaleźć odpowiednią ;) Na koniec dałbym tę większą technicową kierownicę, choć zdaje sobie sprawę, że ona z kolei jest nieco za duża.
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 47
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 1951
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-09-29, 14:43   

Bardzo piękny i bardzo sprawny model. I jak tu nie lubić silników L? :)
Co do tłuczonego szkła - nigdy tego nie praktykuję, ale tak się gapię i gapię i myślę, że w Twoim wykonaniu wygląda to dobrze.

A teraz sprzedaj model bardzo drogo firmie Volvo :) .

Karol, nie chwal się że pokażesz (bo to moja specjalność :D ) tylko pokaż swoją ładowarkę :).
_________________
Pozdrawiam,
dmac
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 27
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 100
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-09-29, 14:48   

dmac napisał/a:
Karol, nie chwal się że pokażesz (bo to moja specjalność :D ) tylko pokaż swoją ładowarkę :).

:) Niestety nie mam dostępu do klocków teraz więc zapewne za kilka miesięcy to nastąpi, choć obiecuję się pospieszyć :)
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
SERVATOR 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 08 Lis 2013
Wpisy: 3212
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-29, 14:58   

HA! Teraz wiem o co Ci chodziło jak w wątku o maszynie drogowej Walera napisałeś:
M_longer napisał/a:
SERVATOR napisał/a:
Myślę, że się nie pomylę jak powiem, że właśnie poznaliśmy MOC Września 2014 :)

Miesiąc się jeszcze nie skończył...

Twój model jest baaardzo dopracowany ale Waler ma u mnie plus za nowy typ maszyny.
Oj ciężko będzie wybrać co jest najlepsze.

Mi popękane szkło w kabinie się podoba :)
Patrząc na nowy "komin" zastanawiam się jak przy tak dorobionej maszynie w pierwszej wersji przeszło to co przeszło.....
_________________
Mój "blożek"
Liga Gorących Szesnastek
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 27
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 100
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-09-29, 15:01   

SERVATOR napisał/a:
Patrząc na nowy "komin" zastanawiam się jak przy tak dorobionej maszynie w pierwszej wersji przeszło to co przeszło....

Ta wcześniejsza ładowarka to nie pierwsza wersja a zupełnie inna maszyna, zresztą Longer napisał, że to Liebherr L580...
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
SERVATOR 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 08 Lis 2013
Wpisy: 3212
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-29, 15:06   

Karol napisał/a:
SERVATOR napisał/a:
Patrząc na nowy "komin" zastanawiam się jak przy tak dorobionej maszynie w pierwszej wersji przeszło to co przeszło....

Ta wcześniejsza ładowarka to nie pierwsza wersja a zupełnie inna maszyna, zresztą Longer napisał, że to Liebherr L580...

Pierwszej wersji ładowarki (nie Volvo) - tej do której jest porównanie.
EDIT. Uprzedzając. Niekoniecznie pierwszej w życiu ładowarki Longera! ;)
_________________
Mój "blożek"
Liga Gorących Szesnastek
Ostatnio zmieniony przez SERVATOR 2014-09-29, 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5088
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-09-29, 15:07   

SERVATOR napisał/a:
Patrząc na nowy "komin" zastanawiam się jak przy tak dorobionej maszynie w pierwszej wersji przeszło to co przeszło.....

Pięć lat temu obowiązywały ciut inne standardy :P
_________________
m1longer.com
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 27
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 100
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-09-29, 15:19   

M_longer napisał/a:
Pięć lat temu obowiązywały ciut inne standardy :P

Nie bądź taki skromny, na dzisiejsze standardy też bardzo dobrze wygląda o czym między innymi świadczy fakt ile kopii powstało a i sam oryginał nadal żyw :)
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
Maks 


Wiek: 23
Dołączył: 19 Lut 2014
Wpisy: 95
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2014-09-29, 17:44   

Na zdjęciu porównawczym widać jak Ci się skil polepszył przez te 5 lat. Pogratulować :).

Świetny z Ciebie szklarz. Podobnie jak Dmac nie jestem entuzjastą łączenia legowych szybek, tu jednak wygląda to wspaniale.

Tylko szkoda trochę, że z tyłu dałeś naklejkę. Można by się pobawić i np. znaczek Volvo zrobić z klocków.

Tylny błotnik wygląda świetnie.
 
 
 
Kruk 


Wiek: 28
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2014-09-29, 18:55   

Po pierwsze , wiedziałem że coś się święci jak pokazałeś Liebherr'a z nową łychą ale to pewnie dlatego że spóźniony jestem z informacjami co teraz budujesz :) po drugie napiszę że bardzo mi się podoba kompaktowość całego zarówno modelu jak i sposobu upchania całej mechaniki oraz elementów PF. Moją uwagę też przykuło "oklejania" skorupką model team na technic'ową ramę modelu, aczkolwiek w niektórych miejscach zbyt rażą te lifty, sam znam ten problem przy mojej wywrotce volvo A40 E . Super Ci wyszły błotniki, kabina oraz tylna część modelu, adekwatnie widać różnicę w detalach pomiędzy L580 a tym Volvo, ale Liebherr'a można by poprawić spokojnie dzisiaj z obecnymi elementami ale nie ma co odkopywać starocia nie :) , jakoś większy sentyment mam do L580 'ki . Waga..hmyyy....1,6 kg na jedną L? nie słychać na filmie aby umierała ale czy to nie za dużo dla niej ? choć logiczne że na XL miejsca brakowało. Model a raczej rozstaw osi jest chyba podobny jak nie taki sam jak w L580 , a wygląda znacznie zgrabniej. Skręt też uważam za bardzo udany, pracuję płynnie i nie ma problemu z luzem, tak jak przy raku z zębatkami. Ciekaw jestem nad czym jeszcze pracujesz, bo powiem że cholernie fajnie się ogląda Twoje pracę :D . Model ogółem uważam za bardzo udany dobre 9/10 jak dla mnie, gratuluje noo i czekam na kolejne miłe zaskoczenie :).
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 44
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 2961
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-09-29, 21:39   

Bardzo podoba mi się Twoja ładowarka. Zdecydowanie lepsza niż flagowy najnowszy zestaw Lego. Efekt, jak to nazwałeś, "tłuczonego szkła" nie jest tak bardzo widoczny, a dodaje realizmu prawdziwej kabiny w ładowarce. Widzę, że nie tylko łyżka z nowego zestawu się przydała, ale również i naklejki. No i zdecydowanie ma lepszy skręt niż w zestawie 42030. Ogólnie bardzo udany MOC. A z której ładowarki jesteś bardziej zadowolony? Z Liebherra czy Volvo?
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Ostatnio zmieniony przez legosamigos 2014-09-29, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5644
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-29, 22:05   

Kruk napisał/a:
Waga..hmyyy....1,6 kg na jedną L? nie słychać na filmie aby umierała ale czy to nie za dużo dla niej ?


L-ki dają radę w trialówkach ważacych ponad 2 kg, wprawdzie zwykle 2 i z większą redukcją, ale tutaj nie muszą mierzyć się z kamieniami, korzeniami, podjazdami, także przy takim modelu spokojnie dadzą radę.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-29, 22:49   

Genialna :)

Bardzo mi się podoba i nie mogę się napatrzeć na ten odwłok :D Super patent na tylny zaczep. Ogólnie świetnie udało ci się odwzorować te kształty oryginału choć jest kilka mankamentów to pewien jestem, że w tej skali ciężko to zrobić lepiej. Dodatkowo jest bardzo proporcjonalna.

Czy przy silniku napędowym naprawdę nie było miejsca na większą redukcję? :>


P.S komin jest kozacki :D
_________________
Na warsztacie:
- Claas Scorpion 756 - 99%
Ostatnio zmieniony przez 2014-09-30, 09:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,066 sekundy. Zapytań do SQL: 13