STT 2014 podsumowania, propozycje zmian na 2015

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

STT 2014 podsumowania, propozycje zmian na 2015

#1 Post autor: Uncle Jaca »

Prócz podsumowania w Parku Maszyn pozwoliłem sobie coś tam podliczyć;) mam nadzieję, że nie ma zadnego babola:

Sezon #2 czyli STT 2014 w liczbach:

0 - żadnego serwisu oraz żadnego DNF'u w ciągu 6 poszczególnych rajdów (całego sezonu) podczas swoich przejazdów nie miał UJa (Tatra 815 EVO II Trial 6x6),

1 - dzięki ciężkiej pracy Zawodników i osób im towarzyszących zostało zbudowane pierwsze podwórko trialowe w Polsce (stricte dla modeli Lego) stanowiące Naszą najlepszą, krwisto-trialową miejscówkę do rozgrywania rajdów,

2 - tyle indywidualnych zwycięstw w poszczególnych rajdach odniósł jeden z Zawodników (Kamyk 5/2014 i 6/2014),

3 osie skrętne miał Oshkosh zbudowany przez Kubricka,

5 Sędziów czuwało nad rozgrywaniem Zawodów w tym trzech głównych i dwóch technicznych,

6 razy na 6 kolejnych rajdach stawała na podium Tatra 815 Evo II Trial 6x6 (miejsca, odpowiednio: 1,2,3,2,3,3),

7,2mm miał ponad regulaminowy próg pionowy, z którym zmagaliśmy się w STT #2 -czyli wielkie sędziowane ile cegły w cegle! :D

10 Zawodników - to największa frekwencja w tym roku na zawodach (STT #4),

13 Zawodników brało udział w rajdach STT w 2014 roku,

20 gwoździ pod chorągiewki służyło nam w tym sezonie,

30 sekcji zostało wytyczonych w tym sezonie co daje średnio 5 sekcji na rajd,

34 sekundy - dokładnie tyle wystarczyło aby pokonać cały odcinek na #6 rajdzie przez Kamyka,

39 punktów wystarczyło aby ukończyć sezon na podium, zwycięzca zdobył 48pkt na 64 możliwe,

227 rozegranych odcinków, z których 54 zakończyły się DNF/DNS/REZ,

375mm mierzył Tam 110 by Mati czyli najkrótsze 4x4 w tym sezonie, niewiele dłuższy bo tylko o 15mm był AEC Matador Kamyka oraz Mercedes Unimog solica,

598 sekund (9min 58s) tyle trwał najdłuższy przejazd na rajdzie #4 Blahy Tatrą 815-7 6x6, morderczy odcinek na którym Start oraz pierwsze trzy bramki pokonywane były tyłem, sekcja bez wyznaczonego limitu czasowego,

625mm, taką długość miała najdłuższa trialówka Tatra 815 8x8 by Maniek Maniak,

746 sekund (12min 26s) trwał najdłuższy przejazd w całym sezonie (#6/2014 sebanm Ural 4x4) - sekcja bez wyznaczonego limitu czasowego,

1908g to waga najlżejszej trialówki sezonu czyli Aec Matador 4x4 by Kamyk,

3025g to waga najcięższej trialówki sezonu czyli Tatry 815 8x8 by Maniek Maniak,

Ok. 4500h zostało do rozpoczęcia sezonu #3 STT. Do zobaczenia:)

BUDUJCIE TRIALÓWKY!
Ostatnio zmieniony 2014-10-08, 14:42 przez Uncle Jaca, łącznie zmieniany 1 raz.
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
nisiia
Adminus Emeritus
Posty: 875
Rejestracja: 2013-11-24, 21:01
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: nisiia

 

#2 Post autor: nisiia »

Od siebie chciałabym dodać jeszcze jedną cyfrę

9,3mm - tyle wzrostu mierzy obecnie najmłodszy trialowiec STT :)
Ostatnio zmieniony 2014-10-08, 11:50 przez nisiia, łącznie zmieniany 2 razy.
za dzień, za dwa
za noc, za trzy...

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#3 Post autor: Uncle Jaca »

I musimy przynajmniej w te konto dopisać conajmniej 0,7! Graty!!!
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
nisiia
Adminus Emeritus
Posty: 875
Rejestracja: 2013-11-24, 21:01
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: nisiia

 

#4 Post autor: nisiia »

Uncle Jaca pisze:I musimy przynajmniej w te konto dopisać conajmniej 0,7! Graty!!!
Dziękujemy :)
za dzień, za dwa
za noc, za trzy...

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#5 Post autor: Kubrick »

nisiia pisze:9,3mm - tyle wzrostu mierzy obecnie najmłodszy trialowiec STT :)
I zadbamy o to, żeby poszedł w dobrym kierunku :D
Uncle Jaca pisze:3 osie skrętne miał Oshkosh zbudowany przez Kubricka,
I każda z tych 3 żyła własnym życiem ;)

A co do moich podsumowań, to musze przyznać, że organizacja i atmosfera w STT to prawdziwy majstersztyk. Nigdy nie ma problemów z miejscówką, sa opcja zapasowe, trasy sa wyznaczane w taki sposób, że nie ma mowy o zmianach po zniszczeniu choragiewki (gwoździe rulez).
To, co Jaca wspominał na obiedzie po rajdzie, co rajd, to inna miejscówka. Nigdy nie dało sie do konca przewidzieć jak zachowa się samochód na danej trasie, bo praktycznie nie jeździliśmy po tych samych terenach.
Na ten moment z oczywistych wzgledów nie wiem jak będą wygladały moje starty w nastepnym sezonie, ale wierzę, że teraz może byc tylko lepiej :)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
bacon
Adminus Emeritus
Posty: 1501
Rejestracja: 2012-07-26, 15:21
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#6 Post autor: bacon »

Ja napiszę parę słów jako zewnętrzny obserwator. Wrażenia zawodników mogą być tendencyjne więc teraz napiszę jak to faktycznie wygląda! Bez ściem!
Wpadłem pokibicować w tym sezonie chyba na 2 rajdy. Trasy są za każdym razem inne, widowiskowe. Niekiedy trudne i mordercze dla trialówek. Dużo się dzieje, nikt nie ma prawa się nudzić :)

Po zakończeniu sezonu integracja a na niej wręczenie dyplomów i nagród - miło i przyjemnie. STT cały czas się rozwija, nie ma stagnacji. Jest szukanie lepszych rozwiązań, nowe pomysły, praca nad regulaminem itd. Chłopaki, idziecie do przodu jak maszyna, ma się wrażenie że nic was nie powstrzyma :) Podwórko trialowe to już zupełne mistrzostwo. Swoją drogą, ciekawe jak przetrwa zimę? Świetna atmosfera, zdrowa rywalizacja to wszystko sprawia, że wpadam do was zawsze z największą przyjemnością.

Jeśli ktoś tylko czyta wątki trialowe, ale ma opory aby się zarejestrować na forum i samemu spróbować swych sił w trialu, to go gorąco do tego namawiam! Oprócz zabawy można się też dużo nauczyć! Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie weźmie udział minimum 15 zawodników :)

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#7 Post autor: Uncle Jaca »

Skromnie z tymi podsumowaniami;)

Ja raz jeszcze dziękuję za cały drugi sezon i gratuluje wszystkim jego uczestnikom. Udowodniliśmy, że od chcieć nie daleko jest do móc i zawsze będziemy walczyć o dobre imię STT. W wielu przypadkach dla mnie osobiście nie szukam odpowiedzi na pytanie "czy -coś zrobić" tylko "kiedy". Jedziemy, ciśniemy dalej.

Coś jeszcze, gwoli wyjaśnienia.
Na drugi dzień po integracji zauważyłem babola w wynikach, na szczęście nie groźnego nie wypaczającego wyniku (finalnie zapomnieliśmy Zozoleonowi odjąć 0,1) bo po powtórnym przeliczeniu okazało się, że na żadnej z sekcji nic to nie zmieniło. Pomyłki się zdarzają i tą ewidentnie popełniłem ja dyktując wyniki przy podliczaniu, przepraszam.

Jedźmy dalej.
STT 2015 proponowane zmiany, dodatkowe zapisy:

Zmiany:
1. Dopuszczalne układy i ich masy minimalne:
4x4 1700g, 6x6 2100g, 8x8 2500g

2. Zgłoszenie po wyznaczonym czasie kara -0,15 do przelicznika,

3. Dopuszczalne sterowanie jedynie za pomocą pilota pf IR oraz pilota "kolejkowego",

4. W formule przelicznika odjęcie od wartości dodawanej 0,1,

5. Ogrodzenie terenu sekcji taśmą ograniczające pole manewrowania - możliwe tylko jedno dotknięcie, najechanie, przejechanie podczas przejazdu - kara 30s, drugie dotknięcie skutkuje zakończeniem przejazdu,

6. Losowanie kolejności startu przed każdą sekcją, prócz pierwszej gdzie kolejnośc jest odwrotna do przysłanych zgłoszeń,

7. Zaliczanie bramki pojazdem mającym stały kontakt z podłożem conajmniej jedną osią,

8. Stały limit czasowy zależny od liczby bramek (maksymalna ilość 6) prócz Startu i Mety (4bramki 3min, 5bramek 4min, 6bramek 5min), po przekroczeniu limitu za każdą niezaliczoną bramkę (w tym Metę) Zawodnik otrzymuje po 60s kary,

9. Zawodnik sam decyduje o kolejności pokonywanych bramek na sekcji (zgodnie z wyznaczonym kierunkiem) prócz bramki oznaczonej "START" i "META" z wyłączeniem sytuacji, kiedy sędzia wytyczający sekcję nakaże inaczej. W przypadku nie podjęcia próby przejazdu przez bramkę (lub próby nieskutecznej) Zawodnikowi dolicza się 60 s kary (za każdą niezaliczoną bramkę). W przypadku (jak było do tej pory) np. powieszenia się na przeszkodzie czy dwukrotnym serwisie bądź dwukrotnej kary ręki Zawodnikowi dopisuje się karę czasową za wszystkie niezaliczone bramki.

10. ...

Dodatkowe zapisy:

Aby rozegrać pojedyńczy rajd musi być zgłoszonych conajmniej pięć pojazdów we wcześniej wyznaczonym czasie.

Prócz bramek złożonych z dwóch chorągiewek na trasie może znaleźć się jedna chorągiewka (w ilości i usytuowaniu przewidzianym przez wytyczającego/-ych sekcję), której przeznaczenie objaśnia Sędzia wytyczający trasę (1 chorągiewka może stanowić np. przeszkodę do okrążenia w dany sposób lub objechania z danej strony -zakrętu 90°, nawrotu 180°. Slalom złożony z kilku pojedynczych chorągiewek). Pojedyncza chorągiewka jest aktywna pod względem kar.

Bramki "START" i "META" nie są aktywne pod względem kar (wewnątrz nich nie znajdują się bramki złożone z chorągiewek).

Każdy kolejny Zawodnik startujący na danej sekcji zmaga się z warunkami terenowymi takimi jakie zastał po przejeździe poprzedzającego Zawodnika, ustawieniu w odpowiednim miejscu podlegają jedynie bramki Start i Meta oraz chorągiewki.

W przypadku rozpoczęcia sekcji przez pierwszego Zawodnika, który weryfikuje przejezdność trasy Sędziowie mogą przerwać dany odcinek, anulować zmierzony czas,zmodyfikować całość badź część trasy tak aby była przejezdna i nakazać Zawodnikowi powtórny start od jej początku. Zawodnik ten powtórnie startuje jako pierwszy w/w sekcję.

Na prośbę większości Zawodników chcących się zmagać z przeszkodą wykraczającą poza regulamin Sędziowie mogą zezwolić na kontynuowanie przejazdu.

-W przypadku awarii wału kardana bądź innej awarii napędu dotyczącej jednego z kół Zawodnik sam decyduje czy kontunuuje przejazd sekcji.

-Przyjęta skala przez konstruktora w zakresie od 1:12 do 1:14 (podawana w zgłoszeniu) jest jedna dla całego modelu, skalując go, konstruktor może przyjąć jednego studa tolerancji dla każdego z wymiarów. W przypadku budowania modelu wg zdjęcia (nie posiadając jego wymiarów) konstruktor może zwrócić się do sędziów o pomoc w skalowaniu.

Jeśli chodzi o dodatkowe zapisy, będą one dopisane do regulaminu, są wynikiem różnych zaistniałych sytuacji podczas rajdów i już o nich dyskutowaliśmy.

Jeśli chodzi o zmiany, proszę odnosić się do konkretnych punktów aby było prościej podjąć dyskusję.
Można zaproponować swoje zmiany, lub modyfikować coś co już jest. Jeśli komuś coś nie odpowiadało proszę również o tym napisać i zaproponować zmianę. Luźno, teraz mamy na to czas. Można zaproponować zmiany kadrowe - tu też jest pole do popisu odpowiednio argumentując, np. nie podobało mi się jak Jaca sędziował, bo np. jest stronniczy czy tam np. nieangażuje się itp. proponuję .... lub .... lub siebie bo jestem/ będę najlepszy gdyż.... itp. Bez krempacji. Bierzemy na klatę. Jeśli ktoś z biorących udział w STT ma jakiś pomysł do zrealizowania w przyszłym roku np. rozegrania rajdu u siebie bo jest fajna miejscowka lub ma jakiś inny pomysł jak jeszcze bardziej podejść pro i rozwijać Nasz rajd proszę się wpisać.

Zapraszam do dyskusji.
Pozdr UJa
Ostatnio zmieniony 2014-10-11, 07:16 przez Uncle Jaca, łącznie zmieniany 1 raz.
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#8 Post autor: 3dom »

Uncle Jaca pisze:3. Dopuszczalne sterowanie jedynie za pomocą pilota pf IR oraz pilota "kolejkowego"
Bat na Atra? Nie rozumiem tego zapisu. Po co wykreślać NXT i RC? Dają przewagę zasięgu i precyzji ale z drugiej strony znacznie utrudniają konstrukcję i optymalne rozłożenie masy.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#9 Post autor: Uncle Jaca »

Uzyskana przewaga jest niewspółmierna w stosunku do skomplikowania konstrukcji czy zagrożenia wyłapania rolki.

Kamyk przerabiając swoje auto na RC pierwsze co powiedział, że przeróbka będzie bardzo prosta. Nie przypominam sobie aby którykolwiek przechył wygrał z jego autem po metamorfozie.

Mając w pojeździe skrzynię biegów nie trzeba z niej korzystać... można operować gazem.
Przewaga jest miażdżąca w tym zakresie.

Tak na dobrą sprawę utrudnienie konstrukcji - też nie do końca jest to argument skoro można sobie na NXT na jednej zębatce prosto z silnika skręt ogarnąć. Można tak zaprogramować skręt aby uniknąć skrajnych przeciążeń. Nawet nie mówię o zmianie biegów z wymuszona minimalną prędkością lub np. 3 biegowej skrzyni.

Fizycznie to jak zbieranie naddatku materiału pilnikiem do wykonanego gotowego elementu przez obrabiarkę cyfrową. Człowiek vs maszyna.

Po co szukać prowokacji że to na kogoś bat? Przy jednakowym sterowaniu i możliwych do użycia elementach wtedy dokładnie i dobitnie widać kunszt zarówno konstruktora jak i kierowcy. Tyle. Ale poczekam aż się wypowiedzą sami Zawodnicy, moje zdanie jest takie, każdy ma prawo się wypowiedzieć.
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#10 Post autor: 3dom »

Może Kamyka auto było szczególne ale w większości przypadków nie da się ot tak wyjąć wieży, BB i sensownie wsadzić kostki a tym bardziej modułu RC.
Przecież pilotem kolejkowym też możesz operować gazem zamiast używać skrzyni, słaby argument. Równie dobrze można zakaz felg i opon z Power Pullera bo też są drogie i nie każdy je ma.
Teraz Atr albo ktokolwiek inny startujący w Warszawie na NXT/RC będzie musiał mocno przerabiać auto jeżeli będzie chciał wybrać się na STT, trochę bez sensu, szczególnie że odsetek osób z tego korzystających jest nieduży.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#11 Post autor: Uncle Jaca »

Zupełnie inaczej reaguje kolejkowy (mniej precyzyjny) niż RC, nie bajaj albo sprawdź dobrze. Myślę też, że za samego Atrosa najlepiej jak się wypowie Atros, hehe, nawet jeśli jefo zdania będzie bliźniacze do Twojego - i tak na marginesie: na dziś jest to odsetek, to są zmiany na 2015;)
Masz zamiar startować w STT Maciej? Bo na dzień dzisiejszy liczba Twoich startów w STT wynosi okrągłe zero, co oczywiście nie oznacza, że siła Twoich argumentów nie przemówi do pozostałych Zawodników.
Pies utonął, łańcuch pływa

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#12 Post autor: Jellyeater »

Właściwie to prędkość obrotową silnika prądu stałego powinno się regulować napięciem zasilającym, a nie redukować przez skrzynię biegów. Straszny anachronizm z czasów silników spalinowych. :)
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#13 Post autor: SERVATOR »

A nie możecie zrobić kilku kategorii albo dać jakiś arbitralnych przeliczników?
Jeżeli zależy Wam na frekwencji (a zakładam, że tak), to powinniście być otwarci na wykorzystywanie rozszerzających się stale możliwości stwarzanych przez LEGO.
Ostatnio zmieniony 2014-10-10, 13:12 przez SERVATOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#14 Post autor: Atros »

Pewnie nikogo nie zaskoczę swoim zdaniem, ale uważam, że zakaz NXT/RC to krok wstecz. Już od kilku lat jeździmy i nie było z tym żadnych zgrzytów, zwiększał się za to odsetek zawodników wykorzystujących dobrodziejstwa NXT/RC. Jeśli dobrze liczę, na LTTC było już 6 zawodników sterujących przez NXT.
Nie pomyślałem o tym na początku, ale 3dom słusznie zauważył, że ktoś kto ma trialówkę NXT prawdopodobnie nie pojawi się na STT, ale Wy również na pewno jesteście tego świadomi.

Za to na plus zmiana o której kiedyś tam dyskutowaliśmy:
-W przypadku awarii wału kardana bądź innej awarii napędu dotyczącej jednego z kół Zawodnik sam decyduje czy kontynuuje przejazd sekcji.

A moglibyście napisać po polsku jak od sezonu 2015 będzie wyglądał u Was przejazd i punktowanie sekcji? Bo rozumiem, że już nie czas będzie decydował o zwycięstwie tylko punkty karne?

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#15 Post autor: 3dom »

Atros pisze:Jeśli dobrze liczę, na LTTC było już 6 zawodników sterujących przez NXT.
Ja naliczyłem 7 albo 8, nie pamiętam czy Lomero kiedyś też nie miał NXT?
Uncle Jaca pisze:Masz zamiar startować w STT Maciej?
Zamiar mam ale czy czas będzie to osobna sprawa ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

ODPOWIEDZ