Koledzy-spokojnie. Skończyłem budownictwo na politechnice, gdzie miałem 6 semestrów mechaniki budowli, wytrzymałość materiałów i dobieranie odpowiednich przekrojów itd. Nie mam zamiaru łamać klocków i będę dalej posuwał mój projekt naprzód :-)Karol pisze:Małe 3-4 osiowe żurawie wymagają sporo pracy żeby to wszystko idealnie pracowało, nie mówiąc już o tych dużych gdzie ciężar klocków odgrywa już bardzo znaczącą rolę. I tak jak wspomniał Longer, najpierw spróbować na mniejszym modelu.
[WIP] Żuraw mobilny Liebherr LTM 1500-8.1
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
A ile semestrów dobierania silników Lego? Koledzy dobrze radzą z własnego doświadczenia. Cóż, nie chcesz się uczyć na cudzych błędach, pozostaje Ci uczenie się na własnych.BONBINI pisze:Koledzy-spokojnie. Skończyłem budownictwo na politechnice, gdzie miałem 6 semestrów mechaniki budowli, wytrzymałość materiałów i dobieranie odpowiednich przekrojów itd.
Posłuchaj Longera on się rzadko myli. Też się z nim kłóciłem podczas budowy mojej nieukończonej Scanii . I chyba mnie namówił na zmianę całego podwozia. W końcu jesteś na forum po to by słuchać tych bardziej doświadczonych.
Ostatnio zmieniony 2015-01-03, 20:49 przez Forsil, łącznie zmieniany 1 raz.
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
A zdjęcia Twoich siłowników możesz też wrzucić?
I bez ironizowania, czym chcesz je napędzać? Żeby nie skończyło się jak u dmac'a, że jak już uda Ci się podnieść wysięgnik, to będzie to trwało 45 min...
Druga z najistotniejszych kwestii to tak jak Longer napisał - obrotnica. Nawet, jeśli wpadniesz na jakiś genialny pomysł, to z tego co widzę, podwozie ma szerokość 15 studów, czyli wieża będzie mogła być oparta na obwodzie o maksymalnej średnicy 15 studów. Podpory też niewiele ustabilizuja cały dźwig przy planowanym wysięgniku. Pachnie mi to wywrotką...
I bez ironizowania, czym chcesz je napędzać? Żeby nie skończyło się jak u dmac'a, że jak już uda Ci się podnieść wysięgnik, to będzie to trwało 45 min...
Druga z najistotniejszych kwestii to tak jak Longer napisał - obrotnica. Nawet, jeśli wpadniesz na jakiś genialny pomysł, to z tego co widzę, podwozie ma szerokość 15 studów, czyli wieża będzie mogła być oparta na obwodzie o maksymalnej średnicy 15 studów. Podpory też niewiele ustabilizuja cały dźwig przy planowanym wysięgniku. Pachnie mi to wywrotką...
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Nowy rok, nowe możliwości :DForsil pisze:Posłuchaj Longera on się rzadko myli. Też się z nim kłóciłem podczas budowy mojej nieukończonej Scanii . I chyba mnie namówił na zmianę całego podwozia. W końcu jesteś na forum po to by słuchać tych bardziej doświadczonych.
Nie oczekujemy. Tylko nie chcemy abyś spędził za dużo czasu przy czymś co nie będzie działało tak jak chcesz.BONBINI pisze:Nie oczekujcie, że żurawia skończę w ciągu 3 miesięcy...
Kończąc dzisiejszą dysputę jedyny problem, który ciągle mi chodzi po głowie to kwestia czy opony balony 56x26 nie sflaczeją gdy dźwig będzie gotowy z balastem (chociaż taki dźwig z maksymalnym balastem nie jeździ po drogach publicznych).M_longer pisze:Tylko nie chcemy abyś spędził za dużo czasu przy czymś co nie będzie działało tak jak chcesz.
Plan awaryjny to zastosowanie starych opon 17x43 (3634).
Ostatnio zmieniony 2015-01-03, 21:38 przez BONBINI, łącznie zmieniany 1 raz.
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Zastanów się czy do tak masywnego ramienia te 56x26 nie będą za małe? Skała sugeruje że powinny być od Unimoga czyli prawie 2x większe.BONBINI pisze:Kończąc dzisiejszą dysputę jedyny problem, który ciągle mi chodzi po głowie to kwestia czy opony balony 56x26 nie sflaczeją gdy dźwig będzie gotowy z balastem (chociaż taki dźwig z maksymalnym balastem nie jeździ po drogach publicznych).M_longer pisze:Tylko nie chcemy abyś spędził za dużo czasu przy czymś co nie będzie działało tak jak chcesz.
Plan awaryjny to zastosowanie starych opon 17x43 (3634).
Błogosławiony ten, co nie ma nic do powiedzenia, a pomimo to milczy...
Moja kolekcja
Moja kolekcja