[MOC] BESTIA
: 2014-10-31, 15:34
Osobiście nie obchodzę Halloween jednak pomyślałem że to dobry moment aby światło dzienne (lub raczej wieczorny mrok) ujrzała stworzona przeze mnie bestia.
Jest to dopiero mój drugi w pełni samodzielny MOC, dlatego potraktowałem go treningowo. Założenie było takie aby możliwie zgrabnie i ciasno upakować wszystkie mechanizmy oraz aby połączyć układy pneumatyczny i elektryczny.
Kolejne zadanie jakie sobie postawiłem to zdejmowana karoseria. Cała jest połączona z podwoziem na siedmiu łatwo dostępnych pinach, dodatkowo trzeba rozłączyć kostkę elektryczną do oświetlenia i przewód pneumatyczny do podnoszenia drzwi.
Od jakiegoś czasu myślałem jak stworzyć z lego zawieszenie progresywne, czyli takie które ma dwa zakresy pracy. Jest czułe i precyzyjne na równej nawierzchni ale przy dużym obciążeniu wybierze nawet potężne nierówności. Połączenie amortyzatorów sprężynowych z siłownikami dało taki efekt i działa bardzo fajnie.
Najwięcej trudności sprawiło mi zapanowanie nad układem kierowniczym i przeniesieniem napędu przy tak dużym skoku i dość sporej masie pojazdu. Mam świadomość, że daleko mu do doskonałości, ale działa. Sprawność terenowa maszyny jest słaba, głównie ze względu na niewielką redukcję napędu, jest za to dość szybki.
Na końcu skupiłem się na estetyce. Kierując się najnowszymi trendami zaprojektowałem auto dla młodych dynamicznych lubiących aktywny styl życia ludzi sukcesu.
Czyli kompletnie bez sensu (mały bagażnik, duże spalanie, drogie utrzymanie itp.)
Podsumowując wyszła z tego taka plażowa terenówka do szpanowania na bulwarach udająca prawdziwe bestie z rajdu Paryż-Dakar.
Film
https://www.youtube.com/watch?v=D-y9aHv ... e=youtu.be
Galeria
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=549113
Opis
Waga 2 kg
Zailanie 2 x akumulator PF
Napęd 4 x PFL
Kompresor 2 pompki 6l i silnik PFM
Układ kierowniczy serwo PF
Zawieszenie regulowane pneumatycznie dwa duże siłowniki sterowane elektrozaworem z silnikiem PFM dodatkowo Airtank
Drzwi otwierane do góry pneumatycznie dwa małe siłowniki (sterowanie ręczne)
Światła 2x diody PF
Automatyczny zawór ciśnienia mały siłownik i przełącznik elektryczny starego typu.
Bagażnik otwierany ręcznie.
Jest to dopiero mój drugi w pełni samodzielny MOC, dlatego potraktowałem go treningowo. Założenie było takie aby możliwie zgrabnie i ciasno upakować wszystkie mechanizmy oraz aby połączyć układy pneumatyczny i elektryczny.
Kolejne zadanie jakie sobie postawiłem to zdejmowana karoseria. Cała jest połączona z podwoziem na siedmiu łatwo dostępnych pinach, dodatkowo trzeba rozłączyć kostkę elektryczną do oświetlenia i przewód pneumatyczny do podnoszenia drzwi.
Od jakiegoś czasu myślałem jak stworzyć z lego zawieszenie progresywne, czyli takie które ma dwa zakresy pracy. Jest czułe i precyzyjne na równej nawierzchni ale przy dużym obciążeniu wybierze nawet potężne nierówności. Połączenie amortyzatorów sprężynowych z siłownikami dało taki efekt i działa bardzo fajnie.
Najwięcej trudności sprawiło mi zapanowanie nad układem kierowniczym i przeniesieniem napędu przy tak dużym skoku i dość sporej masie pojazdu. Mam świadomość, że daleko mu do doskonałości, ale działa. Sprawność terenowa maszyny jest słaba, głównie ze względu na niewielką redukcję napędu, jest za to dość szybki.
Na końcu skupiłem się na estetyce. Kierując się najnowszymi trendami zaprojektowałem auto dla młodych dynamicznych lubiących aktywny styl życia ludzi sukcesu.
Czyli kompletnie bez sensu (mały bagażnik, duże spalanie, drogie utrzymanie itp.)
Podsumowując wyszła z tego taka plażowa terenówka do szpanowania na bulwarach udająca prawdziwe bestie z rajdu Paryż-Dakar.
Film
https://www.youtube.com/watch?v=D-y9aHv ... e=youtu.be
Galeria
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=549113
Opis
Waga 2 kg
Zailanie 2 x akumulator PF
Napęd 4 x PFL
Kompresor 2 pompki 6l i silnik PFM
Układ kierowniczy serwo PF
Zawieszenie regulowane pneumatycznie dwa duże siłowniki sterowane elektrozaworem z silnikiem PFM dodatkowo Airtank
Drzwi otwierane do góry pneumatycznie dwa małe siłowniki (sterowanie ręczne)
Światła 2x diody PF
Automatyczny zawór ciśnienia mały siłownik i przełącznik elektryczny starego typu.
Bagażnik otwierany ręcznie.