Strona 1 z 1

[MOC] Off-road po amerykańsku

: 2006-10-01, 19:37
autor: Jonder_qind
Witam
Chciałem przedstawić mojego nowego MOC-a. Jest to mix Technica i Model Teama, jeżeli "opiekunowie" forum stwierdzom, że to nie technic niech to przeniosą :)
Na początku miał to dyć Land Rover Defender, albo coś takiego jednak po zdubowaniu podwozia postanowiłem obudować go inaczej i wyszło to co wyszło.

Pojazd ma 2 sztywne osie zawieszone na pojedynczych amortyzatorach, czyli jakie rozwiązanie jak w Defenderze czy G klasie. Skrzynia 5 do przodu i wsteczny (układ góra 1-3-5 dół 2-4-R), oraz reduktor za skrzynią biegów. Koła napędzają silnik V8. Niestety kierownicą się nie skręca kół. Do skręcania służy małe pokrętło na dachu.

Przepraszam za dość duże zdjęcia. W tym tygodniu dodam nowe wersje zdjęć mam nadzieje, że lepszych :) i oczywiść trochę je odchudze.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=208099

: 2006-10-01, 19:46
autor: Pietruch
Moc jest po prostu wspaniały. Zawieszenie i cały układ napędowy super.
Skrzynia nawet reduktor, :) kawał dobrej roboty.
Co do wyglądu, zero zastrzeżeń.
Wszystko bardzo szczegółowe i dokładne.

Moja ocena 6+/6 !!

: 2006-10-01, 20:45
autor: szww
pewnie moje pytanie jest dla technic specjalistow co najmniej "glupie",
ale czy skrzynia biegow na jakies specjalne zastosowanie?
czy po prostu cieszy zmianami przelozenia napedzania sielnika (bo z tego co widze
zestaw ma naped "reczny" ;-)

: 2006-10-01, 21:30
autor: Scaner
O rzesz, ja też takie coś chcę mieć... znaczy się 10/10 tylko te klocki zakurzone ale można przyjąć że wraca z wycieczki.

: 2006-10-01, 22:54
autor: smyk
Pobierznie zerknąłem na fotki - ładnie wygląda karoseria, ale za duży rozstaw - zarówno kół jak i osi. Aż bije po oczach.

Trzeba by to dopracować, bo kierunek słuszny. :ok:

: 2006-10-02, 06:54
autor: Jonder_qind
Mnie się wydaje, że roztaw osi jest ok. Koła są szeroko i wystają poza obrys pojadu specialnie i celowo też jest taki wysoki i koło nie zmieściło by się do nadkola. Wystarczy poszukać i znajdzie się wiele podobnych do tego amrykańskich "wynalazków". :)

: 2006-10-02, 14:52
autor: kamylu
Model mi sie bardzo podoba ale wydaje mi sie, że jest zbyt szeroki. Ale moze zdjęcie powoduje ten efekt. Zobacze nażywo to ocenie go inaczej.

: 2006-10-02, 15:24
autor: imaginner
Moim skromnym zdaniem osie są za blisko tyłu i przodu pojazdu, chyba nie powinno tak być (albo ja się nie znam).
Karoseria genialna, mechanika również... wzorowałeś się na czymś, czy z głowy budowałeś mechanikę?

: 2006-10-02, 16:46
autor: Grygus
Wyposarzenie kabiny, a szczególnie fotele, dźwignia zmiany biegów i schowek przy fotelu pasarzera wymiatają :D .

Tylko ta "skrzynia" hmmm... Nie powinna być ciut szersza albo węższa od kabiny? Bo tak idealnie równa nie wygląda realistycznie :hmmm: .

Nie dało się upchnąć normalnego sterowania kierownicą? Bo Pokrętło na dachu (choć elegancko ukryte) to jednak "nie jest to" ;| .

: 2006-10-02, 17:39
autor: Jonder_qind
Odpowiem bez cytowania na pytania.
Układ jezdny wzorowałem na Land Roverze Defenderze, miałem parę zdjęć i schemat z katalogu z samochodami tetrenowymi. Co do ogólnego wyglądu wzorowałem się na amerykańskich wynalazkach. Pełno ich zdjęć w internecie, głównie nowszych wynalazków z niezależnym zawieszeniem każdego koła i karoserią z włókna na rurowej ramie. Tu jest coś na czym mniej więcej wzorowałem się dobierając zwisy i ogólnie wymiary nadwozia wyględem podwozia, gdy już zdecydowałem, że całość to nie będzie Defender.
nadwozie
Jak widać ten wynalazek też ma szczątkowe zwisy zaróno z przodu jak i tyłu. Wszystko by polepszyć kąty natarcia i zjazdu. I jeszcze ta kierownica owszem miałem pomysł ale przejść od tyłu kabiny do przodu wymagało paru zębatek i kardana na samym kożcu , opory były duże i średni to skręcało. Więc wywaliłem to jest jak jest. Może jeżeli będę miał czas zrobię tak aby gałka na dachu kręciła kierownicą i kołami naraz.

: 2006-10-02, 18:42
autor: Pietruch
To chyba będzie najlepsze rozwiązanie.
Jest to uzupełnienie tematu Jonder_qind, Off-road po amerykańsku.
Dlaczego ja o tym pisze, dlatego że ja mam specjalne fotki. :)

Przykro mi bardzo, ale będę musiał dać w pomniejszeniu.

Miłego oglądania:

: 2006-10-02, 18:46
autor: Jerac
Dopiero teraz, po próbie własnoręcznego zmontowania JEDNEJ przekładni, mogę ocenić jak wspaniały jest ten model. Skoro mi zrobienie układu skrętnego zajęło dobre parenaście godzin, to nie chcę nawet myśleć nad tym ile zajęło by mi zbudowanie takiego układu wraz z zawieszeniem i napędem. Skrzynia biegów faktycznie działa? Tego... tu nawet nie chodzi o to że ja nic nie wiem w tej dziedzinie... ja nawet nie wiem czego nie wiem :P

Wcześniej, w sumie od zawsze miałem spore opory w dziedzinie zestawów Technic - po prostu nie podobają mi się ich "schematyczne" konstrukcje karoserii, parę bricków czy też flexów tu i tam... brzydkie toto i w ogóle. Zdecydowanie wolę modele które są ładne od tych które coś potrafią. Jednakże coś w tym jest... jeśli się połączy ładny wygląd z funkcjonalnością... oj tak. To jest TO. I to właśnie chyba na tym polegała potęga Model Team.

Co do wyglądu Twojego modelu, to cierpi on na to samo co moje Ferrari - zamierzenie dobre, wykończenie również, ale proporcje złe (no i maska , dla odmiany tutaj za niska) :P Mam nadzieję że również Ty uporasz się z poprawkami ^^ Do rzeczy. O ile zasadnicza bryła jest jak najbardziej w porządku, to wrażenie mocno psuje kabina (tzn jej kształt, nie wnętrze). Jest za długa, w tej postaci wygląda na wersję czteroosobową, jak ten na zdjęciu. Dodatkowo, jest o wiele za wysoka. Wysokość szyby jest wręcz równa "wysokości blachy" drzwi, to trochę niestety przeszkadza.

[EDIT] @pietruch_15: Popraw załączniki, bo wyskakuje coś takiego:
Bład pobrania załącznika: 2

: 2006-10-02, 19:31
autor: Jonder_qind
Jerac dzięki za sugestie, gdy teraz spojrzałem na me dzieło nadal mi się ono podoba acz w kwestii kabiny masz racje. Dach opuszczę na pewno, co do skrócenia kabiny to max jedna kropka inaczej nie przełączy się reduktor. A zmiany w podwoziu... hm to mi się nie uśmiecha, bo oznaczałoby to rozebranie 60 % modelu.

Skrzynia działa reduktor też, a przynajmniej do dziś :) bo dziś model został mocno potrącony moją nogą :/ i coś zaczeło przeskakiwać ale to przejściowe. Zawieszenia ma nawet przyzwoity skok tylko tą wadę, że przód się nie podnosi z powrotem to jest ciut ciężki, ale tył nie mam tej dolegliwości. To moja pierwszy moc ze skrzynią biegów i trochę mi zajeło poustawianie biegów tak jak chcę, żeby nie było, że skopiowałem coś z 8466. Narazie odstawiam model do soboty i wtedy pomyślę o face liftingu :)

: 2006-10-03, 17:56
autor: Kubrick
Swietny MOC :D
Podoba mi sie ile w nim jest mechanizmow- taki technic to jest to,co lubie najbardziej :)
Jedynie, co bym zmienil: skrocilbym rozstaw osi, bo tylny zwis jest nienaturalnie maly, a paka nie musi byc tak wielka i jednak bym poszedl stylistycznie w strone defendera, ale nie chce oceniac stylistyki nadwozia, tylko jego wykonanie.
Moglbym sie uczepic, ze nie skreca sie kierownica, bo na upartego mozna kierownice podciagnac do ukladu kierowniczego, dlatego moja ocena to -6/6 :D
Pozdrawiam.
PEACE!

: 2006-10-14, 16:03
autor: Jonder_qind
Z powodu tymczasowego braku apratu dopiero dziś zrobiłem 3 zdjęcia wersji i obniżonym dachem o jedną kropkę. Model wygląda agresywniej, ale zdjae mi się, że paka jest teraz za wysoka. Obniżałem ją od 1/3 do 1 kropki i zawsze mi się nie podobało. Zwłaszcza przy obniżeniu 2/3 i 1 trzeba oniżyć też tylnią klape, kótra wygląda wtedy na zbyt małą.
http://www.brickshelf.com/gallery/Jonde ... owroof.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Jonde ... wroof2.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Jonde ... wroof3.jpg
Przez te 2 tygodnie model trochę się przykurzył :) Ale o ile nie pójdzie do rozbiórki to jutro zostanie wyczyszczony. Wszystko zależy od konceptu zawieszenia w czymś co zaczynam tworzyć.