[WIP] MAN F2000 8x8 Trial Truck

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#16 Post autor: BJ »

Najlepszy jest test ściany: Dojeżdżasz do ściany, może być z tym obciążeniem (żeby koła się nie ślizgały), do ściany w taki sposób żeby zablokować możliwość jazdy, jak koła staną i nic nie strzeli-test zaliczony.

Dlaczego nie skorzystałeś z knobów? Strasznie komplikujesz sobie życie.
Miałem wrażenie, czy nie udało Ci się wjechać na te koła w 0:59?
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#17 Post autor: M_longer »

Przekombinowales strasznie (a zdjęcia się zmniejsza).
Zamiast z24 katowych daj który i wywal te wszystkie zębatki ze środka.
Ostatnio zmieniony 2014-12-30, 15:00 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#18 Post autor: ELEMENT »

BJ pisze:Najlepszy jest test ściany: Dojeżdżasz do ściany, może być z tym obciążeniem (żeby koła się nie ślizgały), do ściany w taki sposób żeby zablokować możliwość jazdy, jak koła staną i nic nie strzeli-test zaliczony.
Takie też robiłem i poszło bez problemu. Uznałem, że ten co wkleiłem jest trudniejszy - tam pojazd stacza się po równi o nachyleniu 10%, po czym daję "całą naprzód", co w teorii generuje gorsze/większe siły niż przy 'zwykłym' zatrzymaniu.
BJ pisze:Dlaczego nie skorzystałeś z knobów? Strasznie komplikujesz sobie życie.
Nie mam doświadczenia we współpracy z tymi elementami, wolałem zacząć od czegoś co dobrze znam. Jeśli chodzi o poziom skomplikowania to w pełni się zgadzam. Czy przełoży się to na awaryjność ciężko mi powiedzieć...
BJ pisze:Miałem wrażenie, czy nie udało Ci się wjechać na te koła w 0:59?
Nie, nie próbowałem - koła były tam tylko po to żeby zatrzymać pojazd w razie awarii silnika, pęknięcia zębatki itp. Jemu nic by się nie stało, ale wołałem nie sprawdzać czy kartony mleka przeżyją upadek z biurka :P Tym niemniej wątpię żeby dał radę przy nacisku przeszło 2 kg na oś i pojedynczym XL-u.
M_longer pisze:Przekombinowales strasznie (a zdjęcia się zmniejsza).
Zamiast z24 katowych daj który i wywal te wszystkie zębatki ze środka.
Tak podmienię te linki :)

Jeśli chodzi o kombinacje - taka charakterystyka rozwiązania. Luźna 16-ka oraz druga kątowa 24-ka są tam np. tylko po to aby rozdystrybuować troszkę siły i zapobiec uginaniu się właściwych kół zębatych. Knoby pewnie rzeczywiście sobie potestuję, choć przyznam, że odrzuca mnie toporność tego rozwiązania :P Tak, tak wiem... Ma działać, a nie być piękne :P

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#19 Post autor: ELEMENT »

Trochę aktualnych fotek - tak obecnie wygląda tylni tandem. Nie wiem czy ktoś coś takiego kiedyś stosował, ale postanowiłem spróbować z kratownicą przeciągniętą przez cały pojazd (miałem problemy ze sztywnością wzdłużną). Ogólnie jestem zadowolony z postępów - choć to jeszcze prototyp, to już nabiera kształtów :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Parę pytań/obserwacji:

1. Wydaje mi się, że jak przyjdzie czas, to będę musiał zamówić komplet nowych amortyzatorów, bo te które posiadam mają bardzo zróżnicowaną miękkość (choć są tego samego typu).

2. Dociążenie kół - czy jest 'legalne' (tj. dopuszczalne w zawodach)? Mam na myśli np. owinięcie felg drutem i zamknięcie w oponie.

3. Jak dociążacie pojazd jeśli brakuje wam do minimalnej masy przewidzianej w regulaminie?

4. Auto w spoczynku ma prześwit na 5 studów. To dużo/mało/OK?

5. Prześwit przy maksymalnym ugięciu to 3 study, a podczas odciążenia 7 studów. Skok 4 study. Jak poprzednio: To dużo/mało/OK?

Z góry dzięki za odzew :)

BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#20 Post autor: BJ »

This file is not yet public

Daj deeplinki

2. jeśli to oryginalny drut lego to tak. W innym przypadku nie wchodzi to w grę. Zresztą przy mocy silników lego to raczej słaby pomysł.

3. Nie zaznałem tematu, chętnie oddam 500 gram z mojej trialówki:P Zazwyczaj trzeba odchudzać niż dociążać. Ale jeśli miałbym dociążać,to pewnie dodałbym sporo wzmocnień.

4. Pod mostami 4,5 studa to standard. Jeśli masz tak pod całym autem to zdecydowanie za mało.

5 Nie bardzo rozumiem, jak poprawisz zdjęcia to może załapie.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#21 Post autor: M_longer »

ELEMENT pisze:Tak podmienię te linki :)
Aaahaaa. Zdjęcia po 3,5Mb.

Nie wiem co tu wyrzeźbiłeś, ale wygląda na przekombinowane zawieszenie Tatry. Zbuduj to od nowa, bez tylu knobów i kół zębatych?

BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#22 Post autor: BJ »

Longer ma racje, również radzę to rozebrać i zbudować zwykłe mosty. Przy takim zawieszeniu z kabiną mana nie zostałbyś dopuszczony do zawodów.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#23 Post autor: ELEMENT »

BJ pisze:4. Pod mostami 4,5 studa to standard. Jeśli masz tak pod całym autem to zdecydowanie za mało.
Planowałem zwiększyć prześwit pomiędzy tandemami. Ile tam dajecie? Jakiś konkretny kąt pomiędzy spodem, a 2 i 3 osią rzuconą na podłoże?
M_longer pisze:Nie wiem co tu wyrzeźbiłeś, ale wygląda na przekombinowane zawieszenie Tatry. Zbuduj to od nowa, bez tylu knobów i kół zębatych?
Pracuję nad optymalizacją mechaniczną - kół zębatych jest coraz mniej :) Wolę jednak mieć te knoby zamiast kardanów. Źle myślę? W czasie testów pękły mi 4 szt. U-linków. Nie dawały rady z momentem.
BJ pisze:Przy takim zawieszeniu z kabiną mana nie zostałbyś dopuszczony do zawodów.
Ten MAN jeździł w zawodach z podwoziem typu Tatra.

Jest o tym mowa m.in. w tym ogłoszeniu o sprzedaży: KLIK

Gdzieś na jakiejś maniackiej niemieckiej stronie znalazłem info, że to bodajże od jakiejś 813-ki. Chcąc zachować wierność wobec oryginalnego pojazdu właśnie takie musiałem zastosować.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#24 Post autor: 3dom »

ELEMENT pisze:Wolę jednak mieć te knoby zamiast kardanów. Źle myślę?
Źle. Praktycznie każda Tatra, a sporo ich powstało w ostatnich latach, ma kardany w miejscu ugięcia wahaczy.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#25 Post autor: ELEMENT »

3dom pisze:Źle. Praktycznie każda Tatra, a sporo ich powstało w ostatnich latach, ma kardany w miejscu ugięcia wahaczy.
Wypróbuję przy okazji budowania skrętnych osi.

Jak to robicie, że wam nie trzaskają? Kleicie?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#26 Post autor: M_longer »

ELEMENT pisze:Jak to robicie, że wam nie trzaskają? Kleicie?
Jakie Ty masz kardany? 3L czy 4L?

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#27 Post autor: ELEMENT »

M_longer pisze:
ELEMENT pisze:Jak to robicie, że wam nie trzaskają? Kleicie?
Jakie Ty masz kardany? 3L czy 4L?
Mam jedne i drugie. Doprowadziłem do pęknięcia obu, ale 3L były mocniejsze. Należy dodać, że testy były hardcorowe - może po prostu przesadziłem?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#28 Post autor: M_longer »

ELEMENT pisze:Należy dodać, że testy były hardcorowe - może po prostu przesadziłem?
Zdecydowanie. Te kardany są znane ze swojej wytrzymałości, i powinny się wypiąć na krzyżaku, a nie połamać.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#29 Post autor: Kubrick »

ELEMENT pisze:Ten MAN jeździł w zawodach z podwoziem typu Tatra.
Obrazek
Nie wygląda mi to na tatrowe podwozie ;)
Generalnie, nauczony doświadczeniem, unikałbym wielowahacza w trialówce i skłonił się ku sztywnym mostom.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#30 Post autor: ELEMENT »

M_longer pisze:
ELEMENT pisze:Należy dodać, że testy były hardcorowe - może po prostu przesadziłem?
Zdecydowanie. Te kardany są znane ze swojej wytrzymałości, i powinny się wypiąć na krzyżaku, a nie połamać.
Hm, no to wypróbujemy raz jeszcze
Kubrick pisze:Nie wygląda mi to na tatrowe podwozie ;)
Generalnie, nauczony doświadczeniem, unikałbym wielowahacza w trialówce i skłonił się ku sztywnym mostom.
No ja przyznam się bez bicia, że po tym zdjęciu nie jestem w stanie poznać co to jest. Dlatego też wcześniej pytałem :) Możliwe też, że to co znalazłem odnośnie 813-ki pisał taki laik jak ja :P

W dalszych poszukiwaniach znalazłem taką fotkę podwozia:

Obrazek

Nadal nie wiem jednak co to za typ zawieszenia - przypomina tatrowe z piórem?
Ostatnio zmieniony 2015-01-02, 19:45 przez ELEMENT, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ