[WIP] MAN F2000 8x8 Trial Truck
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Najlepszy jest test ściany: Dojeżdżasz do ściany, może być z tym obciążeniem (żeby koła się nie ślizgały), do ściany w taki sposób żeby zablokować możliwość jazdy, jak koła staną i nic nie strzeli-test zaliczony.
Dlaczego nie skorzystałeś z knobów? Strasznie komplikujesz sobie życie.
Miałem wrażenie, czy nie udało Ci się wjechać na te koła w 0:59?
Dlaczego nie skorzystałeś z knobów? Strasznie komplikujesz sobie życie.
Miałem wrażenie, czy nie udało Ci się wjechać na te koła w 0:59?
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Przekombinowales strasznie (a zdjęcia się zmniejsza).
Zamiast z24 katowych daj który i wywal te wszystkie zębatki ze środka.
Zamiast z24 katowych daj który i wywal te wszystkie zębatki ze środka.
Ostatnio zmieniony 2014-12-30, 15:00 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
- ELEMENT
- Posty: 542
- Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
- Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
- brickshelf: PP-ELEMENT
-
Takie też robiłem i poszło bez problemu. Uznałem, że ten co wkleiłem jest trudniejszy - tam pojazd stacza się po równi o nachyleniu 10%, po czym daję "całą naprzód", co w teorii generuje gorsze/większe siły niż przy 'zwykłym' zatrzymaniu.BJ pisze:Najlepszy jest test ściany: Dojeżdżasz do ściany, może być z tym obciążeniem (żeby koła się nie ślizgały), do ściany w taki sposób żeby zablokować możliwość jazdy, jak koła staną i nic nie strzeli-test zaliczony.
Nie mam doświadczenia we współpracy z tymi elementami, wolałem zacząć od czegoś co dobrze znam. Jeśli chodzi o poziom skomplikowania to w pełni się zgadzam. Czy przełoży się to na awaryjność ciężko mi powiedzieć...BJ pisze:Dlaczego nie skorzystałeś z knobów? Strasznie komplikujesz sobie życie.
Nie, nie próbowałem - koła były tam tylko po to żeby zatrzymać pojazd w razie awarii silnika, pęknięcia zębatki itp. Jemu nic by się nie stało, ale wołałem nie sprawdzać czy kartony mleka przeżyją upadek z biurka :P Tym niemniej wątpię żeby dał radę przy nacisku przeszło 2 kg na oś i pojedynczym XL-u.BJ pisze:Miałem wrażenie, czy nie udało Ci się wjechać na te koła w 0:59?
Tak podmienię te linki :)M_longer pisze:Przekombinowales strasznie (a zdjęcia się zmniejsza).
Zamiast z24 katowych daj który i wywal te wszystkie zębatki ze środka.
Jeśli chodzi o kombinacje - taka charakterystyka rozwiązania. Luźna 16-ka oraz druga kątowa 24-ka są tam np. tylko po to aby rozdystrybuować troszkę siły i zapobiec uginaniu się właściwych kół zębatych. Knoby pewnie rzeczywiście sobie potestuję, choć przyznam, że odrzuca mnie toporność tego rozwiązania :P Tak, tak wiem... Ma działać, a nie być piękne :P
- ELEMENT
- Posty: 542
- Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
- Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
- brickshelf: PP-ELEMENT
-
Trochę aktualnych fotek - tak obecnie wygląda tylni tandem. Nie wiem czy ktoś coś takiego kiedyś stosował, ale postanowiłem spróbować z kratownicą przeciągniętą przez cały pojazd (miałem problemy ze sztywnością wzdłużną). Ogólnie jestem zadowolony z postępów - choć to jeszcze prototyp, to już nabiera kształtów :)
Parę pytań/obserwacji:
1. Wydaje mi się, że jak przyjdzie czas, to będę musiał zamówić komplet nowych amortyzatorów, bo te które posiadam mają bardzo zróżnicowaną miękkość (choć są tego samego typu).
2. Dociążenie kół - czy jest 'legalne' (tj. dopuszczalne w zawodach)? Mam na myśli np. owinięcie felg drutem i zamknięcie w oponie.
3. Jak dociążacie pojazd jeśli brakuje wam do minimalnej masy przewidzianej w regulaminie?
4. Auto w spoczynku ma prześwit na 5 studów. To dużo/mało/OK?
5. Prześwit przy maksymalnym ugięciu to 3 study, a podczas odciążenia 7 studów. Skok 4 study. Jak poprzednio: To dużo/mało/OK?
Z góry dzięki za odzew :)
Parę pytań/obserwacji:
1. Wydaje mi się, że jak przyjdzie czas, to będę musiał zamówić komplet nowych amortyzatorów, bo te które posiadam mają bardzo zróżnicowaną miękkość (choć są tego samego typu).
2. Dociążenie kół - czy jest 'legalne' (tj. dopuszczalne w zawodach)? Mam na myśli np. owinięcie felg drutem i zamknięcie w oponie.
3. Jak dociążacie pojazd jeśli brakuje wam do minimalnej masy przewidzianej w regulaminie?
4. Auto w spoczynku ma prześwit na 5 studów. To dużo/mało/OK?
5. Prześwit przy maksymalnym ugięciu to 3 study, a podczas odciążenia 7 studów. Skok 4 study. Jak poprzednio: To dużo/mało/OK?
Z góry dzięki za odzew :)
This file is not yet public
Daj deeplinki
2. jeśli to oryginalny drut lego to tak. W innym przypadku nie wchodzi to w grę. Zresztą przy mocy silników lego to raczej słaby pomysł.
3. Nie zaznałem tematu, chętnie oddam 500 gram z mojej trialówki:P Zazwyczaj trzeba odchudzać niż dociążać. Ale jeśli miałbym dociążać,to pewnie dodałbym sporo wzmocnień.
4. Pod mostami 4,5 studa to standard. Jeśli masz tak pod całym autem to zdecydowanie za mało.
5 Nie bardzo rozumiem, jak poprawisz zdjęcia to może załapie.
Daj deeplinki
2. jeśli to oryginalny drut lego to tak. W innym przypadku nie wchodzi to w grę. Zresztą przy mocy silników lego to raczej słaby pomysł.
3. Nie zaznałem tematu, chętnie oddam 500 gram z mojej trialówki:P Zazwyczaj trzeba odchudzać niż dociążać. Ale jeśli miałbym dociążać,to pewnie dodałbym sporo wzmocnień.
4. Pod mostami 4,5 studa to standard. Jeśli masz tak pod całym autem to zdecydowanie za mało.
5 Nie bardzo rozumiem, jak poprawisz zdjęcia to może załapie.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
- ELEMENT
- Posty: 542
- Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
- Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
- brickshelf: PP-ELEMENT
-
Planowałem zwiększyć prześwit pomiędzy tandemami. Ile tam dajecie? Jakiś konkretny kąt pomiędzy spodem, a 2 i 3 osią rzuconą na podłoże?BJ pisze:4. Pod mostami 4,5 studa to standard. Jeśli masz tak pod całym autem to zdecydowanie za mało.
Pracuję nad optymalizacją mechaniczną - kół zębatych jest coraz mniej :) Wolę jednak mieć te knoby zamiast kardanów. Źle myślę? W czasie testów pękły mi 4 szt. U-linków. Nie dawały rady z momentem.M_longer pisze:Nie wiem co tu wyrzeźbiłeś, ale wygląda na przekombinowane zawieszenie Tatry. Zbuduj to od nowa, bez tylu knobów i kół zębatych?
Ten MAN jeździł w zawodach z podwoziem typu Tatra.BJ pisze:Przy takim zawieszeniu z kabiną mana nie zostałbyś dopuszczony do zawodów.
Jest o tym mowa m.in. w tym ogłoszeniu o sprzedaży: KLIK
Gdzieś na jakiejś maniackiej niemieckiej stronie znalazłem info, że to bodajże od jakiejś 813-ki. Chcąc zachować wierność wobec oryginalnego pojazdu właśnie takie musiałem zastosować.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Źle. Praktycznie każda Tatra, a sporo ich powstało w ostatnich latach, ma kardany w miejscu ugięcia wahaczy.ELEMENT pisze:Wolę jednak mieć te knoby zamiast kardanów. Źle myślę?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
ELEMENT pisze:Ten MAN jeździł w zawodach z podwoziem typu Tatra.
Nie wygląda mi to na tatrowe podwozie ;)
Generalnie, nauczony doświadczeniem, unikałbym wielowahacza w trialówce i skłonił się ku sztywnym mostom.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- ELEMENT
- Posty: 542
- Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
- Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
- brickshelf: PP-ELEMENT
-
Hm, no to wypróbujemy raz jeszczeM_longer pisze:Zdecydowanie. Te kardany są znane ze swojej wytrzymałości, i powinny się wypiąć na krzyżaku, a nie połamać.ELEMENT pisze:Należy dodać, że testy były hardcorowe - może po prostu przesadziłem?
No ja przyznam się bez bicia, że po tym zdjęciu nie jestem w stanie poznać co to jest. Dlatego też wcześniej pytałem :) Możliwe też, że to co znalazłem odnośnie 813-ki pisał taki laik jak ja :PKubrick pisze:Nie wygląda mi to na tatrowe podwozie ;)
Generalnie, nauczony doświadczeniem, unikałbym wielowahacza w trialówce i skłonił się ku sztywnym mostom.
W dalszych poszukiwaniach znalazłem taką fotkę podwozia:
Nadal nie wiem jednak co to za typ zawieszenia - przypomina tatrowe z piórem?
Ostatnio zmieniony 2015-01-02, 19:45 przez ELEMENT, łącznie zmieniany 1 raz.