[WIP] MAN F2000 8x8 Trial Truck

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#46 Post autor: ELEMENT »

No właśnie, że w skrzyni wszystko gra.

Przeskakuje mi dalej - tam gdzie z poziomu wału schodzę do mostów. Temat do ogrania, tylko nie wiem kosztem jakiej masy :)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#47 Post autor: Kubrick »

Czy przed knobami wmostach masz jeszcze jakąś redukcję, czy są od razu z wału napędowego podpięte?
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#48 Post autor: ELEMENT »

Jutro wrzucę jakieś fotki.

Pomiędzy żadnej redukcji nie ma. Przełożenie 9:1 jest realizowane przez niższy bieg skrzyni (3:1 Z8 na Z24) i portale w mostach (również 3:1, również Z8 na Z24). Redukcja w obu miejscach działa OK, całość wykrzacza się 'po drodze' gdzie są same Z16.

Jak zastosuję tam Z16 z otworami na pina, to odkształcają im się zęby (pewnie z uwagi na miękki materiał), a jak klasyczne (wzmocnione) Z16 to pod naciskiem zęby przesuwają się wzdłuż osi zębatek, aż do momentu kiedy powierzchnia przyporu jest na tyle mała, że moment mieli w jednej z nich pół zęba. Nawet jeżeli całość jakimś cudem wytrzyma 10 sekund, to axle zostają tak skręcone, że po iluś próbach podejrzewam, że trzasną.
Ostatnio zmieniony 2015-03-13, 01:12 przez ELEMENT, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#49 Post autor: Kubrick »

Wrzuć zdjęcia faktycznie, bo trzeba zobaczyć gdzie co jest. Skoro twierdzisz, że w tych z16 jest problem, to coś się wymyśli wiedząc jak to wygląda ;]
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#50 Post autor: ELEMENT »

OK Panowie,

Po 18 miesiącach udało mi się w końcu:
- przetransportować wszystkie klocki do nowego miejsca zamieszkania,
- znaleźć nieco czasu na pogrzebanie w trialówce.

Do rzeczy zatem.

Zbudowałem (chyba) dosyć efektywny system przeniesienia napędu. Skrzynia biegów wytrzymuje, nic nie trzaska. Pomiędzy skrzynią, a mostami wszystko chodzi pięknie. W mostach knoby troszkę skrzypią i czasami szarpią, ale nic się nie ślizga. Generalnie koła zębate itp. dają radę. Ale...

Obrazek

Kardan w tylnym moście tylnego tandemu trzasnął mi wczoraj przy próbie ściany w taki sposób jak powyżej. Przyjrzałem się temu z bliska i diagnoza zabrzmiała: zniszczenie zmęczeniowe. Cześć rozłamu matowa, cześć połyskująca - klasyk. Nie przejąłem się bardzo, choć zastanawiał mnie ten jeden ułamany 'dyngs' ze środkowego elementu (na górnym zdjęciu skrajnie po lewej). Rozebrałem, wymieniłem. Po włożeniu nowego kardana, zrobiłem ten sam test i wyszło tak:

Obrazek

Mówiąc ściślej: kardan przepięknie się rozebrał. Dodam, że w obu przypadkach elementy te znajdowały się wewnątrz tych części: A, B.

Reasumując - wygląda na to, że moment albo rozmontowuje kardana, albo niszczy element zanim siły osiągną takie wartości żeby go rozmontować.

Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem? Co poradzić?
Ostatnio zmieniony 2016-11-19, 16:26 przez ELEMENT, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
krowkens
Posty: 218
Rejestracja: 2013-01-18, 14:07
Lokalizacja: Tychy
brickshelf: krowkens

 

#51 Post autor: krowkens »

Mnie kardan się zdekompletował w podobny sposób gdy pracował w silnym wychyleniu. Przy calkowitym skręcie kół przednich, przy dużym obciążeniu koła.

ODPOWIEDZ