[MOC] 10# Zar'ratux the Dragon

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
HELF: Kukus
: kukus_
: Kukus
Kontakt:

   

[MOC] 10# Zar'ratux the Dragon

#1 Post autor: KUKUS »

Najwyższy czas odkryć wszystkie karty na stół! Tak naprawdę wcześniejsze modele były tylko przystawką przed daniem głównym. W zasadzie to mogło by ich nie być – ale stwierdziłem, że jak już LEGO dało mi tyle klocków, to chyba warto sprawdzić co też można z nich zbudować …

Model główny powstał jako pierwszy, ale publikuję go jako ostatniego – myślę, że to dobra wiadomość dla osób, które nie przepadają za Bioniclami. W niedalekiej przyszłości planuję zrobić jeszcze jakiś wpis podsumowujący, później może jakieś video propagandowe … a następnie przetłumaczenie całości na angielski i wysłanie na EuroBricki (choć to jeszcze nie pewne, zobaczymy).

Ok, koniec mojego ględzenia, najwyższy czas, by model główny ujrzał światło dzienne! Przed Wami – legendarny smok, Zar’ratux!



10. Zar’ratux the Dragon
Obrazek

BRICKSHELF
FlickR (galeria zbiorcza)
DeviantArt (galeria zbiorcza, zapasowa)

Wątek na QQS-owym (zdjęcia + historia postaci).


Czy tworząc bestię wzorowałem się na czymś konkretnym? Cóż, i tak i nie. Gdy człowiek pierwszy raz na oczy widzi 50kg klocków w pokoju trochę głupieje, bo nie wie od czego ma zacząć ani co też zrobić. Dopiero z czasem pomysły przychodzą …

Ale, jak już wiecie, bardzo lubię Warcrafta, dlatego pewnym natchnieniem było dla mnie to zdjęcie:
Obrazek


Przejdźmy teraz do głównego modelu. Na sam początek – trochę zdjęć pokazujących ogólną sylwetkę potwora:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ile się namęczyłem nad zdjęciami (zwłaszcza nad tym ostatnim, arrrghhhh…) tyle mojego. Tym bardziej, iż smok to jedna z moich największych konstrukcji Bionicle, jakie udało mi się do tej pory zrobić. To też wyjaśnia, dlaczego jest on praktycznie cały czas w 1 pozie – mimo, że kończyny/skrzydła mogą się poruszać.


Teraz kilka bardziej szczegółowych profili:
Obrazek
Jeździec Smoka – to brzmi dumnie! I tak trochę Warcraftowo …

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pyszczek może i nie ma zębów, ale uznałem je za niepotrzebne – po prostu taki bardziej mi się podoba :)

Detale:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tutaj musimy się na chwilkę zatrzymać. Jak pewnie się domyślacie, konstrukcja jest ciężka i wcześniej dość często się przewracała, dlatego też zdecydowałem się nieco umocnić kończyny naszemu smoczkowi – efekt jest taki, że wszystko się trzyma, jako-tako wygląda … i MOŻNA SIĘ TYM BAWIĆ!!!

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kończyny są niby ok, choć w momencie ich projektowania trochę żałowałem, że Lego nie dostarczyło mi tych większych torsów. No i jak łatwo możecie się domyślić – cały projekt wymagał tyle podstawowych łączników, że musiałem użyć zapasu z kolejnego pudła.

Obrazek
To coś okrągłego to jest element zbroi na nogach. Konstrukcję tą można bardzo łatwo zrobić po połączeniu tej strzelniczej części z korpusami pająków.

I tak, dałoby się zrobić z tego samochód – sam próbowałem – ale limit 2 tygodni nie pozwolił mi na rozwinięcie powyższej koncepcji …

Obrazek
Skrzydła. Wiem, że wielu osobom nie podobały się skrzydła od Lorda\Bohatera Powietrza, ale tu innego wyjścia nie było – musiałem zredukować jego masę maksymalnie, jak to było tylko możliwe (we wcześniejszej wersji próbowałem wyprofilować je za pomocą elementów pancerza, ale szybko okazało się to nieefektywne – głównie ze względu na sporą wagę). Obecne rozwiązanie jest o tyle dobre, iż potwór może spokojnie utrzymać swoje skrzydła w powietrzu (nie opadają), co było też dla mnie dość istotne przy sesji zdjęciowej.

I dodatek:
Obrazek
Ok, zgodnie z historią to się raczej nie wydarzyło, ale pomarzyć sobie można :) A tak swoją drogą – jeśli obiektywnie rzecz ujmując Bohater Ognia jest duży, ale przy smoku wydaje się konusem – to jak duży musi być sam smok? Cóż, wspominałem już, że modele trzymam w dość ciasnym pomieszczeniu, dlatego znalezienie smokowi tymczasowego gniazda nie było takie proste …


To tyle z mojej strony. Mam nadzieję, że model się spodoba, a marudy trochę mniej pomarudzą – choć oczywiście konstruktywna krytyka jest zawsze mile widziana ;) Być może nawet jakiś castlowiec się wypowie, bo smoki i zamki to temat dość pokrewny …


A tak swoją drogą – co sądzicie o pomyśle na serię „Bionicle Exclusive”?
Ostatnio zmieniony 2015-01-11, 23:12 przez KUKUS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3506
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
: 117220864@N07
Kontakt:

 

#2 Post autor: SERVATOR »

Smok powinien mieć groźny wyraz twarzy i ziać ogniem a ten ma miłą psią mordkę (przypomina mi terriera). ;)
Ogólnie największą jego zaletą jest jego okazałość. Trzeba przyznać, że tu wielkość ma znaczenie.
Ciekawy patent na to koło. Szkoda, że nie pociągnąłeś tematu. Liczę jednak, że jeszcze kiedyś do tego wrócisz.
Mój "blożek"
[url=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewforum.php?f=119]Liga Gorących Szesnastek[/url]

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5378
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
HELF: M-longer
: m_longer
: Longer
Kontakt:

   

#3 Post autor: M_longer »

Wiesz co, odczuwam pewien... przesyt. Wszędzie te same maski, wszędzie taki sam układ. Ja wiem że dostałeś taką, a nie inną paletę elementów, ale jednak już wygląda to nudno.

Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
HELF: Kukus
: kukus_
: Kukus
Kontakt:

   

#4 Post autor: KUKUS »

SERVATOR pisze:Smok powinien mieć groźny wyraz twarzy i ziać ogniem a ten ma miłą psią mordkę (przypomina mi terriera). ;)
Widzisz, mój smok lubi łamać stereotypy ;)

SERVATOR pisze:Ogólnie największą jego zaletą jest jego okazałość. Trzeba przyznać, że tu wielkość ma znaczenie.
To prawda, chyba długo nie będzie mi dane obcować z tak dużą konstrukcją zrobioną z Bio. A jak się tym fajnie latało po pokoju ... ^^

SERVATOR pisze:Ciekawy patent na to koło. Szkoda, że nie pociągnąłeś tematu. Liczę jednak, że jeszcze kiedyś do tego wrócisz.
Jeśli w przyszłości LEGO zdecyduje się powtórzyć akcję, to czemu nie?


M_longer pisze:Wiesz co, odczuwam pewien... przesyt. Wszędzie te same maski, wszędzie taki sam układ. Ja wiem że dostałeś taką, a nie inną paletę elementów, ale jednak już wygląda to nudno.
No cóż, z drugiej strony LEGO będzie miało w czym wybierać. Tworząc modele nie miałem pewności, czy idę w dobrym, czy złym kierunku. Trochę żałuję, że nie miałem się z kim konsultować, bo początkowo - przed 1 stycznia - nie mogłem upublicznić żadnych zdjęć; sytuacja zmieniła się dopiero 24-ego grudnia, bo LEGO wyraziło zgodę. Ale i tak na zrobienie jakichkolwiek poprawek było już trochę późno.

Być może powinienem napisać 1 zbiorczy wątek na modele i upublicznić wszystko od razu - problem był jednak natury praktycznej (zdjęcia trzeba było obrobić). Stąd też zdecydowałem się na częściową publikację. Inna sprawa, że Bionicle mają być dostępne niedługo w normalnej sprzedaży, więc trzeba też było to brać pod uwagę.

Słowem - można to było rozegrać lepiej, ale i tak jestem zadowolony.


Dzięki za komentarze!


EDIT
Dobra wiadomość jest taka, że to była ostatnia tego typu konstrukcja i w najbliższej przyszłości raczej planuję sobie trochę odpocząć od Bio, coby zregenerować siły na nowe pomysły :)
Ostatnio zmieniony 2015-01-12, 01:20 przez KUKUS, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Mutran
Posty: 193
Rejestracja: 2014-03-16, 16:44
Lokalizacja: Gostyń/Poznań
HELF: Proszę uzupełnić
: Triglax
: Mutran

   

#5 Post autor: Mutran »

The sun has set on this mortal world, fools. Make peace with your end, for the Hour of Twilight falls!
Hohhohohohohoho
No stary... Dałeś czadu :D
Piękna bestia ;]
Na dodatek wzorowana na moim ulubionym bohaterze z Warcrafta- Deathwingu aka. Neltharion (który dumnie zdobi mój avatar, like a sir :) )

Co do modelu.
Wygląda bardzo efektownie. Nagromadzanie części i zbroi daje wrażenie masywności i siły.
Świetnie wygląda mimo to, że robiłeś go z ograniczeniami w częściach :)
Podobają mi się te 4 palczaste stopy.
Ciekawy pomysł z tą kołową zbroją na biodrach.
Wszystko utrzymane z kolorach czarnym i srebrnym z dodatkami czerwonego. Fajowo się wszystko razem prezentuje.
Jedna rzecz do jakiej się mogę przyczepić to mało smoczy łeb ;<

Jako samozwańczy, naczelny nr.1 fan "Bionicle and others" na tym forum wystawiam 5+ :D
KUKUS pisze:A tak swoją drogą &#8211; co sądzicie o pomyśle na serię &#8222;Bionicle Exclusive&#8221;?
Zainteresowałeś mnie. Rozwiń tą myśl.


Kurczę :D Powrzucałeś tyle prac, że masz więcej modeli Bio niż ja!! Muszę się ogarnąć.
KUKUS pisze:Jeśli w przyszłości LEGO zdecyduje się powtórzyć akcję, to czemu nie?

Ja kce też :D


Offtop:
Co do Deathwing'a. Jest możliwość zamówienia sobie takiej oto statuetki: http://www.sideshowtoy.com/blog/sidesho ... f-warcraft
Może kosztuje 600$ ale jak wygląda :D
Ostatnio zmieniony 2015-01-12, 02:31 przez Mutran, łącznie zmieniany 1 raz.
"Knowledge through... disintegration."
bacon pisze:Skończysz na Hero Factory i Bioniclach :)
Dark side of LugPol :D

Awatar użytkownika
Kocur
VIP
Posty: 884
Rejestracja: 2014-11-30, 19:15
Lokalizacja: Kraków
HELF: Kocur
: Kocur

 

#6 Post autor: Kocur »

Super! Robi przytłaczające wrażenie - jak na taką bestię przystało.
Czy następnym Twoim projektem na taką skalę może być Antharas z Lineage2? najchętniej z zachowaniem skali minifiga :P
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Szerszen
: 121080036@N06
Kontakt:

   

#7 Post autor: Szerszen »

@Servator... bo to mroczna odmiana tego smoka:

Obrazek

Ale generalnie wyszedł nieźle.
Jedyne zdjęcie, któe mi się nie podoba, to właśnie scena pokonanego smoka - zbytnia monotematyczność kolorów i elementów, nie pozwala odróżnić elementów zwycięzcy od przegranego.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
HELF: Kukus
: kukus_
: Kukus
Kontakt:

   

#8 Post autor: KUKUS »

Mutran pisze:Hohhohohohohoho
No stary... Dałeś czadu :D
Piękna bestia ;]
Dzięki :)
Mutran pisze:Świetnie wygląda mimo to, że robiłeś go z ograniczeniami w częściach :)
Można go zbudować z samych Protectorów, co jest w sumie jego zaletą, ale i wadą (ze względu na ograniczoną różnorodność części).
Mutran pisze:Wszystko utrzymane z kolorach czarnym i srebrnym z dodatkami czerwonego. Fajowo się wszystko razem prezentuje.
Miło mi to czytać! :P
Mutran pisze:Jedna rzecz do jakiej się mogę przyczepić to mało smoczy łeb ;<
Cóż, wszystkim nie dogodzisz :P

Ten łeb pasował mi najbardziej. Gdzieś na dysku mam jeszcze zdjęcia wipa, ale wtedy głowa była mniejsza, a sam smok wyglądał bardziej jak przerośnięty Pokemon, niż bestyja.
Mutran pisze:ako samozwańczy, naczelny nr.1 fan "Bionicle and others" na tym forum wystawiam 5+ :D
W imieniu Mata Nui - dziękuję ;)
Mutran pisze:Zainteresowałeś mnie [Bionicle exclusive]. Rozwiń tą myśl.
Wiesz, tak sobie pomyślałem, że skoro w innych seriach wielokrotnie występowały exclusive'y, to czemu LEGO nie mogłoby zrobić tego samego z Bionicle? Fakt, że cena byłaby zatrważająca (bohater składający się z kilku elementów kosztuje około 80zł), ale myślę, że niejeden fan Bio chętnie zaopatrzyłby się w taki zastrzyk częściowy (choć, gdyby model był rzeczywiście urodziwy, to zapewne pozostałby na półce - przynajmniej na dłuższy czas ...)

Mutran pisze:Kurczę :D Powrzucałeś tyle prac, że masz więcej modeli Bio niż ja!! Muszę się ogarnąć.
Liczysz tylko te z projektu Bionicle 2015, czy bierzesz też pod uwagę moje starsze konstrukcje? ;)
Mutran pisze:Ja kce też :D
Zawsze można podzielić się po połowie :) Dla mnie 50 kg to było dużo za dużo, ale np. takie 25 już lepiej brzmi ...
Mutran pisze:Co do Deathwing'a. (...) Może kosztuje 600$ ale jak wygląda :D
Wygląda super, mam nadzieję, że na Hive Workshop są jakieś mapy z Deathwingiem, coby móc pobawić się nim w Warcrafcie III ...
Kocur pisze:Super! Robi przytłaczające wrażenie - jak na taką bestię przystało.
Dzięki! ;)
Kocur pisze:Czy następnym Twoim projektem na taką skalę może być Antharas z Lineage2? najchętniej z zachowaniem skali minifiga :P
To zależy, czy LEGO zdecydowałoby się powtórzyć akcję ... ;)
Szerszen pisze:Ale generalnie wyszedł nieźle.
Dzięki!
Mam pytanie - czy smok nadawałby się do BW? ;)
Szerszen pisze:Jedyne zdjęcie, któe mi się nie podoba, to właśnie scena pokonanego smoka - zbytnia monotematyczność kolorów i elementów, nie pozwala odróżnić elementów zwycięzcy od przegranego.
To w zasadzie taki tam dodatek na sam koniec, żeby nieco przybliżyć skalę modelu. W zasadzie mogłem tego nie wrzucać i też by było ok.


Dziękuję za komentarze!

Awatar użytkownika
Mutran
Posty: 193
Rejestracja: 2014-03-16, 16:44
Lokalizacja: Gostyń/Poznań
HELF: Proszę uzupełnić
: Triglax
: Mutran

   

#9 Post autor: Mutran »

KUKUS pisze:Wiesz, tak sobie pomyślałem, że skoro w innych seriach wielokrotnie występowały exclusive'y, to czemu LEGO nie mogłoby zrobić tego samego z Bionicle? Fakt, że cena byłaby zatrważająca (bohater składający się z kilku elementów kosztuje około 80zł), ale myślę, że niejeden fan Bio chętnie zaopatrzyłby się w taki zastrzyk częściowy
Genialny pomysł. Mogliby w ten sposób wydac paru bohaterów którzy jako sety nie mieli nigdy okazji się pojawić, np. Arthaka (który według mnie jest jednym z największych badassów w świecie Bio) lub Karzahni przed mutacją (szczególnie jego maska to było by coś :D )

KUKUS pisze:Liczysz tylko te z projektu Bionicle 2015, czy bierzesz też pod uwagę moje starsze konstrukcje? ;)
Liczę te z projektu. Muszę się zebrać i wstawić trochę modeli :)

KUKUS pisze:Zawsze można podzielić się po połowie :) Dla mnie 50 kg to było dużo za dużo, ale np. takie 25 już lepiej brzmi ...
To przy następnej takiej akcji licz mnie jako chętnego do pomocy :D
Ostatnio zmieniony 2015-01-13, 01:14 przez Mutran, łącznie zmieniany 1 raz.
"Knowledge through... disintegration."
bacon pisze:Skończysz na Hero Factory i Bioniclach :)
Dark side of LugPol :D

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Szerszen
: 121080036@N06
Kontakt:

   

#10 Post autor: Szerszen »

KUKUS pisze:
Szerszen pisze:Ale generalnie wyszedł nieźle.
Dzięki!
Mam pytanie - czy smok nadawałby się do BW? ;)
A dlaczego miałby się nie nadawać?
BW jest skalowalne - co jest jego niewątpliwą zaletą w stosunku do innych systemów bitewnych z LEGO (tak tak, jest ich kilka).

Na szybko Ci go nie policzę, ale pewnie zajałby całą rozkładówkę punktową - tak ze 150 / 200 z lataniem. Przy tej wielkości najwięcej kosztowałby mózg (bo dla takiej bestii szkoda dać prymitywną 1k6) i latanie - bo każdy cal szybkosci, to jego wielkość + 1 punkt.

Tylko w tym wypadku nie ma co się zrażać - nie raz i nie dwa wystawiałem konstrucję z HF w BW i to liczoną właśnie na 150 punktów z dwoma ludzikami - bardzo często świetnie sobie radziła i to wobec całych oddziałów, tak więc enjoy...
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

spacelord
Posty: 920
Rejestracja: 2007-06-21, 16:23
Lokalizacja: Kraków
HELF: spacelord
: spacelord
Kontakt:

 

#11 Post autor: spacelord »

Fajny smok, ale wg mnie 3 jego zdjęcie z kolei byłoby fajniejsze przynajmniej widać co to jest od razu. Skrzydła podobnie zrobione jak w jednej z poprzednich konstrukcji, i sprawiają wrażenie jakby były małe i z kawałeczków a nie potężne zdolne udźwignąć takiego smoka (mogłyby być w ogóle 3x większe). Za to nogi fajne.

Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
HELF: Kukus
: kukus_
: Kukus
Kontakt:

   

#12 Post autor: KUKUS »

Szerszen pisze: bardzo często świetnie sobie radziła i to wobec całych oddziałów, tak więc enjoy...
Brzmi ciekawie :)

spacelord pisze:Skrzydła podobnie zrobione jak w jednej z poprzednich konstrukcji, i sprawiają wrażenie jakby były małe i z kawałeczków a nie potężne zdolne udźwignąć takiego smoka (mogłyby być w ogóle 3x większe).
Mogły by być. Ale wtedy jedno takie skrzydło ważyłoby jeszcze więcej i najprawdopodobniej bez dodatkowych podpórek konstrukcja nie utrzymałaby się. A to z kolei miałoby negatywny wpływ na jej bawialność - teraz może nie jest idealnie, ale przynajmniej skrzydła trzymają się same, nie opadając.

Druga sprawa, bardziej praktyczna - zbyt dużego smoka nie miałbym gdzie postawić w pokoju ani jak go obfotografować (już teraz miałem z tym drobne problemy).


Ogólnie każde rozwiązanie wiąże się z pewnymi plusami ... ale minusy trzeba niestety też brać pod uwagę.


spacelord pisze:Za to nogi fajne.
Dzięki!

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Szerszen
: 121080036@N06
Kontakt:

   

#13 Post autor: Szerszen »

KUKUS pisze:
Szerszen pisze: bardzo często świetnie sobie radziła i to wobec całych oddziałów, tak więc enjoy...
Brzmi ciekawie :)
Jeśli oglądałeś serial "Wiedźmin", z odcinkiem z polowaniem na smoka... to mniej więcej tak by wyglądała walka... jak poleci na ciebie jeden rycerz... to chuchniesz, dmuchniesz i... zdmuchniesz...

Ale stado chłopów z widłami i kosami może być pewnym problemem, bo nie zdejmiesz wszystkich na raz (aczkolwiek danie mu ataku obszarowego typu "wybuch" i tu dałoby radę pomóc) - tyle że aby to było skuteczne musisz dać punkty w mózg... znaczy w kość umiejętności, tak coby na kościach swobodnie te minimum 9 (trzeci poziom broni) lub 12 (czwarty poziom broni) wyrzucać - to naprawdę sporo punktów, przy tej wielkości stworzenia, ale IMHO warto.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

ODPOWIEDZ