[MOC] Dwupiętrowy wagon do pociągu 60051
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Dwupiętrowy wagon do pociągu 60051
Witam Serdecznie
Chciałbym zaprezentować własną wersję piętrowego wagonu do pociągu z zestawu 60051.
W internecie znalazłem kilka różnych wersji takiego wagonu:
High-Speed Passenger Train Club Car
High Speed Club Car
Czy wersja na sprzedaż na eBay: eBay
Modelując wagon wspomagałem się instrukcją z 10002-1: Railroad Club Car . W wagonie można zdemontować dach oraz boczną ścianę. Podłoga między pokładami jest ruchoma aby w łatwy sposób można było ułożyć pasażerów. Wagon jest 1 brick'a wyższy niż wagony z zestawu.
Jako że jest to wersja wirtualna to mam 3 punkty które uda mi się sprawdzić dopiero gdy zbuduję go w wersji realnej:
1. Czy Slope Plate 45 2x1 faktycznie ma inny pochył niż Slope Brick 45
2. Czy Slope Brick 31 1x1x0.66 ma niższe zakończenie niż tile
3. Czy ściana boczna da się łatwo odczepić czy może będzie trzeba dołożyć więcej tile'sów
Zdjęcia:
GALERIA
Ostatnio zmieniony 2015-01-03, 18:07 przez szykus, łącznie zmieniany 4 razy.
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Kreacja bardzo "city" i zestaw kilku takich w konfiguracji push-pull wyglądał by nieźle.
Bardziej niż czerwony pasek drażni mnie nierówna linia okien. Sekcje nad wózkami jedną płytkędo góry, garb niknie a linie okien się równają. Będzie lepiej.
I dobuduj do tego jakąś fajną fafkę, dwa wagony z czego jeden z kabiną maszynisty.
Poza tym fajne, wygląda bardzo bawialnie.
Bardziej niż czerwony pasek drażni mnie nierówna linia okien. Sekcje nad wózkami jedną płytkędo góry, garb niknie a linie okien się równają. Będzie lepiej.
I dobuduj do tego jakąś fajną fafkę, dwa wagony z czego jeden z kabiną maszynisty.
Poza tym fajne, wygląda bardzo bawialnie.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
Bardzo dziękuję za opinie.
Nie bardzo mam pomysł jak zrobić taki pasek pionowo aby połączyć linie. Myślałem nad dołożeniem dwóch czerwonych bricków 1x1 (zaraz obok dolnych okien) ale wtedy linia była by za szeroka.ELEMENT pisze:Linie nie są po to żeby je przerywać (via czerwony pasek).
Budowałem pod wagony z 60051. Chciałem aby różnica wysokości nie była tak mocno widoczna. Chociaż teraz, po komentarzach, widzę, że jeden plate na wysokość nie robi wielkiej różnicy.ELEMENT pisze:Całość moim zdaniem niepotrzebnie ma garba
W wolnej chwili usiądę i podniosę te sekcje.Maciej Drwięga pisze:Sekcje nad wózkami jedną płytkędo góry, garb niknie a linie okien się równają.
Z tą czerwoną linią chodzi o to, aby przebiegała przez cały wagon na tej samej wysokości.
Jeśli chodzi otwoje dylematy klockowe, to serek "kończy się" niżej niż tiles. Co do tego skosu na końcu po prostu w razie czego wymień na zwykły slope 2x1. Ale wydaje mi się, że to obecnie wina po stronie programu.
Jeśli chodzi otwoje dylematy klockowe, to serek "kończy się" niżej niż tiles. Co do tego skosu na końcu po prostu w razie czego wymień na zwykły slope 2x1. Ale wydaje mi się, że to obecnie wina po stronie programu.
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bhp
Chyba nie...
A czy nie jest tak, że są tylko wagony piętrowe w składzie, nie łączy się w jednym składzie jedno i dwupiętrowych? Pomijając kwestie wizualne ale chodzi chyba właśnie o te połączenia między wagonami i może opory powietrza przy różnych wysokościach?
Chyba nie...
A czy nie jest tak, że są tylko wagony piętrowe w składzie, nie łączy się w jednym składzie jedno i dwupiętrowych? Pomijając kwestie wizualne ale chodzi chyba właśnie o te połączenia między wagonami i może opory powietrza przy różnych wysokościach?
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Nie wiem, jestem laikiem w kwestii pociągów. Ale pomijając kwestie estetyczne właśnie ze względów aerodynamicznych wydało mi się dziwne połączenie wagonów o różnej wysokości, szczególnie w nowoczesnym pociągu ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Wagony piętrowe są różne. Bhp/Bipa miały czasami "opływowy" początek dachu, co poprawiało aerodynamikę jeśli poprzedzający człon był niższy. Ale nie wszystkie takie były - tylko starsze egzemplarze.
Nie ma przeszkód jeśli chodzi o łączenie piętrusa i zwykłego, często skład Bhp był łączony z Bwixt (120A).
EDIT: nowoczesne pociągi to inna bajka i tam nie tak łatwo doczepić wagon "z innej bajki". Przynajmniej nie do wszystkich (patrz - rodzaje sprzęgów itp.).
Nie ma przeszkód jeśli chodzi o łączenie piętrusa i zwykłego, często skład Bhp był łączony z Bwixt (120A).
EDIT: nowoczesne pociągi to inna bajka i tam nie tak łatwo doczepić wagon "z innej bajki". Przynajmniej nie do wszystkich (patrz - rodzaje sprzęgów itp.).
Ostatnio zmieniony 2015-01-05, 16:43 przez Maciej Drwięga, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
szykus, co to są te łóżka z kranem na dolnym pokładzie, salon masażu dla zestresowanych biznesmenów? W sumie pomysł niezły na dojazd do pracy/powrót z niej.
Też się nie znam, ale zamiast "nowoczesnym" użyłbym słowa "szybkim"! W wielu krajach od dawna 200km/h na szynach to kompletnie nic wielkiego. Ja nie wyobrażam sobie japońskiego, czy niemieckiego szybkiego pociągu, który niebyły idealnie dopracowany aerodynamicznie. Co innego Polska gdzie pociągi i z taką prędkością jaki mamy wiek, czyli obecnie, aż 21km/h :P3dom pisze:Ale pomijając kwestie estetyczne właśnie ze względów aerodynamicznych wydało mi się dziwne połączenie wagonów o różnej wysokości, szczególnie w nowoczesnym pociągu ;)
Nie ruszaj, czerwony pasek niech zostanie jak jest, moze sie obniżać. Najwyżej daj czerwone bricki na połączeniu, tam przy pierwszych okienkach. Dach też zostaw, nie musi miec równej wysokości. Tak jest ciekawiej.
Mi się podoba ten wagon. Taki zabawkowy, ale bardzo zgrabny. Zostaw. Nie zmieniaj!
Mi się podoba ten wagon. Taki zabawkowy, ale bardzo zgrabny. Zostaw. Nie zmieniaj!
\/1 ______________
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2015-01-06, 13:08
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Bazowałem na instrukcji z 10002-1: Railroad Club Car. W tym modelu na dolnym pokładzie są dwa przedziały sypialne.Durzy pisze:szykus, co to są te łóżka z kranem na dolnym pokładzie, salon masażu dla zestresowanych biznesmenów? W sumie pomysł niezły na dojazd do pracy/powrót z niej.
Aby minifig mógł siedzieć potrzeba conajmniej 4 bricki wysokości, więc wagon musiał by być wyższy o kolejnego bricka. Jeśli dobrze widzę ze zdjęć to wagon 10002 jest tej samej wysokości co jednopiętrowe wagony z pociągu 10001. Projektanci uzyskali tę wysokość stosując całe przeszklone piętro. Dach ma grubość zaledwie 1 plate'a. W moim przypadku dach jest grubości 4 platów.
Zastanawiałem się nad wykorzystaniem na dach elementu Slope 45 2 x 6 x 2/3 dzięki czemu wagon mógłby być niższy o 2 plat'y ale za to głowa minifiga znajdowała by się "w dachu". No i różnica wysokości wagonów jednopiętrowych i dwupiętrowych była by niewielka co w rzeczywistości jest mało realne.
Powoli zapoznaję się z bricklinkiem. Chciałbym zbudować co najmniej 3 takie wagony. Na początku każdy z nich będzie inny, tak aby zobaczyć która wersja będzie najładniejsza:
1. wersja z renderów
2. wersja z równym dachem
3. wersja z czerwonymi brickami
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 20:36 przez szykus, łącznie zmieniany 3 razy.