Strona 1 z 5

[WIP] Stacja - projekt pełzający

: 2015-01-02, 16:14
autor: Maciej Drwięga
Post usunięty, konstrukcja zawierała elementy nie LEGo a to jest forum o LEGO

I już.

: 2015-01-02, 16:46
autor: Stelario
Bardzo fajna makieta, mam tylko pytanie gdzie ty to trzymasz oO bo jest zapewne cholernie wielkie.

Co do pomysłu na rozbudowe to myślałeś może o tym any zamiast "rondek na obu koncach zrobić zakręty tak aby szły za/przed makiete i wjeżdzały na jakieś góry ewentualnie do tunelu ? i wyjeżdzały po drugiej stronie makiety ? w ten sposob potrzebujesz max 9 płyt na każdy zakręt + 13 przez długość makiety. Co daje 30 płyt również :).

Obrazek

: 2015-01-02, 18:03
autor: dmac
Ciasny nawrót wygląda fatalnie (to według mnie największa słabość kolejek LEGO), dlatego na Twoim miejscu jedną nawrotkę (jak najciaśniejszą) ukryłbym pod lesisto-krzaczastym wzgórzem (stanowiącym niezłe tło do fotografowania stacji ;) ) a drugą nawrotkę rozbudowałbym maksymalnie, może nawet bardziej niż na Twoim drugim schemacie - na tyle, by zakręcający piętrus nie wyglądał komicznie. Stacja stacją, ale zakończenie jej z obu stron lasem jest lekko bez sensu, więc ten drugi, rozbudowany koniec makiety mógłby się stać zalążkiem miasteczka. Nie szkodzi, że przecinać je będzie szerokim łukiem torowisko; jeśli zadbasz o odpowiedni rozmach, nie będzie to razić. A ile możliwości się pojawi! Jak to w miasteczku. Jeśli zaś nie chcesz pętli w mieście, to daj bardzo realistyczny, prosty tor przecinający miasto, a na końcu kolejną całkowicie zakrytą nawrotkę.

A na początek przekonaj Martę, że potrzebny Wam duuuży dom :D .

: 2015-01-02, 18:18
autor: Maciej Drwięga
Stelario pisze:Co do pomysłu na rozbudowe to myślałeś może o tym any zamiast "rondek na obu koncach zrobić zakręty tak aby szły za/przed makiete i wjeżdzały na jakieś góry ewentualnie do tunelu ? i wyjeżdzały po drugiej stronie makiety ?
Rozważałem - generalnie problem łuków ciasnych pozostaje. Można delikatnym łukiem zakończyć makietę a potem zrobić zakręt na 48 kropkach o 90 stopni już poza oczami oglądających. Bricktrix takie coś zrobił na swojej makiecie. Wtedy tracę "oglądalność" z dwóch stron.
dmac pisze:dlatego na Twoim miejscu jedną nawrotkę (jak najciaśniejszą) ukryłbym pod lesisto-krzaczastym wzgórzem (stanowiącym niezłe tło do fotografowania stacji ;) ) a drugą nawrotkę rozbudowałbym maksymalnie, może nawet bardziej niż na Twoim drugim schemacie - na tyle, by zakręcający piętrus nie wyglądał komicznie.
No więc dzisiaj potestuję jak ten piętrus wygląda na nawrotce na pięciu płytach. Rzeczywiście zakrętas pod wzgórzem jest fajny i być może tak to się skończy. Wtedy "wyprowadzenie" toru do sąsiedniej makiety zrobi się bokiem wzgórza i już :)

Mnie korci jednak rozsądny łuk lecący bokiem wzgórza... i rzeczywiście plan jest taki, że po lewej stronie będzie rynek miasteczka a po prawej las, ruiny klasztoru i takie tam.
Jestem jednak realistą i jeśli mam mieć w sumie jeszcze 60 płyt bazowych dużych do zabudowania terenem (i to górkami), to nie robię planów sajens fikszyn, z naciskiem na fikszyn ;)

: 2015-01-02, 18:46
autor: Stelario
Pozostaje jeszcze jedna opcja :) podnosisz całą makiete do góry i pociąg wjeżdza w góre później wali ciasnym łukiem pod ziemią jedzie pod makietą :) wyjeżdza z drugiej strony. a nad torami jest miasto. Coś jak ciuchcia w Warszawie ;) tylko żeby podpiąć inna makiete trzeba by ją też podnieść. Albo mieć wyższy niższy stół.

Dzięki temu widoczność jest z każdej strony. Tylko wszystko zależy jak wysokie pociągi sobie budujesz.

: 2015-01-04, 11:41
autor: Mestari
A tory ME wchodzą w grę? Wtedy mógłbyś wziąć te łuki odrobinę szersze of legowych.

: 2015-01-04, 12:47
autor: Maciej Drwięga
A tory ME wchodzą w grę? Wtedy mógłbyś wziąć te łuki odrobinę szersze of legowych.
Wolał bym nie. Na chwilę obecną skończyłem próby "torowe" z konfiguracją jeden łuk + 2 proste + łuk + 2 proste itd. itd.
Jest nieźle - testowane na wagonach Bhp wygląda dość naturalnie. Nie idealnie, ale ładny łuk to 6 metrów średnicy a to już lekka ekstrawagancja, na którą mnie nie stać - powierzchnia do zabudowania by była ogromna, nie mówiąc o próbach ekspozycji gdziekolwiek. Nawet koledzy z USA robią zazwyczaj ćwiartki okręgów z taką fantazją :)

Mniejsza o to.
5 płyt po 48 studów to max szerokość, na jaką chcę to rozbudować.
Teraz jeszcze trenuję likwidację wyjść "na wprost" ze stacji i ładne łukowe odejście torów ze stacji i ciasny nawrót w tunelu. Zobaczymy. I tak w BOPie tegorocznym nie ma płyt 48x48, więc nie wiem, kiedy to się dobuduje.

: 2015-01-04, 15:18
autor: 3dom
Szapoba Maćku. Widziałem makietę dawno temu na Flickrze i zdawałem sobie sprawę z jej wielkości i dopracowania ale jak zobaczyłem na żywo na LFW to mi szczęka opadła.
Trzymam kciuki za dalszą rozbudowę ;)

: 2015-01-04, 16:48
autor: Maciej Drwięga
Dziękuję.

Ja natomiast mam co do niej mieszane uczucia - raz mi się podoba, raz mnie denerwuje i autentycznie myślę o jej zdematerializowaniu. Taki klockowy PMS.

Póki co, jeśli chodzi o optymistyczny wariant wydarzeń, przed tegorocznym Skarbkiem chcę dobudować kolejne 2-3 płyty po długości i ulicę, czyli w sumie jakieś 6-9 płyt względnie zabudowane i 13-14 płyt stanowiących ulicę od strony budynku dworca.
I tu mam zagwozdkę, bo choć w BOPie7 zanabyłem 66 płytek 16x32 pod ten właśnie cel (ulica), to jeśli poszerzę makietę do 5 płyt, warto będzie raczej pójść w opcję ulicy na płytach 48x48 i dodatkowym miejscem na niską zabudowę (żeby dworca nie zasłonić), która będzie miała pewnie ze 24-26 kropek szerokości, czyli nie w kij dmuchał. W sumie 16000 studów powierzchni.

Żeby nie było, że na sucho, to aktualna wersja makiety:

Obrazek
The Train Station A.D. 2014 by Maciej Drwięga, on Flickr

: 2015-01-04, 20:19
autor: Szygalew
Poczta jest bardzo ładna,ale czy koniecznie komin musi posiadać takie wielkie dziurzysko, które z pewnością zapewni powódź w budynku przy okazji oberwania chmury?

: 2015-01-04, 21:14
autor: Maciej Drwięga
ale czy koniecznie komin musi posiadać takie wielkie dziurzysko, które z pewnością zapewni powódź w budynku przy okazji oberwania chmury?
Koniecznie. Jak inaczej wyobrażasz sobie w nim mikołaja? :)
Tak serio, nigdy się nie zastanawiałem. Przy najbliższej okazji go lekko zabetonuję i dam 3 małe rurki w środku. Dzięki za cenną uwagę!

: 2015-01-10, 12:39
autor: Waler
Macieju, nie wiem czy zauważyłeś taki projekt na kickstarterze:
https://www.kickstarter.com/projects/me ... way-system

Firma zajmuje się od dawna produkcją torów do systemu Lego. Mają różne kolory, kształty, rozmiary. Zauważyłem, że posiadają tory łukowe:

Curved Rails

*R56 Curve – In both metal and ABS plastic rails
*R72 Curve – In ABS plastic rails
*R88 Curve – In ABS plastic rails
*R104 Curve – In ABS plastic rails


Promień jest mierzony od środka koła do ich zewnętrznych części. Standardowe tory Lego posiadają promień R40.

Dodatkowo jest zdjęcie:

Obrazek

i jeszcze jedno:

Obrazek

Myślę, że zamiast kombinować z łukiem z prostych torów dobrym pomysłem byłoby zastosowanie nieoryginalnych torów.
Niestety jak na razie jest jeden problem - wszystkie duże rozmiary mają plastikowe tory.

Ale niemniej jednak projekt mają tam rozwojowy więc polecałbym przyglądanie mu się z bliska. Nawet można napisać i zapytać się kiedy planują wprowadzenie metalowych torów dla dużych łuków. Moim zdaniem to rozwiązałoby problem ciasnych zakrętów.

: 2015-01-10, 14:06
autor: Maciej Drwięga
Przyglądam się im. BigBenBricks się wycofali z projektu torów alternatywnych. Tu jest kickstarter, więc wybujałych oczekiwań nie mam. Patrząc na realne perspektywy, zapętlenia będę robił za mniej więcej 2 lata. Może coś się zmieni do tego czasu :)

: 2015-01-10, 14:12
autor: Pietruch
Załatw mi tory, a zrobię Ci wersję 9V. ;) http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=514305

: 2015-01-10, 14:33
autor: Maciej Drwięga
Obawiam się, że trwałość folii na łuku jest mizerna... a prostych nie potrzebuję :)