Forum LUGPol Strona Główna Forum LUGPol
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
10020, 10022, 10025 Pociąg Santa Fe Super Chief
Autor Wiadomość
snowvictim 

Wiek: 27
Dołączył: 06 Sty 2015
Wpisy: 26
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-01-08, 21:21   10020, 10022, 10025 Pociąg Santa Fe Super Chief

Pociąg Santa Fe Super Chief (zestawy 10020, 10022, 10025)



Witam wszystkich!

Chciałbym dziś zaprezentować moją recenzje pociągu Santa Fe Super Chief. W skład pociągu wchodzą zestawy 10020 (edycja nielimitowana oraz edycja limitowana), 10022 (wagon pasażerski, wagon restauracyjny oraz wagon obserwacyjny) i 10025 (wagon bagażowy oraz wagon pocztowy).

Zacznę od omówienia całego pociągu po kolei po czym przejdę do omówienia pudełka, klocków, instrukcji, itp. a następnie przejdę do podsumowania (rozpatrując zalety i wady modelu) i oceny.

10020 - obie edycje



Powyżej edycja nielimitowana lokomotywy pociągu Santa Fe Super Chief. Jest to świetnie wykonana replika pociągu jeżdżącego pomiędzy Los Angeles i Chicago, wiernie odzwiercadlająca (jak na możliwości Lego) oryginał. Dbałość o detal w odtworzeniu lokomotywy jest zadowalająca. Lokomotywa jest dosyć wysoka w porównaniu z innymi modelami. Polecam dodać jakieś monety lub ołowiową figurkę jeżeli operuje się Super Chief'a przy mniejszym taborze bo na pełnej prędkości potrafi się wykoleić.



Oto zaś edycja limitowana, różniąca się od poprzedzającej lokomotywy naklejką na przodzie z unikatowym numerem tego zestawu. W moim przypadku jest to numer A3672. Różni się też naklejka na odwrotnej stronie pociągu - w edycji nielimitowanej otrzymujemy naklejkę "301", a w edycji limitowanej naklejkę z logiem "Lego".
Na zdjęciu widać brakującą czerwoną "pałkę". Jest to bardzo często spotykany problem z lokomotywą. Znam wiele przypadków gdzie klipsy mające trzymać ową pałkę w miejscu są zbyt luźne.



Z edycją limitowaną otrzymujemy również certyfikat autentyczności.



Widok pod kątem...



... i środek lokomotywy. Znajduje się tutaj silnik, zestaw narzędzi i kabina motorniczego. W zestawie otrzymujemy dwie figurki - mechanika i motorniczego.

10025 - wagon bagażowy oraz wagon pocztowy



Widok z boku na wagon bagażowy. Wszystkie wagony z serii zachowują ten sam styl co daje fantastyczny efekt gdy pociąg pełza niczym wąż po torach.



Środek wagonu spełnia swoją funkcję. Widoczne na zdjęciu bagaże niestety nie są zawarte w zestawie. Jako bagaż dostajemy tylko parę brązowych klocków...



Wagon bagażowy jako jedyny posiada podwójne drzwi. Wielką wadą wagonu jest to, że ciężko tam cokolwiek upchać właśnie przez owe podwójne drzwi, które uniemożliwiają wykorzystanie dłuższego zdejmowanego dachu.



Tutaj natomiast mamy wagon pocztowy. Wagon najładniej prezentuje się od środka z całego kompletu - dbałość o detal jest bardzo dobra.



Jak widać na zdjęciu, w środku znajdują się dwa stanowiska dla pracowników USPS'u (amerykański odpowiednik Poczty Polskiej). Bardzo podoba mi się wykonanie lamp w środku wagonu - proste, ale efektowne.

10022 - wagon pasażerski, wagon restauracyjny i wagon obserwcyjny



Zaczniemy od wagonu pasażerskiego.



Wykonany w tym samym stylu co poprzednie dwa wagony, posiada on 4 przedziały. W każdym przedziale znajduje się rozkładane łóżko. Gdy łóżko jest rozłożone zajmuje cały przedział. Złożone, natomiast, odkrywa biurko dla pasażera. Każdy przedział ma oświetlenie takie samo jak w wagonie pocztowym.



Widok boczny na wagon restauracyjny. Cały dach jest zdejmowany, także łatwo jest poustawiać ludziki w wagonie.



W wagonie znajdują się dwa stoliki dwuosobowe oraz barek. Podobają mi się "świeczki" na stole. Myślę, że pasują lepiej do wagonu restauracyjnego niż standardowe oświetlenie ścienne.



Ostatni element taboru to wagon obserwacyjny. Różni się od pozostałych wagonów zaokrąglonym końcem. Według mnie jest to świetny sposób zakończenia pociągu, zdecydowanie lepszy od nagłego, ostrego ucięcia.



Środek podobny do wagonu restauracyjnego. W końcu wagon obserwacyjny pełnił funkcję czegoś w stylu "kawiarni" - miejsca gdzie można było przyjść pooglądać przemijający krajobraz, pograć w karty, poczytać gazetę...



Zbliżenie na zaokrągloną końcówkę wagonu zdobioną płytką z logiem pociągu Super Chief.

Dodatkowe części:

Zestawy 10022 i 10025 posiadały części aby zbudować wszystkie opcje danego wagonu. Wybór należał do nas co chcemy zbudować. Jest to według mnie jeden z największych plusów tych zestawów. W każdej chwili, gdy dany wagon nam się znudzi, możemy go przerobić na inny.

Podobnie jak zestaw 10133 Burlington Northern Santa Fe, zestaw 10020 Santa Fe Super Chief nie zawierał silnika 9V oraz światła, które pozwalały na przerobienie go w ruchomą lokomotywę. Te części trzeba było dokupić osobno. Myślę, że nie było to takie złe rozwiązanie ponieważ lokomotywa pełniła funkcję modelu. Silnik 9V można było w każdej chwili dokupić (wtedy...) a jego brak w oryginalnym zestawie pozwalał na niższą cenę zestawu.

Pudełko:

Niestety już ich nie posiadam. Zawieruszyły się gdzieś podczas przeprowadzki. Mają wymiary podobne do kartki A4, szerokość około 10cm. Podobają mi się na nich zdobienia - oddają klimat kolei na zachodzie Stanów Zjednoczonych.

Pudełko zestawu 10020

Pudełko zestawu 10022

Pudełko zestawu 10025

Klocki:

Zestawy są wykonane z prostych elementów ale w bardzo ciekawy sposób. Widać to doskonale w dekoracyjnym "wkrojeniu" na lokomotywie, zagospodarowaniu wagonu pasażerskiego, czy chociaż zaokrągleniu ostatniego wagonu.
W zestawie 10020 otrzymujemy ciekawe klocki do szyb (te i te). Są to rzadkie elementy wyprodukowane wyłącznie do tego zestawu (cena to około 50zł za sztukę, potrzebne są do zbudowania tak zwanego modułu B (boiler)).

Podsumowanie:

Trzy zestawy tworzące pociąg Santa Fe Super Chief są moim zdaniem najlepszymi zestawami z serii Lego trains (zgodziłbym się tylko jeszcze na równe pierwsze miejsce z połączeniem 10133 Burlington Northern Santa Fe GP-38 i 10170 TTX Intermodal Container Cars). Znakomicie odwzorowany model oddający klimat amerykańskiej kolei. Widok tego pociągu mknącego po torach cieszy oko.

Zalety:
+ znakomity wygląd
+ możliwość zmodyfikowania pod Power Functions
+ szeroki zakres możliwości rozbudowy taboru

Wady:
- cena
- wspomniany problem z klipsami

Ocena końcowa: 9/10
_________________
2x 10020, 2x 10025, 3x 10022, 2x 10194, 4x 10170, 1x 4547, 2x 4558, 2x 10233, 1x 60052, 4x 7939, 1x 4549, 2x 4511, 3x 4512
 
 
 
3dom 
Administrator


Wiek: 30
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5393
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-08, 21:57   

Cały skład robi wrażenie ale takie zestawy zasługują na znaczenie lepszą recenzję - od zdjęć, gdzie brakuję chociażby ujęcia całego składu, nie wspominając o ich jakości, poprzez całkowite pominięcie szablonu z metryczką poszczególnych zestawów, brak wyszczególnienia ciekawych/rzadkich elementów (a chyba jest ich tu trochę) aż po sam tekst, którego jest stosunkowo mało.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble...
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Innos 
Sonni


Wiek: 30
Dołączył: 10 Sty 2011
Wpisy: 978
Skąd: Krakówarszawa
Wysłany: 2015-01-09, 00:48   

Dokładnie: rzuć okiem na regulamin działu, tam są z grubsza wytyczne. Ewentualnie "stopkę informacyjną" możesz po prostu skopiować z jakiejkolwiek innej recenzji (spokojnie w tej i innych kwestiach możesz się wzorować na recenzji bliźniaczego 10133, która pewnie zresztą Cię zainteresuje ;)), to od razu pozwoli w sposób uporządkowany wyróżnić na początku te kilka podstawowych informacji o zestawie. Tak samo już sam temat zestawu do poprawienia do schematu, jaki jest przyjęty w nazewnictwie.
Druga sprawa: struktura recenzji i zdjęcia. Przyjęło się w naszym gronie wrzucać zdjęcia z popularnych wśród AFOLi serwisów hostingowych, Brickshelf lub Majhost, albo Flickr, w którym od razu możesz wygodnie wygenerować odpowiednio wyskalowane do recenzji fotki z linkiem do galerii. No i same zdjęcia - nawet jeśli nie masz od razu porządnego zaplecza fotograficznego to jednolite tło (choćby biały brystol) znacznie polepsza prezentację zestawu, bo znikają wszystkie "rozpraszacze" w tle, które teraz widać.
Także dopracuj jeszcze całość, bo zestaw jest jednym z tych ściągających dużo uwagi i z pewnością warto, żeby był zaprezentowany najlepiej jak się da. :)
_________________
Metallica skończyła się na Kill 'Em All.
LEGO skończyło się na 375.
 
 
 
tbzz 


Wiek: 37
Dołączył: 28 Gru 2012
Wpisy: 355
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-01-09, 21:37   

Jak koledzy napisali - dopracuj szczegóły przy kolejnych recenzjach. Szczególnie zdjęcia. Sam musiałem się posiłkować zewnętrznymi linkami, by mieć wizję całości zestawu. Sam Santa Fe bardzo przyjemny :)
_________________
Blog Lego http://legosoul.wordpress.com/
Zestawy http://brickset.com/sets/ownedby-tbzz
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,071 sekundy. Zapytań do SQL: 9