Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Mustang Gymkhana
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-12, 23:38   [MOC] Mustang Gymkhana



Dane techniczne:
Wymiary: dł. 53s / szer. 24s / wys. 12s + antena
Waga: 1.326 kg
Zawieszenie: pełne niezależne
Napęd: 2 x RC z szybszego wyjścia na tylną oś przez dyfer
Silniki: 2 x RC

Czasem inspiracje do budowy przychodzą bardzo dziwnymi drogami. Oglądałem sobie film w którym Ken Block szaleje w swoim przepięknym customowym starym Mustangu ( http://www.youtube.com/watch?v=5qanlirrRWs ) i moją uwagę zwróciły felgi, a ściślej ich kolor. Tknęło mnie, że wygląda to bardzo mocno jak Legowy pearl gold, i zaraz, chyba gdzieś na dnie kufra z kołami miałem jakieś stare, sprzed stu lat, koła z felgami w tym kolorze, swoją drogą unikalne bo dostępne tylko w starym batmobilu 7784. Koła faktycznie znalazłem, i to wszystkie cztery, wypadało więc z ciekawości policzyć skalę żeby zobaczyć czy w ogóle wykonalna... dalej było z górki.

MOC miał po pierwsze dobrze jeździć, po drugie dobrze wyglądać. Od początku zakładałem napęd silnikami RC i wagę oganiczoną do minimum. Eksperymentowałem z silnikami RC i SBrickiem, ale słabym ogniwem okazał się tu batbox który odcinał silniki. Padło więc na stary dobry moduł RC, który okazał się akurat tej wielkości żeby dało się go obudować w modelu na styk.

Z wyglądu nie do końca jestem zadowolony, z dwóch powodów. Po pierwsze nalepki - fura Kena bez nalepek zwyczajnie nie ma racji bytu. Spędziłem parę ładnych godzin w Illustratorze przerysowując i skalując każdą nalepkę z oryginału. Niestety, ponieważ nadwozie jest czarne, nie powiodły się próby wydrukowania nalepek na folii - raz, że nie znalazłem nikogo kto drukowałby na biało, dwa że folia przebija i widać przez nią czerń. Stanęło więc na nalepkach na papierze samoprzylepnym, które przygotowałem najlepiej jak potrafiłem (3 podejścia), a które z racji ograniczeń czysto technicznych nie wyglądają idealnie. Drugi powód to rozmiar i waga. Ponieważ model jest tak mały, że nie ma w nim miejsca właściwie na nic, a przy tym liczył się każdy gram, cała karoseria to po prostu garść osobnych, cienkich paneli - boki, kuper, dach, nawet maska. Jedynie przód jest bardziej skomplikowany i wbudowany w ramę, a to na okoliczność dzwonów. Jak widać na zdjęciu poniżej model jest naprawdę nieduży i liczył się każdy stud - wolne miejsce jest tylko za tylną osią. Taki sposób budowy ograniczył niestety możliwości modelowania sylwetki, i o ile z przodu jestem w miarę zadowolony, to już kuper wygląda po prostu źle, jak wycięty z kartonu i doklejony na siłę.



W odróżnieniu od oryginału, model nie ma napędu na cztery koła, bo - jak widać po zdjęciu - nie ma gdzie, nie ma jak, a przede wszystkim nie ma po co.

Gotowy model zabrałem do warszawskiego RC Drift Parku, który dzięki uprzejmości zarządzającego nim przemiłego pana Grzegorza miałem w całości dla siebie. Tu niespodzianka, bo model okazał się jeździć na świeżo kupionych Duracellach wyraźnie gorzej niż na Eneloopach. Ogólnie sprawował się całkiem dobrze, chociaż przydałby się ostrzejszy skręt. Udało mi się nim zrobić dobrych kilkadziesiąt okrążeń bez kraks na zwykłych oponach, zanim przyszła pora na założenie na tył gołych felg. Z felgami kręcił całkiem zgrabne bączki, ale prawdziwego driftu nie zaznał - według panów specjalistów przeszkadzały w tym zbyt przyczepne przednie koła. Co ciekawe, model wyszedł w zasadzie tej samej wielkości co profesjonalne auta RC do driftu, za to nieznacznie lżejszy i porównywalnie szybki - chociaż to ostatnie tylko dzięki oponom o normalnej przyczepności, których brak sprawiał że konkurencja buksowała na prostych. Powiedzmy że po przesiadce na Eneloopy dostał takiego kopa, że pan Grzegorz stwierdził że jeździł nim nie będzie bo rozwali. Koniec końców rozwaliłem go sam, ale przy próbie driftu :)

Galeria

Kilka fotek:


I film: http://www.youtube.com/watch?v=5P2ElAZx-lw
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2015-01-12, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szelmo 

Wiek: 39
Dołączył: 07 Sty 2014
Wpisy: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-12, 23:47   

Model super, ale te naklejki - a zwłaszcza ich białe 'krawędzie' mocno drażnią.
 
 
 
RacingFan 


Wiek: 30
Dołączył: 11 Sty 2010
Wpisy: 112
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-13, 09:27   

Łoooo... Świetny model. Ewidentnie patrząc na zdjęcia i film, skojarzenie z oryginałem jest to samo - OGIEŃ!!! Bardzo dobrze, że nie stroniłeś od naklejek.

Dodatkowo z mojej strony, szczególnie się cieszę, że zabrałeś model do RC Drift Parku, bo to dało mega klimat prawdziwej Gymkhany.

Tak myślę, może gdyby na tylnej osi dać sztywną przekładnię na knobach zamiast dyferencjału. Oni tak mają w swoich zabawkach.

A i [HOONICORN] wygrał :) uśmiałem się od rana.
 
 
 
BONBINI 


Wiek: 42
Dołączył: 22 Kwi 2014
Wpisy: 297
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-01-13, 09:47   

Gdy spojrzałem pierwszy raz na Twój model to pomyślałem sobie "Co to za kanciaste brzydactwo?"
Jednak po obejrzeniu filmu zwracam honor z nawiązką i chylę czoła-świetny projekt :-)
Naucz się teraz jeździć modelem jak kierowca z filmu i możesz śmiało jechać do LA :-)
_________________
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
 
 
 
RobertSz 

Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2014
Wpisy: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-13, 10:43   

Zapewne auto powstało do zupełnie innego celu niż prędkość, ale czy zmierzyłeś może jego prędkość? Jakbyś porównał prędkość Mustanga do swoich poprzednich modeli "wyścigowych" z RC? Bardzo fajne ujęcia jak i film powstał na torze.
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-13, 10:45   

Nie sądzę żeby śmigał więcej niż 10 km/h, może z groszami. Malutkie koła, dobre na przyspieszenie ale na prędkość maksymalną nieszczególnie :)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-13, 12:32   

Paweł a może na takich kołach zobacz:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=44777
Felga bez opony za małą ma przyczepność.

Ps.
skoro przednie były zbyt przyczepne może z przodu też bez opon trzeba było smigać :-))))

Pozdrawiam
Michał
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Ostatnio zmieniony przez OmenGda 2015-01-13, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
BJ 
VIP

Wiek: 22
Dołączył: 16 Sty 2012
Wpisy: 904
Skąd: Majdan/Warszawa
Wysłany: 2015-01-13, 13:04   

Po pierwsze to większość modeli rc do driftu ma napęd 4x4.


Sam model fajnie śmiga całkiem fajnie. Dałoby się jeździć w tym parku na pfach?
_________________
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-13, 14:41   

OmenGda napisał/a:
Paweł a może na takich kołach zobacz:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=44777


Mam, zwyczajnie za duże do tej skali. W ogóle nie wejdą w nadkola.

BJ napisał/a:
Po pierwsze to większość modeli rc do driftu ma napęd 4x4.


No właśnie pytałem panów driftowców, i okazało się że mają aż jednego człowieka który jeździ z AWD, a w dodatku wszyscy co do jednego śmigają na dyfrach. Nie wiem czy otwartych czy półotwartych.

BJ napisał/a:
Dałoby się jeździć w tym parku na pfach?


Raczej wątpię, bo park jest spory, wielkość powiedzmy garażu na dwa auta ze sporym zapasem przestrzeni wokół, plus sufit który mógłby ewentualnie odbijać sygnał, jest wysoko, łamany, i z folii falistej.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2015-01-13, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-13, 21:47   

Trochę kanciasty ale naklejki i prezentacja całkiem to przysłaniają. Felgi faktycznie pasują, ale ich prawa strona ma chyba lepiej pasujący wzór, dlaczego je obróciłeś?
Fajnie ten tor nadaje się do prezentacji, pewnie tam jeszcze zajrzysz.
 
 
 
RobertSz 

Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2014
Wpisy: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-13, 21:53   

Napisałeś Paweł w kontekście driftu, że: "według panów specjalistów przeszkadzały w tym zbyt przyczepne przednie koła". A gdyby były "natłuszczone" np. olejem?:) może to głupie, ale to pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy. Planujesz kolejne testy innych modeli na owym torze? Jeśli tak to może wtedy warto to wypróbować, bo domyślam się, że Mustang jest już rozmontowany;) Nawierzchnia na torze była z betonu szlifowanego czy mi się wydaje?
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-13, 22:07   

Powierzchnia toru to jakaś wylewka, ale nie znam się dokładnie. W każdym razie tor robiony od podstaw pod drift. Zajrzę tam jeszcze jeśli będę miał z czym - niestety z jakimkolwiek większym modelem będzie tam ciężko. Opon nie próbowałem natłuszczać, a prawa strona straszliwie kłuje mnie w oczy wyglądem.
Co do kanciastości, oryginał bazuje na Mustangu rocznik 65, nie popularny 69, i w rzeczywistości jest bardziej kanciasty niż ta wersja Mustanga którą wszyscy kojarzą. Mi właśnie to się spodobało, wygląda to jakoś surowiej niż ten wygładzony Mustang '69.

_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Yeti 

Wiek: 26
Dołączył: 06 Lip 2011
Wpisy: 95
Skąd: Malbork, Mikoszewo
Wysłany: 2015-01-13, 22:59   

A więc tak, jako że sam bawię się w RC drift, to:

1. Wylewka pomalowana Chlorokauczukiem.

2. BJ, niestety, 4x4 poszło do lamusa ze 2lata temu. Zastąpił je początkowo CS- niby 4x4, ale tylna oś osiąga większą prędkość niż przód, co wymaga użycia kontry (countersteer), najczęściej różnica w obrotach między osiami to około 2 obrótów tylnej osi na jeden obrót przedniej. (Osobiście w modelu mam ustawione 2.14).
Aktualnie wszyscy RC maniacy starają się przerabiać modele na RWD, niestety na razie ciężko jest osiągnąć pełną kontrolę nad modelem, dlatego stosuje się żyroskopy, które w zasadzie nie mają większego wpływu na "skilla", po prostu pozwalają na kontrolowanie auta i utrzymanie go w dłuższym łuku.

2.5 Dyfry są zawsze blokowane, z przodu jeśli występuje napęd stosuje się dyferencjał jednokierunkowy, pozwala na zablokowanie tylnych kół, kiedy przednie swobodnie się kręcą, taki pseudo ręczny :)

3. Hoonicorn całkiem spoko :)

A to, żeby nie było że gołosłowny:
https://www.youtube.com/watch?v=yDtWtQzVjJo

Fioletowa Onevia z beczką na dachu jest moja. Na FB można zobaczyć ciut więcej :)
I sorki za jakość, znajomy z GOPro nas zawiódł.
Ostatnio zmieniony przez Yeti 2015-01-13, 23:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,051 sekundy. Zapytań do SQL: 13