[WIP] Drift car

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
William
Posty: 25
Rejestracja: 2014-11-30, 19:50
Lokalizacja: Zagościniec
brickshelf: William15

 

[WIP] Drift car

#1 Post autor: William »

Po tym jak Sariel opublikował swojego [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=24485]mustanga[/URL] natchnęło mnie do budowy drift cara.
Na początku zbudowałem proste podwozie ze wszystkimi kołami plastikowymi z napędem na tył, efekt jednak nie był dla mnie zadowalający.
Postanowiłem użyć rozwiązania z driftu rc, mianowicie 4x4 w którym tylne koła mają większe obroty od przednich.
I tak o to powstało takie podwozie:
Obrazek

Kilka zdjęć:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Filmik(w słabej jakości)

Karoseria do tego podwozia powstanie za około rok.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#2 Post autor: noniusz »

Zasadniczo na filmie kręcenie bączków wygląda bardzo efektownie, ale "auto" na samych felgach wygląda bardziej na jakiś łazik księżycowy...
Nie wiem, czy dobrze widzę, ale to są felgi 56x34mm?
Może gdyby na nie założyć te opony:
Obrazek
i delikatnie posmarować oliwą dało by się jednak driftować po tych panelach?

No i druga sprawa, jak już za rok pojawi się karoseria jak jej waga wpłynie na możliwości auta?

William
Posty: 25
Rejestracja: 2014-11-30, 19:50
Lokalizacja: Zagościniec
brickshelf: William15

 

#3 Post autor: William »

noniusz, tak, są to felgi 56x34, niestety nie mam tych opon. Najprawdopodobniej po ich założeniu zdolności do driftu by znacznie spadły.
Karoserię chcę zrobić z giętkich axli, ponieważ zapas mocy jest niewielki. Chciałbym odwzorować auto, z polskich zawodów driftingowych np.
Obrazek Oczywiście zmiana kół na mniejsze wchodzi w grę.
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 11:07 przez William, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#4 Post autor: eric trax »

William pisze:noniusz, tak, są to felgi 56x34, niestety nie mam tych opon. Najprawdopodobniej po ich założeniu zdolności do driftu by znacznie spadły.
Oklej bieżnik śliską taśmą izolacyjną (czarną dostać to nie problem) Najpierw tylne. Powinno być miodzio :)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Yeti
Posty: 95
Rejestracja: 2011-07-05, 23:21
Lokalizacja: Malbork, Mikoszewo

#5 Post autor: Yeti »

Mussskkkowa E46 :D To jest legenda streetdriftu i jazdy na glebie, taki dowcip chodzi:
"Jedzie Musk swoim E36/E46*, hałas nie miłosierny, coś trze wygina, a on na to: "Spokojnie, spokojnie, to tylko liść pod zderzak wszedł."

Musk ma kilka furek, jednak E36 i E46 są najbardziej rozpoznawalne, w takim samym malowaniu, na takiej samej glebie. Jazda Bardziej Bokiem co afera w TVNie była ;)

W driftcie RC stosujemy opony które są mieszanką gumy i plastyku, przeważnie więcej plastyku niż gumy.
http://imge.pl/p/32967/n/32967690374.jpg

I jeździmy po wykładzinie lub jak w przypadku Drift Parku rozlanej farbie, Chlorokauczuk.

Swoją drogą zachowuje się dość dobrze, czy musisz kontrować czy nie? O ile szybciej kręci się tylna oś względem przedniej?
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 21:01 przez Yeti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

#6 Post autor: dirtzone »

Właśnie chyba jako pierwszy, zrobiłeś naprawdę driftujący samochód z lego :D a przynajmniej nigdy nie widziałem, żeby komuś się to udało :P

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#7 Post autor: Kubrick »

dirtzone pisze:Właśnie chyba jako pierwszy, zrobiłeś naprawdę driftujący samochód z lego :D
Z systemem RC to nie był nigdy problem :) https://www.youtube.com/watch?v=v3J9A8YmhFc
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

William
Posty: 25
Rejestracja: 2014-11-30, 19:50
Lokalizacja: Zagościniec
brickshelf: William15

 

#8 Post autor: William »

Yeti, driftem interesuję się właśnie od afery z JBB, dla Muska JBB to już przeszłość.
Ciekawie wygląda również Nissan jego brata.
Szkoda, że nie ma pomarańczowych giętkich axli bo najbardziej chciałbym zbudować karoserię Bmw Mateusza Włodarczyka, uwielbiam jego samochód za dźwięk silnika.

Trochę muszę kontrować, mógłbym próbować robić przekładki gdybym miał większy kąt skrętu kół, tylna oś ma przełożenie 1:1, przód ma nieco zmniejszone obroty- 1:1.667.
Kiedyś trochę czytałem o drifcie rc, lecz poszedłem w trochę inną dziedzinę modelarstwa.

Kubrick, każdy uważa za drift coś innego, moim zdaniem jest to kontrolowany poślizg, a nie tylko zawracanie jak przy użyciu ręcznego.

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

#9 Post autor: dirtzone »

Kubrick pisze:
dirtzone pisze:Właśnie chyba jako pierwszy, zrobiłeś naprawdę driftujący samochód z lego :D
Z systemem RC to nie był nigdy problem :) https://www.youtube.com/watch?v=v3J9A8YmhFc
To na filmiku bardziej przypomina "piłowanie Golfa na ręcznym" :P
Bo drift to chyba polega na pokonywaniu zakrętów w kontrolowanym poślizgu. A William na filmiku właśnie kontroluje poślizg na niekończącym się zakręcie :D
Jeśli źle mówię, niech mnie ktoś poprawi, bo na drifcie znam się tyle co na youtubie filmiki z Keny Blockiem widziałem;]
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 22:32 przez dirtzone, łącznie zmieniany 1 raz.

Yeti
Posty: 95
Rejestracja: 2011-07-05, 23:21
Lokalizacja: Malbork, Mikoszewo

#10 Post autor: Yeti »

Kubrick, tak wygląda drift modelami 4x4 z tzw. CSem (skrót od countersteer) ale sama modyfikacja polega właśnie na przyspieszeniu tyłu a spowolnieniu przodu, oczywiście należy też dobrać odpowiednią prędkość obrotową, korzystamy w tym celu z kalkulatora, jak ktoś chce, mogę go podlinkować, uwzględnia on moc silnika (ilość obrotów*napięcie jakie dostaje silnik, np 3500kV, stosuje się przeważnie pakiety Lipo 7,4V).
Sam ręczny pomaga zerwać przyczepność i pomaga przy ciaśniejszych zakrętach. Duża moc daje większe możliwości kontroli modelu samym gazem.
W modelach skręt kół działa bardzo szybko przez co gdy próbujemy je korygować, wygląda to nie realnie i śmiesznie, dlatego zawsze staramy się o perfekcyjny setup, dobranie kontry do mocy napędu tak by płynnie to wyglądało. Na filmie fioletowy Nissan Onevia ma w miarę dobrze to wszystko poustawiane i mimo dość dużego CS'a a małego skrętu daje radę, pozostałe modele poza białą onevią z atrapą silnika, mają niskie CSy i dość duże prędkości, stąd takie nerwowe ruchy. Aktualnie dość mocno przebudowaliśmy naszą flotę by latały jak najbardziej podobnie :)
https://www.youtube.com/watch?v=HSax4Vigp78

Sorki za offtopic, ale zdalny drift to zdalny drift i temu mocowi nie daleko już :)
Co do afery, no jak byk brał w tym udział więc coś tam ma wspólnego :)

Ken Block to Gymkhana :)
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 22:38 przez Yeti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#11 Post autor: SERVATOR »

A Gymkhana mamy [url=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=24485]TU[/url]. :)

ODPOWIEDZ