Przerabiane torów RC na 9V, część pierwsza
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Zastaniawiałem się tak na tymi propozycjami, obejżałem jeszcze raz tory. Kto wie czy nie najlepszym rozwiązaniem byłoby kupno odpowiednio cienkiej blachy (mój teść swego czasu kupywał miedzianą na płaty ale troszkę grubszą) i zamocowanie jej na torach, podejżewam że obyłoby się bez klejenia nawet - chociaż w przypadku skrętów będzie to raczej trudne. Jeśli ktoś ma tory z serii HO Junior 1:87 to miłoby było jakby na nie zerknął, napewno są węższe ale może da się jakoś te szyny odzyskać i wykorzystać (jeśli chodzi o tory starego typu TT 1:120 to niestety są za małe, mam reklamówkę więc szkoda ) Pozdrawiam, życze inwencji twórczej.
Ostatnio zmieniony 2007-01-27, 12:26 przez Sis-Oka, łącznie zmieniany 5 razy.
- szarikm
- Adminus Emeritus
- Posty: 1312
- Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
- Lokalizacja: Rzeszów
- brickshelf: szarikm
-
Ponawiam prośbę o odpalenie przynajmniej 2 odcinków (najlepiej jeden łuk i jeden prosty) nowych torów od RC. Bez nich nie ruszę z eksperymentem.
Jest plan: nałożyć (przykleić) blachę o grubości 0,1-0,2 mm na szynę.
Jest plan: nałożyć (przykleić) blachę o grubości 0,1-0,2 mm na szynę.
Wątpie, raczej stal o podwyższonej odporności na korozję.Fistach pisze:Swoaj droga jaki jest metal uzyty w tych torach do 9v? Cu?
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Testuję właśnie taką przeróbkę i chciałbym zaprezentować to co udało mi się osiągnąć.
Zdjęcia przedstawiają tory własnej roboty ale mam nadzieje że przerobienie torów RC nie będzie trudniejsze od zbudowania takich.
Do doprowadzenia prądu wykorzystałem aluminium.
Kilka zdjęć (jutro dostanę tory LEGO, więc będę testował na prawdziwym materiale)
zdjęcie 1
zdjęcie 2
Zdjęcie 3
zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6
Zdjęcia przedstawiają tory własnej roboty ale mam nadzieje że przerobienie torów RC nie będzie trudniejsze od zbudowania takich.
Do doprowadzenia prądu wykorzystałem aluminium.
Kilka zdjęć (jutro dostanę tory LEGO, więc będę testował na prawdziwym materiale)
zdjęcie 1
zdjęcie 2
Zdjęcie 3
zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6
Zrobiłem wstępne wyliczenia co do rozmiarów do których należy przyciąć aluminium. Podstawowym problemem w tej chwili jest brak dobrej formy w której można by idealnie pozaginać wyciętą szynę. Ale w ciągu kilku dni powinienem się z tym uporać.
zdjęcie 1
zdjęcie 2
zdjęcie 3
zdjęcie 1
zdjęcie 2
zdjęcie 3
Ostatnio zmieniony 2008-11-24, 20:10 przez szykus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Ja mam tylko jedną wątpliwość. To powinna być technologia dająca jakieś oszczędności. Powiedzmy, że zrobienie w ten sposób jednego prostego odcinka zajmuje (porządnie) około 20-30 minut. To znaczy, że 100 torów to jest 40h pracy lekko licząc. Różnica w cenie pomiędzy torami RC a 9V to pewnie jakieś 4-5PLN/sztuce. Biorąc pod uwagę pracochłonność i względnie trwały/estetyczny efekt nie wiem, czy jest sens w ten sposób się bawić.
Dużo ciekawiej zająć się zwrotnicami chyba i rozjazdami, szczególnie te ostatnie nie są dostępne w wersji 9V...
http://www.brickshelf.com/gallery/szyku ... mpt1/1.jpg
Równe wyprofilowanie torów tak, żeby odcinek 1-2 metrów był prosty to sztuka. No chyba że robimy polską trakcję ;)
A tak zupełnie seio - jeśli nie zadbasz o idealne przyleganie wenętrznej strony aluminiowej nakładki do oryginalnego toru (na całej długości) to nie dość że kołnierz kół będzie miał zmienne tarcie (co może powodować szarpanie pociągiem), to toczący się wagon będzie albo latał na boki, albo góra dół tak jak by po nierównej drodze jechał. Albo polskim torowisku ;)
Dużo ciekawiej zająć się zwrotnicami chyba i rozjazdami, szczególnie te ostatnie nie są dostępne w wersji 9V...
http://www.brickshelf.com/gallery/szyku ... mpt1/1.jpg
Równe wyprofilowanie torów tak, żeby odcinek 1-2 metrów był prosty to sztuka. No chyba że robimy polską trakcję ;)
A tak zupełnie seio - jeśli nie zadbasz o idealne przyleganie wenętrznej strony aluminiowej nakładki do oryginalnego toru (na całej długości) to nie dość że kołnierz kół będzie miał zmienne tarcie (co może powodować szarpanie pociągiem), to toczący się wagon będzie albo latał na boki, albo góra dół tak jak by po nierównej drodze jechał. Albo polskim torowisku ;)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.