Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Audi R8 V10
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5066
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-09, 22:37   [MOC] Audi R8 V10



Dane techniczne:
Wymiary: dł. 61s / szer. 28s / wys. 16s
Waga: 2.488 kg
Napęd: 2 x PF XL na wszystkie koła przez 4-biegową skrzynię biegów
Zawieszenie: pełne niezależne
Silniki: 2 x PF XL, 1 x PF M, 1 x PF Servo, 1 x Micromotor

Jeszcze dekadę temu Audi kojarzyło się głównie ze stonowanymi limuzynami dla starszych biznesmenów i na hasło "supersamochód od Audi" każdy postukałby się w głowę. A potem panowie Niemcy wzięli płytę podłogową z Lamborghini Gallardo i zrobili na niej coś co prowadzi się lepiej i sprzedaje się 2 x szybciej. Oryginalne R8 było jednym z bardziej charakterystycznych supersamochodów ostatnich lat, doczekało się rzeszy fanów i jednych z najwyższych not w programie Top Gear, gdzie prowadzący prawie się do niego modlił i stawiał na równi z Porsche 911. W powszechnej opinii R8 nie tylko bije oryginalne Gallardo osiągami, ale jest też o niebo wygodniejsze, obszerniejsze i lepiej dostosowane do codziennego użytku. Osobiście zwróciłbym też uwagę na fantastyczną pracę stylistów którzy zrobili prawdziwe cudo z samochodu o sylwetce mocno zbliżonej do o ileż brzydszego Bugatti Veyrona, czyli generalnie bułki na kołach. Warto zresztą rzucić okiem na zachwyty jakie R8 zebrało w TG:

https://www.youtube.com/watch?v=oaENG1vt6-Y

Oprócz ochów i achów samochód doczekał się też kolejnych wersji - początkowe V8 zastąpiono V10 wziętym z Gallardo (do którego wzięto je z wcześniejszych modeli Audi ponieważ dziś wszystkie samochody robią Niemcy), przewinęła się koncepcyjna wersja z V12 oraz obowiązkowy kabriolet, GT i LMS, a oryginał przeszedł facelifting a dosłownie parę tygodni temu doczekał się nowej generacji. Osobiście muszę wyznać że z każdą kolejną wersją oczy krwawią mi coraz bardziej, a wspomniana nowa generacja przypomina pijany sen blacharza który chciał wyklepać R8 myśląc o Huracanie, ale pocieszam się że przynajmniej nie jest tak tragicznie jak z nowym Fordem GT który wygląda mniej więcej jakby McLaren zgwałcił świnię.



Do rzeczy. Lubię R8 i lubię pomarańczowe klocki, więc dawno temu strzeliło mi do głowy żeby to połączyć. Po mordowaniu się przez dobry rok z chorym pomysłem budy z bricków na pełnowymiarowym supercarze mam tylko jedną radę: nie idźcie tą drogą! Zdecydowanie zdrowiej dla psychiki jest pozostać przy panelach - tutaj niestety podkusiła mnie myśl że pomarańczowych paneli jest dość mało, i że nie oddam nimi przyzwoicie kształtów R8.

Z wyglądu model ma conajmniej kilka wad, które nadrabia głównie kolorem i podświetleniem. Przede wszystkim koła są o pół studa za wąsko, czego nie byłem w stanie sensownie rozwiązać bo miałem do wyboru: pół studa za wąsko, pół studa za szeroko, albo buda w nieparzystej szerokości. Stanęło na pierwszej opcji, liczyłem że kołpaki trochę zniwelują efekt, wygląda to średnio ale przynajmniej pozwala zmniejszyć trochę przednie błotniki. Poza tym w trakcie budowy pół Internetu dyszało mi do ucha że tam absolutnie, bez względu na wszystko musi siedzieć V10 a nie V8, no więc siedzi, tyle że wyżej i dalej do tyłu niż powinien, na tyle że wystaje przez tylny brak szyby. Nie było opcji żeby go przesunąć, bo pod nim jest już zawieszenie a przed nim skrzynia biegów, też nie do przesunięcia bo ograniczają ją fotele. Skutkiem tego tył jest też niedokładny, bo musiałem wydłużyć pokrywę silnika - wygląda to trochę jakby model był za długi, ale nie jest.

Reszta nieładnych rozwiązań to głównie skutek niedoboru pomarańczowych części, np. Lego nie robi żadnych zawiasów w pomarańczu więc drzwi, po dobrych 2 tygodniach kombinowania, siedzą na zawiasie z liftarmów otwieranym amorami pneumatycznymi, co nie wygląda pięknie ale przynajmniej działa. Spaprałem też tylne światła, ale w oryginale są tak specyficznie ukształtowane że po prostu nie miałem lepszego pomysłu. Tylne skrzydło jest ordynarnie proste i tak kruche, że rozpada się od kichnięcia, a to ponownie przez V10 który sięga tak daleko do tyłu że między nim a tyłem karoserii miałem dokładnie 1 stud przestrzeni do wykorzystania.



Jeśli chodzi o mechanikę, całość jest zbudowana wokół układu napędowego z dwóch PF XLi, ze skrzynią biegów taką jak w moim Ferrari Enzo pomiędzy nimi, i z dwoma PF Servami kontrolującymi tę skrzynię nad XLami. Powstał z tego dość zwarty moduł który wypełnia prawie całą karoserię na szerokość ale za to jest dość krótki, mieści się z powodzeniem między tylną osią a fotelami, chociaż są one wysunięte nieco do przodu żeby zostawić miejsce na przeniesienie napędu z XLi na skrzynię. Obecność skrzyni wyeliminowała niestety centralny dyfer, bo zabrakło miejsca na wysokość żeby go gdzieś upchnąć. Obie osie są napędzane przez dyfry, obie mają bardzo twarde zawieszenie z ogranicznikami, przednia jest dodatkowo skręcana. W ogóle przód modelu to straszny sajgon bo z braku miejsca gdzie indziej bateria która to wszystko zasila siedzi ni mniej ni więcej tylko przed przednią osią, w samym nosie. Jeśli chcecie znienawidzić siebie, spróbujcie teraz zrobić oś z napędem, skrętem i zawieszeniem, wokół której przechodzi kilka metrów kabli (samych Legowych diod z przodu jest 5 par), a która ze wszystkim musi się mieścić pod bardzo niską maską. Ja miałem z tym zabawę ponad miesiąc, a cały przód karoserii finalnie tworzy takie puzzle które łączy się do kupy w bardzo określonej kolejności.

Reszta mechaniki jest banalna - kierownica obracana Micromotorem, prosto bo na finezję nie było miejsca, silnik V10 podłączony w dość pokręcony sposób do napędu, tak żeby pracował ze stałą prędkością na wszystkich biegach i również po wrzuceniu na luz, wspomniane tylne skrzydło podłączone w ten sam sposób ale od spodu podwozia, dzięki czemu po wysprzęgleniu skrzyni można nim sterować za pomocą napędu. Do tego imitacja tarcz hamulcowych z zaciskami z chromowanych przez Auriego okrągłych płytek 4x4, niestety dość śmieszna bo obracająca się razem z kołami, oraz drzwi które otwierane są przez pneumatyczne amory, co wymagało bardzo solidnego wzmocnienia boków karoserii i w sumie nie wygląda zbyt efektownie, ale dało mi satysfakcję bo mam te amory od dobrych 5 lat i dopiero teraz udało mi się je do czegoś wykorzystać.

Od początku bardzo ważnym dla mnie elementem było oświetlenie modelu. Po tylnych lampach tego nie zgadniecie, ale już z przodu mamy całą konstrukcję z pięcioma LEDami Lego w każdej lampie: jedna siedzi w starym chromowanym reflektorze z dziurką, co przy widoku z przodu tworzy wrażenie świetlówki w kształcie pierścienia, pozostałe cztery ustawione pod różnymi kątami podświetlają kafle w kolorze trans-light blue. W kaflach są takie centralne tyczki, więc wymyśliłem że jak się to podświetli z tyłu to efekt trochę będzie przypominał listwy LEDowe w oryginalnym R8 (nie w późniejszych potworkach).

Po bokach silnika natomiast, oraz pod sufitem kabiny między fotelami, znajdują się diody RGB produkcji Lifelites i jest to wbrew pozorom jedyny element niekoszerny, nie licząc elementów chromowanych przez Auriego jak i nalepek mojej produkcji. Diody zasilane są z własnego małego batboxa wciśniętego pomiędzy fotele i sterowane podczerwienią z własnego pilota.

Model wymęczył mnie potwornie i nigdy więcej nie chcę się mordować rzeźbiąc taką karoserię z bricków. Nie jest idealny, ale pozwolił spróbować kilku rozwiązań - w tym miejscu chcę podziękować Aurimaxowi za znoszenie moich przedziwnych zachcianek, szczytem których było chromowanie kołpaków czarnym chromem :) oraz Makorolowi za cenne porady dotyczące nalepek. Osobiście najbardziej cieszę się chyba ze zdjęć - wreszcie widzę że lata inwestycji i kombinowania: dobry obiektyw, kartonowe tła w różnych kolorach, założenie dyfuzorów na lampy - to wszystko razem pozwala mi robić zdjęcia o których parę lat temu nie śmiałbym marzyć. Gdyby jeszcze Lego produkowało pomarańcz w jednym odcieniu a nie kilkunastu...

Galeria: http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=553891
Kilka fotek:



I film, który zdecydowanie, ale to zdecydowanie należy oglądać w full HD:
https://www.youtube.com/watch?v=9g5IFrmPNfM
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
RobertSz 

Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2014
Wpisy: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-03-09, 23:02   

Na początku powiem, że od lat jestem fanem Twojej twórczości. Uważam, że masz wielką wyobraźnię oraz wiedzą jak również olbrzymi potencjał tworzenia.
Na ten model czekałem bardzoooo długooooo. Być może przez to oczekiwania stawały się jeszcze większe tym bardziej że w zapowiedziach widziałem przód auta i bardzo mi się podobał.
Teraz po obejrzeniu całości czuje może nie rozczarowania, ale…….

Pod względem wizualnym bo tylko do tego się ustosunkuję, z przodu pojazd wygląda fajnie, może nawet bardzo fajnie, reflektory bomba !!! Podziwiam to w jaki sposób wymodelowałeś i połączyłeś różne płaszczyzny.
Natomiast z boku, niestety coś mi nie gra. Przeczytałem dokładnie Twój opis, tył wygląda rzeczywiście na za długi. Takie robi wrażenie. Nadkola tylne kanciaste ale tworzą kształt obłości, natomiast z przodu niestety obłości nie widać;)
Zdaje sobie sprawę, że klocki były ograniczeniem. Tak samo wydaje się, że przód jest zbyt rozciągnięty.
Nie jest to żadna krytyka Twojej pracy. Zwracam tylko uwagę na to co rzuciło mi się w oczy.
Zdjęcia, film oczywiście „poziom” ale to już norma w Twoich pracach.
Myślisz , że z perspektywy czasu model lepiej wyszedłby w formie ażurowej jak ten:
https://www.flickr.com/ph...in/photostream/
Pozdrawiam i gratuluje modelu.
P.s. na podsumowanie roku ubiegłego mogę jeszcze liczyć czy już „po ptakach”?:)
 
 
 
blizzard 
niepoprawny mercedesiarz


Wiek: 29
Dołączył: 04 Paź 2011
Wpisy: 805
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-09, 23:40   

No doczekałem się :) :)
Oddaję się lekturze
_________________
Strasznie bym chciał wrócić do LEGO..
Moje recenzje i MOCe
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5066
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-10, 00:05   

RobertSz napisał/a:
P.s. na podsumowanie roku ubiegłego mogę jeszcze liczyć czy już „po ptakach”?:)


Będzie :) A za opinię dziękuję, nie obrażam się. Na YT zdążyłem już przeczytać że model jest za długi, za krótki, za szeroki, za wąski oraz że jest taki magiczny trick którego na pewno nie znam, a mianowicie napędzanie małej zębatki dużą zębatką, gdybym go użył, Audi na pewno byłoby szybsze. Jestem zahartowany ;)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
gmkkk 
VIP


Wiek: 43
Dołączył: 24 Cze 2014
Wpisy: 994
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-03-10, 00:21   

Piękny model, tylko te przednie nadkola...
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 821
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-10, 00:42   

Moja opinia: no zaj***efajny jest!!!
Olać drobne niedociągnięcia - są nieistotne!
Bardzo chętnie bym nim pojeździł!!!

W kwestii silnika to bym dał tylko v10 projektu Jacy... Zyskujesz 5 studów...

Pozdrawiam i gratulacje genialnej pracy!!!
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
martinb 
Precz z owadami!


Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2015
Wpisy: 647
Skąd: Schwiebus
Wysłany: 2015-03-10, 08:25   

Co tu gadać - po prostu zajefajne! Po raz kolejny należą Ci się pokłony. Czekałem na ten projekt także ze względu na to, że jest to druga marka (poza LEGO), którą lubię. W ubiegłym tygodniu było jeszcze 90%, a dziś - no proszę, jaka miła niespodzianka.

Muszę to dzisiaj pokazać mojemu 3-letniemu synkowi i 66-letniemu ojcu. Obydwaj są fanami Twojej twórczości (przy czym syn uwielbia chomiki). :-)
 
 
 
RobertSz 

Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2014
Wpisy: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-03-10, 08:39   

No widzisz Paweł, Audi jest takie wolne bo Ty tylko wykorzystywałeś przełożenie : "Duże zębatki na duże zębatki" a gdybyś posłuchał uwag - magicznego tricku użytkowników YT to pojazd pędziłby zapewne 50km/h. A w kontekście wersji żurowej https://www.flickr.com/ph...in/photostream/ , myślisz, że byłaby ciekawsza? Ta akurat podoba mi się, no może poza zastosowanymi tam panelami Lego na masce.
 
 
 
Kocur 
VIP


Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2014
Wpisy: 869
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-10, 08:47   

Nie lubię tej marki, zdecydowanie wolę BMW i Porsche, ale model wyszedł bardzo dobrze. Najbardziej mi się podoba równa zabudowa i front, zwłaszcza światła przednie.

Z minusów? Brakuje szyb.
_________________
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael
Ostatnio zmieniony przez Kocur 2015-03-10, 08:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bolek 

Wiek: 29
Dołączył: 14 Maj 2014
Wpisy: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-10, 09:33   

W tym kolorze wygląda super. Podziwiam że wytrwałeś w kombinowaniu by to ładnie poskładać przy tak małej różnorodności elementów
 
 
 
Jellyeater 
VIP

Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2014
Wpisy: 2037
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-10, 10:13   

W sumie nic nowego jak na Ciebie. Jak zawsze klasa.

Kanciasto. Tak przeczytałem napisy o pomarańczowych częściach. :P Twórcy Idy powinni brać przykład. :)

Może by zrobić samochód, który jeździ płynnie? Bo jak zwykle porusza się to ruchem jakby jakiś początkujący kierowca prowadził żabką. Nie dałoby rady wyeliminować części luzów? Może mniej zębatek?
_________________
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5066
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-10, 10:16   

No, możnaby wywalić skrzynię biegów :)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
LEGOTech87 

Wiek: 31
Dołączył: 16 Lut 2015
Wpisy: 3
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-03-10, 10:47   

Jak dla mnie wszystkie Twoje prace to obłęd. Czekałem na ten projekt śledząc wszystkie wpisy na fb. Audi wygląda genialnie, mnóstwo zaawansowanych technicznie rozwiązań. Ale jest jedna rzecz która razi w oczy, niestety ta naklejka na kierownicy trochę kanciata :(. Możę pomogę, jest takie fajne coś Cyrkiel tnący CMP-1/DX. Sprawdza się w 100% przy wycinaniu okrągłych rzeczy. Do tanich nie należy ale może komuś się przyda. Czekam na Twoje kolejne prace >>>
Ostatnio zmieniony przez LEGOTech87 2015-03-10, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mestari 
VIP


Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2013
Wpisy: 1173
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-10, 11:24   

Sariel napisał/a:
jest taki magiczny trick którego na pewno nie znam, a mianowicie napędzanie małej zębatki dużą zębatką, gdybym go użył, Audi na pewno byłoby szybsze.


Genialne :) Człowiek uczy się przez całe życie ;)
Audi podoba się, ale sam nie przejmowałbym się tym "dyszeniem" internetu i wsadził tam V8. Te V10 wydaje się zbyt duże.
 
 
 
skina 

Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2015
Wpisy: 18
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-03-10, 13:50   

Model wyborny ale dodam też, że i oprawa graficzna prezentacji video trzyma poziom. Z ciekawości: sam montujesz sobie filmy?
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,069 sekundy. Zapytań do SQL: 12