Strona 1 z 1

[MOC] Wieża Borgiów

: 2015-03-13, 21:28
autor: LEGOlas0232
Przedstawiam moją kolejną pracę. Tym razem mój wybór padł na Wieżę Borgiów z gry Assassin’s Creed Brotherhood.

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Gra została wydana w 2010 roku i była pierwszą produkcją, której proces powstawania starałem się dokładnie śledzić. Była też pierwszą grą, którą nabyłem w edycji kolekcjonerskiej. Zajmuje ona drugie miejsce w moim prywatnym rankingu ulubionych gier (po odebraniu jej szlachetnego pierwszego miejsca w 2012 roku, przez Assassin’s Creed III) i jest dla mnie czymś wyjątkowym.
Dla nieobeznanych: w grze, jednym z zadań gracza, jest wyzwolenie Rzymu spod wpływu rodu Borgiów. Wyzwalamy poszczególne dzielnice podpalając wieże, które są swego rodzaju posterunkami i zabijamy kapiatana straży. Gdy to zrobimy, dzielnica jest wolna.

Obrazek

Konstrukcja przeleżała na półce prawie rok, poprawiana od czasu do czasu i kontynuowana. Nie chcąc budować całej wieży, której wysokość przekroczyłaby finalną konstrukcję dwukrotnie, zdecydowałem się „uciąć ją” w połowie.

Największym wyzwaniem konstrukcyjnym okazał się dach. Chciałem jak najlepiej odtworzyć włoski dach, podzielony na cztery części i po kilkudziesięciu nieudanych próbach, zdecydowałem się zastosować najprostsze rozwiązanie: plate 1x1.
Obrazek
Obrazek

Szczególnie zadowolony jestem jednak z rusztowań, których zakrzywienia, według mnie, udało mi się świetnie odtworzyć:

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Zaś sama bryła wieży, zbudowana w tradycyjnej technice "klocek na klocku", również nie wyszła najgorzej:

Obrazek

A tu orginał z gry:
Obrazek

Zamieszczam też zdjęcie, które zamieściłem kilka dni temu na flickrze, jako swego rodzaju „zapowiedź” MOCa:

Obrazek

: 2015-03-13, 22:10
autor: Ciamek
Bardzo mi się podoba.
Wg mnie trzyma klimat, aczkolwiek grałem (mam nadzieję, że na razie) tylko w dwie pierwsze części. Swoją drogą nie planowałem grać w Brotherhood, bo myślałem, że to tylko na multiplayer?

Szkoda, że jest przycięta, bo teraz trochę dziwnie wygląda. Zwłaszcza gdy postawiłeś obok niej wózek z sianem.

Rusztowania bardzo fajne.
Miałem napisać coś jeszcze, ale zapomniałem co : o)
W moim wieku to normalne.

Gratuluję : o)

: 2015-03-13, 22:11
autor: M_longer
Ciamek pisze:Swoją drogą nie planowałem grać w Brotherhood, bo myślałem, że to tylko na multiplayer?
Historia Ezio to trylogia, jest jeszcze Revelations. Ale mi jakoś klimat Brotherhooda nie podchodzi, taki mroczniejszy niż ACII.

: 2015-03-13, 22:13
autor: nisiia
A możesz pokazać jakieś zdjęcie/screena wieży na której się wzorowałeś, dla tych co nie znają gry? :)

: 2015-03-13, 23:02
autor: LEGOlas0232
Ciamek pisze: Szkoda, że jest przycięta
Nie chciałem budować całej, bo pochłonęłoby to zbyt dużo funduszy, a najważniejszy element wieży udało mi się odtworzyć.

: 2015-03-13, 23:46
autor: Stelario
Bardzo fajna wieża aczkolwiek te kolumny reddish na górze to mogłeś zrobić z bricków zamiast platów. Nie dość, że dało by się taniej to by takie dziury nie wystawały z boku.

Podoba mi się to mocowanie slopów 3x1 :)

: 2015-03-14, 05:46
autor: Jellyeater
Szczegółowa praca. Ładnie wygląda. I assassins to też moja jedna z kilku najbardziej ulubionych serii gier. :)

: 2015-03-14, 10:07
autor: pablos_83
Bardzo fajna wieża, od razu wiadomo o co chodzi. Powinna być jednak trochę wyższa, ale klimat zachowany.

: 2015-03-14, 10:09
autor: LEGOlas0232
Stelario pisze:Bardzo fajna wieża aczkolwiek te kolumny reddish na górze to mogłeś zrobić z bricków zamiast platów. Nie dość, że dało by się taniej to by takie dziury nie wystawały z boku.
Zastanawiałem się nad tym, ale wtedy musiałbym zmienić prawie całą konstrukcję barier, a uznałem, że i tak wygląda już bardzo dobrze.

: 2015-03-14, 12:36
autor: Allegrak
pomysł na mur rewelacyjny

: 2015-03-16, 08:26
autor: Kocur
Konstrukcja świetna, choć kolorystyka postaci jakoś mi nie pasuje - przyznaję że nie grałem, ale zapowiedzi miały jakoś bardziej szaro-biało-czerwonego assassina.

Strasznie mi się podoba modelowanie schodków i desek naokoło murów, jakoś nie mogę sam przetrawić opcji by budować coś co nie jest sztywno przyczepione do części obok, ale w cudzych konstrukcjach bardzo do mnie trafia :)

: 2015-03-18, 13:28
autor: Durzy
Bardzo dobrze ta wieża wygląda. Broni się bez gry. Gdyby była cała drewniana to mogłaby robić za wieże z obozów Rzymian w asterixowej Galii. Nawet wyższa nie musiałaby być.

Historia Ezio to trylogia, jest jeszcze Revelations. Ale mi jakoś klimat Brotherhooda nie podchodzi, taki mroczniejszy niż ACII.
Jak dla mnie cała trylogia Ezio (ta piękna Wenecja w drugiej części!) jest ciekawsza niż późniejsze części (aczkolwiek w ostatnią nie grałem, bo wszyscy twierdzą, że najgorsza z cyklu pod prawie każdym względem).