Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[WIP] LIEBHERR 944C TUNNELING EXCAVATOR
Autor Wiadomość
Valiaur 

Wiek: 40
Dołączył: 02 Lis 2014
Wpisy: 36
Skąd: Londyn
Wysłany: 2015-04-14, 14:07   [WIP] LIEBHERR 944C TUNNELING EXCAVATOR

Uwaga zróbcie miejsce bo wjeżdżam koparka ;)
Praca w toku. czekam na nowe cylindry z 42043 żeby uprościć i zmniejszyć ciężar ramienia. Podwozie tez jest do gruntownej przebudowy.

Napisze coś więcej o tym potworku wieczorem, jutro wrzucę więcej zdjęć.
Ostatnio zmieniony przez bacon 2015-04-16, 14:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5319
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-04-14, 14:37   

Nie jest przypadkiem za duży tu i ówdzie? Z tego co pamiętam to swojego skalowałem dosyć dokładnie z rysunkami, a u Ciebie ramię wygląda na zbyt masywne, i z proporcjami kabiny jest coś nie teges:

_________________
m1longer.com
 
 
 
noniusz 
VIP
Grzegorz


Wiek: 39
Dołączył: 23 Lis 2011
Wpisy: 1028
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-14, 15:02   

Proporcje to jedno, ale wydaje mi się, że odwłok zdecydowanie przeważa w nadwoziu konstrukcji i przy obrocie chyba na żyletki mija się z gąsienicami?
Ogólnie robi dobre wrażenie.
_________________

 
 
 
Valiaur 

Wiek: 40
Dołączył: 02 Lis 2014
Wpisy: 36
Skąd: Londyn
Wysłany: 2015-04-14, 21:18   

noniusz napisał/a:
Proporcje to jedno, ale wydaje mi się, że odwłok zdecydowanie przeważa w nadwoziu konstrukcji i przy obrocie chyba na żyletki mija się z gąsienicami?
Ogólnie robi dobre wrażenie.

dzieki :) Sory ze nie wspomnialem - nadbudowa nie jest obecnie przymocowana do podwozia a odwlok (swoja droga fajny termin) troche wazy wiec ciagnie go w dol... Jutro polacze obie czesci i wrzuce wiecej fotek (rowniez tego co jest w srodku). Jesli bedzie trzeba to sie to i owo przebuduje... ;)
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 38
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 857
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-15, 16:56   

Ja się na tym nie znam. Ale zieleń zarąbista :) kolorystyka dla mnie idealnie dobrana :-)

Pozdrawiam!
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
Kruk 


Wiek: 29
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2015-04-15, 21:17   

Ja czekam na coś więcej o tej maszynie bo powiem szczerze podoba mi się ale tylko tyle na razie powiem :).
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5319
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-04-16, 01:25   

Valiaur napisał/a:
dzieki :) Sory ze nie wspomnialem - nadbudowa nie jest obecnie przymocowana do podwozia a odwlok (swoja droga fajny termin) troche wazy wiec ciagnie go w dol... Jutro polacze obie czesci i wrzuce wiecej fotek (rowniez tego co jest w srodku). Jesli bedzie trzeba to sie to i owo przebuduje... ;)

A co ma w środku?
_________________
m1longer.com
 
 
 
Valiaur 

Wiek: 40
Dołączył: 02 Lis 2014
Wpisy: 36
Skąd: Londyn
Wysłany: 2015-04-16, 14:43   

Kruk napisał/a:
Ja czekam na coś więcej o tej maszynie bo powiem szczerze podoba mi się ale tylko tyle na razie powiem :).
Dzieki, postanowilem troche zaszalec z tym limonkowym, chyba sie oplacilo :)
M_longer napisał/a:
A co ma w środku?
Juz dodalem kilka fotek na flickerze:


W podwoziu za 3 silniczki - dwa do napedu i jeden do obrotu wiezy. Nie dziala to dobrze i jest to chyba najwieksza porazka calej konstrukcji. Uparlem sie ze silniki bede schowane w gaskach zeby podwozie mialo jakis przeswit wiec naped z silnika przenioslem lancuchem na slimaki obracajace wieze. Lancuch krotko mowiac sie nie sprawdza. Dalem dwa turntable dla stabilnosci wiezy.

w odwloku sa 4 silniczki servo, jesli ktorekolwiek servo jest uruchomione naciska ono belke (to chyba najfajniejszy wynalazek tego modelu) ktora aktywuje silnik napedzajacy kompresor . kompresor pompuje powietrze przez otwarte w danej chwili zaworki do cylindrow. Mozliwe jest wiec sterowanie kilkoma funkcjami naraz, nie trzeba tez miec kilku dodatkowych silniczkow i osobnych zamknietych ukladow pneumatycznych.

Od momentu wlaczanie baterii w odwloku (dostep jest cholernie trudny :/ ) wlaczaja sie dwie lampki LED oraz mikro silniczek na samym koncu ramienia. Chce to naprawic i dac gdzies przelaczniki do sterowania tymi funkcjami.

Od strony wizualnej widac ze moje skalowanie jest raczej kiepskie ;) Odwlok wystaje za bardzo za gaski o jakies 3 study (Mam w glowie pomysl na zmniejszenie wymiarow mechanizmu aktywujacego kompresor, wtedy bedzie mozna zmniejszyc odwlok). Oprucz tego brakuje mu wielu detali: lusterek, barierek itd...

Tak wiec ramie i podwozie tez jest do przebudowy, odwok do przebudowy... - caly model jest do przebudowy XD tak sobie mysle kurcze to moze lepiej zaczne od nowa od zera tym razem bez powielania tych samych bledow?

To moj drugi pojazd w technicsie i musze przyznac ze troche zaluje ze od razu rzucilem sie na tak skomplikowany pojazd :/

edit - sorry zapomnialem o jednym silniku do ruchu lyzka - jest schowany w gaskach, tak wiec 4 silniki w podwoziu + 6 w wiezy: razem 10 silniczkow.
Ostatnio zmieniony przez Valiaur 2015-04-16, 14:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5319
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-04-16, 14:52   

Valiaur napisał/a:
W podwoziu za 3 silniczki - dwa do napedu i jeden do obrotu wiezy.

A lemiesz jest opuszczany ręcznie?
Valiaur napisał/a:
ktora aktywuje silnik napedzajacy kompresor

A z ilu pompek składa się kompresor?
Valiaur napisał/a:
Tak wiec ramie i podwozie tez jest do przebudowy, odwok do przebudowy... - caly model jest do przebudowy XD tak sobie mysle kurcze to moze lepiej zaczne od nowa od zera tym razem bez powielania tych samych bledow?

Podstawę pod model masz dobrą, tylko trzeba to inaczej zbudować.
_________________
m1longer.com
 
 
 
Valiaur 

Wiek: 40
Dołączył: 02 Lis 2014
Wpisy: 36
Skąd: Londyn
Wysłany: 2015-04-16, 19:01   

Zapomnialem o czwartym silniku - upuszcza i podnosi lemiesz. Zbudowalem podwozie juz jakis czas temu i zdazylem zapomniec...

Kompresor to 4 pomki 6L, L motor pompuje na zmiane po dwie pompki, zeby nie meczyl sie z pompowaniem czterech naraz. Pompki chyba dobrze sobie radza ale podnoszenie ramienia trwa troche z powodu duzej wagi. Myslalem nawet zeby uzyc gumek laczacych ramie z odwlokiem zeby troche "pomoc"cylindrom.

Sory ze na zdjeciach tak niewiele widac. Mam to wszystko tak obudowane ze musialbym teraz duzo rozlozyc zeby Wam to dokladnie pokazac. Zdjec podczas budowy tez nie zrobilem:/
 
 
 
noniusz 
VIP
Grzegorz


Wiek: 39
Dołączył: 23 Lis 2011
Wpisy: 1028
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-17, 15:44   

Valiaur napisał/a:
Uparlem sie ze silniki bede schowane w gaskach zeby podwozie mialo jakis przeswit wiec naped z silnika przenioslem lancuchem na slimaki obracajace wieze. Lancuch krotko mowiac sie nie sprawdza.
Zamysł fajny jeśli chodzi o chowanie silniczków w gąsienicach, ale łańcuszek tak jak piszesz... kiepsko... Ja już dawno wyleczyłem się z przenoszenia napędu za pomocą łańcuszka, ostatnie do czego go użyłem to napęd atrapy silnika w mojej Tatra 813 i chyba tylko do tak "ciężkiej" pracy on się nadaje.

Valiaur napisał/a:
w odwloku sa 4 silniczki servo, jesli ktorekolwiek servo jest uruchomione naciska ono belke (to chyba najfajniejszy wynalazek tego modelu) ktora aktywuje silnik napedzajacy kompresor .
Ooo... to mi się jeszcze bardziej podoba. Ta listwa to na jakiejś sprężynce jest czy jak? Rozumiem, że jak pracuje servo to te niebieskie połówki lifta 2L obracają się do pionu i naciskają listwę? Rozumiem, że serva z listwą nie są na stałe połączone, czyli, że listwa w jakiś sposób musi wrócić do pozycji wyjściowej po wyłączeniu serva?
_________________

 
 
 
Valiaur 

Wiek: 40
Dołączył: 02 Lis 2014
Wpisy: 36
Skąd: Londyn
Wysłany: 2015-04-17, 19:03   

noniusz napisał/a:
Ooo... to mi się jeszcze bardziej podoba. Ta listwa to na jakiejś sprężynce jest czy jak? Rozumiem, że jak pracuje servo to te niebieskie połówki lifta 2L obracają się do pionu i naciskają listwę? Rozumiem, że serva z listwą nie są na stałe połączone, czyli, że listwa w jakiś sposób musi wrócić do pozycji wyjściowej po wyłączeniu serva?
Jest dokladnie tak jak piszesz, tylko zamiast sprezynki jest gumka. W ten weekend zbuduje nastepny taki mechanizm z zamiarem uzycia w swoim JD 764 HSD. Zrobie mu kilka fotek i dam na forum - moze sie komus ten patent przyda :)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,049 sekundy. Zapytań do SQL: 13