[WIP] LIEBHERR 944C TUNNELING EXCAVATOR

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Valiaur
Posty: 39
Rejestracja: 2014-11-02, 21:25
Lokalizacja: Londyn
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[WIP] LIEBHERR 944C TUNNELING EXCAVATOR

#1 Post autor: Valiaur »

Uwaga zróbcie miejsce bo wjeżdżam koparka ;)
Praca w toku. czekam na nowe cylindry z 42043 żeby uprościć i zmniejszyć ciężar ramienia. Podwozie tez jest do gruntownej przebudowy.
Obrazek Obrazek
Napisze coś więcej o tym potworku wieczorem, jutro wrzucę więcej zdjęć.
Ostatnio zmieniony 2015-04-16, 13:46 przez Valiaur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#2 Post autor: M_longer »

Nie jest przypadkiem za duży tu i ówdzie? Z tego co pamiętam to swojego skalowałem dosyć dokładnie z rysunkami, a u Ciebie ramię wygląda na zbyt masywne, i z proporcjami kabiny jest coś nie teges:

Obrazek

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#3 Post autor: noniusz »

Proporcje to jedno, ale wydaje mi się, że odwłok zdecydowanie przeważa w nadwoziu konstrukcji i przy obrocie chyba na żyletki mija się z gąsienicami?
Ogólnie robi dobre wrażenie.

Valiaur
Posty: 39
Rejestracja: 2014-11-02, 21:25
Lokalizacja: Londyn
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: Valiaur »

noniusz pisze:Proporcje to jedno, ale wydaje mi się, że odwłok zdecydowanie przeważa w nadwoziu konstrukcji i przy obrocie chyba na żyletki mija się z gąsienicami?
Ogólnie robi dobre wrażenie.
dzieki :) Sory ze nie wspomnialem - nadbudowa nie jest obecnie przymocowana do podwozia a odwlok (swoja droga fajny termin) troche wazy wiec ciagnie go w dol... Jutro polacze obie czesci i wrzuce wiecej fotek (rowniez tego co jest w srodku). Jesli bedzie trzeba to sie to i owo przebuduje... ;)

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#5 Post autor: OmenGda »

Ja się na tym nie znam. Ale zieleń zarąbista :) kolorystyka dla mnie idealnie dobrana :-)

Pozdrawiam!
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#6 Post autor: Kruk »

Ja czekam na coś więcej o tej maszynie bo powiem szczerze podoba mi się ale tylko tyle na razie powiem :).
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#7 Post autor: M_longer »

Valiaur pisze:dzieki :) Sory ze nie wspomnialem - nadbudowa nie jest obecnie przymocowana do podwozia a odwlok (swoja droga fajny termin) troche wazy wiec ciagnie go w dol... Jutro polacze obie czesci i wrzuce wiecej fotek (rowniez tego co jest w srodku). Jesli bedzie trzeba to sie to i owo przebuduje... ;)
A co ma w środku?

Valiaur
Posty: 39
Rejestracja: 2014-11-02, 21:25
Lokalizacja: Londyn
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#8 Post autor: Valiaur »

Kruk pisze:Ja czekam na coś więcej o tej maszynie bo powiem szczerze podoba mi się ale tylko tyle na razie powiem :).
Dzieki, postanowilem troche zaszalec z tym limonkowym, chyba sie oplacilo :)
M_longer pisze:A co ma w środku?
Juz dodalem kilka fotek na flickerze:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W podwoziu za 3 silniczki - dwa do napedu i jeden do obrotu wiezy. Nie dziala to dobrze i jest to chyba najwieksza porazka calej konstrukcji. Uparlem sie ze silniki bede schowane w gaskach zeby podwozie mialo jakis przeswit wiec naped z silnika przenioslem lancuchem na slimaki obracajace wieze. Lancuch krotko mowiac sie nie sprawdza. Dalem dwa turntable dla stabilnosci wiezy.

w odwloku sa 4 silniczki servo, jesli ktorekolwiek servo jest uruchomione naciska ono belke (to chyba najfajniejszy wynalazek tego modelu) ktora aktywuje silnik napedzajacy kompresor . kompresor pompuje powietrze przez otwarte w danej chwili zaworki do cylindrow. Mozliwe jest wiec sterowanie kilkoma funkcjami naraz, nie trzeba tez miec kilku dodatkowych silniczkow i osobnych zamknietych ukladow pneumatycznych.

Od momentu wlaczanie baterii w odwloku (dostep jest cholernie trudny :/ ) wlaczaja sie dwie lampki LED oraz mikro silniczek na samym koncu ramienia. Chce to naprawic i dac gdzies przelaczniki do sterowania tymi funkcjami.

Od strony wizualnej widac ze moje skalowanie jest raczej kiepskie ;) Odwlok wystaje za bardzo za gaski o jakies 3 study (Mam w glowie pomysl na zmniejszenie wymiarow mechanizmu aktywujacego kompresor, wtedy bedzie mozna zmniejszyc odwlok). Oprucz tego brakuje mu wielu detali: lusterek, barierek itd...

Tak wiec ramie i podwozie tez jest do przebudowy, odwok do przebudowy... - caly model jest do przebudowy XD tak sobie mysle kurcze to moze lepiej zaczne od nowa od zera tym razem bez powielania tych samych bledow?

To moj drugi pojazd w technicsie i musze przyznac ze troche zaluje ze od razu rzucilem sie na tak skomplikowany pojazd :/

edit - sorry zapomnialem o jednym silniku do ruchu lyzka - jest schowany w gaskach, tak wiec 4 silniki w podwoziu + 6 w wiezy: razem 10 silniczkow.
Ostatnio zmieniony 2015-04-16, 13:45 przez Valiaur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#9 Post autor: M_longer »

Valiaur pisze:W podwoziu za 3 silniczki - dwa do napedu i jeden do obrotu wiezy.
A lemiesz jest opuszczany ręcznie?
Valiaur pisze:ktora aktywuje silnik napedzajacy kompresor
A z ilu pompek składa się kompresor?
Valiaur pisze:Tak wiec ramie i podwozie tez jest do przebudowy, odwok do przebudowy... - caly model jest do przebudowy XD tak sobie mysle kurcze to moze lepiej zaczne od nowa od zera tym razem bez powielania tych samych bledow?
Podstawę pod model masz dobrą, tylko trzeba to inaczej zbudować.

Valiaur
Posty: 39
Rejestracja: 2014-11-02, 21:25
Lokalizacja: Londyn
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#10 Post autor: Valiaur »

Zapomnialem o czwartym silniku - upuszcza i podnosi lemiesz. Zbudowalem podwozie juz jakis czas temu i zdazylem zapomniec...

Kompresor to 4 pomki 6L, L motor pompuje na zmiane po dwie pompki, zeby nie meczyl sie z pompowaniem czterech naraz. Pompki chyba dobrze sobie radza ale podnoszenie ramienia trwa troche z powodu duzej wagi. Myslalem nawet zeby uzyc gumek laczacych ramie z odwlokiem zeby troche "pomoc"cylindrom.

Sory ze na zdjeciach tak niewiele widac. Mam to wszystko tak obudowane ze musialbym teraz duzo rozlozyc zeby Wam to dokladnie pokazac. Zdjec podczas budowy tez nie zrobilem:/

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#11 Post autor: noniusz »

Valiaur pisze: Uparlem sie ze silniki bede schowane w gaskach zeby podwozie mialo jakis przeswit wiec naped z silnika przenioslem lancuchem na slimaki obracajace wieze. Lancuch krotko mowiac sie nie sprawdza.
Zamysł fajny jeśli chodzi o chowanie silniczków w gąsienicach, ale łańcuszek tak jak piszesz... kiepsko... Ja już dawno wyleczyłem się z przenoszenia napędu za pomocą łańcuszka, ostatnie do czego go użyłem to napęd atrapy silnika w mojej Tatra 813 i chyba tylko do tak "ciężkiej" pracy on się nadaje.
Valiaur pisze:w odwloku sa 4 silniczki servo, jesli ktorekolwiek servo jest uruchomione naciska ono belke (to chyba najfajniejszy wynalazek tego modelu) ktora aktywuje silnik napedzajacy kompresor .
Ooo... to mi się jeszcze bardziej podoba. Ta listwa to na jakiejś sprężynce jest czy jak? Rozumiem, że jak pracuje servo to te niebieskie połówki lifta 2L obracają się do pionu i naciskają listwę? Rozumiem, że serva z listwą nie są na stałe połączone, czyli, że listwa w jakiś sposób musi wrócić do pozycji wyjściowej po wyłączeniu serva?

Valiaur
Posty: 39
Rejestracja: 2014-11-02, 21:25
Lokalizacja: Londyn
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#12 Post autor: Valiaur »

noniusz pisze:Ooo... to mi się jeszcze bardziej podoba. Ta listwa to na jakiejś sprężynce jest czy jak? Rozumiem, że jak pracuje servo to te niebieskie połówki lifta 2L obracają się do pionu i naciskają listwę? Rozumiem, że serva z listwą nie są na stałe połączone, czyli, że listwa w jakiś sposób musi wrócić do pozycji wyjściowej po wyłączeniu serva?
Jest dokladnie tak jak piszesz, tylko zamiast sprezynki jest gumka. W ten weekend zbuduje nastepny taki mechanizm z zamiarem uzycia w swoim JD 764 HSD. Zrobie mu kilka fotek i dam na forum - moze sie komus ten patent przyda :)

ODPOWIEDZ