BrikWars - rozgrywka testowa
: 2015-05-26, 09:34
Opisałem poniżej mój test systemu BrikWars. Prośba o Wasze uwagi, do wszystkiego, liczę na porady, które mogą, ale nie muszą być poprzedzone ostrą krytyką :D.
Uprzedzam, nigdy wcześniej nie grałem w "bitewniaka", ale zawsze mnie korciło, aby się przymierzyć. Klocki syna dały mi wspaniałą okazję.
Test był przeprowadzony spontanicznie,(2 dni na L4) niestety zatrzymany powrotem syna z przedszkola (straciłem rachubę czasu :D).
Zestawy LEGO występujące w rozgrywce zapożyczone od syna:
Budynki (usilnie modernizowane "na kolanie"):
7237: Posterunek policji
7945-1: Remiza strażacka
Jednostki – uczestnicy starcia:
75088: Komandosi Senatu
75078: Transporter szturmowców
75089: Geonosjańscy żołnierze
71008-16: Strażnik galaktyki
3szt. Nindroidy + generał Kryptor (z zestawów Ninnjago 2014)
MOC: Czołg (projekt Poor Raisins https://www.flickr.com/photos/7957287@N ... 3034613324 )
Scenariusz rozgrywki: "Każda kropla na wagę złota!"
https://www.facebook.com/gamingwarsaw/p ... 4916823205
Ponieważ modele trzymają klimat gwiezdnych wojen, to przyjmijmy, że walka toczy się o paliwo kosmiczne (niebieskie kryształy)
Rozpiska stron konfliktu:
Wszystkie jednostki piechoty i bohater mają broń długą.
Kierowcy/Piloci broń krótką (zdolność gunnery daje między innymi 1D8 na trafienie zamiast 1D6).
Kosztorys:
NIEBIESCY: (198 CP)
1. Czołg (34CP) + pilot (11CP)
2. maszyna krocząca (45CP) + pilot (11CP) + bohater (21CP)
3. piechota niebieska (38CP)
4. piechota brązowa (38CP)
CZERWONI: (197 CP)
1. Transporter (60CP)+pilot(11CP)
2. maszyna kroczące (39CP) + pilot (11CP)
3. piechota czarnych (38CP)
4. piechota białych (38CP)
NIEBIESCY:
1. Czołg: http://vlep.pl/taidrf.jpg
obrona 4D10; zasięg: 10";
działo (obrażenia 2D6, trudność 4, zasięg 10")
karabin (obrażenia 1D6, trudność 3, zasięg 6")
2. maszyna krocząca http://vlep.pl/l6gk4s.jpg
obrona 3D10; zasięg 10";
działo (obrażenia 2D6, trudność 4, zasięg 10")
karabin (obrażenia 6D6, trudność 3, zasięg 6")
3. piechota niebieska http://vlep.pl/cdo6ts.jpg
4. piechota brązowa http://vlep.pl/th6f39.jpg
CZERWONI:
5. Transporter http://vlep.pl/46q2ia.jpg
obrona 4D10; zasięg: 8";
działo (obrażenia 2D6, trudność 4, zasięg 10")
karabiny x2 (obrażenia 1D6, trudność 3, zasięg 6")
6. maszyna kroczące http://vlep.pl/qw36or.jpg
obrona 3D10; zasięg 10";
karabin (obrażenia 6D6, trudność 3, zasięg 6")
7. piechota czarnych http://vlep.pl/pvmt4o.jpg
8. piechota białych http://vlep.pl/uax59l.jpg
Rozgrywka
Pierwszy kamień (ponieważ wylosowano liczbę nieparzystą) został ustawiony centralnie na stole (120cmx120cm), reszta według zasad scenariusza tak, aby utrudnić maksymalnie dotarcie do nich stronie przeciwnej.
Po rozstawieniu kamieni naprzemiennie poszły jednostki. Po rozstawieniu wygląda to tak:
http://vlep.pl/7mzo4q.jpg
I TURA
Niebieski groszek (oznacza wylosowano z woreczka niebieski guzik)
Czołg deklaracja ruchu i rzut na „2” (Przyszła tura unieruchomienie).
Piechota niebieska biegiem(+1”) do najbliższego kamienia.
Czerwony groszek
Transporter deklaracja ruchu i rzut „1” (silniki stop). Zamiast strzału komenda „z wozu” łącznie z pilotem. Oddział piechoty białych biegiem (+4”)do najbliższego kamienia. Wbiegają na schody.
Reszta bez awarii, armie czarnych i brązowych ruszyły w kierunku środka stołu.
http://vlep.pl/fhto28.jpg
http://vlep.pl/gq31io.jpg
II TURA
Niebieski groszek
Maszyna krocząca deklaracja ruchu i rzut na „4”. Podjazd pod maszynę kroczącą czarnych.
Deklaracja: celuję w element obrotowy (w bębenek 6D6)- obrona elementu(cały pojazd – 3D10, element wystający 2D10, element obrotowy -1D10)
Strzał z działka (1 X LVL2-> 2D6) test D8 (skill gunnery) i bohater z długiej broni(1D6+1) test D10. Oba testy na trafienie zdane. 14 Obrażeń w sumie. Odstrzelono wieżyczkę pojazdu czarnych.
Czerwony groszek
Piechota czarna celuje w element obrotowy (w bębenek 6xD6) maszyny brązowych. Dwóch trafiło bez oficera zadając 6 obrażeń. Działko obrona elementu ruchomego 1D10 wypadło „5”. Element odstrzelony.
Czerwony groszek
Podstawa działka czarnych podchodzi do działka brązowych i pilot strzela w działko maszyny brązowych (element wystający- obrona na 2D10). Kierowca strzela za „8” obrona na”8” działko pozostaje bez uszkodzeń.
Reszta tury bez wymiany ognia.
Niebieska jednostka w trakcie organizacji paliwa dla czołgu (status czołgu od tej tury "1").
Biała jednostka wspina się na budynek w celu pozyskania paliwa dla transportera.
http://vlep.pl/z0x12w.jpg
III TURA
Niebieski groszek
Wybrano, jako pierwszą maszynę kroczącą z bohaterem. Na strzał z działka nie musi być wykonany test paliwa. Strzał z działka 2D6 w czarną piechotę. Na obrażenia wyznaczono zwykłego żołnierza. Test D8 zdany na 3 i wchodzi za "6". Strzela bohater test trafienia D10 padło "3" i obrażenia zaledwie za "2". Łączna suma obrażeń "8". Obrona żołnierza na "10", przeżył (przyjąłem, że na obronę wartość "6" nie przerzucamy. Ta reguła stosuje się tylko do obrażeń. Czy na pewno?).
Czerwony groszek
Drużyna czarnych mierzy w element wystający (działko) maszyny kroczącej brązowych. Obrona działka 2D10(jeden poziom niżej od obrony całkowitej). Tu powinien być bonus dla czarnych do trafienia z uwagi na to, że działko nie ruszało się w poprzedniej turze, a więc traktowane jest, jako cel nieruchomy. Ale i tak czarni trafiają wszyscy trzej za łączną sumę "10". Działko z obrony 2D10 wykrzesało "9". Element wystający odstrzelono.
Niebieski groszek
Ruch piechoty niebieskich. Jeden żołnierz tankuje czołg, pozostała dwójka rozkaz bieg na +5 na przód, aby sięgnąć zasięgiem drabinę.
Czerwony groszek
Lotnik czerwonych w obawie o strzał w plecy rezygnuje z drabiny i bieg na +"6'" w kierunku następnego elementu paliwowego.
Czerwony groszek
drużyna białych decyduje się na bieg, aby osłonić pilota (ale nie docierają bezpiecznie do osłony).
Groszek niebieski
Czołg podjeżdża pod zasięg białych i wystrzał z działa 2D6 (w piechura - deklaracja białych). Obrażenia za "9"obrona na "8". Biały poległ.
Groszek niebieski
Brązowi wychodzą z garażu, brak zasięgu do białego oddziału, więc strzał do jedynej czerwonej jednostki, która jeszcze w tej turze nie brała udziału w akcji, czyli w czarnego pilota w maszynie kroczącej. Strzał w pilota trudność +2 za twardą osłonę, czyli w sumie na "5". Tu pasuje wykorzystać obecność oficera i rozformować drużynę, aby każdy z żołnierzy próbował zdać test sam (większe prawdopodobieństwo trafienia). Decyzja jednak nie zapadła i strzał poszedł z formacji. Czyli jeden rzut kostką za wszystkich. Wypadła "4". Tu zapomniałem, że oficer ma +1 do szansy na trafienie. Było by na "5" dla oficera, czyli wystarczająco. Niemniej na obrażenia nie rzuciłem.
Ostatni groszek czerwony
Czarny pilot (krótka broń) strzela w nogę maszyny brązowych za "2" (do testu nie brałem skila gunnery, bo stosuje się go tylko dla broni montowanej na pojeździe). Obrona na "9" – noga nie ucierpiała.
http://vlep.pl/rza0u6.jpg
IV TURA
Niebieski groszek
Deklaracja ruchu czołgiem na "1" (stanął) Strzał z działa w jednostkę białych (przyjmuje oficer). Rzut na trafienie D8 wypadło "5". Obrażenia 2D6 wypadło "15", oficer poległ.
Czerwony groszek
Ostatni z białych dociera do osłony i strzela w nogę maszyny kroczącej niebieskich. Trafia za "3" działko obrona na "9".
Niebieski groszek
Piechota brązowych podejście i strzał w piechotę czarnych (deklaracja: obrażenia bierze żołnierz) wszyscy trafili za "27". Żołnierz poległ.
Czerwony groszek
Czarni oddają Brązowym (dostaje żołnierz) trafiło dwóch za "14" . Brązowy żołnierz poległ.
Niebieski groszek
Z maszyny kroczącej strzelają z broni Pilot i Bohater. Cel to czarny pilot maszyny kroczącej (wymagany rzut na trafienie = "5"). Pilot pudło, bohater trafił za "3" Czarny pilot broni się na "4".
Czerwony groszek
Czarny pilot z broni krótkiej mierzy w grupę brązowych (przyjmuje oficer). Obrażenia za "5" obrona na "9".
Czerwony groszek
Biały pilot, podejście do osłony i strzał w oficera brązowych(strzela w grupę, ale obrażenia otrzymuje oficer, ponieważ deklarowano go w tej turze ). Trafił za "4" łączna suma trafień równa obronie"9". Przeżył.
Ostatni groszek niebieski
Na zdjęciu brak ruchu piechoty niebieskich, ale plan był taki. Następuje rozformowanie grupy. Oficer podchodzi w kierunku białego pilota (dół platformy) i strzela. Najdalszy żołnierz bieg do oficera. Ostatni z piechoty podnosi kamień i "tankuje" czołg.
http://vlep.pl/8w2s4q.jpg
PODSUMOWANIE
na plus
• Bardzo fajny scenariusz z dużą dynamiką.
• Wprowadzenie losowania kolejności akcji na poziomie jednostek (zapożyczone z systemu "BOLT action")
• guziki, jako znaczniki wykorzystania jednostki w danej turze. Przy czym płaska strona guzika oznacza, że jednostka wykonała ruch i strzał. Wypukła strona guzika oznacza, że pozostał jeszcze albo ruch albo strzał tej jednostce. Gdy wszystkie jednostki na stole zostały oznaczone guzikami sprawdzałem czy można jeszcze coś zrobić z jednostkami, które miały guziki wypukłe. Jeśli nic się nie dało zrobić, to następna tura i guziku wracały do losowania. Ogólnie wszystkich guzików było 8 (4 czerwone i 4 niebieskie). Jeśli nastąpiło rozformowanie oddziału, to i tak żołnierze danego oddziału wykonywali czynności ruchu lub strzału jednocześnie.
• Wprowadzenie na broniach koloru wiązki lasera, co wizualnie grupuje różne oddziały w jedną armię.
Na minus
• Budynek straży był konwertowany w ostatniej chwili. Wniosek jest taki, że wykorzystywałem osłony budynku tylko wtedy, gdy mogłem się przez nie przemieścić w wybranym kierunku.
Same osłony nie zachęcają do wykorzystania, gdy stają się więzieniem dla jednostki. Dodam furtki w murkach i wiszące drabiny po kilku stronach budynku.
• Dla trzy osobowych oddziałów umocnienia na budynku są wygodne, jeśli mają 10x10 studów. ( najmniej 8x8). Wąskie białe umocnienia, które zrobiłem dla budynku straży były dobre dla pojedynczych jednostek snajperskich, ja takich nie miałem.
• Teren – drewniana okleina stołu musi być przykryta. Planuje kupić zielony lub szary koc z polaru i przypiąć go w rogach klipami biurowymi.
• Z maszynami kroczącymi a'la UZI miałem taki plan: będą szybkie i mordercze (obrażenia – 6D6), ale za to słabo opancerzone i prowadzące ogień na krótki dystans. W praktyce nie miały szans podjechać pod piechotę wyposażoną de facto w broń snajperską.
Uprzedzam, nigdy wcześniej nie grałem w "bitewniaka", ale zawsze mnie korciło, aby się przymierzyć. Klocki syna dały mi wspaniałą okazję.
Test był przeprowadzony spontanicznie,(2 dni na L4) niestety zatrzymany powrotem syna z przedszkola (straciłem rachubę czasu :D).
Zestawy LEGO występujące w rozgrywce zapożyczone od syna:
Budynki (usilnie modernizowane "na kolanie"):
7237: Posterunek policji
7945-1: Remiza strażacka
Jednostki – uczestnicy starcia:
75088: Komandosi Senatu
75078: Transporter szturmowców
75089: Geonosjańscy żołnierze
71008-16: Strażnik galaktyki
3szt. Nindroidy + generał Kryptor (z zestawów Ninnjago 2014)
MOC: Czołg (projekt Poor Raisins https://www.flickr.com/photos/7957287@N ... 3034613324 )
Scenariusz rozgrywki: "Każda kropla na wagę złota!"
https://www.facebook.com/gamingwarsaw/p ... 4916823205
Ponieważ modele trzymają klimat gwiezdnych wojen, to przyjmijmy, że walka toczy się o paliwo kosmiczne (niebieskie kryształy)
Rozpiska stron konfliktu:
Wszystkie jednostki piechoty i bohater mają broń długą.
Kierowcy/Piloci broń krótką (zdolność gunnery daje między innymi 1D8 na trafienie zamiast 1D6).
Kosztorys:
NIEBIESCY: (198 CP)
1. Czołg (34CP) + pilot (11CP)
2. maszyna krocząca (45CP) + pilot (11CP) + bohater (21CP)
3. piechota niebieska (38CP)
4. piechota brązowa (38CP)
CZERWONI: (197 CP)
1. Transporter (60CP)+pilot(11CP)
2. maszyna kroczące (39CP) + pilot (11CP)
3. piechota czarnych (38CP)
4. piechota białych (38CP)
NIEBIESCY:
1. Czołg: http://vlep.pl/taidrf.jpg
obrona 4D10; zasięg: 10";
działo (obrażenia 2D6, trudność 4, zasięg 10")
karabin (obrażenia 1D6, trudność 3, zasięg 6")
2. maszyna krocząca http://vlep.pl/l6gk4s.jpg
obrona 3D10; zasięg 10";
działo (obrażenia 2D6, trudność 4, zasięg 10")
karabin (obrażenia 6D6, trudność 3, zasięg 6")
3. piechota niebieska http://vlep.pl/cdo6ts.jpg
4. piechota brązowa http://vlep.pl/th6f39.jpg
CZERWONI:
5. Transporter http://vlep.pl/46q2ia.jpg
obrona 4D10; zasięg: 8";
działo (obrażenia 2D6, trudność 4, zasięg 10")
karabiny x2 (obrażenia 1D6, trudność 3, zasięg 6")
6. maszyna kroczące http://vlep.pl/qw36or.jpg
obrona 3D10; zasięg 10";
karabin (obrażenia 6D6, trudność 3, zasięg 6")
7. piechota czarnych http://vlep.pl/pvmt4o.jpg
8. piechota białych http://vlep.pl/uax59l.jpg
Rozgrywka
Pierwszy kamień (ponieważ wylosowano liczbę nieparzystą) został ustawiony centralnie na stole (120cmx120cm), reszta według zasad scenariusza tak, aby utrudnić maksymalnie dotarcie do nich stronie przeciwnej.
Po rozstawieniu kamieni naprzemiennie poszły jednostki. Po rozstawieniu wygląda to tak:
http://vlep.pl/7mzo4q.jpg
I TURA
Niebieski groszek (oznacza wylosowano z woreczka niebieski guzik)
Czołg deklaracja ruchu i rzut na „2” (Przyszła tura unieruchomienie).
Piechota niebieska biegiem(+1”) do najbliższego kamienia.
Czerwony groszek
Transporter deklaracja ruchu i rzut „1” (silniki stop). Zamiast strzału komenda „z wozu” łącznie z pilotem. Oddział piechoty białych biegiem (+4”)do najbliższego kamienia. Wbiegają na schody.
Reszta bez awarii, armie czarnych i brązowych ruszyły w kierunku środka stołu.
http://vlep.pl/fhto28.jpg
http://vlep.pl/gq31io.jpg
II TURA
Niebieski groszek
Maszyna krocząca deklaracja ruchu i rzut na „4”. Podjazd pod maszynę kroczącą czarnych.
Deklaracja: celuję w element obrotowy (w bębenek 6D6)- obrona elementu(cały pojazd – 3D10, element wystający 2D10, element obrotowy -1D10)
Strzał z działka (1 X LVL2-> 2D6) test D8 (skill gunnery) i bohater z długiej broni(1D6+1) test D10. Oba testy na trafienie zdane. 14 Obrażeń w sumie. Odstrzelono wieżyczkę pojazdu czarnych.
Czerwony groszek
Piechota czarna celuje w element obrotowy (w bębenek 6xD6) maszyny brązowych. Dwóch trafiło bez oficera zadając 6 obrażeń. Działko obrona elementu ruchomego 1D10 wypadło „5”. Element odstrzelony.
Czerwony groszek
Podstawa działka czarnych podchodzi do działka brązowych i pilot strzela w działko maszyny brązowych (element wystający- obrona na 2D10). Kierowca strzela za „8” obrona na”8” działko pozostaje bez uszkodzeń.
Reszta tury bez wymiany ognia.
Niebieska jednostka w trakcie organizacji paliwa dla czołgu (status czołgu od tej tury "1").
Biała jednostka wspina się na budynek w celu pozyskania paliwa dla transportera.
http://vlep.pl/z0x12w.jpg
III TURA
Niebieski groszek
Wybrano, jako pierwszą maszynę kroczącą z bohaterem. Na strzał z działka nie musi być wykonany test paliwa. Strzał z działka 2D6 w czarną piechotę. Na obrażenia wyznaczono zwykłego żołnierza. Test D8 zdany na 3 i wchodzi za "6". Strzela bohater test trafienia D10 padło "3" i obrażenia zaledwie za "2". Łączna suma obrażeń "8". Obrona żołnierza na "10", przeżył (przyjąłem, że na obronę wartość "6" nie przerzucamy. Ta reguła stosuje się tylko do obrażeń. Czy na pewno?).
Czerwony groszek
Drużyna czarnych mierzy w element wystający (działko) maszyny kroczącej brązowych. Obrona działka 2D10(jeden poziom niżej od obrony całkowitej). Tu powinien być bonus dla czarnych do trafienia z uwagi na to, że działko nie ruszało się w poprzedniej turze, a więc traktowane jest, jako cel nieruchomy. Ale i tak czarni trafiają wszyscy trzej za łączną sumę "10". Działko z obrony 2D10 wykrzesało "9". Element wystający odstrzelono.
Niebieski groszek
Ruch piechoty niebieskich. Jeden żołnierz tankuje czołg, pozostała dwójka rozkaz bieg na +5 na przód, aby sięgnąć zasięgiem drabinę.
Czerwony groszek
Lotnik czerwonych w obawie o strzał w plecy rezygnuje z drabiny i bieg na +"6'" w kierunku następnego elementu paliwowego.
Czerwony groszek
drużyna białych decyduje się na bieg, aby osłonić pilota (ale nie docierają bezpiecznie do osłony).
Groszek niebieski
Czołg podjeżdża pod zasięg białych i wystrzał z działa 2D6 (w piechura - deklaracja białych). Obrażenia za "9"obrona na "8". Biały poległ.
Groszek niebieski
Brązowi wychodzą z garażu, brak zasięgu do białego oddziału, więc strzał do jedynej czerwonej jednostki, która jeszcze w tej turze nie brała udziału w akcji, czyli w czarnego pilota w maszynie kroczącej. Strzał w pilota trudność +2 za twardą osłonę, czyli w sumie na "5". Tu pasuje wykorzystać obecność oficera i rozformować drużynę, aby każdy z żołnierzy próbował zdać test sam (większe prawdopodobieństwo trafienia). Decyzja jednak nie zapadła i strzał poszedł z formacji. Czyli jeden rzut kostką za wszystkich. Wypadła "4". Tu zapomniałem, że oficer ma +1 do szansy na trafienie. Było by na "5" dla oficera, czyli wystarczająco. Niemniej na obrażenia nie rzuciłem.
Ostatni groszek czerwony
Czarny pilot (krótka broń) strzela w nogę maszyny brązowych za "2" (do testu nie brałem skila gunnery, bo stosuje się go tylko dla broni montowanej na pojeździe). Obrona na "9" – noga nie ucierpiała.
http://vlep.pl/rza0u6.jpg
IV TURA
Niebieski groszek
Deklaracja ruchu czołgiem na "1" (stanął) Strzał z działa w jednostkę białych (przyjmuje oficer). Rzut na trafienie D8 wypadło "5". Obrażenia 2D6 wypadło "15", oficer poległ.
Czerwony groszek
Ostatni z białych dociera do osłony i strzela w nogę maszyny kroczącej niebieskich. Trafia za "3" działko obrona na "9".
Niebieski groszek
Piechota brązowych podejście i strzał w piechotę czarnych (deklaracja: obrażenia bierze żołnierz) wszyscy trafili za "27". Żołnierz poległ.
Czerwony groszek
Czarni oddają Brązowym (dostaje żołnierz) trafiło dwóch za "14" . Brązowy żołnierz poległ.
Niebieski groszek
Z maszyny kroczącej strzelają z broni Pilot i Bohater. Cel to czarny pilot maszyny kroczącej (wymagany rzut na trafienie = "5"). Pilot pudło, bohater trafił za "3" Czarny pilot broni się na "4".
Czerwony groszek
Czarny pilot z broni krótkiej mierzy w grupę brązowych (przyjmuje oficer). Obrażenia za "5" obrona na "9".
Czerwony groszek
Biały pilot, podejście do osłony i strzał w oficera brązowych(strzela w grupę, ale obrażenia otrzymuje oficer, ponieważ deklarowano go w tej turze ). Trafił za "4" łączna suma trafień równa obronie"9". Przeżył.
Ostatni groszek niebieski
Na zdjęciu brak ruchu piechoty niebieskich, ale plan był taki. Następuje rozformowanie grupy. Oficer podchodzi w kierunku białego pilota (dół platformy) i strzela. Najdalszy żołnierz bieg do oficera. Ostatni z piechoty podnosi kamień i "tankuje" czołg.
http://vlep.pl/8w2s4q.jpg
PODSUMOWANIE
na plus
• Bardzo fajny scenariusz z dużą dynamiką.
• Wprowadzenie losowania kolejności akcji na poziomie jednostek (zapożyczone z systemu "BOLT action")
• guziki, jako znaczniki wykorzystania jednostki w danej turze. Przy czym płaska strona guzika oznacza, że jednostka wykonała ruch i strzał. Wypukła strona guzika oznacza, że pozostał jeszcze albo ruch albo strzał tej jednostce. Gdy wszystkie jednostki na stole zostały oznaczone guzikami sprawdzałem czy można jeszcze coś zrobić z jednostkami, które miały guziki wypukłe. Jeśli nic się nie dało zrobić, to następna tura i guziku wracały do losowania. Ogólnie wszystkich guzików było 8 (4 czerwone i 4 niebieskie). Jeśli nastąpiło rozformowanie oddziału, to i tak żołnierze danego oddziału wykonywali czynności ruchu lub strzału jednocześnie.
• Wprowadzenie na broniach koloru wiązki lasera, co wizualnie grupuje różne oddziały w jedną armię.
Na minus
• Budynek straży był konwertowany w ostatniej chwili. Wniosek jest taki, że wykorzystywałem osłony budynku tylko wtedy, gdy mogłem się przez nie przemieścić w wybranym kierunku.
Same osłony nie zachęcają do wykorzystania, gdy stają się więzieniem dla jednostki. Dodam furtki w murkach i wiszące drabiny po kilku stronach budynku.
• Dla trzy osobowych oddziałów umocnienia na budynku są wygodne, jeśli mają 10x10 studów. ( najmniej 8x8). Wąskie białe umocnienia, które zrobiłem dla budynku straży były dobre dla pojedynczych jednostek snajperskich, ja takich nie miałem.
• Teren – drewniana okleina stołu musi być przykryta. Planuje kupić zielony lub szary koc z polaru i przypiąć go w rogach klipami biurowymi.
• Z maszynami kroczącymi a'la UZI miałem taki plan: będą szybkie i mordercze (obrażenia – 6D6), ale za to słabo opancerzone i prowadzące ogień na krótki dystans. W praktyce nie miały szans podjechać pod piechotę wyposażoną de facto w broń snajperską.