42043 Mercedes-Benz Arocs 3245 [VIDEO]

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#166 Post autor: M_longer »

Durzy pisze:Mój pierwszy poważny model Technic od ciężarówki na kod kreskowy. Mam nadzieję, że sobie dobry zestaw na "nowy start" wybrałem?
Koła te same, tylko felga odrobinkę inna ;)
Durzy pisze:Zobaczę jak to się będzie spisywać w porównaniu do mojego ulubionego 8868. Budowę chyba zacznę od modelu B. Szkoda, że nie ma namacalnej instrulcji.
Model B ma jedną fajną rzecz, mechanizm podpór w naczepie. Reszta to, hmm, średnie stany średnie. Zbuduj od razu model podstawowy, jest ciekawie zaprojektowany.

Awatar użytkownika
grzybiarz
Posty: 46
Rejestracja: 2013-07-17, 14:24
Lokalizacja: DGL
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#167 Post autor: grzybiarz »

Dlaczego od modelu B?
Polecam ukłądać pierw przyjemnie przy książeczce, bo jak wiesz - instrukcji na model B zabrakło, a siedzenie przy tablecie, czy pred kompem, nie jest przyjemne. Odbierzesz sobie fun z budowania.

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#168 Post autor: Durzy »

Nie rozumiecie. Najpierw gorszy model, a później lepszy. Nie będzie żal rozbierać, ani niedosytu budując drugi. Poza tym B można jednocześnie budować w 2 osoby;) Będę próbował instrukcji na 40 calowym tv. Może nie będzie źle. I tak zawsze buduję na podłodze.

M_longer, znaczy, że Merc ma takie opony jak śmieciarka na kod kreskowy?! Na zdjęciach wyglądają na zbyt małe, dlatego zastanawiam się jak je najprościej zastąpić, aby model wyglądał lepiej. Pewnie kabinie też będę zmieniał kolor. Ciekawe czy uda się na zielony.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#169 Post autor: Kubrick »

Durzy pisze:Na zdjęciach wyglądają na zbyt małe, dlatego zastanawiam się jak je najprościej zastąpić, aby model wyglądał lepiej.
68.8 z Black Cata może? :)
Durzy pisze:M_longer, znaczy, że Merc ma takie opony jak śmieciarka na kod kreskowy?!
Dokładnie te same, tylko felga się różni kosmetycznie - piasta po wklęsłej stronie wystaje o pół studa mniej (taka modyfikacja formy kilka lat temu, żeby było fajniej).
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#170 Post autor: Durzy »

Czy to normalne w modelu B, że pod obciążeniem (niewielkim) spowodowanym sprężanie m pompka działa skokowo, a nie płynnie? Jeśli tak to czy w moselu A też tak jest?

Duże to cholerstwo! Ale pojemnik na baterie do pfów to jakiś dramat. Klapki muszą być idealnie dociśnięte, co łatwe nie jest, a baterie ciężko wyjąć, zwłaszcza pierwszą. No i kabelek od silniczka jest za krótki. Kiedyś było pełno kabelków i z ich długościami nie było problemów.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#171 Post autor: M_longer »

Durzy pisze:a baterie ciężko wyjąć, zwłaszcza pierwszą.
A wyciągasz paznokciem czy klapką od boxa? :)

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#172 Post autor: Bricksley »

M_longer pisze: Durzy napisał/a:
a baterie ciężko wyjąć, zwłaszcza pierwszą.

A wyciągasz paznokciem czy klapką od boxa? :)
A po to ktoś w instrukcja narysował jak łatwo baterie wyjmować ;) No ale co ktoś mi będzie mówił jak baterie wyciągać :P
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#173 Post autor: Durzy »

Martwi mnie ta pompka. Tam czerwona zębatka od skrzyni rozdzielczej napędza beżową, a ta czarną. Gdy kompresor zaczyna stawiać opór niezbędny do podniesienia ramienia ruch przestaje być plynny i zębatki nie płynnie się kręcąc prawie zmuszając sprzęgiełko do ślizgania.

Swoją sroga na ile wytrzymałe jest takie sprzęgiełko w "fabrycznym" modelu? Silniki, które znam z lat 90 ledwo mogły je przekręcić, a dla Lki to żaden nie problem.
Bricksley pisze:A po to ktoś w instrukcja narysował jak łatwo baterie wyjmować ;) No ale co ktoś mi będzie mówił jak baterie wyciągać :P
Jest tylko jak wkładać. Za to oddzielnie dla steony A jak i B...

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#174 Post autor: Bricksley »

Durzy pisze:Bricksley napisał/a:
A po to ktoś w instrukcja narysował jak łatwo baterie wyjmować ;) No ale co ktoś mi będzie mówił jak baterie wyciągać :P


Jest tylko jak wkładać. Za to oddzielnie dla steony A jak i B...
Hmm.. byłem pewien że jest pokazane, nie chce mi się teraz instrukcji wyjmować.
Durzy pisze:Swoją sroga na ile wytrzymałe jest takie sprzęgiełko w "fabrycznym" modelu? Silniki, które znam z lat 90 ledwo mogły je przekręcić, a dla Lki to żaden nie problem.
Sprzęgło przenosi moment w zakresie 2,5-5 Ncm, zatem powyżej 5 Ncm następuje jego uślizg. I nie ma co się dziwić skoro na wyjściu PF L generuje moment obrotowy 18 Ncm: http://www.philohome.com/motors/motorcomp.htm

Nie bardzo zaglądałem jak tam wygląda pompka i jej mocowanie w modelu B, natomiast w modelu A też to słabo chodzi, ale taka jest wada układu gdzie zamiast dwóch (lub więcej) przeciwdziałających pompek mamy jedną i podczas jej pracy występują okresy gdzie nie jest tłoczone powietrze, a to z kolei przekłada się na pracę przekładni zębatej powodując takie a nie inne efekty.
Ostatnio zmieniony 2016-08-13, 22:41 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#175 Post autor: Durzy »

Jeszcze jedno, oba modele mają na kabinie tuż po bokach szyby takie szare "patyczki od parasolek/flag". Co to jest w prawdziwym aucie?
Nie bardzo zaglądałem jak tam wygląda pompka i jej mocowanie w modelu B, natomiast w modelu A też to słabo chodzi, ale taka jest wada układu gdzie zamiast dwóch (lub więcej) przeciwdziałających pompek mamy jedną i podczas jej pracy występują okresy gdzie nie jest tłoczone powietrze, a to z kolei przekłada się na pracę przekładni zębatej powodując takie a nie inne efekty.
W 8868 nie zauważyłem takich problemów, a nawet wymieniłem gumkę przekazując napęd na dwa koła zębate. Działa lepiej niż 42043 B - jestem tym faktem bardzo rozczarowany.
Hmm.. byłem pewien że jest pokazane, nie chce mi się teraz instrukcji wyjmować.
Ani w w instrukcji A, ani B. Bałem się pokrywką od pudełka podważać akumulatorki, aby jej nie złamać, bo byłby problem zważywszy, że do poprawnego działania całości trzeba niezwykle dokładnie zamknąć pudełko. Używam płaski śrubokręt.

P.S. Dziwne jest przejście z bricków na lifty i z parzystej miary (którą miałem w oczach) na nieparzystą. Do bo budowy mechanizmów lifty są super! Do budowy szkieletu... aż dziw, że tak duży model może być tak giętki i niestabilny, a jednocześnie się nie rozpadać;)
Ostatnio zmieniony 2016-08-15, 22:04 przez Durzy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#176 Post autor: Bricksley »

Durzy pisze:W 8868 nie zauważyłem takich problemów, a nawet wymieniłem gumkę przekazując napęd na dwa koła zębate. Działa lepiej niż 42043 B - jestm tym faktem bardzo rozczarowany.
Zauważ, że w 8868 masz nny silnik, który nawet po zastosowaniu redukcji generuje większą prędkość obrotową co się przekłada na efektywność działania pompki.
Durzy pisze:Jeszcze jedno, oba modele mają na kabinie tuż po bokach szyby takie szare "patyczki od parasolek/flag". Co to jest w prawdziwym aucie?
Klakson.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#177 Post autor: Durzy »

Zauważ, że w 8868 masz nny silnik, który nawet po zastosowaniu redukcji generuje większą prędkość obrotową co się przekłada na efektywność działania pompki.
Ale ten silnik jest słabiutki i tym bardziej powinien mieć problem ze sprężaniem powietrza, które stawia opór. Sprawdzę jak to będzie działać gdy zamienię promień ruchu kompresora o pół studa. Tyle rożni oba zestawy. Może przez to kompresor przy maksymalnym wychyleniu jest w niekorzystnym położeniu?

Dzięki za odpowiedzi:)

Awatar użytkownika
Mestari
VIP
Posty: 1430
Rejestracja: 2013-09-25, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#178 Post autor: Mestari »

Durzy pisze:Czy to normalne w modelu B, że pod obciążeniem (niewielkim) spowodowanym sprężanie m pompka działa skokowo, a nie płynnie? Jeśli tak to czy w moselu A też tak jest?
Ja miałem problem w modelu B, w A wszystko było ok.
Co do baterii to zawsze najpierw wkładam kawałek materiału pod baterie, żeby pomóc nim sobie przy wyjmowaniu. Beznadziejne są te pojemniki :/

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#179 Post autor: Bricksley »

Mestari pisze:Co do baterii to zawsze najpierw wkładam kawałek materiału pod baterie, żeby pomóc nim sobie przy wyjmowaniu. Beznadziejne są te pojemniki :/
A spróbuj podważać klapką zaczynając od tej baterii najgłębiej włożonej - tak jak to LEGO przewidziało, problemy z wyjmowaniem baterii znikną,
Durzy pisze:Ale ten silnik jest słabiutki i tym bardziej powinien mieć problem ze sprężaniem powietrza, które stawia opór. Sprawdzę jak to będzie działać gdy zamienię promień ruchu kompresora o pół studa. Tyle rożni oba zestawy. Może przez to kompresor przy maksymalnym wychyleniu jest w niekorzystnym położeniu?
Generalnie tak i nie ;) Poza tym sam tego nie sprawdzałem, ale chłopaki mówią że przy budowie większych kompresorów nowe pompki albo mają taką samą, albo wręcz gorszą wydajność. Ta nowa z resztą tylko 0.5s jest dłuższa - ale nie wiem jak wewnątrz.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#180 Post autor: Durzy »

Mestari pisze:Ja miałem problem w modelu B, w A wszystko było ok.
To mnie pociesza. To znaczy, że błąd jest konstrukcyjny, a nie w materiale czy po stronie budowniczego.

Zmieniłem skok kompresora o połowę dając taki klocek w kształcie L jaki montuje się w atrapach silników i jaki jest w 8868. Wtedy pompka ma za małą "moc" i układ nie działa. Z pompką od 8868 również. Wychodzi, że one są za mało szczelne i układ musi albo mieć większy zakres ruchu, albo działać szybciej.
Wadą modelu B są chyba przełożenia. Te koła zębate w takim ułożeniu i pod obciążeniem nie chcą dobrze pracować. Ogólnie mam mieszane uczucia odnośnie działania nowych zębatek, zwłaszcza w tak uginają i ruchomych konstrukcjach jakie tworzą lifty. Gładkość działania starych zębatek w technic brickach niestety bardziej do mnie przemawia. Nie chciałem narzekać... Przepraszam.
Ostatnio zmieniony 2016-08-15, 22:05 przez Durzy, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ