42043 Mercedes-Benz Arocs 3245 [VIDEO]

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#181 Post autor: M_longer »

Durzy pisze:Zmienułem skok konprsora o połowę dając taki klocek w kształcie L jaki montuje się w atrapach silników i jaki jest w 8868.
Ale właśnie po to pompka 5.5L urosła o pół studa żeby można było dawać "pełne" długości :P

Nie zaobserwowałem problemów z tymi pompkami, a mam dwie, używane z różnymi prędkościami.

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#182 Post autor: Durzy »

M_longer, ja mówiłem tylko i pompce w tyn kobkretnym modelu. Arocsie B.

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 596
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
brickshelf: Filus

 

#183 Post autor: Filus »

Odnośnie wydajności pompek etc. Polecam przejrzeć recenzję 8868 tam nieco eksperymentowałem, zanim sam posiadłem oryginał. Jest tam kilka ciekawych wniosków, które powinny rozwiać Twoje wątpliwości związane z pompkami. Generalnie (jakby nie chciało Ci się tych litanii i rozkmin czytać) - pompka generuje minimalny opór. Im większa prędkość obrotowa na korbowodzie napędzającym tym pompka ma większą wydajność. Co ciekawe nie jest to liniowa prawidłowość, bo zwiększenie dwukrotnie prędkości nie przyspiesza działania danego układu 2 razy, ale na pewno poprawia sytuację. Taką specyfikę ma pompka Lego.

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#184 Post autor: Durzy »

Zbudowałem model A i... jest świetny! Zaskoczyła mnie jego waga. Robi wrażenie, mimo, że się wychowałem na flagowcach technic. Następny cel - niebieski żuraw. Trzeba było zostać przy kamieniczkach...

Wbrew ostrzeżeniom Sariela:
-podłączenie pneumatyki jest proste,
-biała kabina na żywo nie jest, aż tak tragiczna jak na zdjęciach (choć każdy inny kolor byłby lepszy, nawet szary!),
-skręt działa za lekko i co chwila się przestawia (może Sariel za mocno coś docisnął, skoro narzeka na zbyt oporne działanie?),
-problemy z zamykaniem kabiny są przesadzone

Z wad, przednie amortyzatory są za mocne przez co przód nie chce działać. Czy obecne szare amortyzatorki mają inną sprężynę niż stare?

Ponadto bricklink wyróżnia dwa typy starych:
http://www.bricklink.com/v2/catalog/cat ... =9#T=I&C=9
http://www.bricklink.com/v2/catalog/cat ... 731c05#T=C

One się rzeczywiście różnią sprężyną? Jak je rozpoznać?

W tylnym zawieszeniu wywrotki są 4 gumowe klocki (coś jak lifty o długości 2). Czy one coś robią? Są tak obudowane, że mam wrażenie, iż równie dobrze mogłoby ich nie być.

Z pneumatyką 0 problemów, ale został mi 1 (z 34) czarny lift o długości 3... A wszystko działa! Znaczy model jest lepszy, bo lżejszy, tak? ;)

Filus, zauważyłem, gdy podłączyłem stary kompresor do Arcsa B i pneumatyka nie działała. Ten stary żółty jest dziurawy jak ser szwajcarski i potrzeba sporej prędkości, aby to równoważyć.

P.S. Nie podobają mi się bardzo te nowe zaokrąglone po bokach zębatki. To ich niepłynne, skaczące działanie. To ma jakiś plus?
Ostatnio zmieniony 2016-08-16, 11:39 przez Durzy, łącznie zmieniany 1 raz.

Muszel
Posty: 178
Rejestracja: 2016-06-05, 18:51
Lokalizacja: Łódź
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#185 Post autor: Muszel »

Amortyzatory z końcówką oznaczenia 04 są twarde, 05 są "normalne", 06 są miękkie. Spotkać można też undetermined spring type, czyli nie wiadomo co. Ale stare twarde, miękkie i stare średnie są takie same jak nowe, porównywałem.
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#186 Post autor: 3dom »

Lyyar kiedyś zrobił porównanie amorków:

Obrazek
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#187 Post autor: Iasafaer »

Durzy pisze:W tylnym zawieszeniu wywrotki są 4 gumowe klocki (coś jak lifty o długości 2). Czy one coś robią? Są tak obudowane, że mam wrażenie, iż równie dobrze mogłoby ich nie być.
Też rozkminiałem te gumki. Wydaje mi się, że ich zastosowanie wnika z jakiejś niedoskonałości klocków. Najwyraźniej zastosowanie sztywnych liftów 2L generowało jakieś naprężenia i takie gumki rozwiązywały problem. Tak mi się przynajmniej wydaje.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#188 Post autor: M_longer »

Iasafaer pisze:Też rozkminiałem te gumki. Wydaje mi się, że ich zastosowanie wnika z jakiejś niedoskonałości klocków. Najwyraźniej zastosowanie sztywnych liftów 2L generowało jakieś naprężenia i takie gumki rozwiązywały problem. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Wynika to właśnie z tego że chciano uniknąć naprężeń.

Wodziak
Posty: 5
Rejestracja: 2014-09-07, 12:13
Lokalizacja: Lublin
brickshelf: Brak

 

#189 Post autor: Wodziak »

U mnie występują dwa problemy, oba dotyczą pneumatyki.

Pierwszy: pompka pompuje powietrze tylko chodząc w jedną stronę, nie wiem czy tak powinno być czy to moja wina bo coś pokręciłem.

Drugi: Całe ramię chodzi sprawnie dopiero po kilkudziesięciu sekundach, jak powietrze dobrze wypełni większość rurek.

Poza tym zestaw fenomenalny, według mnie numer 1 z całej serii technic dotychczas.

Nerevar
Posty: 82
Rejestracja: 2009-02-21, 17:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

#190 Post autor: Nerevar »

Hej,

również stałem się posiadaczem Arocsa. Względem Unimoga duży progres, nadaje się do zabawy :).

Skręt działa płynnie i lekko, pneumatyka wcale nie jest taka trudna do upchania.

Parę rzeczy w konstrukcji mi się nie podoba - zębatki na axle-pinach ( w tym friction w celu zablokowania samoistnego wysuwania się podpór) lub na końcu axli w przekładni - przynajmniej zabezpieczone są liftarmem z 2 strony. Natomiast w układzie przeniesienia napędu na atrapę silnika już nic ich nie blokuje.

W instrukcji mały błąd strona 328 - zamontowany jest zderzak, którego jeszcze nie zbudowaliśmy :)

Po chwili zabawy - wysunął się axle z z8 z atrapy silnika - zobaczymy później może jednorazowy przypadek. Zawieszenie z przodu zdecydowanie za twarde... nie rozumiem skąd taka decyzja skoro z tyłu dali miękkie amortyzatory które pięknie kompensują nierówności - te z przodu nie robią nic... Duży luz w skręcie wydaje mi się przez przełożenie, które budujemy na stronie 43.

Minus w bawialności na pewno za umieszczenie części przełączników pneumatycznych i wyboru funkcji po różnych stronach pojazdu - choć domyślam się że nie było miejsca inaczej.

Nad podporami wysuwanymi również się nie postarali, obracając ten nowy element o 180* blokuje się możliwość "wygięcia", dziwi mnie też, że nie użyto czerwonych z8 z niedawnego żurawia w celu zautomatyzowania podpór.

Z istotnych problemów które zauważyłem a nikt o tym nie wspominał to nie wiem czy nie zrobiłem gdzieś błędu ale przy maksymalnym skręcie koła na przedniej osi potrafią lekko ocierać oponami o liftarm w kształcie L z przodu zawieszenia - też tak u Was jest ?

W sumie to wolał bym ten zestaw dopieszczony technicznie bez tego pneumatycznego żurawia, ale wtedy by się pewnie nie sprzedał jako zabawka :P.

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#191 Post autor: Durzy »

Nerevar pisze:awieszenie z przodu zdecydowanie za twarde... nie rozumiem skąd taka decyzja skoro z tyłu dali miękkie amortyzatory które pięknie kompensują nierówności
Daj sobie z przodu miękkie amorki i zobacz jak "pięknie" model na nich osiada. Przód jest za ciężki.

Większym problemem są za długie podpory, przez które zawieszenie nie może w pełni pracować, a wystarczy zamienić lifty 7, na 5 i problem znika...
Nerevar pisze: Minus w bawialności na pewno za umieszczenie części przełączników pneumatycznych i wyboru funkcji po różnych stronach pojazdu - choć domyślam się że nie było miejsca inaczej.
Wtedy minusem byłoby, że można się bawić tylko z jednej strony zestawu. Tak można z obu, jak i w najwygodniejszy sposób, od frontu/tyłu Kultowy pierwowzór 8868 ma identycznie.
Nerevar pisze:W sumie to wolał bym ten zestaw dopieszczony technicznie bez tego pneumatycznego żurawia, ale wtedy by się pewnie nie sprzedał jako zabawka :P.
To trochę tak jak byś napisał o modelu parowozu: "w sumie wolałbym, aby ten zestaw był bardziej dopieszczonym elektrowozem" ;)
Nerevar pisze:Skręt działa płynnie i lekko, pneumatyka wcale nie jest taka trudna do upchania.
Też tak uważam, ale jeśli nie dopchnie się dobrze przewodów przy hdsie to odczuwalnie ograniczy się jego obrót, czego osoby nie mające do czynienia z technic i sprzęgiełkami mogą nie wyłapać.

Nerevar
Posty: 82
Rejestracja: 2009-02-21, 17:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

#192 Post autor: Nerevar »

Durzy pisze: Daj sobie z przodu miękkie amorki i zobacz jak "pięknie" model na nich osiada. Przód jest za ciężki.
Przetestowałem - rzeczywiście są za miękkie, gdy dałem je na obu osiach osiadł zupełnie, gdy tylko na przedniej - tu już było lepiej, ale widać że konstrukcja wyginała się w stronę przodu. Widzę że LEGO ma jedynie 600g po tych zastosowanych w Arocsie (520g) - szkoda że nie ma nic pomiędzy, zapewne dało by się dobrać - cóż lenistwo - sprężynki to nie jest technologia kwantowa. Jednak to zestaw na licencji i nie tani a problem podobny przy przedniej osi jak w Unimogu.
Durzy pisze: Wtedy minusem byłoby, że można się bawić tylko z jednej strony zestawu. Tak można z obu, jak i w najwygodniejszy sposób, od frontu/tyłu Kultowy pierwowzór 8868 ma identycznie.
Coś za coś, jednak jak dla mnie jest to wygodniejsze tak jak w przypadku Unimoga, wszystko dostępnie pod ręką bez kręcenia się - choć fakt - tylko z jednej strony.
Durzy pisze:
To trochę tak jak byś napisał o modelu parowozu: "w sumie wolałbym, aby ten zestaw był bardziej dopieszczonym elektrowozem" ;)
Nie do końca - pojazd ten sam, po prostu konfiguarcja inna - czy miałby on żuraw czy nie nie zwalnia go to z posiadania zawieszenia, skrętu :) a wtedy można by więcej wysiłku i klocków w to wpakować.
Durzy pisze: Też tak uważam, ale jeśli nie dopchnie się dobrze przewodów przy hdsie to odczuwalnie ograniczy się jego obrót, czego osoby nie mające do czynienia z technic i sprzęgiełkami mogą nie wyłapać.
W instrukcji powinni zaznaczyć po zbudowaniu danej sekcji aby przetestować wszystkie mechanizmy i dać sugestie w razie oporów w działaniu co sprawdzić, myślę że wielu konstruktorom bardziej by się to przydało niż kroki po jednym elemencie w niektórych momentach.

Durzy, u ciebie koła przedniej osi nie obcierają czasem o :

Obrazek

przy maksymalnym skręcie ?

Nie zdarzyło Ci się że axle 4L z z8 w atrapie silnika wypadł z niego ?

Awatar użytkownika
martinb
Posty: 680
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

#193 Post autor: martinb »

Swoją drogą, to od 8 tygodni buduję ten zestaw. I od 8 tygodni jestem na 50-ej stronie...

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#194 Post autor: M_longer »

martinb pisze:Swoją drogą, to od 8 tygodni buduję ten zestaw. I od 8 tygodni jestem na 50-ej stronie...
Oddaj go mi, nie męcz się :D

Awatar użytkownika
martinb
Posty: 680
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

#195 Post autor: martinb »

Nie mogę. Pożyczony od kuzyna. :-/

Powiedział, że dopóki go nie skończę, to on go ode mnie nie zabierze.

Wredny kuzyn. ;-)

ODPOWIEDZ