[MOC] Mitsubishi Lancer Evo X
: 2015-07-22, 12:06
Witam wszystkich serdecznie.
Chciałbym zaprezentować nowego MOCa :)
Mitsubishi Lancer Evo X
Dane techniczne
Skala 1:8
Dł. 74s / szer. 31s / wys. 21,5s (60/24,5/17 cm)
Waga: 3700 g
Zawieszenie przód: kolumny McPherson’a z realistyczną geometrią – Caster, Camber i Ackerman
Zawieszenie tył: niezależne, wielowahaczowe
Napęd 4x4
4-biegowa skrzynia biegów
AA + AAA Battery Box
6 silników
Funkcje
Jazda (2 XL + L)
Skręt (L)
Zmiana biegów (M)
Blokada centralnego dyferencjału (M)
Przednie światła LED (switch)
Działająca kierownica
Otwierana maska
Otwierany bagażnik
Otwierane drzwi z zamkiem
Historia
Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie, żeby zbudować Lancera Evo. Gdy zobaczyłem Imprezę WRX STi zbudowaną przez Pipasseyoyo zmotywowało mnie to tego, aby zrobić jego „odwiecznego rywala” – Lancera, tym bardziej, że od zawsze wolałem Evo :)
Budowę zacząłem pod koniec maja – po maturze. Budowa szła całkiem sprawnie i po tygodniu było gotowe podwozie. Niestety nadwozie nie powstało już tak szybko, bo skończyłem je kilka dni temu.
Układ napędowy
Lancera napędzają dwa silniki XL i jeden L. XL-e są połączone ze skrzynią biegów. Wykorzystuje ona nowe driving ringi, dzięki czemu biegi nie wyskakują podczas jazdy. Następnie z jednej strony napęd ze skrzyni wchodzi do dyferencjału, a z drugiej ośka od silnika L z redukcją 3:1. Dyferencjał napędza centralny dyferencjał, który z kolei przekazuje napęd dalej na obie osie. Poniżej zamieszczam schemat :)
Przełożenia skrzyni:
I 5:1
II 3:1
III 1,67:1
IV 1:1
Mechanizm zmiany biegów jest oparty na tym, który kilka miesięcy temu pokazał Sariel. Za zmianę biegów odpowiada silnik M.
Centralny dyferencjał jest blokowany przez Mediuma z redukcją 3:1.
Skręt
Za skręt odpowiada L. Napędza on gear racka 1x13 z redukcją 9,6:1.
Zawieszenie
Z przodu znajdują się kolumny McPhersona. Starałem się odwzorować je realistycznie, dlatego posiada geometrię – Caster, Camber i Ackerman. Za tłumienie odpowiadają: amortyzator 9.5L (ten z Unimoga) i szary 6.5L.
Z tyłu znajduje się niezależne zawieszenie wielowahaczowe. Użyte amortyzatory to 9.5L (ten z Unimoga) i 1 żółty 6.5L
Kilka zdjęć
Galeria
FILM
Chciałbym zaprezentować nowego MOCa :)
Mitsubishi Lancer Evo X
Dane techniczne
Skala 1:8
Dł. 74s / szer. 31s / wys. 21,5s (60/24,5/17 cm)
Waga: 3700 g
Zawieszenie przód: kolumny McPherson’a z realistyczną geometrią – Caster, Camber i Ackerman
Zawieszenie tył: niezależne, wielowahaczowe
Napęd 4x4
4-biegowa skrzynia biegów
AA + AAA Battery Box
6 silników
Funkcje
Jazda (2 XL + L)
Skręt (L)
Zmiana biegów (M)
Blokada centralnego dyferencjału (M)
Przednie światła LED (switch)
Działająca kierownica
Otwierana maska
Otwierany bagażnik
Otwierane drzwi z zamkiem
Historia
Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie, żeby zbudować Lancera Evo. Gdy zobaczyłem Imprezę WRX STi zbudowaną przez Pipasseyoyo zmotywowało mnie to tego, aby zrobić jego „odwiecznego rywala” – Lancera, tym bardziej, że od zawsze wolałem Evo :)
Budowę zacząłem pod koniec maja – po maturze. Budowa szła całkiem sprawnie i po tygodniu było gotowe podwozie. Niestety nadwozie nie powstało już tak szybko, bo skończyłem je kilka dni temu.
Układ napędowy
Lancera napędzają dwa silniki XL i jeden L. XL-e są połączone ze skrzynią biegów. Wykorzystuje ona nowe driving ringi, dzięki czemu biegi nie wyskakują podczas jazdy. Następnie z jednej strony napęd ze skrzyni wchodzi do dyferencjału, a z drugiej ośka od silnika L z redukcją 3:1. Dyferencjał napędza centralny dyferencjał, który z kolei przekazuje napęd dalej na obie osie. Poniżej zamieszczam schemat :)
Przełożenia skrzyni:
I 5:1
II 3:1
III 1,67:1
IV 1:1
Mechanizm zmiany biegów jest oparty na tym, który kilka miesięcy temu pokazał Sariel. Za zmianę biegów odpowiada silnik M.
Centralny dyferencjał jest blokowany przez Mediuma z redukcją 3:1.
Skręt
Za skręt odpowiada L. Napędza on gear racka 1x13 z redukcją 9,6:1.
Zawieszenie
Z przodu znajdują się kolumny McPhersona. Starałem się odwzorować je realistycznie, dlatego posiada geometrię – Caster, Camber i Ackerman. Za tłumienie odpowiadają: amortyzator 9.5L (ten z Unimoga) i szary 6.5L.
Z tyłu znajduje się niezależne zawieszenie wielowahaczowe. Użyte amortyzatory to 9.5L (ten z Unimoga) i 1 żółty 6.5L
Kilka zdjęć
Galeria
FILM