[MOC] Mitsubishi Lancer Evo X
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Mitsubishi Lancer Evo X
Witam wszystkich serdecznie.
Chciałbym zaprezentować nowego MOCa :)
Mitsubishi Lancer Evo X
Dane techniczne
Skala 1:8
Dł. 74s / szer. 31s / wys. 21,5s (60/24,5/17 cm)
Waga: 3700 g
Zawieszenie przód: kolumny McPherson’a z realistyczną geometrią – Caster, Camber i Ackerman
Zawieszenie tył: niezależne, wielowahaczowe
Napęd 4x4
4-biegowa skrzynia biegów
AA + AAA Battery Box
6 silników
Funkcje
Jazda (2 XL + L)
Skręt (L)
Zmiana biegów (M)
Blokada centralnego dyferencjału (M)
Przednie światła LED (switch)
Działająca kierownica
Otwierana maska
Otwierany bagażnik
Otwierane drzwi z zamkiem
Historia
Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie, żeby zbudować Lancera Evo. Gdy zobaczyłem Imprezę WRX STi zbudowaną przez Pipasseyoyo zmotywowało mnie to tego, aby zrobić jego „odwiecznego rywala” – Lancera, tym bardziej, że od zawsze wolałem Evo :)
Budowę zacząłem pod koniec maja – po maturze. Budowa szła całkiem sprawnie i po tygodniu było gotowe podwozie. Niestety nadwozie nie powstało już tak szybko, bo skończyłem je kilka dni temu.
Układ napędowy
Lancera napędzają dwa silniki XL i jeden L. XL-e są połączone ze skrzynią biegów. Wykorzystuje ona nowe driving ringi, dzięki czemu biegi nie wyskakują podczas jazdy. Następnie z jednej strony napęd ze skrzyni wchodzi do dyferencjału, a z drugiej ośka od silnika L z redukcją 3:1. Dyferencjał napędza centralny dyferencjał, który z kolei przekazuje napęd dalej na obie osie. Poniżej zamieszczam schemat :)
Przełożenia skrzyni:
I 5:1
II 3:1
III 1,67:1
IV 1:1
Mechanizm zmiany biegów jest oparty na tym, który kilka miesięcy temu pokazał Sariel. Za zmianę biegów odpowiada silnik M.
Centralny dyferencjał jest blokowany przez Mediuma z redukcją 3:1.
Skręt
Za skręt odpowiada L. Napędza on gear racka 1x13 z redukcją 9,6:1.
Zawieszenie
Z przodu znajdują się kolumny McPhersona. Starałem się odwzorować je realistycznie, dlatego posiada geometrię – Caster, Camber i Ackerman. Za tłumienie odpowiadają: amortyzator 9.5L (ten z Unimoga) i szary 6.5L.
Z tyłu znajduje się niezależne zawieszenie wielowahaczowe. Użyte amortyzatory to 9.5L (ten z Unimoga) i 1 żółty 6.5L
Kilka zdjęć
Galeria
FILM
Chciałbym zaprezentować nowego MOCa :)
Mitsubishi Lancer Evo X
Dane techniczne
Skala 1:8
Dł. 74s / szer. 31s / wys. 21,5s (60/24,5/17 cm)
Waga: 3700 g
Zawieszenie przód: kolumny McPherson’a z realistyczną geometrią – Caster, Camber i Ackerman
Zawieszenie tył: niezależne, wielowahaczowe
Napęd 4x4
4-biegowa skrzynia biegów
AA + AAA Battery Box
6 silników
Funkcje
Jazda (2 XL + L)
Skręt (L)
Zmiana biegów (M)
Blokada centralnego dyferencjału (M)
Przednie światła LED (switch)
Działająca kierownica
Otwierana maska
Otwierany bagażnik
Otwierane drzwi z zamkiem
Historia
Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie, żeby zbudować Lancera Evo. Gdy zobaczyłem Imprezę WRX STi zbudowaną przez Pipasseyoyo zmotywowało mnie to tego, aby zrobić jego „odwiecznego rywala” – Lancera, tym bardziej, że od zawsze wolałem Evo :)
Budowę zacząłem pod koniec maja – po maturze. Budowa szła całkiem sprawnie i po tygodniu było gotowe podwozie. Niestety nadwozie nie powstało już tak szybko, bo skończyłem je kilka dni temu.
Układ napędowy
Lancera napędzają dwa silniki XL i jeden L. XL-e są połączone ze skrzynią biegów. Wykorzystuje ona nowe driving ringi, dzięki czemu biegi nie wyskakują podczas jazdy. Następnie z jednej strony napęd ze skrzyni wchodzi do dyferencjału, a z drugiej ośka od silnika L z redukcją 3:1. Dyferencjał napędza centralny dyferencjał, który z kolei przekazuje napęd dalej na obie osie. Poniżej zamieszczam schemat :)
Przełożenia skrzyni:
I 5:1
II 3:1
III 1,67:1
IV 1:1
Mechanizm zmiany biegów jest oparty na tym, który kilka miesięcy temu pokazał Sariel. Za zmianę biegów odpowiada silnik M.
Centralny dyferencjał jest blokowany przez Mediuma z redukcją 3:1.
Skręt
Za skręt odpowiada L. Napędza on gear racka 1x13 z redukcją 9,6:1.
Zawieszenie
Z przodu znajdują się kolumny McPhersona. Starałem się odwzorować je realistycznie, dlatego posiada geometrię – Caster, Camber i Ackerman. Za tłumienie odpowiadają: amortyzator 9.5L (ten z Unimoga) i szary 6.5L.
Z tyłu znajduje się niezależne zawieszenie wielowahaczowe. Użyte amortyzatory to 9.5L (ten z Unimoga) i 1 żółty 6.5L
Kilka zdjęć
Galeria
FILM
Fajna konstrukcja, od razu rozpoznawalne. Jedyne czego brakuje to przednia szyba i mógłbyś trochę zmniejszyć zdjęcie początkowe bo wgrywało i wgrywało mi ten temat ;)
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
Z Lego Panie kolego to da się zrobić wszystko, nawet maszynę czysto mechaniczną która kreśli bardzo dokładnie fraktale :)Porsche96 pisze:Z Lego nie można zrobić takiej dużej szyby
Moim zdaniem jednak szyby w dużych konstrukcjach technicowych są zbędne bo tak duże połacie "tłuczonego szkła" średnio wyglądają. Jednak jeżeli chcesz się przyjrzeć jak elegancko robić szyby to popatrz sobie na prace Longera :)
Takie konstrukcje to ja lubię najbardziej :)
Kanciastość dachu nad przednią szybą niestety jak dla mnie psuje cały efekt. Myślę, że wystarczy lekko pozaokrąglać linie i będzie rewelacja :P
To subaru w tej samej skali będzie dobrym przykładem: www.techlug.fr/Forum/topic9034.html
Kanciastość dachu nad przednią szybą niestety jak dla mnie psuje cały efekt. Myślę, że wystarczy lekko pozaokrąglać linie i będzie rewelacja :P
To subaru w tej samej skali będzie dobrym przykładem: www.techlug.fr/Forum/topic9034.html
Staaaarym miazga!!! Genialne auto. Świetnie się prezentuje.
Ja tam szyby bym nie wciskał tylko skrócił lekko przednie słupki (te od przedniej "szyby").
Będziesz z nim w Gdyni???
Pozdrawiam i gratulacje!!!
zawieszenie tego auta rozwaliło system! bez kitu! nie mogę wyjść z podziwu!
Ja tam szyby bym nie wciskał tylko skrócił lekko przednie słupki (te od przedniej "szyby").
Będziesz z nim w Gdyni???
Pozdrawiam i gratulacje!!!
zawieszenie tego auta rozwaliło system! bez kitu! nie mogę wyjść z podziwu!
Ostatnio zmieniony 2015-07-22, 21:49 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Ekstra model!! Kurde, co raz więcej samochodów na forum, to mi się podoba :). Mechanika modelu wg mnie rewelacyjna i prędkość tak dużego kloca, ze skrzynią biegów, z tylko trzema silnikami napędowymi też bardzo przyzwoita... nie to co moje Ferrari...
Co do prostego dachu, to sam wiem jakie to denerwujące, bo dach jakiegokolwiek samochodu obfituje w dość delikatne krzywizny, które ciężko oddać ze stosunkowo kanciatych klocków LEGO. Sam ostatnio przekonałem się do nakładania jeden przy drugim liftarmów na soft axle, może taki sposób pozwoliłby na odpowiednie profilowanie krzywizn dachu.
Porsche96, proponuję dodać górne ramki drzwi. Oprócz tego proponowałbym dodanie czerwonego soft axla biegnącego od dołu przedniego słupka, wzdłuż niego do góry i kończącego się przy środkowym słupku, tam gdzie łączy się z dachem. Myślę, że to rozwiązanie pozwoli na wizualne zaokrąglenie przednich "narożników" dachu i jeszcze poprawi wygląd, zwłaszcza, że przednie słupki (przynajmniej mi) wydają się za cienkie.
Reasumując, model jest tak czy siak świetny, dawaj go na MOC miesiąca!!
Co do prostego dachu, to sam wiem jakie to denerwujące, bo dach jakiegokolwiek samochodu obfituje w dość delikatne krzywizny, które ciężko oddać ze stosunkowo kanciatych klocków LEGO. Sam ostatnio przekonałem się do nakładania jeden przy drugim liftarmów na soft axle, może taki sposób pozwoliłby na odpowiednie profilowanie krzywizn dachu.
Porsche96, proponuję dodać górne ramki drzwi. Oprócz tego proponowałbym dodanie czerwonego soft axla biegnącego od dołu przedniego słupka, wzdłuż niego do góry i kończącego się przy środkowym słupku, tam gdzie łączy się z dachem. Myślę, że to rozwiązanie pozwoli na wizualne zaokrąglenie przednich "narożników" dachu i jeszcze poprawi wygląd, zwłaszcza, że przednie słupki (przynajmniej mi) wydają się za cienkie.
Reasumując, model jest tak czy siak świetny, dawaj go na MOC miesiąca!!
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2015-02-14, 19:53
- Lokalizacja: Bytom
- brickshelf: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi
-
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi" target="_blank" title="Brickshelf gallery of http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi">