[Zawody] Rajd #5 South Truck Trial 2015
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Uważaj na tanie, olejowe kompresory. Potrafią rzygać olejem w powietrze, co jest baaardzo niepożądane przy zdmuchiwaniu kurzu/pyłu.lomeltor pisze:Ja na razie serwis odkładam, oglądam ulotki z casto w poszukiwaniu jakiegoś małego przyjemnego kompresora, żeby model przedmuchać :P
Ja używam ok. 20 letniego kompresora laboratoryjnego, ostatnio zaczyna nieco oleju popuszczać, ale i tak znacznie mniej niż np. nowe kompresory Stanleya, więc nawę strach myśleć co może być z chińskimi wynalazkami.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
Dziękówka za rajd!
Było przednio, a kogo dopadła niemoc trialowa niech tylko żałuje:P
Gites frekwencja, gites trasy, gites humor i klimat. Tylko wynikowo cienko.... W ciemno obstawiam moze 5 plac. A gdybym nie forsował na siłę na trzeciej sekcji jednej bramki tylko cisnął na metę to byłby po tej sekcji remis między mną a Kamilem... Człowiek niestety nie ma takiego jakiegoś niewiem.. Wyrachowania czy czegoś tylko za wszelką cenę chce się zmierzyć z przeszkodą i walczyć. A stykłoby se dojechać spokojno i odrobić dwa punkty straty po dwóch sekcjach... No taki charakter durny... Wstyd się przyznać ale i tak choć zawód jest, to drugi raz zrobiłbym to samo i spróbował. Nawet kosztem odległego miejsca.
No, Tomku, ja też już dawno nie byłem tak zawiedziony z przejazdów.. Jak się z24 nie popsuło to bbox się wyłączył.. Samo życie. No cóż nima co płakać, trza do przodu iść.
Gratuluję wszystkim ukończenia rajdu i cieszę się, że mimo kiepskiej aury bardzo miło spędziłem czas z kumplami.
Gratuluję zwycięstwa Kamyk, ładna, w miarę czysta i pewna jazda.
RC. Każdy kto był chyba nawet gołym okiem zobaczył siłe RC. Wszystkie auta stanęły.. Te po gruntownych serwisach i przesmarowane i te na nowych aku. A i tak nie jechały. A RC bez zadyszki. Fajnie to było widać na przekroju tych kilku różnych aut, więc i wątpliwości brak. Już na trzeciej sekcji przed zmianą baterii wyraźna dysproporcja.
Pomyślcie o terminie rajdu ostatniego Panowie.
Było przednio, a kogo dopadła niemoc trialowa niech tylko żałuje:P
Gites frekwencja, gites trasy, gites humor i klimat. Tylko wynikowo cienko.... W ciemno obstawiam moze 5 plac. A gdybym nie forsował na siłę na trzeciej sekcji jednej bramki tylko cisnął na metę to byłby po tej sekcji remis między mną a Kamilem... Człowiek niestety nie ma takiego jakiegoś niewiem.. Wyrachowania czy czegoś tylko za wszelką cenę chce się zmierzyć z przeszkodą i walczyć. A stykłoby se dojechać spokojno i odrobić dwa punkty straty po dwóch sekcjach... No taki charakter durny... Wstyd się przyznać ale i tak choć zawód jest, to drugi raz zrobiłbym to samo i spróbował. Nawet kosztem odległego miejsca.
No, Tomku, ja też już dawno nie byłem tak zawiedziony z przejazdów.. Jak się z24 nie popsuło to bbox się wyłączył.. Samo życie. No cóż nima co płakać, trza do przodu iść.
Gratuluję wszystkim ukończenia rajdu i cieszę się, że mimo kiepskiej aury bardzo miło spędziłem czas z kumplami.
Gratuluję zwycięstwa Kamyk, ładna, w miarę czysta i pewna jazda.
RC. Każdy kto był chyba nawet gołym okiem zobaczył siłe RC. Wszystkie auta stanęły.. Te po gruntownych serwisach i przesmarowane i te na nowych aku. A i tak nie jechały. A RC bez zadyszki. Fajnie to było widać na przekroju tych kilku różnych aut, więc i wątpliwości brak. Już na trzeciej sekcji przed zmianą baterii wyraźna dysproporcja.
Pomyślcie o terminie rajdu ostatniego Panowie.
Ostatnio zmieniony 2015-09-07, 19:08 przez Uncle Jaca, łącznie zmieniany 1 raz.
Pies utonął, łańcuch pływa
- Lomeltor
- Posty: 264
- Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Zgodnie z obietnicą zdjęcia: https://goo.gl/photos/7Y9deAPfvDy588iBA jakby komuś się spodobało to podeślę w większej rozdzielczości ;)
STT | Typowy technicowiec
- Blaha
- VIP
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Super fotki! :)
Panowie - sorry, że dopiero dziś - wrzucam wyniki niedzielnego rajdu.
Gratulacje ślę wszystkim Zawodnikom. Kamykos nam odjeżdża.. ;)
Generalka
Jest jeszcze kwestia, którą poruszył Jaca - zachowanie maszyn na PFach do Kamykowego RC. Po pół godzinie ostrej jazdy w zamieci pyłowej auta na PFach miały problem wjechać pod górkę po betonowych bloczka, gdzie trakcja jest dobra. Kamykowy RC wjechał bez kłopotu. Ile musi prądzić moduł RC, żeby pokonać opory, które powstały podczas rajdu w napędzie?? U mnie jest dużo syfu w napędzie, ale jeszcze tego nie serwisowałem. Jakie są wasze spostrzeżenia?
Panowie - sorry, że dopiero dziś - wrzucam wyniki niedzielnego rajdu.
Gratulacje ślę wszystkim Zawodnikom. Kamykos nam odjeżdża.. ;)
Generalka
Jest jeszcze kwestia, którą poruszył Jaca - zachowanie maszyn na PFach do Kamykowego RC. Po pół godzinie ostrej jazdy w zamieci pyłowej auta na PFach miały problem wjechać pod górkę po betonowych bloczka, gdzie trakcja jest dobra. Kamykowy RC wjechał bez kłopotu. Ile musi prądzić moduł RC, żeby pokonać opory, które powstały podczas rajdu w napędzie?? U mnie jest dużo syfu w napędzie, ale jeszcze tego nie serwisowałem. Jakie są wasze spostrzeżenia?
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Może zbudował tak, że go pył nie rusza? Zróbcie test na ostatnich zawodach, pod koniec zapnijcie na szybko moduł RC do czyjejś trialówki i będzie wiadomo czy jedzie lepiej. Nie od dziś wiadomo, że wydajność prądową ma lepszą, ale czy aż tak drastyczna jest różnica?Blaha pisze:Ile musi prądzić moduł RC, żeby pokonać opory, które powstały podczas rajdu w napędzie?? U mnie jest dużo syfu w napędzie, ale jeszcze tego nie serwisowałem. Jakie są wasze spostrzeżenia?
Dzięki wszystkim za niedzielny rajd!
Mimo niesprzyjającej pogody pojawiło się wielu zawodników i mogliśmy miło spędzić czas.
Szkoda, że nie wypróbowaliśmy nowej miejscówki, mam nadzieję że pojeździmy na niej następnym razem. Na szczęście hala uratowała nas przed mostem Siemianowickim i mogliśmy zmierzyć się z ciężki terenem ;)
A teraz podsumowanie pojazdów:
1. Kamaz Lomeltora - lekki pojazd z potężną mocą, dwa Xle robiły swoje. Ładnie i porządnie zbudowany. Jedynym mankamentem był skręt, gdyby nie on z pewnością by było lepiej.
2. Tatra Krowskensa - 6x6 z charakterystyczną kabiną i paką. Wynik, niestety, tym razem słaby, auto miało potencjał, ale coś poszło nie tak. Co dokładnie, ciężko powiedzieć.
3. Tatra Jacy - znane, spore 8x8, z klatką bezpieczeństwa. Na drugiej sekcji rzadkie, aczkolwiek możliwe zdarzenie - wyłączenie tylnego napędu przez oponę (2 razy). Montując po bokach bboxy raczej nikt nie przewiduje, że jakaś zabłąkana opona rozłączy kabel, ale w trialu wszystko jest możliwe. Na trzeciej sekcji doskonale Cię rozumiem - sam ,gdybym nie męczył się z tą przeszkodą, mógłbym mieć wyższe miejsce, ale jak to - ja nie spróbuję?
4. AEC Seby - również często widywana trialówka. Najmniej kar (4) ze wszystkich zawodników i w miarę równa jazda przez cały rajd zaowocowały połową stawki, choć zarazem to chyba najgorsze miejsce, bo zaraz za podium - zwłaszcza, że była różnica jednopunktowa.
5. Fiat BJa - proste, bardzo zwrotne 6x6 z dużą mocą. Kolor dla Ciebie typowy ;) Szkoda drugiej sekcji, gdzie złamał się kardan, ale za to trzecią wykonałeś prawie wzorowo (dotknięcie).
6. Tatra Blahy - Lekkie, wąskie 8x8, bardzo dobrze zbudowane. W podwoziu widziałem nawiązania do Armaxa, choć to zupełnie inna konstrukcja. Szkoda trochę pierwszej sekcji, bo w reszcie byłeś na podium, ale i tak wynik bardzo dobry.
7. Mój Ford - był Zis, teraz drugi obóz zimnej wojny, choć podwozia podobne. Pojazd budowany na pierwszy termin piątego rajdu, skończony dzień przed i od tamtej pory praktycznie nieruszany. Tak wiem, jest brzydki.
Gratuluję wszystkim zawodnikom oraz kolegom z podium. Trasy niemożliwie ciężkie i męczące, limit czasu 10 minut nieraz wymuszał szybsze dojechanie do mety. Zapis o nieprzejezdności bramek tym razem też został wykorzystany.
Co do mojego auta, to może być coś w module RC, choć przed ostatnią sekcją, chyba jako jedyny wymieniłem baterie i różnicę poczułem. Tandemy mam tak zabudowane, że ciężko mi jest knoby nasmarować, o skrzyniach nie wspominając, i sądzę, że to też trochę ułatwiło mi sprawę. Jak patrzyłem na zwolnice to nie było tam dużo więcej syfu niż po innych rajdach.
Mimo niesprzyjającej pogody pojawiło się wielu zawodników i mogliśmy miło spędzić czas.
Szkoda, że nie wypróbowaliśmy nowej miejscówki, mam nadzieję że pojeździmy na niej następnym razem. Na szczęście hala uratowała nas przed mostem Siemianowickim i mogliśmy zmierzyć się z ciężki terenem ;)
A teraz podsumowanie pojazdów:
1. Kamaz Lomeltora - lekki pojazd z potężną mocą, dwa Xle robiły swoje. Ładnie i porządnie zbudowany. Jedynym mankamentem był skręt, gdyby nie on z pewnością by było lepiej.
2. Tatra Krowskensa - 6x6 z charakterystyczną kabiną i paką. Wynik, niestety, tym razem słaby, auto miało potencjał, ale coś poszło nie tak. Co dokładnie, ciężko powiedzieć.
3. Tatra Jacy - znane, spore 8x8, z klatką bezpieczeństwa. Na drugiej sekcji rzadkie, aczkolwiek możliwe zdarzenie - wyłączenie tylnego napędu przez oponę (2 razy). Montując po bokach bboxy raczej nikt nie przewiduje, że jakaś zabłąkana opona rozłączy kabel, ale w trialu wszystko jest możliwe. Na trzeciej sekcji doskonale Cię rozumiem - sam ,gdybym nie męczył się z tą przeszkodą, mógłbym mieć wyższe miejsce, ale jak to - ja nie spróbuję?
4. AEC Seby - również często widywana trialówka. Najmniej kar (4) ze wszystkich zawodników i w miarę równa jazda przez cały rajd zaowocowały połową stawki, choć zarazem to chyba najgorsze miejsce, bo zaraz za podium - zwłaszcza, że była różnica jednopunktowa.
5. Fiat BJa - proste, bardzo zwrotne 6x6 z dużą mocą. Kolor dla Ciebie typowy ;) Szkoda drugiej sekcji, gdzie złamał się kardan, ale za to trzecią wykonałeś prawie wzorowo (dotknięcie).
6. Tatra Blahy - Lekkie, wąskie 8x8, bardzo dobrze zbudowane. W podwoziu widziałem nawiązania do Armaxa, choć to zupełnie inna konstrukcja. Szkoda trochę pierwszej sekcji, bo w reszcie byłeś na podium, ale i tak wynik bardzo dobry.
7. Mój Ford - był Zis, teraz drugi obóz zimnej wojny, choć podwozia podobne. Pojazd budowany na pierwszy termin piątego rajdu, skończony dzień przed i od tamtej pory praktycznie nieruszany. Tak wiem, jest brzydki.
Gratuluję wszystkim zawodnikom oraz kolegom z podium. Trasy niemożliwie ciężkie i męczące, limit czasu 10 minut nieraz wymuszał szybsze dojechanie do mety. Zapis o nieprzejezdności bramek tym razem też został wykorzystany.
Co do mojego auta, to może być coś w module RC, choć przed ostatnią sekcją, chyba jako jedyny wymieniłem baterie i różnicę poczułem. Tandemy mam tak zabudowane, że ciężko mi jest knoby nasmarować, o skrzyniach nie wspominając, i sądzę, że to też trochę ułatwiło mi sprawę. Jak patrzyłem na zwolnice to nie było tam dużo więcej syfu niż po innych rajdach.
- Lomeltor
- Posty: 264
- Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Panowie to jak z tym następnym terminem, ktoś już coś myślał nad tym tematem?
Mój kamaz ciągle póki co na warsztacie:P
W między czasie znalazłem na necie takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=gw8ntyRb7_8
Gostki mają całą halę dla swoich modeli, pozazdrościć...
Mój kamaz ciągle póki co na warsztacie:P
W między czasie znalazłem na necie takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=gw8ntyRb7_8
Gostki mają całą halę dla swoich modeli, pozazdrościć...
STT | Typowy technicowiec
- Blaha
- VIP
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Ja myślę co noc ;)
A tak na poważnie, nie wszyscy się zdeklarowali z terminem. Lista wpłat:
Jaca - 27.09
Kamyk - 27.09
Blaha - obojętnie
Jesli to ma być za dwa tygodnie, to trzeba by było dziś klepnąć ten termin.
Proszę pozostałych Zawodników o info.
Dobry mają park maszynowy. Ale naszych tras chyba by nie przejechali ;)
A tak na poważnie, nie wszyscy się zdeklarowali z terminem. Lista wpłat:
Jaca - 27.09
Kamyk - 27.09
Blaha - obojętnie
Jesli to ma być za dwa tygodnie, to trzeba by było dziś klepnąć ten termin.
Proszę pozostałych Zawodników o info.
Dobry mają park maszynowy. Ale naszych tras chyba by nie przejechali ;)