[MOC] [MODEL C] Kosiarka trawnikowa - model C zestawu 42039
: 2015-08-20, 15:32
Chciałbym pochwalić się kosiarką trawnikową zbudowaną wyłącznie z klocków z zestawu 42039, 24 Hours Race Car. Pomysł z kosiarką powstał w wyniku rozmyślań o wygiętych panelach, które zadebiutowały w tym zestawie, postawiłem sobie za cel użyć ich inaczej niż nadkola. Prezentowany przeze mnie model odrzuca wiele możliwości, które daje zestaw 42024 – normą byłoby zbudować pojazd z zawieszeniem przy każdym z kół, jedną osią skrętną i z napędem łączącym jedną oś z atrapą silnika (jak w modelach A i B). Tymczasem koniecznością w kosiarce tego typu jest brak skrętnych kół oraz niewystępowanie zawieszenia.
Ujęcie główne: Inne ujęcia: Mechanizmy (wszystkie manualne):
* dwubiegowa skrzynia biegów, powodująca pracę tłoków silnika i jednoczesny obrót ostrzy w dwóch różnych tempach podczas obrotu przednich kół; przy ustawieniu skrzyni biegów na luzie tłoki silnika i ostrza nie poruszają się podczas obrotu przednich kół: * dyferencjał z kilkoma dodatkowymi klockami wykorzystany jako blokada obracających się ostrzy w wypadku napotkania przeszkody nie do ominięcia; tłoki silnika nie są w takim przypadku blokowane; kluczową rolę pełni element stosowany w modelu A do mocowania przednich świateł (angielska nazwa to 3M Arch.W. Knob and Shaft), w pierwszej wersji wyglądało tak (oczywiście wszelkie belki są nieruchome): potrzebowałem jednak wolnej przestrzeni drugi stud powyżej ramki i płaska belka musiała trafić w inne miejsce, więc skończyło się na: * zakładanie i ściąganie kosza na ściętą trawę;
* podnoszenie i opuszczanie uchwytu przy podstawie (miejsce pokrętła, czyli kierownicy jest może w trochę nietypowym miejscu), bo z przodu silnika; ponadto przy tej masie uchwytu brakuje liniowych siłowników;
* analogiczna regulacja końca uchwytu, rolę pokrętła pełni knob;
Dla zainteresowanych: rozpiętość bębna na szerokość w studach to 15+2√44, czyli około 28,3 studa.
Niewykorzystane klocki: Na filmie pokazuję, jak to wszystko działa, a następnie dla zainteresowanych przedstawiam kolejne kroki budowy. Zdjęcia i schematy użyte w niniejszym poście pojawiają się również w filmie. Galeria jest tylko pomocą do napisania tego posta, kliknięcie na każde z powyższych zdjęć powoduje przeniesienie do zdjęć o większej rozdzielczości z możliwością powiększenia. Miłego oglądania, pozdrawiam.
Ujęcie główne: Inne ujęcia: Mechanizmy (wszystkie manualne):
* dwubiegowa skrzynia biegów, powodująca pracę tłoków silnika i jednoczesny obrót ostrzy w dwóch różnych tempach podczas obrotu przednich kół; przy ustawieniu skrzyni biegów na luzie tłoki silnika i ostrza nie poruszają się podczas obrotu przednich kół: * dyferencjał z kilkoma dodatkowymi klockami wykorzystany jako blokada obracających się ostrzy w wypadku napotkania przeszkody nie do ominięcia; tłoki silnika nie są w takim przypadku blokowane; kluczową rolę pełni element stosowany w modelu A do mocowania przednich świateł (angielska nazwa to 3M Arch.W. Knob and Shaft), w pierwszej wersji wyglądało tak (oczywiście wszelkie belki są nieruchome): potrzebowałem jednak wolnej przestrzeni drugi stud powyżej ramki i płaska belka musiała trafić w inne miejsce, więc skończyło się na: * zakładanie i ściąganie kosza na ściętą trawę;
* podnoszenie i opuszczanie uchwytu przy podstawie (miejsce pokrętła, czyli kierownicy jest może w trochę nietypowym miejscu), bo z przodu silnika; ponadto przy tej masie uchwytu brakuje liniowych siłowników;
* analogiczna regulacja końca uchwytu, rolę pokrętła pełni knob;
Dla zainteresowanych: rozpiętość bębna na szerokość w studach to 15+2√44, czyli około 28,3 studa.
Niewykorzystane klocki: Na filmie pokazuję, jak to wszystko działa, a następnie dla zainteresowanych przedstawiam kolejne kroki budowy. Zdjęcia i schematy użyte w niniejszym poście pojawiają się również w filmie. Galeria jest tylko pomocą do napisania tego posta, kliknięcie na każde z powyższych zdjęć powoduje przeniesienie do zdjęć o większej rozdzielczości z możliwością powiększenia. Miłego oglądania, pozdrawiam.