Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[REQ] Bezwładność silnika EV3 lub NXT
Autor Wiadomość
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 860
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 2015-08-27, 00:39   [REQ] Bezwładność silnika EV3 lub NXT

Hej,
nie wiem za bardzo, jak uzyskać na silniku efekt bezwładności.
Chodzi o to, by silnik pracował jako czujnik obrotów i nie generował przy tym obciążenia.
Ktoś ma jakiś pomysł? Przeglądam aplikację dedykowaną do EV3 i na bloczkach nie jestem w stanie tego ogarnąć :(
Jeśli ktoś wie jak to zrobić to będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
Michu

ps. mam czujnik obrotów od RCX, ale nie chce to jakoś za bardzo grać z kostką EV3 bez zagłębiania się w javę :/
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
Jellyeater 
VIP

Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2014
Wpisy: 2350
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-27, 06:55   

Nie efekt bezwładności tylko chcesz zrobić z silnika prądnicę tachometryczną. :) Pewnie musiałbyś podłączyć ten silnik pod jakieś wejście mogące mierzyć napięcie, a nie pod wyjście.
_________________
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 860
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-27, 07:21   

No mam podłączony pod wejście jako czujnik obrotów a nie jako silnik i mimo wszystko chodzi ciężko. Raczej nie jako prądnicę - teraz chyba tak działa...
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Ostatnio zmieniony przez OmenGda 2015-08-27, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
BJ 
VIP

Wiek: 24
Dołączył: 16 Sty 2012
Wpisy: 954
Skąd: Majdan/Warszawa
Wysłany: 2015-08-27, 07:45   

Nie wiem jak chcesz to zrobić, skoro silnik jest połączony z czujnikiem który mierzy obroty i zawsze będzie stawiał opór.
_________________
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
Ostatnio zmieniony przez bacon 2015-08-27, 08:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 860
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-27, 08:35   

Ja też nie wiem dlatego zadaję tutaj pytanie :-)
Może da się go jakoś podłączyć do wyjścia silnikowego i podawać np napięcie naprzemiennie z krótkim czasem i wysoką częstotliwością....
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
szarikm 
Adminus Emeritus


Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2005
Wpisy: 1295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-08-27, 22:30   

Ciężko chodzi, bo Ci budowa tego ustrojstwa nie pozwoli.
W obudowie, między silnikiem a wyjściem mocy, znajduje się reduktor.
I nie przeskoczysz tego. I będzie to dotyczyć wszystkich silników z reduktorami.

http://www.philohome.com/nxtmotor/nxtmotor.htm

To tak jakbyś pchał auto na pierwszym biegu i patrzył na wskazówkę obrotów silnika.
_________________
szarikm
FAQ początkującego AFOLa
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 860
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-29, 10:41   

szarikm napisał/a:
Ciężko chodzi, bo Ci budowa tego ustrojstwa nie pozwoli.
W obudowie, między silnikiem a wyjściem mocy, znajduje się reduktor.
I nie przeskoczysz tego. I będzie to dotyczyć wszystkich silników z reduktorami.

http://www.philohome.com/nxtmotor/nxtmotor.htm

To tak jakbyś pchał auto na pierwszym biegu i patrzył na wskazówkę obrotów silnika.


Dzięki. Teraz już kumam.
Teraz tak pomyślałem, że może zasada działania w stylu np wspomagania kierownicy, czyli jeśli na silniku 'czujniku' będzie wykryty ruch np o 1 st, to o dwa kolejne przekreci silnik kostka podając napięcie.

Ale nie wiem czy to wykonalne jest...
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
szarikm 
Adminus Emeritus


Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2005
Wpisy: 1295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-08-29, 13:16   

OmenGda napisał/a:
Teraz tak pomyślałem, że może zasada działania w stylu np wspomagania kierownicy, czyli jeśli na silniku 'czujniku' będzie wykryty ruch np o 1 st, to o dwa kolejne przekreci silnik kostka podając napięcie.
Jak dużą dokładność potrzebujesz?
Może prezentacja Sariela naprowadzi Cię na coś: https://www.youtube.com/w...etailpage#t=80s
_________________
szarikm
FAQ początkującego AFOLa
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 860
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-30, 20:06   

szarikm napisał/a:
OmenGda napisał/a:
Teraz tak pomyślałem, że może zasada działania w stylu np wspomagania kierownicy, czyli jeśli na silniku 'czujniku' będzie wykryty ruch np o 1 st, to o dwa kolejne przekreci silnik kostka podając napięcie.
Jak dużą dokładność potrzebujesz?
Może prezentacja Sariela naprowadzi Cię na coś: https://www.youtube.com/w...etailpage#t=80s


Jakaś straszna precyzja nie jest potrzebna.
Ale rozwiązałem już problem inaczej: użyję nxt z czujnikiem obrotów starego typu.

Pozdrawiam
Michu
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
Legotechnik96 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Kwi 2015
Wpisy: 30
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-12-03, 00:27   

Nie wiem czy teraz coś to da ale gdyby użyć silnika 87577c01 (znaleziony na bricklinku) z zestawu 9670-1 lub 9688-1 i połączyć za pomocą przejściówki z PF na NXT może by to coś dało? Silnik nie jest bezwładny ale ma duże przełożenie. Może coś pomoże moje znalezisko.. :)
_________________
Chociaż kaszlał, ciężko stękał, był jak skała i nie pękał!

WIP: MAN KAT 8x8
Ostatnio zmieniony przez Legotechnik96 2015-12-03, 00:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
  http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi">
 
Waler 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2010
Wpisy: 768
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: 2015-12-03, 22:00   

Legotechnik96, jak niby chcesz zmierzyć obroty na tym silniku? Bo sam silnik sterowany jest łopatologicznie czyli napięcie i jazda. Zero informacji zwrotnej. Silniki nxt mają czujnik położenia.
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 860
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-12-07, 06:09   

Tak jak pisał Waler - nie da się :-)
Tak jak pisalem wcześniej - czujnik od starego RCX podpiąłem pod NXT - bloki do softu bez problemu znalazłem :-)

Pozdrawiam
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Ostatnio zmieniony przez OmenGda 2015-12-07, 06:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,118 sekundy. Zapytań do SQL: 14