[MOC] Railway Lift Bridge
: 2015-08-31, 21:13
Stało się. Zbudowałem nie dość ze most dla pociągów, to jeszcze domek dróżnika. A latami marnowałem się jak głupi w tym Technicsie ;)
A serio, pomysł wzięty z życia czyli most podnoszony pionowo. Takie mosty nie są już, zdaje się, tak popularne jak kilka dekad temu, ale wciąż mają wiele zalet które szczególnie predestynują je do zastosowania na kolei - w skrócie, im dłuższy odcinek mostu trzeba podnieść, tym tańsze jest właśnie takie rozwiązanie od pozostałych. W prawdziwych mostach stosuje się do tego system przeciwwag, ja wykorzystałem brutalną siłę dwóch PF XLi zredukowanych ślimakami. Most jest więc całym niezależnym mechanizmem z własną baterią, odbiornikiem IR i silnikami, oba jego końce trzymają się na dwóch wspornikach za pomocą dwóch z16. Ruchoma część mostu ma 135 studów długości, waży 0.85 kg i bazuje na module kratownicy z zestawy 42042. Jest ona nieco elastyczna, środek ugina się pod ciężarem pociągów, ale oba końce pozostają na stałej wysokości, a całość nie ma problemu z podnoszeniem się z dwoma lokomotywami i dwoma wagonami na wierzchu. Z całości jestem zadowolony, okazała się solidna i stabilna już od pierwszej wersji, mimo dość ażurowej konstrukcji, jedyne co przydałoby się poprawić to sprzęgnięcie obu silników w moście - w tej chwili pracują nieco nierówno. Specjalnie zostawiłem zębatki tak, żeby dało się je zdjąć i poprawić nierówności - po kilku wjazdach w górę i dół jeden koniec mostu potrafi być 2 zęby wyżej niż drugi.
Oprócz tego jako bonus jest jeszcze chatka dróżnika z silnikiem podnoszącym szlabany sznurkami, ale tego już nie będę rozpisywał bo to nie EB. Ani nie YT, gdzie pewien człowiek zapytał przed chwilą po co taki most się podnosi...
Galeria
I film, testujący m.in. właściwości lotne pociągów:
https://www.youtube.com/watch?v=b_EkDkl-lIk