30274 Star Wars AT-DP (polybag) w BrikWars
: 2015-09-26, 21:31
Kalkulacja oddziału robotów bojowych na 150CP (pod wymogi ligi).
Kalkulacja pojedynczego mecha:
1) wielkość x struktura = 2 x 3 = 6CP
Przyjąłem wielkość minimalną równą 2”(mierzę sam korpus po przekątnej z boku). Wielkość przekłada się na siłę udźwigu,
a ponieważ nasze mechy będą nosić tylko jedno działko poziomu 2, to kluczowe jest aby były „małe”.
Struktura, czym wyższa tym lepsza, bo przekłada się na obronę.
W naszym przypadku 3:
3xd10 obrony dla korpusu
2xd10 dla elementów wystających - działko
1xd10 dla elementów ruchomych - każda z nóg.
2) Ruch na 10” za 5CP
3) działko poziom 2 = 6CP, trafiamy na 6, zasięg strzału: 12", obrażenia: 2d6
4) pokładowa jednostka obliczeniowa (CPU), liczona 1CP na wielkość, czyli dla naszego mecha wychodzi 2CP, co daje nam rzut na trafienie 1d6.
Jest to dalece niewystarczające zważywszy, że musimy wyrzucić w tym przypadku maxa na kostce.
Podkręcamy więc CPU naszego mecha wydając dodatkowe 6CP i uzyskujemy +3 do trafienia. Daje nam to 50% szansy na trafienie (1d6+3)
OPCJA: Ruch zmniejszamy do 6” a zaoszczędzone 2CP przeznaczamy na zwiększenie szansy na trafienie, która wyniesie (1d6+4)
Łącznie wydaliśmy na jednostkę 25CP, co pozwala powołać 6szt mechów do oddziału.
W przypadku kiedy sędzia określi niesłusznie :D wielkość mecha na 3”:
1) wielkość x struktura = 3 x 2 = 6CP
Struktura: 2 czyli:
2xd10 obrony dla korpusu
1xd10 dla pozostałych części wystających - działko
1xd6 dla każdej z nóg - części ruchomych (struktura -2 poziomy = poziom zerowy),
2) Ruch na 8” za 4CP, punkty z zasięgu poszły na CPU mecha.
3) działko poziom 2 = 6CP, trafiamy na 6, zasięg strzału: 12", obrażenia: 2d6
4) CPU (liczona 1CP na wielkość), dla naszego mecha bazowa 3CP i za 6CP uzyskujemy +2 do trafienia.
Daje nam to.. :D, poniżej 50% szansy na trafienie (1d6+2)
I w ten sposób zmieściliśmy się w 25CP.
Za jeden pakiet zawierający jednego mecha zapłacimy 15,-
Cały oddział to wydatek 90,-
Kalkulacja pojedynczego mecha:
1) wielkość x struktura = 2 x 3 = 6CP
Przyjąłem wielkość minimalną równą 2”(mierzę sam korpus po przekątnej z boku). Wielkość przekłada się na siłę udźwigu,
a ponieważ nasze mechy będą nosić tylko jedno działko poziomu 2, to kluczowe jest aby były „małe”.
Struktura, czym wyższa tym lepsza, bo przekłada się na obronę.
W naszym przypadku 3:
3xd10 obrony dla korpusu
2xd10 dla elementów wystających - działko
1xd10 dla elementów ruchomych - każda z nóg.
2) Ruch na 10” za 5CP
3) działko poziom 2 = 6CP, trafiamy na 6, zasięg strzału: 12", obrażenia: 2d6
4) pokładowa jednostka obliczeniowa (CPU), liczona 1CP na wielkość, czyli dla naszego mecha wychodzi 2CP, co daje nam rzut na trafienie 1d6.
Jest to dalece niewystarczające zważywszy, że musimy wyrzucić w tym przypadku maxa na kostce.
Podkręcamy więc CPU naszego mecha wydając dodatkowe 6CP i uzyskujemy +3 do trafienia. Daje nam to 50% szansy na trafienie (1d6+3)
OPCJA: Ruch zmniejszamy do 6” a zaoszczędzone 2CP przeznaczamy na zwiększenie szansy na trafienie, która wyniesie (1d6+4)
Łącznie wydaliśmy na jednostkę 25CP, co pozwala powołać 6szt mechów do oddziału.
W przypadku kiedy sędzia określi niesłusznie :D wielkość mecha na 3”:
1) wielkość x struktura = 3 x 2 = 6CP
Struktura: 2 czyli:
2xd10 obrony dla korpusu
1xd10 dla pozostałych części wystających - działko
1xd6 dla każdej z nóg - części ruchomych (struktura -2 poziomy = poziom zerowy),
2) Ruch na 8” za 4CP, punkty z zasięgu poszły na CPU mecha.
3) działko poziom 2 = 6CP, trafiamy na 6, zasięg strzału: 12", obrażenia: 2d6
4) CPU (liczona 1CP na wielkość), dla naszego mecha bazowa 3CP i za 6CP uzyskujemy +2 do trafienia.
Daje nam to.. :D, poniżej 50% szansy na trafienie (1d6+2)
I w ten sposób zmieściliśmy się w 25CP.
Za jeden pakiet zawierający jednego mecha zapłacimy 15,-
Cały oddział to wydatek 90,-