Zaczęło się od tego, czyli od 12 kołowego podwozia Arocs'a Declerq.
Skończyło się na tym, czyli na 10 kołowej wywrotce.
Budowę kabiny i podwozia zacząłem w czwartek, w piątek i sobotę nie zbudowałem kompletnie nic, a w niedziele złożyłem wszystko w całość.
Model posiada:
- dwie osie napędzane (3 i 4) - zdalnie
- trzy osie skrętne z geometrią Ackermana (1, 2 i 5) - zdalnie
- dwubiegową skrzynie biegów (3:1 i 1:1) - manualnie
- kompresor - manualnie
- światła - manualnie
- podnoszony kiper - manualnie
- regulowaną ostatnią oś - manualnie
- zawieszenie wszystkich kół
Napęd stanowi silnik L, skrzynia biegów oparta o driving ring z luzem. Skrętem operuje Servo (2 pierwsze osie) oraz medium (ostatnia oś). Każde koło skrętne wychyla się o inny kąt. Skok zawieszenia każdego koła waha się pomiędzy 2, a 3 studami. Model jest modułowy, można podzielić go na trzy części: paka i osprzęt pneumatyczny, kabina z kompresorem i wieżą IR oraz podwozie z silnikami i batboxami. Ostatnia oś jest również osobnym "modułem". Na zdjęciach doskonale widać o co chodzi. Zmieniając koncepcję z 12x4 na 10x4 po prostu odjąłem jedną oś i dostosowałem długość ramy. Model jest w zasadzie przygotowany pod każdą zabudowę. Kiper unosi się bez pomocy "ręki boga", chociaż nie ukrywam, że nie ma dużego zapasu siły - jest w sam raz. Z racji ogromnego ciężaru paki, przy jej unoszeniu należy utwardzić zawieszenie ostatniej osi, w innym przypadku model staje się bardzo wywrotny. Tylna klapa uchyla się "grawitacyjnie".
W wyścigu z czasem przegrało wiele szczegółów i ulepszeń, stąd ogólna surowość modelu czy np. ażurowe błotniki. Ze strony mechanicznej jestem zadowolony jak rzadko kiedy, natomiast strona wizualna poza kolorem niezbyt mi odpowiada.
Budując ten model, poświęciłem bardzo dużą część swojej ostatniej trialówki - Forda M656 v3, było to dla mnei traumatyczne przeżycie ;)
Niżej komplet ładniejszych i mniejszych zdjęć, które dopiero dzisiaj byłem w stanie wykonać.
Pewnie nie trafię nawet na podium, ale i tak warto było spróbować :)
Ostatnio zmieniony przez Mistakes 2015-10-05, 21:19, w całości zmieniany 12 razy
Wiek: 34 Dołączył: 18 Kwi 2011 Wpisy: 5646 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-04, 23:10
Co to za telefon co nie ma apki do zipów i zmniejszania zdjęć? Nawet BlackBerry ma :P
Otworzyłem temat dla zgłoszeń bo opublikowałeś przed północą - inne zgłoszenia nie będę przyjęte. Wrzuć model w stosownym temacie ASAP.
_________________ ...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
Z ogromną ochotą! Ale posiadam tylko 16, dwa poszły do kabiny, a 14 na podłogę paki. Jestem dumny, bo pomimo ciężaru i długości(!) nie potrzeba ręki boga do jej unoszenia, będzie to pokazane na filmie :)
Wiek: 36 Dołączył: 05 Maj 2009 Wpisy: 276 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-06, 19:25
Jak skręt obsługiwany przez servo i mkę? Nie ma problemów z centrowaniem?
Widzę, że Anglika zrobileś. Ciekawe zakończenie kabiny. Szkoda, że czarny dominuje, uciekają szczegóły.
Emke ogarniczaja klocki i mechanizm hokejowy, jest nienajgorzej. Poczatkowo chcialem przeciagnac wal z przedniego tandemu do ostatniej osi, ale to bylo prawie niemozliwe przy pracujacym zawieszeniu.
Kolor mi bardzo odpowiada, zabraklo czasu na dodanie szczegolow i przez to calosc strasznie sie rozplywa w oczach.
Kupilem taka cieta zebatke w jakims mixie z allegro (swoja droga ciete technic bricki tez tam byly) i tak juz zostala w honorowej kuwetce, sprawdza sie czasami, tutaj akurat tez. Tak to tylko fleksy tne na potęge. Poczatkowo byla skrzynia liniowa nawet :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum