[MOC] Tron Losu

Dział przeznaczony na dyskusje i prezentacje gier planszowych, bitewnych (Brikwars etc.), rpg i innych z użyciem produktów LEGO.

Moderatorzy: Szerszen, Mod Team, Szerszen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

[MOC] Tron Losu

#1 Post autor: Szerszen »

"Los zawsze wygrywa. Większość bogów rzuca kośćmi, ale Los gra w szachy i nikt się nie orientuje - dopóki nie jest za późno - że przez cały czas miał dwie królowe." - Sir Terry Pratchett

Tron Losu, jest kolejnym MOC'em użytkowym, wspomagającym "bardziej poważne zajęcia", związane z rzucaniem kostkami i opowiadaniem sobie historii albo przesuwaniem ludzików na stole.

Jednocześnie pełni rolę ołtarzyka, na którym można najpotężniejszemu z Bogów złożyć właściwą ofiarę... z rzutu kośćmi (w wypadku kości kurczaka muszą zawierać mięso, najlepiej w wersji grilowanej lub wędzonej), kapłan przyjmuje też ofiary bezpośrednio i przekazuje je dalej.

Poniżej galeria... i film - niemy a mimo to wymowny ;-)

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

[youtube]https://youtu.be/SRCbSxrL-Cs[/youtube]

EDIT: Wersja poprawiona:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-11-06, 09:01 przez Szerszen, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#2 Post autor: Stelario »

Ta 4 boczna kość to się ześlizguje po tej rampie i jest dokładnie to co "wsadziłeś" :P
Na końcu powinien być jakiś dyndzel co by obracał kostki.
Ostatnio zmieniony 2015-10-25, 21:00 przez Stelario, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mestari
VIP
Posty: 1428
Rejestracja: 2013-09-25, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3 Post autor: Mestari »

No nie! W życiu bym nie pomyślał, że mnie ktoś z Dice Tower na forum wyprzedzi...
Moja siedzi na baseplate 32x32, więc trochę mniej poręczna wyjdzie. A ta jest super pod względem użytkowym. Chyba rzeczywiście nie powinna być większa niż 16x16 w podstawie.

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#4 Post autor: Szerszen »

Stelario... to przyjrzyj się filmikowi - faktycznie "4" się najgorzej obraca, ale ona się zawsze najgorzej obraca, niemniej wcale nie zawsze jest to co się wsadziło.
Kombinowałem trochę z "potykaczami" - szczerze mówiąc ograniczeniem w tym wypadku jest niestety... chęć zgłoszenia do 16 i ich ograniczenie "od góry" - inaczej wydłużyłbym "kanał" i dał potykacz w środku.


Mestari, pozostaje mi być szczęśliwym, że byłem pierwszy.
Ostatnio zmieniony 2015-10-25, 22:26 przez Szerszen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#5 Post autor: Stelario »

Widziałęm filmiki :P kostka strasznie "zjeżdza".
Sądze że można dodać jakiś klocek wystający studa powyżej zjeżdzalni co powinno wystarczyć żeby obrócić kostki bez zatrzymywania. Ewentualnie można zrobić karbowaną zjeżdzalnie gdzie lirtarmy mają przeskok 1 pina. to powinno lekko pomóc.
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.

RaZir
Posty: 15
Rejestracja: 2015-01-06, 12:58
Lokalizacja: Łódź
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#6 Post autor: RaZir »

Bardzo mi się podoba "Tron Losu".

Jak gram z synem i ważą się losy głównego bohatera
syn nagle magicznym niefartem przerzuca kość przez stół i pakuje ją gdzieś pod zasłonę lub kanapę.
Oczywiście bezinteresownie wyławia ją później aby rzetelnie przekazać ile wypadło :D

Tron ma klimat mocy, patrząc na niego jestem przekonany że jest jedynym mistycznym połączeniem gracza z ludzikami.

Chyba już wiem jak potoczą się losy "Mrocznej Fortecy Garmadona" (LEGO 2505)
Czas na zgrabną użytkową konwersję :D

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#7 Post autor: Szerszen »

Stelario pisze:Widziałęm filmiki :P kostka strasznie "zjeżdza".
Sądze że można dodać jakiś klocek wystający studa powyżej zjeżdzalni co powinno wystarczyć żeby obrócić kostki bez zatrzymywania. Ewentualnie można zrobić karbowaną zjeżdzalnie gdzie lirtarmy mają przeskok 1 pina. to powinno lekko pomóc.
Poddałeś mi pewien pomysł, ale nie jestem pewien, czy nie trafi on w efekcie w... 18+ ;-)

@Razir - chętnie zobaczę efekt. Doświadczenie mi pokazuje, że takie "instrumenty" do gier, są niezwykle przydatne... aczkolwiek np. w tym wypadku przydaje się "jeden instrument na jednego gracza" a minimum dwa takie trony na testy przeciwstawne. - W sobotę mieliśmy sesję RPG i testy wpadły pomyślnie, jedyne czego brakowało, to aby "Tron" był zawsze pod ręką.
Ostatnio zmieniony 2015-10-26, 12:15 przez Szerszen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#8 Post autor: Szerszen »

Ponieważ przez Stelario spać nie mogłem... TL doczekał się nowej wersji (zresztą przetestowanej podczas ostatniej integracji w Warszawie) i gotowej do obejrzenia na Falconie.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#9 Post autor: Stelario »

Szerszen pisze:Ponieważ przez Stelario spać nie mogłem... TL doczekał się nowej wersji (zresztą przetestowanej podczas ostatniej integracji w Warszawie) i gotowej do obejrzenia na Falconie.
Ciesze się że mogłem pomóc teraz nic nie ześlizguje. :P

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#10 Post autor: Szerszen »

Teraz usiąśc na tym... to jak na "Żelaznym tronie" ;-)
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

ODPOWIEDZ