[MOC] Pentago - obrotowe kółko i krzyżyk

Dział przeznaczony na dyskusje i prezentacje gier planszowych, bitewnych (Brikwars etc.), rpg i innych z użyciem produktów LEGO.

Moderatorzy: Szerszen, Mod Team, Szerszen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

[MOC] Pentago - obrotowe kółko i krzyżyk

#1 Post autor: Szerszen »

Dziś w naszej kuchni pełnej niespodzianek... będzie politycznie - czarni walczą z czerwonymi.

Wracając do tematu głównego - miałem dość kombinowania pracy związanej z zimową wioską, więc w ramach "oderwania od tematu", usiadłem i skleciłem Pentago.

Plansza do Pentago składa się z czterech ruchomych części o wielkości 3x3 pola każda.

Każdy z graczy posiada po 18 pionków w jednym kolorze (w naszym wypadku czarnym lub czerwonym).

Gracze na przemian układają na planszy po jednym pionku, w swoim kolorze. Po każdym dołożeniu, gracz musi obrócić jedną (dowolną) z czterech części planszy o 90 stopni (w lewo lub w prawo). W efekcie z trywialnej gry w "kółko i krzyżyk", powstaje nietrywialna łamigłówka, wymagająca planowania nie tylko dostawiania pionków, lecz również obrotów plansz. Możliwość ta, pozwala na zastosowanie innych strategii niż w klasycznych odmianach a co więcej wymaga pewnego planowania ruchów.

Z przekręcania planszy nie można zrezygnować, chyba że osiągnięto warunek wygranej bezpośrednio po dostawieniu swojego pionka.

Warunkiem wygranej, jest ułożenie pięciu pionków w jedej linii (poziomo, pionowo lub na skos). Jeśli w wyniku przekręcenia fragmentu planszy powstaną dwa rzędy po pięć pionków, przeciwnych graczy (czarnego i czerwonego), partia kończy się remisem. Podobnie jeśli wszystkie pola na planszy zostaną zajęte i nie uda się żadnemu z graczy ułożyć pięciu pionków w jednej linii.

Obrazek
Elementy składowe gry

Obrazek
Startowe pozycje - zaczyna gracz "czerwony"

Obrazek
Pierwsze postawienie pionka

Obrazek Obrazek
Dozwolone opcje obrotu (oczywiście można też obracać inne - obecnie puste fragmenty planszy ale w swoim ruchu tylko jeden)

Obrazek
Po "kilku ruchach i obrotach", pora na ostateczne zagranie

Obrazek
Obrót we właściwą stronę kończy grę. Czerwone wygrały.
Ostatnio zmieniony 2015-12-10, 00:47 przez Szerszen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Biedrus
VIP
Posty: 1409
Rejestracja: 2015-05-31, 17:41
Lokalizacja: Tarnów
brickshelf: biedrus

 

#2 Post autor: Biedrus »

Ciekawa gra, pierwszy raz o niej słyszę. Podoba mi się!:-)

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#3 Post autor: Jellyeater »

Niop bez klocków nie do zrealizowania. Ale już mi mózg puchnie to samego myślenia jak się w to gra. Estetycznie to wygląda.
Ostatnio zmieniony 2015-12-10, 06:11 przez Jellyeater, łącznie zmieniany 1 raz.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#4 Post autor: Szerszen »

Jelly no nie przesadzaj... można ją kupić w Empiku ;-)
Ale z klockami - ławiej.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3606
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#5 Post autor: SERVATOR »

Nareszcie naprawdę porządne zdjęcia i fajna kolorystyka pracy! Aż chce się grać.
Na pewno spróbuję.

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#6 Post autor: Szerszen »

A wiesz, że dalej strzelane tą samą komórką ;-)

Znaczy się, że dopiero ćwiczenie czyni mistrzem... ;-) Kiedyś się nauczę.

Gra jest fajna - z moim 10-latkiem wczoraj rozegraliśmy partyjkę i... chciało się więcej. Wbrew pozorom czaszka dymi, bo trzeba rozważyć potencjalne "obroty" przeciwnika i z trywialnego OX robi się łamigłówka logiczna - do tego dochodzi szukanie własnych obrotów, żeby... podejść przeciwnika.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

ODPOWIEDZ