[MOC] MANY MANY MANY

Boats, City, Military, Paradisa, Racers (System), Sports, Town, World City

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
SMIGOL
Posty: 206
Rejestracja: 2011-11-13, 20:46
Lokalizacja: Kamienna Góra
HELF: smigol
: 99008195@N08
: Smigol

   

[MOC] MANY MANY MANY

#1 Post autor: SMIGOL »

MANy (Em AA EN y - jak to podkreślali zawsze w programie "Na Osi") będą trzy:

Pierwszy z nich to żuraw ratowniczy zabudowany na podwoziu MAN TGS.
ObrazekMAN TGS by Smigol, on Flickr
W realu nie jest to pojazd straży pożarnej, ale z racji tego, że wrocławskie MPK go słabo wykorzystuje trafił na moją półkę jako samochód straży.
Zależało mi, jak zawsze, żeby był to kompromis między wyglądem a funkcjonalnością. Przy budowie ważne było, aby podpory nie latały sobie luźno tylko miały jakieś prowadnice. I tak się też stało:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Wszystko widać na zdjęciach :)

Galeria Flickr
Galeria BS

Dwa kolejne MANy to już ciężarówki rajdowe... i bardzo dziwi mnie brak wcześniejszych medialnych informacji o nich, ponieważ z powodzeniem startują one w tegorocznym Dakarze.
Ponadto kierowcą jednej z nich jest znany polski celebryta Janko Muzykant. Pomaga mu jego syn Franek oraz polak z francuskim paszportem Pier Dzący.
ObrazekMAN TGS RALLY by Smigol, on Flickr
Żółta ciężarówka startowa ma wszystko, co mieć powinna (oprócz zawieszenia i napędu :))
W tylnej części znalazło się miejsce na koło zapasowe oraz specjalne najazdy pomocne przy wydobywaniu samochodu z piasku. W środkowej części znalazło się trochę narzędzi oraz zapasy jedzenia na nieprzewidziane zdarzenia.

Ciężarówka serwisowa to trochę miejsca na narzędzia, wysuwana rampa, rozkładane schodki i parę schowków.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Galeria Flickr
Galeria BS

Wszystkiego dobrego :)
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2533
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Noddy
: 10142787@N06/collections

   

#2 Post autor: V1 »

Ten dźwig strażacki jest super!
Szczególnie podoba mi się jak zgrałeś przednie błotniki z kształtem kabiny i schodkami.
W ogóle cały jest bardzo dopracowany. Piękny.
Wysięgnik strasznie szeroki, ale rozumiem, że taki jest w oryginale, żeby miał duży udźwig.
Dwa pozostałe mnie nie ruszają, ale dźwig jest naprawdę świetny.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
Mrosik
VIP
Posty: 276
Rejestracja: 2009-05-05, 08:29
Lokalizacja: Poznań
HELF: Mros85
: Mrosik
Kontakt:

   

#3 Post autor: Mrosik »

Panie Smigu gdzie się Pan podziewał?

Ale do rzeczy: kabina wyszła miodzio - najlepsza jaką widziałem w tej skali - od razu wiadomo, że chodzi em aa ena:)
Szczególnie dobrze wyszły światła oraz nadkola

Nie czy przy żurawiu zabrakło Ci klocka (płaski dach), ale dach kabiny zdecydowanie lepiej wygląda w wersji terenowej.

Pytanie: czy jednak jeszcze lepiej nie wyglądałby z kabiną na 8 studów zamiast 6?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5378
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
HELF: M-longer
: m_longer
: Longer
Kontakt:

   

#4 Post autor: M_longer »

Strasznie mi te Twoje oponki nie leżą. Jakby wyglądały z bieżnikiem w dobrą stronę?

Awatar użytkownika
SMIGOL
Posty: 206
Rejestracja: 2011-11-13, 20:46
Lokalizacja: Kamienna Góra
HELF: smigol
: 99008195@N08
: Smigol

   

#5 Post autor: SMIGOL »

Dzięki Panowie :)
Mrosik pisze:Panie Smigu gdzie się Pan podziewał?
Ganiałem za jakimś chłopczykiem z pierścionkiem :D
V1 pisze:Wysięgnik strasznie szeroki, ale rozumiem, że taki jest w oryginale, żeby miał duży udźwig.
Wysięgnik trochę skopałem. W oryginale poszerzają go jedynie osłony, a sam podnośnik ma szerokość 2 kropek (widać to tutaj). U mnie jest trochę za masywny, bo chciałem ukryć mechanizm wysuwania... później jakoś to sobie odpuściłem. Mam pomysł jak to poprawić, żeby dalej pozostało bawialne i wyglądało dużo lepiej.
W ogóle to na niektóre zdjęcia i film trafiłem trochę za późno.
Mrosik pisze:Nie czy przy żurawiu zabrakło Ci klocka (płaski dach), ale dach kabiny zdecydowanie lepiej wygląda w wersji terenowej.
Nie, czerwonych masek ci u mnie dostatek... po prostu uznałem, że tak będzie lepiej.
M_longer pisze:Strasznie mi te Twoje oponki nie leżą. Jakby wyglądały z bieżnikiem w dobrą stronę?
Równie dobrze? :) Opony są w ogóle trochę za małe i jeszcze kombinowałem jak je powiększyć. Żadne naciąganie na siłę nie wchodzi w grę. Zostało tak i mi osobiście nie przeszkadza.
Mrosik pisze:Pytanie: czy jednak jeszcze lepiej nie wyglądałby z kabiną na 8 studów zamiast 6?
To pytanie pojawia się zawsze przy moich wypocinach :) Otóż na 8 kropek wszystko wygląda inaczej. Lepiej - z pewnością, ale tak jak pisałem już wielokrotnie - mnie to nie bawi. Lubię budować na 6 i tak na razie pozostaje. Jak skończą mi się pomysły to będę się zastanawiał co dalej.
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2234
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
HELF: dmac
: dmaclego
: dmac

   

#6 Post autor: dmac »

V1 pisze: Wysięgnik strasznie szeroki (...) żeby miał duży udźwig.
Jeden majster mnie kiedyś uczył, że szerokość znaczenia nie ma, że z punktu widzenia wytrzymałości liczy się - mówiąc potocznie - grubość belki.
Faktycznie, zdjęcia oryginału zdradzają, że Autor się zagalopował z grubością tych osłon :) . Ale reszta modelu bardzo fajna. Nawet opony, Longer ;) . Tylko że na takich łysych nie dopuściliby tego MANa do ruchu, ale nie czepiajmy się szczegółów.
Podobnie jak V1, pozostaję niewzruszony na wdzięki pozostałych, ale czerwony wóz - pierwsza klasa. I dobrze, że na 6 studów; przyda się kiedyś do Klocków-Zdroju ;) .
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

bart_ilo
VIP
Posty: 1451
Rejestracja: 2015-05-14, 20:04
Lokalizacja: Iłowa
: 138210398@N08

 

Re: MANY MANY MANY

#7 Post autor: bart_ilo »

SMIGOL pisze:Dwa kolejne MANy to już ciężarówki rajdowe... i bardzo dziwi mnie brak wcześniejszych medialnych informacji o nich, ponieważ z powodzeniem startują one w tegorocznym Dakarze.
Media skupiają się tylko na czołówce. No a w ciężarówkach to co roku walczą Iveco i Kamaz :)

Co do MANów to rewelacyjnie zrobiłeś.
Fajnie zrobione orurowanie w ciężarówkach rajdowych.
Czekam na kolejne produkcje :)

Awatar użytkownika
martinb
Posty: 678
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

#8 Post autor: martinb »

Muszę te MOCi pokazać znajomym z MANa... Ciekawe co powiedzą. :-)

Mi się bardzo podobają. Klimatem przypominają lata '90 (zwłaszcza ten żółty), ale design "legowy" aktualny.

Awatar użytkownika
SMIGOL
Posty: 206
Rejestracja: 2011-11-13, 20:46
Lokalizacja: Kamienna Góra
HELF: smigol
: 99008195@N08
: Smigol

   

#9 Post autor: SMIGOL »

Dziękuje jeszcze raz :)

Poprawiłem trochę ramię:
ObrazekMAN TGS by Smigol, on Flickr
Dzięki takiemu rozwiązaniu można pokusić się o jeszcze jedną sekcję wysięgnika.
Na upartego mógłbym też wepchnąć siłowniki po bokach, ale trochę psują zabawowość.
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.

Awatar użytkownika
Bricksley
Posty: 2410
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
HELF: KAROL4
: 97083384@N04

   

#10 Post autor: Bricksley »

dmac pisze:Jeden majster mnie kiedyś uczył, że szerokość znaczenia nie ma, że z punktu widzenia wytrzymałości liczy się - mówiąc potocznie - grubość belki.
Grubość jak grubość, możemy mieć cienką ale o odpowiednim przekroju belkę i wytrzymałość będzie lepsza :) Z tego powodu w wielu miejscach stosuje się różnego rodzaju kształtowniki czy też profile zamknięte gdzie belki w budowie maszyn o takiej konstrukcji określa się że mają konstrukcje skrzynkową :)

Co do Em A eNów (tak taką wersję preferuję ;) ) to najbardziej chyba przypadła mi dakarowa żółta wersja, całkiem fajnie wymodelowany przód :)
SMIGOL pisze:oraz polak z francuskim paszportem Pier Dzący.
Ooo to ktoś pamięta :)
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
szarikm
Adminus Emeritus
Posty: 1295
Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
Lokalizacja: Rzeszów
HELF: szarikm
: 38486535@N06
: szarikm

   

#11 Post autor: szarikm »

Żuraw ratowniczy pierwsza klasa.
II wersja ramienia jest lepsza - lżejsza jest. Spróbuj jeszcze, w pierwszej wersji, wymienić czarne bricki 1x8 na bricki technicowe - ramię od razu zrobi się lżejsze.

Całość psuje troche szerokość tego ramienia - gdyby zwęzić do 3 studów (ach na parzystość) - byłoby ok.

SMIGOL, Rajdowe MAny zasługują na oddzielny temat.

ODPOWIEDZ