[MOC] 8846 Tow Truck w wersji studless

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
PGPlay
Posty: 68
Rejestracja: 2016-01-01, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[MOC] 8846 Tow Truck w wersji studless

#1 Post autor: PGPlay »

Edit 2015-01-23

Po bużliwej dyskusji dotyczącej oświetlenia, postanowiłem z niego jednak zrezygnować - w kończu to nie 42008 service truck 24/7, więc będzie jeździła za dnia :)
Dziś poprawiłem parę niedociągnięć - głównie kosmetycznych - za długi axle, który pozostał po którejś z kolei przebudowie, czy bezwładnie kręcący się Axle and Pin Connector Perpendicular.
Poprawiłem też coś, co udało mi się wcześniej przeoczyć - Car Lift w oryginale był skrętny, a u mnie był sztywny, więc pewnie zamiatałby drogi wszystkim, co by ciągnął:) Teraz już się kręci, mniej opada - podzieliłem Axle 12L na 8L with stop i 3L, więc teraz jedynie ugina się na luzach kół zębatych, sam axle przekręca się minimalnie, więc mamy postęp.
Czekam na wszelkie uwagi - będę musiał go niestety niedługo zacząć kanibalizować na rzecz następnego modelu.

Intensywnie rozważałem zmianę kół na proponowane przez Longer'a, doszedłem jednak do wniosku, że Lego nie użyło ich w Technic'u od prawie pięciu lat, a w modelu, który je miał, wyglądały (jak dla mnie) słabo, Lego wprowadziło te koła:
http://alpha.bricklink.com/pages/clone/ ... "color":11}
dla ciężarówek, więc założyłem, że użyliby ich również w remake'u 8846

https://flic.kr/s/aHskst1CC3

zdjęcie poglądowe:
Obrazek

Z tyłu widać zmieniony podnośnik (teraz się kręci)
Obrazek
Obrazek

Zastosowanie praktyczne podnośnika:
Obrazek

Zmieniona blokada zębatki linki oraz kierunek nawijania linki, dzięki czemu blokada działa sensowniej:
Obrazek

Widok podwozia (po wszystkich poprawkach kosmetycznych - nie ma się już czego wstydzić, chyba)
Obrazek

Mechanizm umożliwiający kręcenie się kierownicy przy skręcaniu kół za pomocą HOG
Obrazek

Lepiej widoczny mechanizm kierowniczy oraz mechanizm przedniej wyciągarki
Obrazek

Zastanawiałem się nad użyciem
http://alpha.bricklink.com/pages/clone/ ... "color":11}
do przeniesienia napędu z HOG na kierownicę, ale watpię, by w dzisiejszych czasach Lego skorzystało z takiego rozwiązania, stąd zastosowanie łańcucha.

Dziękuję Wam za dotychczasowe uwagi - moja wiedza jest nadal głównie teoretyczna jeśli chodzi o składanie, więc są one dla mnie bardzo pomocne.

PG

End Edit

Pierwsze podejście do własnego MOC robionego świadomie

Po małych zmianach wg dość słusznych bądź co bądź sugestiach:
Obrazek

LINK

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


no i oryginał, niestety nie posiadam

Obrazek

[fade]Nie do końca ogarniam wstawianie obrazów z flickr, więc przepraszam za utrudnienia.
[/fade](Bacon pomógł, więc zacząłem ogarniać)

Wybór padł na 8846 z przyczyn bardzo praktycznych - brak klocków w jakichkolwiek kolorach innych niż żółty, parę białych no i czarne oraz DBG, LBG.

Starałem się możliwie najlepiej oddać funkcje, niestety w paru miejscach niezbędne były kompromisy - żębtaka korona zmieniona da DB i inne zmiany za tym idące.

Wszelkie uwagi mile widziane.

Muszę z video wyciąć dźwięk, to też udostępnię. ostrzegam, nie powinienem być operatorem kamery
Ostatnio zmieniony 2016-01-23, 19:32 przez PGPlay, łącznie zmieniany 10 razy.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#2 Post autor: legosamigos »

No nawet podobny :) Troszkę dziwnie wygląda bez drzwi, ale tak niestety jest w oryginale ;)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
PGPlay
Posty: 68
Rejestracja: 2016-01-01, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#3 Post autor: PGPlay »

legosamigos pisze:Troszkę dziwnie wygląda bez drzwi, ale tak niestety jest w oryginale ;)
jak samochód mleczarza w usa :)

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4 Post autor: SERVATOR »

Mi się podoba. Tylko ten kogucik taki mizerny...

Awatar użytkownika
PGPlay
Posty: 68
Rejestracja: 2016-01-01, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#5 Post autor: PGPlay »

SERVATOR pisze:Tylko ten kogucik taki mizerny...

może slope czerwony przezroczysty?

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#6 Post autor: SERVATOR »

Poszedłbym raczej w stronę tych co są na 9395 i 42008.
No i bazowałbym na białym 32063.

Albo zrobić identyczny jak w oryginale tylko go "wygładzić".
Czyli biały plejt 1x8 na dół, na to po 2 plejty 1x2 orange trans clear z brzegów i dwa plejty 1x4 białe w środek a na koniec całość wygładzić tilesami.
Ostatnio zmieniony 2016-01-13, 15:00 przez SERVATOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PGPlay
Posty: 68
Rejestracja: 2016-01-01, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#7 Post autor: PGPlay »

SERVATOR pisze:
Albo zrobić identyczny jak w oryginale tylko go "wygładzić".
Czyli biały plejt 1x8 na dół, na to po 2 plejty 1x2 orange trans clear z brzegów i dwa plejty 1x4 białe w środek a na koniec całość wygładzić tilesami.
Przekopie się mój niewielki zasób i zobaczę czy się znajdzie.
Thin liftarm pod nimi jest nieparzysty i tu niestety mam problem z białym tej długości.
Może coś się na szybko zamówi

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#8 Post autor: SERVATOR »

Białej cienkiej 7-ki nie ma.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#9 Post autor: legosamigos »

Daj jako zdjęcie główne model ten już skończony, a nie ten w budowie. Podmień po prostu numerację zdjęć
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
PGPlay
Posty: 68
Rejestracja: 2016-01-01, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#10 Post autor: PGPlay »

Udało się wyciąć dźwięk z filmu, niestety moje chwilowe umiejętności zostały wyczerpane jeśli chodzi o edycję filmów.

Jeśli macie jakieś uwagi do filmu, którąś z funkcji źle pokazałem, bardzo proszę o info.
https://youtu.be/Mn48dk6Nq10

zmianie chyba musi ulec "ramię" podtrzymujące koła, ale nie wiem co zrobić, by nie sprężynowało, winne sa siły działające na koła zębate, a nie sama konstrukcja ramienia - jakieś sugestie, podpowiedzi?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#11 Post autor: M_longer »

Dobra, z racji tego że to ma być "stare po nowemu", dodaj światła na przód i tył. Kogut na dachu jak w 42008.
Co do widelca od kół, zrobić układ cięgieł jak w 42032:

Obrazek

Nie pasują mi też koła które użyłeś. Głownie przez to że są szerokie i ten zapas na masce nie pasuje.

Ogólnie to koła które użyłeś są większe niż w oryginale.
Proponowałbym te:
http://alpha.bricklink.com/pages/clone/ ... 904c01#T=C
Bo mają prawie identyczną średnicę:

Obrazek

Awatar użytkownika
PGPlay
Posty: 68
Rejestracja: 2016-01-01, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#12 Post autor: PGPlay »

M_longer pisze:Dobra, z racji tego że to ma być "stare po nowemu", dodaj światła na przód i tył. Kogut na dachu jak w 42008.
Co do widelca od kół, zrobić układ cięgieł jak w 42032:

Nie pasują mi też koła które użyłeś. Głownie przez to że są szerokie i ten zapas na masce nie pasuje.

Ogólnie to koła które użyłeś są większe niż w oryginale.
Proponowałbym te:
http://alpha.bricklink.com/pages/clone/ ... 904c01#T=C
Bo mają prawie identyczną średnicę:
Nad tym rozwiązaniem z 42032(mój drugi zestaw) się zastanawiałem, ale zajmuje trochę miejsca i kompletnie zmienia sposób działania funkcji - obawiałem się że nie zostanie dobrze odebrane.

Tych kółek niestety nie mam, na BL ma ktoś z Polski w większej ilości - Zlociaszek, znacie może bo nie kupię ich za 4 euro (bez sensu), a chwilowo nie mam jakoś większego zapotrzebowania na dodatkowe klocki.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#13 Post autor: M_longer »

PGPlay pisze:Zlociaszek, znacie może
Znamy. Wolałbym się przejść na pieszo do Niemiec po te koła.
PGPlay pisze:i kompletnie zmienia sposób działania funkcji - obawiałem się że nie zostanie dobrze odebrane.
A faktycznie, bo tam nie ma ślimaka:

Obrazek

Ale w obecnym zestawie by był, więc chyba można by go dodać zamiast kilkustopniowej przekładni?
Cholera, ten konkurs jest pełen sprzeczności. W nowy "zestaw" mamy pakować rozwiązania sprzed 20 (i więcej) lat.

Awatar użytkownika
PGPlay
Posty: 68
Rejestracja: 2016-01-01, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#14 Post autor: PGPlay »

Coś pogrzebię i zobaczę co da się zmienić.
Ostatnia dostawa z DE szła do mnie ponad miesiąc więc nowe koła może by się załapały na wielkanocny konkurs - Zajączek na kółkach :)

Co do konkursu i reguł mam pewne problemy z ich meandrami, ale niestety jest bardzo cienka linia między aktualizowaniem funkcji a pójściem na łatwiznę.
Dlatego trochę rozumiem balansowanie organizatora:)

PS. Skąd masz te wszystkie wizualizacje funkcji? Czy sam je tworzysz? Naprawdę niesamowite, przy starych instrukcjach mogłyby być pomocne. Noni oczywiście zrozumieniu sposobu działania różnych rozwiązań
Ostatnio zmieniony 2016-01-14, 01:00 przez PGPlay, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#15 Post autor: M_longer »

PGPlay pisze:PS. Skąd masz te wszystkie wizualizacje funkcji? Czy sam je tworzysz? Naprawdę niesamowite, przy starych instrukcjach mogłyby być pomocne. Noni oczywiście zrozumieniu sposobu działania różnych rozwiązań
Blakbird się bawi w robienie własnej encyklopedii Technic:
http://www.technicopedia.com/

ODPOWIEDZ