Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Csepel D588 8x8
Autor Wiadomość
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 33
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 736
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 19:22   [MOC] Csepel D588 8x8

Csepel D588 8x8



Moje drugie podejście do niezależnego zawieszenia do trialówki. Pierwszy raz takie zawieszenie zastosowałem w Volvo 5 lat temu. Teraz wpadłem na pomysł jak lepiej obudować połączenie knobów i tak zrodził się pomysł na całą ciężarówkę. Teraz widzę, że w Volvo obudowa do połączenia knobów była słaba - duża, masywna i pozwalała na luzy przez co zdarzały się pęknięcia knobów. Ramka ładnie spina newralgiczne miejsce takiego niezależnego zawieszenia - luzy na knobach są dużo mniejsze i nic nie pęka:


Kolejnymi usprawnieniami jest mniejsza ilość zębatek w przeniesieniu napędu oraz niżej umieszczone silniki napędowe:


Lewa ośka napędowa wyprzedza prawą ośkę o 45 stopni dzięki czemu knoby przenoszą napęd na koła bardziej równomiernie - ten pomysł był zastosowany już w Volvo:


Przy jeździe na wprost przednie koła lubiły się rozjeżdżać do zewnętrznych stron na skutek luzów w klockach. Skorygowałem więc nieco kąt przednich kół na zbieżny stosując i . Pin connectory oraz kardany są wzmocnione dociętymi :


Pierwszy raz też zrobiłem użytek z EV3. Tradycyjnie na kostkę wgrałem oprogramowanie LeJOS i dostosowałem stary program sterujący z NXT do EV3. Główna zaleta EV3 to dla mnie 4 porty silników co pozwoliło podłączyć każdy z dwóch silników napędowych do oddzielnych portów co zwiększyło ich wydajność. Dodatkowy bajer w EV3 to pomiar aktualnego prądu pobieranego z baterii więc dodałem funkcję pokazującą na komórce prąd pobierany przez model w czasie rzeczywistym. I tak, w czasie spoczynku mój modelik pobiera 0,2A a w czasie maksymalnego poboru (zatrzymania kół i silników) jest to 2A.


Dane techniczne
    wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 540/200/220
    rozstaw osi/kół (mm): 125, 145, 110/165
    waga pojazdu (g): 2750
    silniki napędowe: 2 XL
    skręt: 1 NXT
    przełożenia: 1:6 oraz 1:2,4
    zawieszenie: niezależne wielowahaczowe
    co osiągnął: LTTC 1/2016 - miejsce 4/9
Galeria Brickshelf


Film: https://www.youtube.com/watch?v=BbonRWsVQj4
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2063
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2016-04-25, 21:11   

Atros napisał/a:
zawieszenie: niezależne wielowahaczowe
co osiągnął: LTTC 1/2016 - miejsce 4/9
A jak to wygląda w oryginale? To, że nie mogłem amierzyć nic w internetach to jedyny powód, dla którego nie ruszyłem z tym modelem, bo strasznie mnie korcił od jakiegoś czasu i podoba mi się jego kabina - tak brzydka, że aż ładna ;]
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 33
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 736
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-26, 18:37   

A mi się udało znaleźć. W realu wygląda to tak: http://nepitelet.hu/assets/uploads/3/2/2/32254.jpg
U mnie jest tak samo + dodatkowy wahacz środkowy wzmacniający ośkę z knobem i kardanem.
 
 
 
noniusz 
VIP
Grzegorz


Wiek: 38
Dołączył: 23 Lis 2011
Wpisy: 1009
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-26, 19:17   

Model bardzo ładny, technicznie ciekawy.

Jak oceniasz auto z punktu widzenia radzenia sobie w terenie?

Pytam, bo tak na szybko widzę:
1) przynajmniej podwojoną ilość knobów w układzie napędowym w porównaniu z powszechnoe stosowanymi układami w trialówkach
2) listwa do skrętu przedniej osi jest dość nisko, jest dość kanciasta i długa, może przeszkadzać przy pokonywaniu pporzecznych przeszkód?
3) skręt zbudowany jest na bazie cięgien i pinów z kulkami, nie ma tendencji do rozpinania się? Nie ma za dużych luzów?
_________________

 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 33
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 736
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-27, 17:13   

1) Ilość knobów niestety wpływa na większe straty w układzie napędowym przez co Csepel pod podjazdy wjeżdża wolniej niż prostsze - wydajniejsze modele. Coś za coś.
2) Listwa napędowa w niczym nie przeszkadza, jest pomiędzy 1 i 2 osią które są blisko siebie.
3) Kąty pod jakimi są cięgna nie są duże. Skręt nie rozpina się nawet w ciężkich trialowych warunkach gdy np ciężarówka wyląduje na skręcone przednie koło.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,093 sekundy. Zapytań do SQL: 10