[MOC] 8848 Studless
: 2016-02-03, 19:18
Witam wszystkich serdecznie!
Z uwagi na trwający konkurs na Lego Technic w wersji studless, chciałbym zaprezentować swojego małego potworka, będącego nową wersją dość leciwego zestawu - 8848 Power Truck.
Model powstawał dość mozolnie i w zasadzie co chwila był rozbierany do samego dyferencjału i budowany od nowa. Muszę przyznać, że najwięcej problemów miałem z odwzorowaniem przodu pojazdu - albo wyglądał idiotycznie, albo całość konstrukcji była tak wiotka, że po podniesieniu przednich wysięgników traciła swoją geometrię. Po żmudnych przebudowach udało mi się osiągnąć, mam wrażenie, zadowalający efekt. Tak wygląda oryginał:
Podczas tworzenia, nie uniknąłem kompromisów związanych z relacją:
maksymalna funkcjonalność, jak w oryginale vs. maksymalnie wierne oddanie oryginalnego zestawu.
Jak widzicie, z przodu nie ma koła zębatego Technic Gear 24:
,
zostało zastąpione innym rozwiązaniem, z uwagi na fakt, że obecnie produkowane koła zębate nie posiadają 2 dodatkowych miejsc na axle:
.
Podobnie, trochę inaczej rozwiązałem system cięgien - na początku były rozwiązania w zasadzie jak w oryginale (oparte na angle connectorach), jednak okazało się, że nie dają sobie one rady z podniesieniem przedniego skipu - klocki ulegały natychmiastowemu rozłączeniu. Wobec czego zastosowałem liftarm, który nie ma się jak wypiąć. Myślę, że takie odstępstwo będzie przez Was tolerowane ;-).
Przy mechanizmie wywracającym tylny kiper także ośmieliłem się na odstępstwo, z powodu wspomnianej już zębatki Technic Gear 24 i jej nowego odpowiednika bez miejsc na dodatkowe 2 axle. W tym przypadku zastosowałem rozwiązanie w postaci:
,
które moim zdaniem bardzo dobrze się sprawdza.
Generalnie, funkcje oryginału zostały zachowane:
1) koła skrętne za pomocą kierownicy umieszczonej pod dachem kabiny;
2) kiper wywracany poprzez przechylenie prawego siedzenia, które pełni funkcję dźwigni i przez odpowiednie przełożenia przenosi napęd na wysuwające się gear racki;
3) przedni skip podnoszony przez system cięgien poruszany poprzez przechylenie lewego siedzenia;
4) ręcznie wywracany przedni skip;
5) napędzane poprzez dyferencjał punkty odbioru mocy wyprowadzone z przodu i z tyłu pojazdu.
,
Jestem przekonany, że wygląd oraz wymiary także pozwalają już na pierwszy rzut oka stwierdzić z remake jakiego modelu mamy do czynienia :-).
Starczy przynudzania, link do galerii: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=562081
Funkcjonalność na filmie: https://youtu.be/G8zqj5n9Fv8
Zapraszam do oglądania i komentowania.
P.S. Jest to mój pierwszy post na forum, wobec czego proszę o wyrozumiałość :-).
Z uwagi na trwający konkurs na Lego Technic w wersji studless, chciałbym zaprezentować swojego małego potworka, będącego nową wersją dość leciwego zestawu - 8848 Power Truck.
Model powstawał dość mozolnie i w zasadzie co chwila był rozbierany do samego dyferencjału i budowany od nowa. Muszę przyznać, że najwięcej problemów miałem z odwzorowaniem przodu pojazdu - albo wyglądał idiotycznie, albo całość konstrukcji była tak wiotka, że po podniesieniu przednich wysięgników traciła swoją geometrię. Po żmudnych przebudowach udało mi się osiągnąć, mam wrażenie, zadowalający efekt. Tak wygląda oryginał:
Podczas tworzenia, nie uniknąłem kompromisów związanych z relacją:
maksymalna funkcjonalność, jak w oryginale vs. maksymalnie wierne oddanie oryginalnego zestawu.
Jak widzicie, z przodu nie ma koła zębatego Technic Gear 24:
,
zostało zastąpione innym rozwiązaniem, z uwagi na fakt, że obecnie produkowane koła zębate nie posiadają 2 dodatkowych miejsc na axle:
.
Podobnie, trochę inaczej rozwiązałem system cięgien - na początku były rozwiązania w zasadzie jak w oryginale (oparte na angle connectorach), jednak okazało się, że nie dają sobie one rady z podniesieniem przedniego skipu - klocki ulegały natychmiastowemu rozłączeniu. Wobec czego zastosowałem liftarm, który nie ma się jak wypiąć. Myślę, że takie odstępstwo będzie przez Was tolerowane ;-).
Przy mechanizmie wywracającym tylny kiper także ośmieliłem się na odstępstwo, z powodu wspomnianej już zębatki Technic Gear 24 i jej nowego odpowiednika bez miejsc na dodatkowe 2 axle. W tym przypadku zastosowałem rozwiązanie w postaci:
,
które moim zdaniem bardzo dobrze się sprawdza.
Generalnie, funkcje oryginału zostały zachowane:
1) koła skrętne za pomocą kierownicy umieszczonej pod dachem kabiny;
2) kiper wywracany poprzez przechylenie prawego siedzenia, które pełni funkcję dźwigni i przez odpowiednie przełożenia przenosi napęd na wysuwające się gear racki;
3) przedni skip podnoszony przez system cięgien poruszany poprzez przechylenie lewego siedzenia;
4) ręcznie wywracany przedni skip;
5) napędzane poprzez dyferencjał punkty odbioru mocy wyprowadzone z przodu i z tyłu pojazdu.
,
Jestem przekonany, że wygląd oraz wymiary także pozwalają już na pierwszy rzut oka stwierdzić z remake jakiego modelu mamy do czynienia :-).
Starczy przynudzania, link do galerii: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=562081
Funkcjonalność na filmie: https://youtu.be/G8zqj5n9Fv8
Zapraszam do oglądania i komentowania.
P.S. Jest to mój pierwszy post na forum, wobec czego proszę o wyrozumiałość :-).