Witam,
Tak rzadko publikuję że nie wiem jak zacząć :)
Może zacznę zdjęciem - przedstawiam 8840 w wersji studless, zbudowany we współpracy z moim trzyletnim pomocnikiem :)
Model posiada wszystkie funkcje pierwowzoru, czyli skrętne koła za pomocą kierownicy, działające zawieszenie tylnej osi, oraz działającą atrapę silnika.
Cóż więcej pisać, ten klasyk chyba wszyscy znają. Niestety nie jestem właścicielem tego autka. Pamiętam że jako dziecko studiując katalogi starałem się odzwierciedlić w/w model z tego co posiadałem ale zawsze czegoś brakowało.
Dlatego też jako pomoc, spełnienie dziecięcych marzeń (i zajęcie czymś pomocnika) zbudowałem sobie pseudo oryginał w wersji "to co zostało z klocków z tamtych lat", tak że i tata i synek mają się czym bawić.
To co głównie odbiega od wzorca, to:
szerokość - moja wersja jest o 1 studa szersza,
opony, obecnie nie posiadam żadnych terenowych, które rozmiarem pasowałyby do tych z oryginału, 56x26 są znacząco za duże, więc uznałem że założę z innym bieżnikiem, ale przynajmniej pasujące rozmiarem.
umiejscowienie mocowania tylnego amortyzatora do ramy - w oryginale jest przesunięte na wysokości o pół studa. Dopasowanie do właściwej wysokości wymusiłoby zastosowanie klocków "studowych", chciałem rozwiązać to na liftarmach, więc skończyło się na zmniejszeniu skoku tylnej osi.
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Wygląd sprzed update dotyczącego czeskiego błędu - odwrotnego zamocowania kabiny :D
[MOC] 8840 Studless
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] 8840 Studless
Ostatnio zmieniony 2016-02-03, 20:44 przez ontek, łącznie zmieniany 2 razy.
Dzięki wszystkim za oddane głosy!
Już niedługo nowy moc
Już niedługo nowy moc
Mam oryginał i muszę powiedzieć, że odrazu widać jaki model zbudowałeś,. Jedna co mi sę wydaje to że masz żle pochyloną "klatkę" i za krótki przód (oryginał miał brick'a 1x16). Mam też wrażenie że jest trochę za niski.
Miałem w planach też zbudować właśnie ten model ale brak wolnych kocków go uniemożliwia :)
Gratulację :)
pozd
Miałem w planach też zbudować właśnie ten model ale brak wolnych kocków go uniemożliwia :)
Gratulację :)
pozd
Przód ma właściwą długość, w oryginale jest brick 1x12, z 11 otworami, u mnie liftarm 1x11.AOW pisze:masz żle pochyloną "klatkę" i za krótki przód
Pochylenie klatki, też jest dobre, złudzenie wynika z...
AOW pisze:Mam też wrażenie że jest trochę za niski.
...niżej niż w mojej wersji, stąd mój wydaje się niższy od oryginału - bo ma wyżej przypięty amortyzator do ramy.ontek pisze:umiejscowienie mocowania tylnego amortyzatora do ramy - w oryginale jest przesunięte na wysokości o pół studa
(jeśli ścisnę lekko amortyzatory w oryginale to ma taką wysokość jak mój :))
DziękiAOW pisze:Gratulację :)
Dzięki wszystkim za oddane głosy!
Już niedługo nowy moc
Już niedługo nowy moc
Fajnie użyłeś skośne panele.
Klatka tak jak pisze AOW ma zły kąt - wystarczy zobaczyć, że słupek przy szybie u Ciebie jest z axle 4 a w oryginale jest 6. Na dachu jest za to na odwrót - u Ciebie 6 a w oryginale 4.
Klatka tak jak pisze AOW ma zły kąt - wystarczy zobaczyć, że słupek przy szybie u Ciebie jest z axle 4 a w oryginale jest 6. Na dachu jest za to na odwrót - u Ciebie 6 a w oryginale 4.
Ostatnio zmieniony 2016-02-03, 17:48 przez Atros, łącznie zmieniany 1 raz.
Jejku rzeczywiście, kompletnie tego nie zauważyłem, zarówno w moim pseudo oryginale jak i wersji nowoczesnej, ale tak to jest budować z pomocnikiem :D. Wieczorem poprawię i wrzucę update.Atros pisze:Klatka tak jak pisze AOW ma zły kąt - wystarczy zobaczyć, że słupek przy szybie u Ciebie jest z axle 4 a w oryginale jest 6. Na dachu jest za to na odwrót - u Ciebie 6 a w oryginale 4.
Poprawiono :)
Ostatnio zmieniony 2016-02-03, 20:45 przez ontek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki wszystkim za oddane głosy!
Już niedługo nowy moc
Już niedługo nowy moc