[WIP] Longerowy wątek WIP

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#346 Post autor: M_longer »

legosamigos pisze:Miałeś na myśli ten element? Do budowania suwmiarkowego chyba faktycznie nie pasuje :)
Tak, ten. On nawet w DBG nie występuje (a w Dark Gray to mam go chyba tylko 4 sztuki).

Ogólnie to właśnie składam z klocków tę kabinę którą widać wyżej i razem z podwoziem zaczyna to wyglądać.

Wychodzi na to że rama od której się ten temat zaczął końcu dostanie kabinę...

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#347 Post autor: legosamigos »

No, zaczyna naprawdę nabierać kształtów. A jakie funkcje będzie miał docelowo oprócz skrętu, jazdy, świateł lub/i migających kogutów i wożenie ciężkiej belki? Chodzi mi głównie o PF? Siodło chyba troszkę małe, ale rozumiem, że jest jeszcze niedokończone. Tak zapytam jeszcze z ciekawości, czemu cały czas budujesz kabinę Mana? Jakiś sentyment do tej właśnie marki? Jest tyle innych fajnych kabin, jak Volvo czy Scania
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#348 Post autor: M_longer »

legosamigos pisze:A jakie funkcje będzie miał docelowo oprócz skrętu, jazdy, świateł lub/i migających kogutów i wożenie ciężkiej belki?
Ani światła nie będą świecić (bo to co się dzieje w zderzaku w żaden sposób nie pozwala na dołożenie świateł) ani koguty nie będą migać (bo na dachu nie ma jak wcisnąć żarówek). Do tej pory miał w zasadzie tylko jeździć i skręcać (no i jest kompresor na jednej pompce do obsługi naczepy która kiedyś zbuduję :D ). Ale porównałem teraz tylną zabudowę jeszcze raz z rysunkiem technicznym i jest za mała, więc część ramy rozebrałem. I próbuję przy okazji wcisnąć skrzynię biegów.
legosamigos pisze:Siodło chyba troszkę małe, ale rozumiem, że jest jeszcze niedokończone.
Siodło jest na sztukę (rama ma półtora roku już), na koniec będzie tam coś w stylu tych których używa Jaap w Mercedesach.
legosamigos pisze:Tak zapytam jeszcze z ciekawości, czemu cały czas budujesz kabinę Mana?
Holownik był pierwszy (TGS). Wywrotka powstała niejako przez przypadek.
A to tutaj to jest TGX i w zasadzie jedyne ci ma wspólnego z TGSami to grill. A i to nie do końca, bo tutaj jest na parzystą szerokość. Lubię MANy bo mają jeszcze w miarę normalne kształty kabin. Próba odwzorowania nowego byłaby ciut bardziej karkołomna, a już nowy DAF XF i Scania to w ogóle porażka.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#349 Post autor: legosamigos »

Ale byłoby to wyzwanie odwzorowania np. Scania, a przypuszczam, że dałbyś sobie radę :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#350 Post autor: M_longer »

legosamigos pisze:Ale byłoby to wyzwanie odwzorowania np. Scania, a przypuszczam, że dałbyś sobie radę :)
Spokojnie, półtora roku mi zeszło na dokończeniu TGXa. A jeszcze DAF XF 105 czeka w kolejce.

bart_ilo
VIP
Posty: 1494
Rejestracja: 2015-05-14, 20:04
Lokalizacja: Iłowa

#351 Post autor: bart_ilo »

Świetna robota. Pełen podziw modelowania.
M_longer planujesz jakieś skromne wnętrze kabiny?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#352 Post autor: M_longer »

bart_ilo pisze:M_longer planujesz jakieś skromne wnętrze kabiny?
Tak. Jak tylko pojawi się w niej podłoga :D

Na razie wyprułem cały kawałek ramy między pierwszą i drugą osią, zmieniłem mocowanie XLi (teraz są wzdłużnie, a nie w poprzek), a cała tylna zabudowa przechodzi przebudowę, bo jednak można ją poprawić.

Obrazek

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#353 Post autor: Waler »

Auto jak zawsze w Twoim stylu czyli wykafelkowane, że aż oczy bolą.
Mam jednak wrażenie, że (zwłaszcza przednie) koła są jakby trochę za małe do kabiny. Kiedyś powiedział mi Maciek Drwięga, żeby przy skalowaniu dobrym pomysłem jest odjąć kilka mm od kół legowych tak by finalnie koła były odrobinkę większe niż w oryginale. Wtedy na modelu lepiej to wygląda.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#354 Post autor: M_longer »

Waler pisze:Auto jak zawsze w Twoim stylu czyli wykafelkowane, że aż oczy bolą.
Mam jednak wrażenie, że (zwłaszcza przednie) koła są jakby trochę za małe do kabiny. Kiedyś powiedział mi Maciek Drwięga, żeby przy skalowaniu dobrym pomysłem jest odjąć kilka mm od kół legowych tak by finalnie koła były odrobinkę większe niż w oryginale. Wtedy na modelu lepiej to wygląda.
Jeśli chodzi o modelarstwo suwmiarkowe to się zgodzę :)
Kabina jest przesunięta względem oryginału o studa do przodu - inaczej koła by nie mogły skręcać. Sama kabina jest za długa o studa - pól studa na długości drzwi i pół studa za drzwiami (tam gdzie są te żebrowania). Sama kabina siedzi jakieś dwie płytki za wysoko, ale nie mam możliwości aby ją opuścić (podłoga w kabinie i tak jest już za wysoko) bo pod spodem jest już rama. No i dodatkowo gdzieś od pierwszego zawiasu drzwi jest za dużo o 2-3 płytki na wysokości. Tak więc pytanie czy gra jest warta świeczki, bo obecnie kształt kabiny jest dobry, ale jest odrobinkę za duża. I na pewno nie będę jej teraz zmieniał, bo zostały mi niecałe trzy tygodnie do wystawy, a jestem w lesie :D

W sumie problem rozwiązałyby koła z Kota, ale nie stać mnie na takie szaleństwa :D
Ostatnio zmieniony 2017-02-27, 11:48 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#355 Post autor: Tranzystor »

Jaka jest wystawa za 3 tygodnie?
M_longer pisze:Kabina jest przesunięta względem oryginału o studa do przodu - inaczej koła by nie mogły skręcać. Sama kabina jest za długa o studa - pól studa na długości drzwi i pół studa za drzwiami (tam gdzie są te żebrowania). Sama kabina siedzi jakieś dwie płytki za wysoko, ale nie mam możliwości aby ją opuścić (podłoga w kabinie i tak jest już za wysoko) bo pod spodem jest już rama. No i dodatkowo gdzieś od pierwszego zawiasu drzwi jest za dużo o 2-3 płytki na wysokości. Tak więc pytanie czy gra jest warta świeczki, bo obecnie kształt kabiny jest dobry, ale jest odrobinkę za duża. I na pewno nie będę jej teraz zmieniał, bo zostały mi niecałe trzy tygodnie do wystawy, a jestem w lesie :D
Nie mów, że się nie da. Da się wszystko. Rama przeszkadza? Proszę zmienić ramę.

W moim dźwigu nadkole są bardzo ciasne i jest ok, więc dlaczego tobie haczy? Może masz za daleko oś obrotu koła?

cody1976
Posty: 225
Rejestracja: 2013-08-20, 18:45
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#356 Post autor: cody1976 »

Tranzystor pisze:Jaka jest wystawa za 3 tygodnie?
W Bytomiu od Zbudujców.

cody1976

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#357 Post autor: M_longer »

Tranzystor pisze:Jaka jest wystawa za 3 tygodnie?
W Bytomiu. Organizowana przez Zbudujmy.to.
1. Miejsce - Bytom, woj. Śląskie, Rotunda (przy Bibliotece Miejskiej), centrum miasta
2. Czas - Sobota 18.03 - 10:00 do 16:00 (ewentualnie do 18:00) - wystawa w Rotundzie, niebiletowana.
Tranzystor pisze:Nie mów, że się nie da. Da się wszystko. Rama przeszkadza? Proszę zmienić ramę.
Oczywiście że się da. Tyle tylko że nie mam czasu na takie kombinacje teraz. Co nie zmienia faktu że model ma potencjał i będzie go trzeba poprawić po wystawie. Na razie skupiam się na tym by był gotowy na 17 marca :)
Tak po wstępnych oględzinach już wiem jak by można było tę ramę poprawić na tyle aby kabina poszła dół. Jednocześnie dałbym radę zrobić z tego modelu 10x8, przy czym nie znalazłem do tej pory wersji z kabiną TGXa (ale TGSa owszem):

Obrazek

Tyle tylko że z obecnego modelu na swoim miejscu zostałyby tylko koła, cała reszta musiałaby zostać zaprojektowana od zera :)

EDIT2:

Zabudowa była do niczego, rzeźbię nową:

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#358 Post autor: M_longer »

Po wielu trudach udało mi się zrobić skrzynię biegów, która się zmieści w ramie i nie będzie wystawać w kabinie:

Obrazek



Dwa przełożenia. Za zmianę biegów będzie odpowiadał mały siłownik śrubowy zamontowany w miejsce tego żółtego liftarma.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#359 Post autor: noniusz »

Nawet zgrabnie wyszło, ale i tak najbardziej "podoba" mi się fakt, że wybrałeś sobie prawie największą z możliwych zębatek na ruchomy "wodzik" skrzyni :)

A tak w ogóle to:
1) nie za szybkie te biegi? W szczególności jeśli ma to jeździć z tym 2-metrowym, ciężkim "czymś"?
2) nie było by wygodniej użyć 2 L-ek? Czy to musi mieć taki zapas mocy?
Ostatnio zmieniony 2017-03-09, 10:08 przez noniusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#360 Post autor: M_longer »

noniusz pisze:Nawet zgrabnie wyszło, ale i tak najbardziej "podoba" mi się fakt, że wybrałeś sobie prawie największą z możliwych zębatek na ruchomy "wodzik" skrzyni :)
Nie moja wina ze są tylko trzy rozmiary beveli. A tak mam od razu dwie rzeczy na raz - wstępną redukcję i prosty układ trzech zębatek (całość jest "poza systemem" i gdyby nie ta z36 trzeba by kombinować).
noniusz pisze:1) nie za szybkie te biegi? W szczególności jeśli ma to jeździć z tym 2-metrowym, ciężkim "czymś"?
2) nie było by wygodniej użyć 2 L-ek? Czy to musi mieć taki zapas mocy?
Chyba sam sobie odpowiedziałeś :P Oóglnie to to jest mocno zmodyfikowana wersja skrzyni z podwozia DAFa XF. Co do prędkości, sprawdzałem to na tym XFowym podwoziu i niby jest OK. W razie czego zostawiłem sobie furtkę w postaci dwóch z16 które są na wale napędowym od dyfrów. W razie czego jeszcze tam mogę dać redukcję.

Obrazek

XLi akurat miałem ostatnie dwie odpakowane sztuki, zapakowanych L jakoś mi szkoda ruszać. Bardziej szkoda mi tego, że miejsce które obecnie zajmuje skrzynia wcześniej zajmował kompresor. I aktualnie mam projekt ramy bez źródła powietrza :(

Obrazek

A tak poza tym to belka ma półtora metra :)

ODPOWIEDZ