[WIP] Longerowy wątek WIP
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
[WIP] Longerowy wątek WIP
Ostatnio mam jakąś niechęć do budowania, tak więc może jak pokażę co mam zaczęte to się zmobilizuję i je pokończę.
Jakoś od października powstaje sobie powoli MAN TGX w wersji 10x4.
Z bardzo charakterystyczną zabudową za kabiną:
MAN TGX 41.680 V8 XXL 8x4 - Kahl 99 - D (2) by PS-Truckphotos, on Flickr
Pierwotnie miał to być (kolejny) TGS, ale trafiłem na takie malowanie:
I będzie TGX.
Docelowo ma mieć dwie osie napędzane (dwa XLe), i trzy skrętne (servo).
Dodatkowo ma kompresor pneumatyczny składający z się z jednej pompki napędzanej MKą, dwa wyjścia pneumatyczne i jedno wyjście elektryczne (na potrzeby naczep).
Mam też drugie podwozie (razem ze zderzakiem) do DAFa XF 105, ale to pokażę jak zrobię zdjęcia.
Teraz jest już trochę bardziej rozbudowany, ale póki co dysponuję tylko starymi zdjęciami WIP:
W bólach powstaje tez naczepa, która miała już tyle wersji że mi się nawet nie chciało im zdjęć robić.
Założenia są następujące:
- Ma być na tyle wytrzymała by wozić modele o wadze 2-3kg
- ma mieć skrętne wszystkie osie (co wymaga użycia aku połączonego z siodłem)
- ma mieć podnoszony pokład (testowałem już wersje pneumatyczne, potem mechaniczne, teraz znowu rzeźbie pneumatyką)
- ma to być niskopodwoziówka z odczepianą łabędzią szyją (podczepiana pneumatycznie)
Jak widać punkty wzajemnie się wykluczają, ale nie składam póki co broni.
Zaczęło się od tego:
Ubzdurałem sobie że da się zrobić takie wózki z klocków:
No i owszem, da się, ale nie w skali którą przyjąłem. Skończyło się na usunięciu po jednym kole z każdego wózka i wyszło to co widać wyżej. Niestety, o ile na sucho to działało, to przy dodaniu minimalnego obciążenia osie uginały się.
Sam wózek wyglądał tak:
I udał się całkiem nieźle, bo można było zmieniać płynnie co pól studa długość ramienia zwrotnicy. Niestety bez drugiego koła jest niewypałem.
Dlatego teraz mam ramę normalnymi zwrotnicami, a koła są skręcane przez racki 13L.
Teraz celuję w taki układ osi :
Mam jeszcze kilka rozgrzebanych rzeczy, ale muszę je odkurzyć i porobić zdjęcia.
Jakoś od października powstaje sobie powoli MAN TGX w wersji 10x4.
Z bardzo charakterystyczną zabudową za kabiną:
MAN TGX 41.680 V8 XXL 8x4 - Kahl 99 - D (2) by PS-Truckphotos, on Flickr
Pierwotnie miał to być (kolejny) TGS, ale trafiłem na takie malowanie:
I będzie TGX.
Docelowo ma mieć dwie osie napędzane (dwa XLe), i trzy skrętne (servo).
Dodatkowo ma kompresor pneumatyczny składający z się z jednej pompki napędzanej MKą, dwa wyjścia pneumatyczne i jedno wyjście elektryczne (na potrzeby naczep).
Mam też drugie podwozie (razem ze zderzakiem) do DAFa XF 105, ale to pokażę jak zrobię zdjęcia.
Teraz jest już trochę bardziej rozbudowany, ale póki co dysponuję tylko starymi zdjęciami WIP:
W bólach powstaje tez naczepa, która miała już tyle wersji że mi się nawet nie chciało im zdjęć robić.
Założenia są następujące:
- Ma być na tyle wytrzymała by wozić modele o wadze 2-3kg
- ma mieć skrętne wszystkie osie (co wymaga użycia aku połączonego z siodłem)
- ma mieć podnoszony pokład (testowałem już wersje pneumatyczne, potem mechaniczne, teraz znowu rzeźbie pneumatyką)
- ma to być niskopodwoziówka z odczepianą łabędzią szyją (podczepiana pneumatycznie)
Jak widać punkty wzajemnie się wykluczają, ale nie składam póki co broni.
Zaczęło się od tego:
Ubzdurałem sobie że da się zrobić takie wózki z klocków:
No i owszem, da się, ale nie w skali którą przyjąłem. Skończyło się na usunięciu po jednym kole z każdego wózka i wyszło to co widać wyżej. Niestety, o ile na sucho to działało, to przy dodaniu minimalnego obciążenia osie uginały się.
Sam wózek wyglądał tak:
I udał się całkiem nieźle, bo można było zmieniać płynnie co pól studa długość ramienia zwrotnicy. Niestety bez drugiego koła jest niewypałem.
Dlatego teraz mam ramę normalnymi zwrotnicami, a koła są skręcane przez racki 13L.
Teraz celuję w taki układ osi :
Mam jeszcze kilka rozgrzebanych rzeczy, ale muszę je odkurzyć i porobić zdjęcia.
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Fajnie, że założyłeś zbiorczy temat WIP ;) Generalnie taka idea mi się podoba bo dość przyjemnie się ogląda modele w trakcie budowania to raz, a dwa dla samego autora jest to zapewne jakaś mobilizacja co do dalszych działań ;)
Oj nie Ty jeden :PM_longer pisze:Mam jeszcze kilka rozgrzebanych rzeczy
Pozdrawiam
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Bardzo fajnie się już prezentuje to co zrobiłeś, a przecież to nie koniec. :) Wątek WIP to dobre rozwiązanie, ponieważ pokazuje jak model rośnie i ile trzeba pracy włożyć by dany model skończyć, minusem można zaliczyć to że jednak trzeba robić progres modelu aby wątek nie umarł, a jak wiadomo zawsze może coś wypaść i fundusze na model idą na dalszy plan. Mnie ciekawi też to czemu taki model sobie obrałeś? Skoro piszesz, że masz więcej modelu zrobione to ino zdjęcia zrobić. :)
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Re: Longerowy wątek WIP
Mam nadzieję, że nie jest to spowodowane tymi drugimi miejscami w konkursie studlessowym ;) Głowa do góry, projekt zapowiada się ciekawie. 3mamy kciuki :)M_longer pisze:Ostatnio mam jakąś niechęć do budowania, tak więc może jak pokażę co mam zaczęte to się zmobilizuję i je pokończę...
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Tak, zapowiada się ciekawie, Many nieźle Tobie wychodzą. Ten kompresor na ciągniku będzie tylko do pneumatyki naczep (ponoszenie i opuszczanie wózków) czy masz jeszcze inne jego zastosowanie? Czy rozstaw tylnych osi między sobą w ciągniku nie jest za duży w porównaniu do oryginału? Ostatnia oś nie powinna być bliżej przedostatniej?
Masz rację - ciężko jest zbudować podwójne wózki w naczepie w takiej skali kół. Życzę natchnienia :-)
Masz rację - ciężko jest zbudować podwójne wózki w naczepie w takiej skali kół. Życzę natchnienia :-)
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Tylko do naczep, nie planuję unoszonej osi w ciągniku ze względu na brak miejsca.BONBINI pisze:Ten kompresor na ciągniku będzie tylko do pneumatyki naczep (ponoszenie i opuszczanie wózków) czy masz jeszcze inne jego zastosowanie?
Raczej nie, z tego co pamiętam jest prawie perfekt, przy czym największy wpływ na odległości mają nadkola, a te niestety małe nie są :)BONBINI pisze:Czy rozstaw tylnych osi między sobą w ciągniku nie jest za duży w porównaniu do oryginału? Ostatnia oś nie powinna być bliżej przedostatniej?
Akurat wiem jak to rozwiązać, ale nie jest to rozwiązanie "legalne". Trzeba po prostu rozwiercić połowę felg aby miały otwory na o zamiast x. Największy problem z takimi wózkami jest taki że podczas skrętu oba koła obracają się w przeciwnych kierunkach, więc aby to było mocne ramię musi mieć 3 study szerokości, a wtedy nie ma już miejsca na servo między 4 rzędami kół.BONBINI pisze:Masz rację - ciężko jest zbudować podwójne wózki w naczepie w takiej skali kół.
Zapowiada się piękny model, jak zawsze. Ale moim zdaniem najbardziej rasowo wygląda on z jedną osią mniej i w malowaniu Mammoeta:
Oczywiście na wersję z pięcioma osiami w tych barwach też bym się nie obraził.
Mam nadzieję że dasz naklejkę na atrapę tym razem, bo TGSy bez tego trochę cierpią.
Oczywiście na wersję z pięcioma osiami w tych barwach też bym się nie obraził.
Mam nadzieję że dasz naklejkę na atrapę tym razem, bo TGSy bez tego trochę cierpią.
Ostatnio zmieniony 2016-02-23, 20:46 przez Maks, łącznie zmieniany 1 raz.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Nie chcę Mammoeta. Chcę coś w kolorze innym niż właśnie standardowy czarny/żółty/czerwony.Maks pisze:Zapowiada się piękny model, jak zawsze. Ale moim zdaniem najbardziej rasowo wygląda on z jedną osią mniej i w malowaniu Mammoeta:
Obrazek
Oczywiście na wersję z pięcioma osiami w tych barwach też bym się nie obraził.
Mam nadzieję że dasz naklejkę na atrapę tym razem, bo TGSy bez tego trochę cierpią.
A cztery osie ma DAF, spokojnie :P
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Zapowiada się ciekawie. Jak dla mnie brakuje zawieszenia i pneumatycznie podnoszonych osi 2 i 5. Funkcji w ciągniku mało, więc można by ostro poszaleć.
Albo 0,5+1+0,5=2. No i jeśli to ma być Technic, to czasem trzeba przejść nad niewiernością estetyczną na rzecz funkcjonalności :)BONBINI pisze:wózki naczepy o szerokości 3L przerobić na 3 x 0,5 studa? Wtedy druga opona by weszła?
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi