[MOC & MOD] Ciężarówka do wywozu drewna

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
martinb
Posty: 680
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

[MOC & MOD] Ciężarówka do wywozu drewna

#1 Post autor: martinb »

Cześć!

Jakieś dwa tygodnie temu zabrałem się za "porządkowanie" klocków mojego syna. Tak się złożyło, że wszystkie zestawy z serii City oraz Pirates, które mój syn ma na stanie, "same się wymieszały".

Porządkowanie zaczęliśmy od zestawu 60059, który IMHO jest najlepszym zestawem z podserii Traffic z 2014 r. Trochę to trwało zanim udało nam się skompletować ten zestaw. Następnie zabraliśmy się za kolejny - równie udany - zestaw z tej podserii - 60056. Kiedy tak szukałem w stosie klocków odpowiednich elementów, w mojej głowie narodziła się myśl: "a może tak spróbować połączyć te dwa zestawy, ale w formie ciężarówki do wywozu drewna?" I tak któregoś wieczoru wziąłem na tapetę LDD i... zacząłem zabawę.

Co z tego wynikło - możecie zobaczyć na poniższych obrazkach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeśli ktoś byłby zainteresowany instrukcją do tego MODa, to dajcie znać - zamieszczę wówczas plik LXF, albo spróbuję wygenerować jakąś fajną instrukcję przy pomocy odpowiedniego narzędzia. :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 117
Rejestracja: 2015-01-06, 13:07
Lokalizacja: Głogówek

#2 Post autor: Krzysiek »

Rzeczywiście podobna przyczepa do mojej, podczas budowy mojej przyczepy też myślałem nad tym czy by nie przerobić kabiny inaczej tak by była maska właśnie podobnego coś do Twojego :)
Jak znajdę chwile to chyba przerobie bo fajnie to sie prezentuje.

Musisz wydłużyć wysięgnik bo jak ma dwa ramiona to nie siegnie do przyczepy , muszą być minimum trzy :)

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#3 Post autor: M_longer »

Schodki za przednim zderzakiem są zbędne.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#4 Post autor: 3dom »

Całkiem zgrabnie wyszło, teraz pozostaje zbudować fizyczny model :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
martinb
Posty: 680
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

#5 Post autor: martinb »

M_longer, no patrz... Zapomniałem je podmienić. :-(

Jutro wrzucę odswiezoną wersję. Dzięki za cynk!

bart_ilo
VIP
Posty: 1493
Rejestracja: 2015-05-14, 20:04
Lokalizacja: Iłowa

#6 Post autor: bart_ilo »

Fajnie wygląda. Ciekawy pomysł.
Czy dobrze widzę, że zaczep wraz z osiami w przyczepie nie skręca się?

Awatar użytkownika
martinb
Posty: 680
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

#7 Post autor: martinb »

bart_ilo, sama przyczepa "skręca się" tak, jak to bywało w starych zestawach z serii Town. ;-) Ale wszystkie 4 ośki w przyczepie są nieruchome.

BoskiKacu
Posty: 123
Rejestracja: 2015-05-14, 20:07
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#8 Post autor: BoskiKacu »

Może spróbuj wygospodarować trochę miejsca na skrętny wózek? Jeśli Ci zależy na błotnikach, to może jakieś proste na obydwa koła i żeby były na stałe w naczepie jak mało miejsca? I ciekaw jestem jak z całymi białymi reflektorami by wyglądała sama ciężarówka...

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 117
Rejestracja: 2015-01-06, 13:07
Lokalizacja: Głogówek

#9 Post autor: Krzysiek »

BoskiKacu pisze:Może spróbuj wygospodarować trochę miejsca na skrętny wózek
O taki skrętny Ci chodzi? http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=27114

Awatar użytkownika
Endrju_88
Posty: 239
Rejestracja: 2015-01-27, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Endrju88
Kontakt:

 

#10 Post autor: Endrju_88 »

Prezentuje się bardzo dobrze. Czekamy na wersję klockową ;-)
I didn't ask to be super, and I'm no hero. But when you find out your worst enemy is after your best girl, the time has come to be a f***ing superhero.

Awatar użytkownika
martinb
Posty: 680
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

#11 Post autor: martinb »

Krzysiek, tak. Myślę, że chodzi o identyczny mechanizm, jak w Twoim MOCu. W wolnej chwili spróbuję to "zaimplementować" oraz zbudować "fizyczną" wersję. :-) Muszę tylko odnaleźć namiot bezcieniowy i kupić kilka klocków.

ODPOWIEDZ