Forum LUGPol Strona Główna Forum LUGPol
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
8216 Turbo [+VIDEO]
Autor Wiadomość
wesyr 

Wiek: 36
Dołączył: 02 Lut 2016
Wpisy: 111
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-03-17, 19:15   8216 Turbo [+VIDEO]

8216-1 Turbo 1 - recenzja + speed build

Recenzja pochodzi z bloga legopo30.blogspot.com. Zapraszam nie tylko po recenzje.



Korzystając z wyprzedaży w sklepie na bricklink.com, gdzie kupiłem wcześniej 7200 - Final Duel I oraz 850 - Fork-Lift Truck, dodałem do zamówienia taniutki zestawik 8216 - Turbo-1. Model zaprezentowany na pudełku wyglądał apetycznie, a cena poniżej 20 złotych była dodatkową motywacją.

Przez dokładnie dwadzieścia lat od premiery pierwszego modelu Technic (recenzowany przeze mnie 850-1 Fork-Lift Truck) nie dokonała się żadna rewolucja w konstrukcji pojazdów. Nadal stosowano studową technikę budowy, choć trzeba przyznać, że pojazdy i inne urządzenia wyglądały już o niebo lepiej niż w początkach serii - były bardziej zaokrąglone, miały więcej funkcjonalności. Niestety na przykładzie recenzowanego właśnie modelu nie będę w stanie obronić tej teorii. Tym niemniej Turbo-1 wygląda bardzo przyzwoicie.

Zerkając w historię Technica możemy zauważyć, że TLG poruszało już temat pojazdów wyścigowych wcześniej, choć były to głównie go-karty i buggy (1972-1 Go-Kart, 8842-1 Go-Kart, 8832-1 Roadster - wygląda jak go-kart, 8815-1 Speedway Bandit, 8207-1 Dune Duster). Pierwsza z prawdziwego zdarzenia "wyścigówka" pojawiła się na rynku w 1995 roku w postaci zestawu 8440-1 Formula Flash - piękna, czerwona bestia z torów wyścigowych całkiem ładnie odwzorowywała ówczesne pojazdy. Turbo-1 jest miniaturką, ale całkiem udaną.

Seria: Technic
Rok: 1997
Numer: 8216
Elementów: 91
Cena za jeden element: 0,11 $
Waga modelu: 82 g
Waga zestawu (pudełko z zawartością): 153 g
Model alternatywny: tak
Cena: 10$ (BL od 15 zł)

Spis części:
- Bricklink
- Brickset

Pudełko i zawartość


Małe pudełko o wadze 153 g (oryginalnie mogło ważyć więcej mając wewnątrz jakieś ulotki i zapasowe części) i wymiarach 19 cm x 14,5 cm x 5 cm utrzymane jest w zimnej kolorystyce - boki są ciemnogranatowe z czarnymi obramowaniami. Front kartonika opatrzony został bardzo dużym zdjęciem modelu na tle toru wyścigowego - również utrzymanego w niebieskawej tonacji. Grafika, w przeciwieństwie do dzisiejszych opakowań, nie sugeruje, że pojazd jest w ruchu.

Na odwrocie zamieszczono cztery zdjęcia: trzy z nich prezentują model główny, natomiast czwarte pokazuje model alternatywny.

Na jednym z dłuższych boków, poza zdjęciem modelu, logiem Lego oraz serii i kodem kreskowym, zobaczyć można, że posiadany przeze mnie egzemplarz zatoczył w swoim dziewiętnastoletnim życiu koło. Możliwe, że pierwotnie został sprzedany w Polsce, za 39 zł. :)










Nie jestem w stanie powiedzieć czy i ile było woreczków oryginalnie, gdyż w moim pudełku dostałem złożony model. Najpierw trzeba było go rozmontować, a następnie wymyć klocki, bo zakurzone były okrutnie. Po rozmontowaniu i szorowaniu uzyskałem taką kupkę elementów:



Jak widać na załączonym obrazku prym wiodą białe i niebieskie elementy. Nie umiem, na chwilę obecną wskazać, które z elementów technicznych były w tamtym momencie nowymi. Wytypowałem jeden ciekawy klocek i jeden, na którym można zaprezentować naklejki dołączone do zestawu.

Ciekawy klocek wykorzystany w sumie w czterech zestawach:


3298pb003 White Slope 33 3 x 2 with Red Number 1 and Checkered Flag Pattern

I ten oklejony:


To zwykły 3298 White Slope 33 3 x 2

Całość naklejek to aż trzy sztuki - imitacja wlotu powietrza oraz dwa zielono-czerwone "jing-jang".

Instrukcja to podłużna książeczka (oczywiście złożona na pół...) składająca się z 32 stron. Wygląda na klejoną, zszywek się nie doszukałem. Wewnątrz nie znajdujemy żadnych zbędnych informacji - tylko procesy budowy obu modeli. Podstawowy składa się 20 kroków, a opcjonalny z 14. Pod koniec książeczki mamy instrukcję montażu silnika elektrycznego do modelu alternatywnego. Nie ma tu reklam, ani spisu elementów. Zauważalna jest już różnica w przedstawieniu procesu budowy - jest bardziej rozlazły i czytelny.









Budowa i gotowy model


Składający się z dwudziestu kroków proces budowy jest łatwiutki. Wszystko jest czytelne i zrozumiałe. Złożenie pojazdu zajmuje kilka minut.

Jedynymi funkcjonalnościami modelu są ruchome koła oraz skrętna przednia oś. Skrętu dokonuje się za pomocą kierownicy, która poprzez ośkę (3 study) i zębatkę 8z porusza drążkiem kierowniczym. Przyjemna jest opcja zmiany kąta nachylenia kolumny kierowniczej. Zakres ruchu jest duży i jest to zawsze coś ciekawego. Koła wykorzystane w Turbo-1 to 30,4x14 VR.

Podobają mi się też niebieskie, elastyczne, ale zarazem sztywne (nie mam porównania, może ze starości materiał stał się mniej elastyczny) przewody, które nadają pojazdowi nieco opływowy kształt. Przyjemny jest też spojler oraz imitacja wlotu powietrza.














Podsumowanie


Model 8216 Turbo-1 uważam za zgrabny i udany. Wydaje mi się, że miałby szansę sprzedać się i w dzisiejszych czasach pomimo przestarzałej techniki budowy. Kolorystyka pojazdu też jest niczego sobie. Do tego niska cena. Samo się poleca :)

Plusy
+ kolorystyka
+ bryła pojazdu
+ regulacja kąta nachylenia kierownicy
+ imitacja wlotu powietrza
+ instrukcja zawierająca proces budowy obu modeli w jednej książeczce
+ instrukcja montażu silnika do modelu opcjonalnego
+ ładny model alternatywny


Minusy
- złożona na pół książeczka
- konieczność posiadania elementów zapasowych - bez nich nie można zbudować modelu alternatywnego


Zdjęcia modeli i części w wysokiej rozdzielczości na flickr.

Model alternatywny


Pojazd alternatywny to raczej jakiś go-kart w dominujących białych barwach. Fajne jest wykorzystanie oklejonego slope'a - jest tak umieszczony, że klocki dookoła zasłaniają niepotrzebne w tym momencie naklejki. Tutaj również mamy możliwość skrętu kół oraz regulacji kąta nachylenia kolumny kierowniczej.

Minusem jest potrzeba posiadania elementów zapasowych - bez nich nie da się zbudować tej wersji. Na szczęście miałem luźne dwa piny i dwa axle connectory.







_________________
blog | instagram | facebook
Ostatnio zmieniony przez SERVATOR 2016-04-01, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
DonBolano 


Wiek: 31
Dołączył: 29 Lut 2016
Wpisy: 216
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2016-03-17, 19:43   

wesyr napisał/a:
- konieczność posiadania elementów zapasowych - bez nich nie można zbudować modelu alternatywnego

Ale to raczej minus Twojego egzemplarza, a nie zestawu w ogóle, bo w oryginale na pewno wszystkie elementy były.
_________________
Na świat spoglądam przez armatę! - www.donbolano.pl
 
 
 
 
Bricksley 
VIP


Wiek: 25
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 2174
Skąd: Stalowa Wola, Kraków

Wysłany: 2016-03-17, 20:34   

wesyr napisał/a:
oraz dwa zielono-czerwone "jing-jang".

To nie żadne "jing-jang" a logo marki Octan, dostawca paliw w świecie LEGO :)
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
 
wesyr 

Wiek: 36
Dołączył: 02 Lut 2016
Wpisy: 111
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-03-17, 23:29   

Nawet nie o minus egzemplarza dokładnie chodzi. Zbudowawszy model główny, dzieciaki mogą pogubić części zapasowe. Bez nich nie ułożysz modelu opcjonalnego. Mój oczywiście jest ubogi, bo tych części nie miał. Ale to i tak drobnostka. Potrzebne części są w posiadaniu zdecydowanej większości afoli.

Wiem, że nie jing jang, ale za Chiny ludowe nie umiałem sobie przypomnieć nazwy Octan.
_________________
blog | instagram | facebook
 
 
 
 
tbzz 


Wiek: 37
Dołączył: 28 Gru 2012
Wpisy: 355
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-03-18, 22:51   

Konkretna recenzja. :) Ująłeś wszystko co trzeba. Pojazd ok, podobnie jak model alternatywny. Dzięki za kolejną recenzję!
_________________
Blog Lego http://legosoul.wordpress.com/
Zestawy http://brickset.com/sets/ownedby-tbzz
 
 
 
wesyr 

Wiek: 36
Dołączył: 02 Lut 2016
Wpisy: 111
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-03-19, 01:09   

Dziękuję za miłe słowa, płynące z ust (klawiatury) doświadczonego recenzenta.
_________________
blog | instagram | facebook
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,066 sekundy. Zapytań do SQL: 10