[MOC] 5563 DAKAR 8x8 MOC

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#16 Post autor: Kubrick »

Pare lat temu, na jakims rajdzie cale ekipy przewozili tupolewami, bo odwolali odcinek specjalny ze wzgledu na mozliwe ataki terrorystyczne.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

chiefie

#17 Post autor: chiefie »

Model jako model calkiem ok, inna sprawa to taka, ze w piachu kazde kolo nagle zaczyna stawiac straszny opor, i nagle sie wydaje, ze moc z silnika gdzies nam uciekla. Dlatego w tym oslawionym rajdzie nikt nawet nie trudzi sie budowac pojazdow 4 osiowych, ani nawet 3 bo takie pojazdy poprostu sie niesprawdzaja, a tak poza tym to przylaczam sie do opini administratora jak i wiekszosci, przyjemny dla oka model.. 7/10.

A jesli chodzi o sam rajd... Start niezmiennie rozpoczyna sie w Paryzu dokladnie z pod wiezy Eiffla zmienna jest jedynie jego meta i nie zawsze jest ona w Dakarze... W europie sa odcinki raczej pokazowe dla publiki, potem przeprawa droga morska i juz "tam" rozpoczyna sie prawdziwy rajd. Co do transportu to zalezy, najczesniej przyjezdzaja one na innych pojazdach choc zdazalo sie, ze np. liderzy klasy ciezarowej (Rosjanie na swych 2 Kamazach ; ) przyjezdzali na kolach.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#18 Post autor: Kubrick »

chiefie pisze:Start niezmiennie rozpoczyna sie w Paryzu dokladnie z pod wiezy Eiffla
Rajd przekwalifikowano juz dosc dawno z Paryz-Dakar na sam Dakar, a start jest w Lisbonie (zrodlo: TVN Turbo).
EOT


A co do modelu: jeszcze w planach sa jakies zmiany?
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

chiefie

#19 Post autor: chiefie »

Kubrick pisze:
chiefie pisze:Start niezmiennie rozpoczyna sie w Paryzu dokladnie z pod wiezy Eiffla
Rajd przekwalifikowano juz dosc dawno z Paryz-Dakar na sam Dakar, a start jest w Lisbonie (zrodlo: TVN Turbo).
EOT


A co do modelu: jeszcze w planach sa jakies zmiany?
Nie przesadzajmy z tym "dosc dawno" co do nazw tez bym byl ostrozny, ogolnie nadal w obiegu mocno zakorzeniona jest nazwa "Paryz Dakar", co do startu... w Lizbonie z tego co pamietam start odbyl sie tylko w 2006 r ; ) Owszem wladze gonia rajdowcow z Paryza bo jest im to troche nie na reke... jednak wiekszosc startow odbywala sie wlasnie w Paryzu, od 1995 Miasta zaczely sie zmieniac, jednak i tak dosc czesto miedzy tymi miastami przewijala sie nazwa Paryz.

co do zrodel TVN turbo w temacie tego rajdu... to dla mnie podkopali troszke swoja wiarygodnosc w tym temacie, chocby troche przereklamowywujac nasz Team ciezarowy z Rafałem Martonem i Grzegorzem Baranem za sterami Mercedesa Unimoga... opowiadaja bajek troszke... Pana G. Barana znam osobiscie jak i jego pojazd... i powiem szczerze... To auto nienadaje sie do scigania, zwlaszcza w takim terenie jak Pustynia, stosunek masy do mocy jest fatalny, predkosci niektorych ciezarowek wachaja sie w granicach 200km/h a nasz Teamowy Unimog ma juz broblemy w granicach 80-100 a nie wiem czy i taka predkosc potrafi osiagnac w umiarkowanym terenie. Mogl bym popisac jeszcze pare ciekawostek ale raczej malo kogo to interesuje na forum o tutejszej tematyce... to tak tylko dla wyjasnienia ; )

ODPOWIEDZ