Element zawieszenia - czy ktoś wie co to za klocek

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Element zawieszenia - czy ktoś wie co to za klocek

#1 Post autor: Iasafaer »

Potrzebuję nazwę, czy numer katalogowy części oznaczonej na żółto. Co to za klocek i jak z jego dostępnością?

Obrazek

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#2 Post autor: M_longer »


Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#3 Post autor: Iasafaer »

Podziękował :)

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#4 Post autor: M_longer »

Iasafaer pisze:Podziękował :)
Problem z dostępnością tych elementów wynika z tego że ostatnio pojawiło się kilka supercarów (z darmowymi instrukcjami), które z nich korzystają i je ludzie po prostu wykupili.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#5 Post autor: noniusz »

Jezuuu, jakie ceny...

Człowiek nie zdaje sobie sprawy, jakie skarby trzyma w domu... :)

Podobna historia jest z tą częścią, jakiś czas temu pojawił się 6-osiowy, zmotoryzowany MOD zestawu 42009 wraz z instrukcją, jeszcze rok temu cena haczyka oscylowała ok. 50-60 PLN, w tej chwil 2 razy więcej.

Prawo wolnego rynku Panie...

Awatar użytkownika
Biedrus
VIP
Posty: 1409
Rejestracja: 2015-05-31, 17:41
Lokalizacja: Tarnów
brickshelf: biedrus

 

#6 Post autor: Biedrus »

noniusz pisze:Jezuuu, jakie ceny...

Człowiek nie zdaje sobie sprawy, jakie skarby trzyma w domu... :)

Podobna historia jest z tą częścią, jakiś czas temu pojawił się 6-osiowy, zmotoryzowany MOD zestawu 42009 wraz z instrukcją, jeszcze rok temu cena haczyka oscylowała ok. 50-60 PLN, w tej chwil 2 razy więcej.
Mam taki haczyk, nie wiedziałem że tyle jest wart kawałek żelastwa :-)
Ostatnio zmieniony 2016-05-30, 09:18 przez Biedrus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#7 Post autor: Iasafaer »

Ja chyba też gdzieś taki "haczyczek" posiadam, ale musiałbym odkopać, bo nie mam pojęcia gdzie xD

Ogólnie zaintrygowała mnie ta część, bo jest bardziej kompaktowa. Ogólno-dostępna zwrotnica jest wyższa o studa u góry i na dole, co daje 2 study. Cały most zaczyna się robić trochę toporny przez to, a i prześwit cierpi, szczególnie jakby użyć kół 62.4

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#8 Post autor: noniusz »

Iasafaer pisze:Ogólnie zaintrygowała mnie ta część, bo jest bardziej kompaktowa. Ogólno-dostępna zwrotnica jest wyższa o studa u góry i na dole, co daje 2 study.
Niewątpliwym plusem tej starej zwrotnicy jest jest kompaktowy rozmiar, natomiast zdecydowanym plusem nowej zwrotnicy jest to, że zamiast kulki możemy sobie wpiąć u góry i na dole zwykłego pina, dzięki temu nie jesteśmy skazani na stosowanie wahaczy.

Z tego co pamiętam stara zwrotnica na jeszcze 1 plus - jest zdecydowanie lepiej spasowana, te nowe zwrotnice mają taki luz na piaście, że używanie ich z zamiarem jakiejkolwiek precyzji mija się z celem.

Abstrahując - w nowym Porsche 911 ma być jeszcze inny rodzaj zwrotnicy: https://youtu.be/L5wy0YhCuuA?t=2m35s mocno ciekawi mnie jak dobrze będzie spasowany z piastą, natomiast co do funkcjonalności - tu nawet na końcach dźwigni skrętu nie będziemy skazani na kulki, więc dostrzegam tu bardzo duży potencjał.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#9 Post autor: Kruk »

Jest za to jeden minus tej starej zwrotnicy, taki że CV joint chodzi w niej sztywno, co powoduje że podczas skrętu i jazdy powoduje to ściśniecie się CV joint'a w środku zwrotnicy czyli nic innego jak dodatkowy opór. Wydaję mi się że TLG wiedząc o tym fakcie specjalnie wprowadzili w nowej zwrotnicy ten luz roboczy by podczas skrętu dobrze to pracowało.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#10 Post autor: Durzy »

noniusz pisze: te nowe zwrotnice mają taki luz na piaście, że używanie ich z zamiarem jakiejkolwiek precyzji mija się z celem.
Większe luzy niż te z 8880? Przez luzy model B jest bodaj pierwszym bolidem F1, ze skrętną tylną osią ;)

jaret79
Posty: 29
Rejestracja: 2015-02-07, 16:08
Lokalizacja: Gdynia

to zwrotnica

#11 Post autor: jaret79 »

Zależy jaka duża, bo jest ich parę rozmiarów.
Ostatnio zmieniony 2016-06-09, 12:56 przez jaret79, łącznie zmieniany 1 raz.
8047 ex8053 ex8070 ex8110 8260 8297 8448 42004 42007 ex42030 42036 42037 ex42039 ex42043

ODPOWIEDZ