[WIP] Cysterna

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
bart_ilo
VIP
Posty: 1494
Rejestracja: 2015-05-14, 20:04
Lokalizacja: Iłowa

#76 Post autor: bart_ilo »

Kilkakrotnie większa cysterna wiąże się z dużo większymi kosztami.
Chrom ładnie wygląda ale co za dużo to nie zdrowo.

krzysiek788
Posty: 22
Rejestracja: 2015-11-24, 16:19
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: krzysiek788

 

#77 Post autor: krzysiek788 »

Musisz skończyć swoją cysternę bo stanowi dla mnie to świetną motywację, jednak nie zacznę póki Ty nie skończysz.

Awatar użytkownika
wallyjarek
Posty: 1277
Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#78 Post autor: wallyjarek »

krzysiek788 pisze:Musisz skończyć swoją cysternę bo stanowi dla mnie to świetną motywację, jednak nie zacznę póki Ty nie skończysz.
Aż tak? hehe dzięki.
W drugiej połowie przyszłego roku dopiero uda mi się ją skończyć. Nie obiecuję.
Szybciej to będzie niż budowałem swoją ciężarówkę :)

Dalsze postępy.
Pracuję nad ramą wewnątrz i postanowiłem dodać jeszcze "łapy" (chyba tak to się nazywa) sterowane za pomocą silnika.
Niby to proste, ale dla mnie to wyzwanie :)
Silnik zamontowałem z tyłu by choć trochę odciążyć przód.

Obrazek


Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#79 Post autor: M_longer »

Zawieszenie dobrze działa? Bo po mojemu to chyba się nadaje do przebudowania.

Awatar użytkownika
wallyjarek
Posty: 1277
Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#80 Post autor: wallyjarek »

Na moje dobrze działa (ale mogę się mylić).
Miałem duży problem bo chciałem zmieścić się w szerokości takiej samej jak ciężarówka przy zamontowaniu dwóch kompletów kół po każdej stronie i zastosowaniu zawieszenia oraz ze zbudowania tego co mam.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RP7_5oPqy0U&t=1s[/youtube]

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#81 Post autor: M_longer »

wallyjarek pisze:Na moje dobrze działa (ale mogę się mylić).
Miałem duży problem bo chciałem zmieścić się w szerokości takiej samej jak ciężarówka przy zamontowaniu dwóch kompletów kół po każdej stronie i zastosowaniu zawieszenia oraz ze zbudowania tego co mam.]
Aaaa, to jest niezależne. A czemu nie osie wleczone?
Jeszcze prostsze, a i bardziej realistyczne :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-12-11, 19:50 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#82 Post autor: legosamigos »

wallyjarek pisze: Dalsze postępy.
Pracuję nad ramą wewnątrz i postanowiłem dodać jeszcze "łapy" (chyba tak to się nazywa) sterowane za pomocą silnika...
Łapy to raczej ma pies :D Chyba bardziej tu pasują podpory. Poza tym zrób redukcję i jakieś sprzęgło, bo zmielisz te zębatki w podporach. No i rama wydaje się umieszczona zbyt wysoko. Wg mnie bliźniaki niepotrzebne. Zazwyczaj naczepy 3-osiowe mają pojedyncze koła. Przynajmniej europejskie. No chyba, że to amerykańska naczepa :)
Ostatnio zmieniony 2016-12-11, 20:05 przez legosamigos, łącznie zmieniany 3 razy.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

krzysiek788
Posty: 22
Rejestracja: 2015-11-24, 16:19
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: krzysiek788

 

#83 Post autor: krzysiek788 »

Amerykańskie maja przeważnie dwie osie na bliżniakach a europa 3 osie na pojedynczym kole. Co by nie było i tak naczepy są na pół resorze z osiami wleczonymi.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#84 Post autor: noniusz »

Mocowanie tych podpór wydaje się być przekombinowane, nie lepiej obrócić "podstawy" małych siłowników o 90 st.?

Zawieszenie jest "nienaturalnie", ale wygląda efektownie, przed obejrzeniem filmiku byłem sceptykiem, ale powinno spełnić swoje zadanie.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#85 Post autor: eric trax »

Również byłbym za wleczonymi osiami. Dodatkowo nie montowałbym więcej niż dwie osie. Trzy to już nie amerykancko
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#86 Post autor: Cieślu »

Zawieszenie jest kompletnie z czapy. Nie dość, że nijak ma się do pierwowzoru, to dodatkowo jego konstrukcja powoduje, że rama musi być znacznie wyżej niż jest to konieczne. Podpory wyglądają nieźle, chociaż trzeba je pewnie będzie przebudować jeśli zbudujesz niższą ramę.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#87 Post autor: eric trax »

Cieślu pisze:Zawieszenie jest kompletnie z czapy. Nie dość, że nijak ma się do pierwowzoru, to dodatkowo jego konstrukcja powoduje, że rama musi być znacznie wyżej niż jest to konieczne. Podpory wyglądają nieźle, chociaż trzeba je pewnie będzie przebudować jeśli zbudujesz niższą ramę.
Nie sądzę. Z tego co widzę po zdjęciach rama ma być w środku cysterny bo w oryginale sama beczka jest ramą więc wysokość na jakiej się znajduje to nie problem
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#88 Post autor: Cieślu »

eric trax pisze:Nie sądzę. Z tego co widzę po zdjęciach rama ma być w środku cysterny bo w oryginale sama beczka jest ramą więc wysokość na jakiej się znajduje to nie problem
Zbiornik nie może być ramą bo by tego nie wytrzymał. Przynajmniej w oryginale. Patrząc na zdjęcia cystern w każdym przypadku pod zbiornikiem jest rama. Nie bardzo gruba ale jest.
Ostatnio zmieniony 2016-12-11, 22:43 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#89 Post autor: eric trax »

Cieślu pisze:
eric trax pisze:Nie sądzę. Z tego co widzę po zdjęciach rama ma być w środku cysterny bo w oryginale sama beczka jest ramą więc wysokość na jakiej się znajduje to nie problem
Zbiornik nie może być ramą bo by tego nie wytrzymał. Przynajmniej w oryginale. Patrząc na zdjęcia cystern w każdym przypadku pod zbiornikiem jest rama. Nie bardzo gruba ale jest.
Faktycznie, jednak nie jest ona zbyt gruba. Myślę, że tutaj ma być rama w środku cysterny która będzie ramą samej beczki i całej naczepy. atrapę prawdziwej ramy można wtedy dać pod spodem jednak będzie na tyle cienka, że sama z siebie nie podoła tak dużej naczepie
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#90 Post autor: Tranzystor »

Podpory powinny zaczynać się na poziomie górnej krawędzi koła, bo teraz będą się chowały w beczce.

Zawieszenie jest rzeczywiście z czapy. Jedna oś do wywalenia. Powinny być sztywne mosty takie jak pokazał Longer. Niezależne zawieszenie w naczepie to raczej dziwny pomysł.

ODPOWIEDZ