Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
42056 Porsche 911 GT3 RS [VIDEO]
Autor Wiadomość
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1222
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2016-06-01, 13:40   

noniusz napisał/a:
2) Geometria skrętu nie jest może jakaś fikuśna, ale za to dostajemy świetne felgi, dzięki czemu punkt obrotu koła jest zapewne gdzieś po środku szerokości opony jak w 8448.
Co do felg - pasują na nie opony PP?


Wcale nie są świetne. Po pierwsze, nie wchodzi w nie (bez zastosowania dystansów) zwolnica z Unimoga więc nie można jej wykorzystać nigdzie indziej poza modelami wyścigówek. Po drugie, nie ma wejścia na axla, co wymusza stosowanie legowych piast. Bardzo liczyłem na to, że będzie się dało zrobić na nich, odrobinę modyfikując wygląd felgi, model terenowy z nieco bardziej realistycznym i sensownym skrętem, niestety nie będzie to możliwe. I dlatego dla mnie, pomijając inne względy, zakup Porsche jest bez sensu. Owszem, pudło jest miodzio i sprawia bardzo ekskluzywne wrażenie, ale to za mało żeby wysupłać na ten model tyle, ile wynosi cena katalogowa lub choćby supportowa. Za cenę Le Mans lub 15-20 % wyższą byłby naprawdę miodzio i z przyjemnością bym sobie go sprawił bo wizualnie podoba mi się bardzo, a na żywo robi jeszcze lepsze wow.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
noniusz 
VIP
Grzegorz


Wiek: 38
Dołączył: 23 Lis 2011
Wpisy: 1017
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-01, 14:14   

Cieślu napisał/a:
(felga) nie wchodzi w nie (bez zastosowania dystansów) zwolnica z Unimoga[...]liczyłem na to, że będzie się dało zrobić na nich, odrobinę modyfikując wygląd felgi, model terenowy z nieco bardziej realistycznym i sensownym skrętem

No tak, tylko, że:
Sariel napisał/a:
Na felgi nie pasuje absolutnie nic istniejącego

a na "Porszowych" oponach ciężko zbudować coś terenowego, więc jak sam zauważyłeś:
Cieślu napisał/a:
nie można jej wykorzystać nigdzie indziej poza modelami wyścigówek
Nawet jeśli wcisnąłbyś unimogową zwolnicę do felgi to niewiele by to chyba zmieniło. Ponadto "łamanie" unimogowej zwolnicy jest tak oddalone od środka koła, że nawet przy tych felgach niewiele zbliżył byś się do czegoś realistycznego...

Cieślu napisał/a:
nie ma wejścia na axla, co wymusza stosowanie legowych piast

Faktycznie, na to nie zwróciłem uwagi... Wejście na axla zostało pominięte chyba dlatego, że inaczej w żaden konwencjonalny sposób nie mogły by być założone te kapselki / tile 1x1.
Niemniej wejście na axla zamiast pin na pewno było by praktyczniejsze na przyszłość.
_________________

Ostatnio zmieniony przez noniusz 2016-06-01, 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1222
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2016-06-01, 14:45   

noniusz napisał/a:
a na "Porszowych" oponach ciężko zbudować coś terenowego, więc jak sam zauważyłeś:


Myślałem raczej o oponach niekoszernych, takich jak używamy w trialu. Doprecyzuję jeszcze swoją poprzednią wypowiedź. Gdyby koło posiadało otwór na axla, można by się pokusić o customowe zwolnice. Oczywiście nie gwarantuje to sukcesu, ale może dało by się zmotać coś lepszego niż obecnie mamy.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
noniusz 
VIP
Grzegorz


Wiek: 38
Dołączył: 23 Lis 2011
Wpisy: 1017
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-01, 14:56   

W życiu nie zapuściłbym się w teren z tymi ślicznymi-unlimited-expensive felgami... :)

Cieślu napisał/a:
Gdyby koło posiadało otwór na axla, można by się pokusić o customowe zwolnice
A tu akurat, jak już szpecić felgę, to od zewnątrz można założyć zwykłe koła pasowe http://alpha.bricklink.co...r=85#T=S&C=85&O i jest wejście na axla.
Swego czasu zbudowałem "trialówkę" na kołach PP z takimi zwolnicami: http://www.brickshelf.com...x6x4/WIP/03.jpg i akurat ładnie mieściły się po tej głębszej stronie felgi PP
_________________

Ostatnio zmieniony przez noniusz 2016-06-01, 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 28
Dołączył: 29 Mar 2005
Wpisy: 143
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2016-06-01, 15:00   

Dla tych co wolą tekst i obrazki: http://www.eurobricks.com...pic=133688&st=0 jest też porównanie felg i opon do innych.
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
BJ 
VIP

Wiek: 23
Dołączył: 16 Sty 2012
Wpisy: 941
Skąd: Majdan/Warszawa
Wysłany: 2016-06-01, 15:04   

noniusz napisał/a:
W życiu nie zapuściłbym się w teren z tymi ślicznymi-unlimited-expensive felgami... :)

Cieślu napisał/a:
Gdyby koło posiadało otwór na axla, można by się pokusić o customowe zwolnice
A tu akurat, jak już szpecić felgę, to od zewnątrz można założyć zwykłe koła pasowe http://alpha.bricklink.co...r=85#T=S&C=85&O i jest wejście na axla.
Swego czasu zbudowałem "trialówkę" na kołach PP z takimi zwolnicami: http://www.brickshelf.com...x6x4/WIP/03.jpg i akurat ładnie mieściły się po tej głębszej stronie felgi PP



Ale jak założysz koła pasowe to powracasz do sytuacji wyjściowej, czyli mocowanie felgi jest mniej więcej po środku, a nawet gorzej, bo na takim mocowaniu powstają ogromne luzy...
_________________
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
 
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1222
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2016-06-01, 15:07   

noniusz napisał/a:
W życiu nie zapuściłbym się w teren z tymi ślicznymi-unlimited-expensive felgami... :)


Jak będą w BOPie to zaraz przestaną być :) Poza tym twardym trzeba być, nie miętkim.
BJ napisał/a:
Ale jak założysz koła pasowe to powracasz do sytuacji wyjściowej, czyli mocowanie felgi jest mniej więcej po środku, a nawet gorzej, bo na takim mocowaniu powstają ogromne luzy...


Otóż to.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
noniusz 
VIP
Grzegorz


Wiek: 38
Dołączył: 23 Lis 2011
Wpisy: 1017
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-01, 16:41   

Panowie, ale słowem kluczem, wręcz wytrychem przy mocowaniu kół pasowych jest "od zewnątrz" :) czyli, że w sensie w środku felgi pozostaje nam nominalna ilość przestrzeni :)
Jakby tak dać 2 kółka pasowe, do tego 3 czarne piny with friction to te znowu luzy nie powinny być jakieś wielkie, może porównywalne z tymi na "normalnej" piaście. Fakt, wychodziny poza obrys felgi / pojazdu, ale jest to chyba do zrobienia.
_________________

 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1222
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2016-06-01, 16:45   

noniusz napisał/a:
Jakby tak dać 2 kółka pasowe, do tego 3 czarne piny with friction to te znowu luzy nie powinny być jakieś wielkie, może porównywalne z tymi na "normalnej" piaście. Fakt, wychodziny poza obrys felgi / pojazdu, ale jest to chyba do zrobienia.

No fajnie, tylko jak wetkniesz w to axla skoro przez środek felgi przejdzie tylko bar?
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
Stelario 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 30 Lis 2014
Wpisy: 1744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-01, 16:50   


czekam na 2 część jak ludziki otwierają pudełko wyciągają 1.3 kg instrukcje i wsadzają nową z 1 poprawioną stroną. :) Po czym zaklejają bez uszkodzenia plomb.
 
 
 
noniusz 
VIP
Grzegorz


Wiek: 38
Dołączył: 23 Lis 2011
Wpisy: 1017
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-01, 16:57   

Cieślu napisał/a:
noniusz napisał/a:
Jakby tak dać 2 kółka pasowe, do tego 3 czarne piny with friction to te znowu luzy nie powinny być jakieś wielkie, może porównywalne z tymi na "normalnej" piaście. Fakt, wychodziny poza obrys felgi / pojazdu, ale jest to chyba do zrobienia.

No fajnie, tylko jak wetkniesz w to axla skoro przez środek felgi przejdzie tylko bar?
aaaa.. To tam jest barowa dziurka? Myślałem, że pinowa... Dobra, nie ma tematu - te felgi to dziady :)

--------------

EDIT

Obejrzałem jeszcze raz recenzję Sariela, tam nawet otworu na bar'a nie ma, tam jest tylko stud'owy wypust bez dziurki...
Nie rozumiem, przecież można było zostawić normalną dziurę na pina, włożyć w nią Technic, Pin 1/2 i było by po sprawie...
Ehhh, magistry jego mać...
_________________

Ostatnio zmieniony przez noniusz 2016-06-01, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jellyeater 
VIP

Wiek: 35
Dołączył: 16 Mar 2014
Wpisy: 2220
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-01, 18:08   


Z tym mi się skojarzyło. Kupujcie, a niedługo ceny będą analogiczne. Jest takie słowo wulgarne i kojarzące się ze stosunkiem seksualnym idealnie określające to co się dzieje w umysłach tych co to wymyślili i tych co to kupują. Bo cenzuralnych słów to tu trochę brakuje. :P

Le Mans był już ubogi pod względem funkcji. Tamten żuraw miał jednak więcej ciekawych możliwości. Samochody osobowe są nudne. Każdy ma koła, zawieszenie i drzwi. I na tym się kończy. Funkcjonalnie każdy będzie podobny.
_________________
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
 
 
 
DonBolano 


Wiek: 35
Dołączył: 29 Lut 2016
Wpisy: 290
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2016-06-01, 18:14   

Jellyeater napisał/a:

Z tym mi się skojarzyło. Kupujcie, a niedługo ceny będą analogiczne. Jest takie słowo wulgarne i kojarzące się ze stosunkiem seksualnym idealnie określające to co się dzieje w umysłach tych co to wymyślili i tych co to kupują. Bo cenzuralnych słów to tu trochę brakuje. :P

Le Mans był już ubogi pod względem funkcji. Tamten żuraw miał jednak więcej ciekawych możliwości. Samochody osobowe są nudne. Każdy ma koła, zawieszenie i drzwi. I na tym się kończy. Funkcjonalnie każdy będzie podobny.


Normalnie porno dla fotografów

:D
_________________
Na świat spoglądam przez armatę! - www.donbolano.pl
 
 
 
 
MarcinMK 


Wiek: 49
Dołączył: 01 Lis 2013
Wpisy: 390
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2016-06-01, 22:00   

Recenzja jak zwykle świetna. Oprócz wyglądu modelu, pudła i instrukcji nie ma w nim żadnego szału. Szkoda, że nie ma w nim pfów by nim pojeździć, by po prostu się nim pobawić...
 
 
 
ELEMENT 
VIP


Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2013
Wpisy: 542
Skąd: Poznań/Yorkshire
Wysłany: 2016-06-01, 22:44   

Krytykowałem zestaw od samego początku i dalej będę krytykował. Cena z kosmosu - kompletnie nieuzasadniona.

Jak mówiłem tak zrobiłem - t.j. zamiast tego rzęcha kupiłem sobie dwa Arocsy. Nie dość, że mam z tego przeszło 5,5 tys. części - w tym masę PF-ów i pneumatyki, to jeszcze została mi stówa w kieszeni (w porównaniu z ceną 911).

Większą porażką był do tej pory tylko tegoroczny Hoth.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,054 sekundy. Zapytań do SQL: 12