[MOC] Lokomotywa manewrowa T.334
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Lokomotywa manewrowa T.334
Cześć. Kolejna produkcja z kolejowego albumu rodzinnego - lokomotywa manewrowa T.334. Nie wiele o niej wiem, oprócz tego, że zawsze towarzyszyła zabawom z tatą, dlatego została uhonorowana takim modelem. Wg niemieckiej Wikipedii wyprodukowana w d. Czechosłowacji, gęsto służyła w kolejach CSD, DDR, węgierskich oraz innych.
Wikipedia
Długość: 26 kropek (ze zderzakami 28+)
Szerokość: 8 kropek
Napęd: PF train motor
Bateria: custom, 9V 6F22
Lokomotywa ma 3 osie. By zmniejszyć opory kół na zakrętach, trzecia para jest jest przymocowana do wózka, który stanowi skrętną całość względem dwóch pierwszych par. Kabina nie oddaje wszystkich skosów i jest z pewnością tematem do dalszej pracy.
Film
[EDIT] Nie wspomniałem o non-Lego elementach. Są to naklejki-szachownice na pługach, dwa białe paski na froncie i z tyłu lokomotywy, no i bateria z pstryczkiem.
Pozdrawiam
M
Wikipedia
Długość: 26 kropek (ze zderzakami 28+)
Szerokość: 8 kropek
Napęd: PF train motor
Bateria: custom, 9V 6F22
Lokomotywa ma 3 osie. By zmniejszyć opory kół na zakrętach, trzecia para jest jest przymocowana do wózka, który stanowi skrętną całość względem dwóch pierwszych par. Kabina nie oddaje wszystkich skosów i jest z pewnością tematem do dalszej pracy.
Film
[EDIT] Nie wspomniałem o non-Lego elementach. Są to naklejki-szachownice na pługach, dwa białe paski na froncie i z tyłu lokomotywy, no i bateria z pstryczkiem.
Pozdrawiam
M
Ostatnio zmieniony 2016-06-16, 14:25 przez meler, łącznie zmieniany 1 raz.
halerz, nie jestem historykiem kolei, ale wg Wikipedii, T.334 jest prekursorką wersji 710, czyli dokładnie tak jak piszesz. Szachownica jest uproszczeniem, nie pochyliłem jej, bo pierwotnie planowałem zrobić ją z biało-czerwonych 1x1 plate-ów, ale z boku wyglądało to marnie. Skośna szachownica jeździła w czeskich kolejach np:
http://www.loko-motiv.cz/de/ukazka16.htm
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=545/50/2
Front (i tył) są zbyt zaokrąglone, zgadza się. Model wykonany z prostych klocków wyglądał jednak jak siekierą ciosany i zaokrąglenia krawędzi były konieczne. Pomyślę nad czymś innym.
Strasznie duże bufory... :) Myślę, że prostokątne 1x2 czarne kafelki byłyby mniej rzucające się w oczy, tym bardziej, że występują w tym modelu - też do rozważenia. Minus, że słabo trzymają się. Te okrągłe jednak lepiej leżą ;)
http://www.loko-motiv.cz/de/ukazka16.htm
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=545/50/2
Front (i tył) są zbyt zaokrąglone, zgadza się. Model wykonany z prostych klocków wyglądał jednak jak siekierą ciosany i zaokrąglenia krawędzi były konieczne. Pomyślę nad czymś innym.
Strasznie duże bufory... :) Myślę, że prostokątne 1x2 czarne kafelki byłyby mniej rzucające się w oczy, tym bardziej, że występują w tym modelu - też do rozważenia. Minus, że słabo trzymają się. Te okrągłe jednak lepiej leżą ;)
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Podobają mi się proste i zwarte linie fafki - wygląda estetycznie. Brak szyb powoduje uczucie "nieskończonego modelu". Chyba dało by się także upchnąć tam zwykłego battery boxa, bo miejsce na to masz, powiedział bym, że nawet sporo.
Fajnie, że cokolwiek się dzieje w temacie kolejek.
Fajnie, że cokolwiek się dzieje w temacie kolejek.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
Cieszę się, że wyjaśniliśmy zawiłości nazewnictwa tej sympatycznej lokomotywy :) Pstryczek użyłem taki jak niżej. Akurat nie miałem mniejszego, ale działa bez zarzutu. Gwint przełącznika idealnie wchodzi w otwór technic plate.halerz pisze:To jest po prostu jej dawne oznaczenie.meler pisze:T.334 jest prekursorką wersji 710
Czy masz jakąś fotkę tego "pstryczka" do baterii? :)
Szybki mam w planach jak tylko skończy mi się ban na zakupy w BL :) Dwie sztuki są u polskich sprzedawców. Klasyczna legowa bateria weszłaby, ale musiałbym podwyższyć lokomotywę o 1 plate'a i podłączenie kabli umieścić w kabinie. Rzecz do przemyślenia...Maciej Drwięga pisze:Podobają mi się proste i zwarte linie fafki - wygląda estetycznie. Brak szyb powoduje uczucie "nieskończonego modelu". Chyba dało by się także upchnąć tam zwykłego battery boxa, bo miejsce na to masz, powiedział bym, że nawet sporo.
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
No tak :)meler pisze:Szybki mam w planach jak tylko skończy mi się ban na zakupy w BL :)
Ostoję masz grubą na trzy płytki. Wystarczy, że "pod baterię" wyriezasz w niej dziurę "na płytkę" głęboką i już. Albo nie montuj pudełka, zrób jedynie miejsce na sam koszyczek - zyskasz to, czego brakuje.meler pisze:Klasyczna legowa bateria weszłaby, ale musiałbym podwyższyć lokomotywę o 1 plate'a i podłączenie kabli umieścić w kabinie. Rzecz do przemyślenia...
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
Nie mówię, że jest to niemożliwe, ale może być skomplikowane. W ostoi jest silnik, który kończy się na równi z nią. Potem jest jeszcze pin silnika (stoi na nim wieżyczka IR). Natomiast tylna część ostoi jest w całości ruchoma. Nie zrobiłem fotki z budowy, ale może poniższe nieco wyjaśnią w czym jest trudność. Bateria mogłaby być umieszczona na samym przedzie, zaraz za pinem od silnika.Maciej Drwięga pisze:Ostoję masz grubą na trzy płytki. Wystarczy, że "pod baterię" wyriezasz w niej dziurę "na płytkę" głęboką i już. Albo nie montuj pudełka, zrób jedynie miejsce na sam koszyczek - zyskasz to, czego brakuje.meler pisze:Klasyczna legowa bateria weszłaby, ale musiałbym podwyższyć lokomotywę o 1 plate'a i podłączenie kabli umieścić w kabinie. Rzecz do przemyślenia...
Na 1 zdjęciu widać przełącznik oraz powrót do centra tylnego wózka - gumka spełnia równocześnie rolę mocującą, ponieważ bez niej ciężki wózek zostawia szparę na końcu lokomotywy, między obudową a ostoją. Na drugim spód T.334.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Wyjaśnią. Olej więc dolną obudowę pudła na baterie, będzie może prościej.meler pisze:może poniższe nieco wyjaśnią w czym jest trudność
Fajne. Dzisiaj i jutro grzebię przy samochodzie, ale może w tygodniu zabiorę się za budowanie.
Dzięki za motywację/inspirację :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.