Ostatni MOC przed urlopem - lokomotywa parowa BR81. Kolejna produkcja z rodzinnego albumu, wzorowałem się głównie na staruszce w skali TT, którą trzymam w szufladzie. Lokomotywa jest solidna, o zwartej budowie. Co ciekawe, wyprodukowano tylko 10 sztuk tego pojazdu, za to wśród modeli kolejkowych jest jedną z częściej modelowanych, niemal jak z niektórymi artystami ze skromnym, acz hucznym dorobkiem :)
Zastosowany najprostszy napęd - 1x silnik L PF, przełożenie na koła 1:1. Bateria 88000, zamontowana w kabinie. BR81 jeżdzi do przodu i do tyłu, zakręty pokonuje bez wysiłku.
Jak widać pomalowałem cięgna :) Były pstrokate szaro-czarne-niebieskie, więc rozwiązanie z farbą wydało mi się najrozsądniejsze. W cięgna od Zephyra nie inwestuję na razie, bo są wg mnie zbyt drogie. Czerwone koła od BBB. Dzięki skupieniu masy i kół, nie ma efektu poślizgu na zakrętach, jak to jest np. w przypadku wcześniejszej BR22, ale będę aplikować o-ringi lub może spróbuję pobawić się płynną gumą Bullfrog Snot.
Zastosowałem jeszcze jedno niestandardowe rozwiązanie. Front kotła otoczyłem czarną legową rurką, jednak by połączyć dwa końce z zachowaniem okręgu, wcisnąłem w rurkę kawałek kabla miedzianego.
Wiek: 28 Dołączył: 21 Maj 2012 Wpisy: 384 Skąd: Wrocław/Zduny
Wysłany: 2016-06-23, 14:09
Bardzo zgrabny ten parowóz choć wcale taki malutki nie jest. Podoba mi się komin (kolor opon ciut się odróżnia od koloru klocków, ale uzyskałeś dzięki temu optymalną grubość komina). Obręcz z wężyka wokół kotła możesz zastąpić kołem od wozu (pooglądaj parowozy Solica). To co mi się nie podoba to nieokrągłe reflektory (można by je zrobić za pomocą legowego garnka i round plate'a tak jak w sm42 ma Maciej Drwięga), i slope z przodu kabiny (zostawiłbym te okienka na zawiasie , a że są wycięte maszynista miałby podgląd na to co jest przed lokomotywą). Zdjęcie z drewnianymi wagonami mega klimatyczne.
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2014 Wpisy: 590 Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-06-23, 14:34
meler napisał/a:
Front kotła otoczyłem czarną legową rurką, jednak by połączyć dwa końce z zachowaniem okręgu, wcisnąłem w rurkę kawałek kabla miedzianego.
Ciężko mi ocenić czy ta rurka to flex czy przewód od pneumatyki ale jak to drugie to możesz użyć tej części do połączenia:
chociaż ma 2 study szerokości o ile dobrze pamiętam, i mogło by trochę "ukwadracić" łuk. Czarne są u JUDAM'a na sklepie. Mógłbyś też połączyć przewód pneumatyczny na małym odcinku flexa a wtedy jeden patent nielegowy mniej
meler
Wiek: 47 Dołączył: 26 Sie 2015 Wpisy: 402 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-23, 15:40
Dzięki wszystkim,
Mestari napisał/a:
Nie rozumiem połowy tego co t7 napisałeś, ale wygląda obłędnie :D
Przepraszam za te skróty, ale śpieszę wyjaśnić co niektóre. Zephyr, człowiek z USA, który oferuje na BL nie-legowe cięgna http://www.bricklink.com/store/home.page?p=zephyr . BBB, to producent kół do pociągów w tym wersji XL o 6mm większej od największych kół kolejkowych dostępnych w Lego http://bigbenbricks.com/. Bullfrog Snot to płynna guma, którą można zaaplikować na koła (m.in. lokomotyw) aby polepszyć przyczepność i zapobiec poślizgom. Z materiałów reklamowych wynika, że lokomotywa która ślizgała się z kilkoma wagonami, po posmarowaniu tą mazią, pociągnęła 40 sztuk :)
Mateusz92 napisał/a:
Bardzo zgrabny ten parowóz choć wcale taki malutki nie jest. Podoba mi się komin (kolor opon ciut się odróżnia od koloru klocków, ale uzyskałeś dzięki temu optymalną grubość komina). Obręcz z wężyka wokół kotła możesz zastąpić kołem od wozu (pooglądaj parowozy Solica). To co mi się nie podoba to nieokrągłe reflektory (można by je zrobić za pomocą legowego garnka i round plate'a tak jak w sm42 ma Maciej Drwięga), i slope z przodu kabiny (zostawiłbym te okienka na zawiasie , a że są wycięte maszynista miałby podgląd na to co jest przed lokomotywą). Zdjęcie z drewnianymi wagonami mega klimatyczne.
Nie pamiętam wymiarów, ale na pewno jest szeroka na 8 kropek :) Mam koła o których piszesz, ale nie dało się ich zamontować z powodu braku miejsca, nawet gdybym to obszedł, wciąż konieczne byłoby sztukowanie, co solic też musiał robić, jeśli dobrze pamiętam. Garnki posiadam od niedawna, spróbuje zamienić reflektory.
JAREMA napisał/a:
meler napisał/a:
Front kotła otoczyłem czarną legową rurką, jednak by połączyć dwa końce z zachowaniem okręgu, wcisnąłem w rurkę kawałek kabla miedzianego.
Ciężko mi ocenić czy ta rurka to flex czy przewód od pneumatyki ale jak to drugie to możesz użyć tej części do połączenia:
Obrazek
chociaż ma 2 study szerokości o ile dobrze pamiętam, i mogło by trochę "ukwadracić" łuk. Czarne są u JUDAM'a na sklepie. Mógłbyś też połączyć przewód pneumatyczny na małym odcinku flexa a wtedy jeden patent nielegowy mniej
Tak, to rurka od pneumatyki (3mm rigid hose) i trójnik pasuje, ale ukwadraci obręcz, tak jak piszesz. Co do reszty, chodzi Ci o połączenie przewodu flexem zamiast drutem, tak?
Ostatnio zmieniony przez meler 2016-06-23, 19:11, w całości zmieniany 2 razy
Prześliczny tendrzak :-)! Na początku nawet nie zauważyłem, że komin wykonany jest z opon! Twoje modele kolejkowe wykonane są pierwszorzędnie. Nie mam pojęcia kiedy znajdujesz czas na budowanie, dlatego szacun ogromny. W krótkim czasie zaprezentowałeś masę świetnych modeli. Czekam po cichutku czy może stworzysz klockowego "Gagarina" lub ET-22 do swojego składu z węglem :-).
_________________ Bart
meler
Wiek: 47 Dołączył: 26 Sie 2015 Wpisy: 402 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-28, 09:44
Plany są bogate. Sugerowany Okz32, Alco RS3 i któraś z St44/Eu07/Et22 plus zielone pasażerskie 111a. Do tego jakiś fajny dworzec modularny. Muszę tylko przestawić się na 4h snu dziennie. O budżecie nie wspomnę. Jest jakiś wątek gdzie AFOLe zdradzają ile wydają na hobby? Chciałbym poprawić sobie humor, hahahaha ;-)
Jeszcze raz sprostuję: ostatnie MOCe to efekt półrocznych prac. Dopiero w czerwcu dzień był wystarczająco długi by zdążyć pstryknąć foty ;-)
Ostatnio zmieniony przez meler 2016-06-28, 09:45, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum